Обява

Свий
Няма добавени обяви.

УАЗ HUNTER 2.7i

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Re: Още един Хънтър

    Първоначално публикуван от Pursie
    Но имам няколко въпроса към вас. Първия е с гумите. Колата е със „ щатните „ гуми К153 225/75/16. До момента мнението ми за тях е ужасяващо. На мокър, снежен или заледен път няма проблеми. Но на сух и топъл асфалт имам чувството че карам върху ледено езеро. Никакъв контрол върху колата особено при ниски скорости.При кал става още по-страшно. Гумата се пълни с кал и става като слик.
    Искам да попитам : това само мое усещане ли е или наистина е така. Ако това са фактиъе моля препоръчайте ми гуми. Карам 80% асфалт 20% черно, ама наистина черно.
    Втория въпрос е свързан с двигателя. Имам съмнения че предствителите на Уаз ще са квалифицирани да ремонтират този мотор. Все пак 2.7 16 клапана с променливо газоразпределение, не онзи стар хубав и лесен за подръжка мотор, които общо взето веки можеше да ремонтира. Не че е лош двигателя, ама човек трябва а знае какво може да го очаква.

    Първо поздравления за придобивката .

    По отношение на гумите - доста необичайно е това което казвате за поведението на сух път точно на такъв тази гума дава не лоши резултати, карал съм такава на УАЗ и се представя доста добре при шосейни условия. Личните ми впечатления са, че гумата е основно за път - справя се доста добре и на асфалт и на сняг и лед. За кал не е особено приложима няма голям и агресивен грайфер и лесно се запълва. Може би трябва да проверите налягането на гумите, ако сте с маслени амортисьори не е лошо да помислите за смяна с газови и хидравликата също може оказва влияние, на УАЗ стандартната хидравлика на волана има склонността да се опитва да разлюлее автомобила по пътя и изисква по-голямо внимание.

    За това какви други гуми може да се сложат основния въпрос е бюджета който може да се отдели за това. Проблема на Хънтъра е, че е на 16" и няма какви други руски гуми (които да си заслужават) да се сложат. За цена от порядъка на 320-400 лева за бр. има много добри предложения за западни гуми но и струват доста . Може би добър вариант е Lassa OK-144 която мисля, че струваше около 150-160 лева за бр.. За нея лични впечатления може да сподели LJ73 .

    По отношение на сервиз за двигателя - производството е вече добре усвоено и не смятам (освен ако разбира се не се прояви дефект ), че скоро ще се наложи ремонт.
    Не зная от къде сте го купил но ако се наложи диагностика или ремонт доколкото ми е известно сервиза на официалния вносител на УАЗ - "КАРБОН" Плевен има заводския тестер за този двигател и поддържа и почти всички части за него на склад.

    Успех и ще очакваме да споделите още лични впечатления от автомобила и експлоатацията му.

    Коментар


    • #32
      искам да питам и аз нещо
      Много се говори че хънтъра не бил добър за OffRoad, защото двигателят бил "бързооборотен" и т.н.
      Пламен днес ми изпрати една брошура на Хънтър и аз цитирам от нея:

      Инжекторный двигатель
      ЗМЗ-409.10

      брутто л.с. (кВт) 128 (94,1)при 4400 об/мин.
      Макс. крутящий момент Н.м. (кгс.м)
      217,6 (22,2) при 2500об/мин.


      Карбюраторный
      двигатель УМЗ 4218.10

      брутто л.с. (кВт) 84 (61, при 4000 об/мин.
      Макс. крутящий момент Н.м. (кгс.м)
      189 (19,3) при 2500об/мин.

      Аз ли бъркам или карбураторният двигател има "бая" по-малък въртящ момент (не говорим дори за мощност) При това при СЪЩИТЕ обороти???
      Моля "Корифейте" (Аз наистина не разбирам от УАЗ-ки)
      Да си кажат мнението

      Коментар


      • #33
        Както обикновенно нещата са по-сложни отколкото изглеждат на пръв поглед или по точно както изглеждат в рекламната брошура, тя и затова е рекламна да продава .
        Цитираните данни са теоретично верни макар, че всъщност истината е по различна:
        - за това как "тегли" един двигател има значение не на дадени обороти колко Nm отчита, а в какъв диапазон е разпределен максималния въртящ момент и къде е максимумът му Това което е цитирано като данни за карбураторния е вярно, а за инжекциона е спестена малко истина. Неговия максимален въртящ момент е на 3900-4000 rpm. Трябва да се отчете, че за да са абсолютно верни данните трябва да се увеличат с 10-15% стойностите на максималната мощност и въртящ момент за карбураторния двигател 4218 защото в този вариант той е с компресия 7.0 и е за бензин 76, а следва да се сравнява с модела за 92 бензин. Ако е и с настроена система на изхода (модел 421) параметрите се подобряват с още около 10% .

        Ето как изглежда характеристиката на ЗМЗ 409:



        Обърнете внимание на разликата между рекламните данни и графиката.


        Ето и за УМЗ 4218:



        От характеристиките е видно, че максималния въртящ момент на УМЗ 4218 е в диапазона 1500-2400 rpm, докато за ЗМЗ 409 той е в диапазона 2500-3900 rpm т.е. започва там където свършва за карбураторния. По добрите характеристики за оффроуд използване на карбураторния се осигуряват от конструкцията му (долен разпределителен вал, нискооборотен двигател) и точно това разпределение на въртящия момент. ЗМЗ 409 е с несравнимо по-съвременна конструкция и по характеристиките си е високооборотен двигател. Има естествено случай в които това е от полза .

        Ето ги и всъщност правилно дадените характеристики на двата двигателя (данните са от производителите на съответните агрегати):

        Двигател ЗМЗ
        Технические характеристики
        ЗМЗ-409.10 впрыск
        Количество цилиндров 4
        Рабочий объем, л 2,69
        Степень сжатия 9,0
        Ном.мощность
        брутто кВт(л.с)при частоте вращения
        кол.вала 4400 мин-1 105(142,
        Макс.крутящий момент брутто Н.м.(кгс.м)
        при частоте вращения
        кол. вала 3900 мин-1 230(23,5)
        Минимальный удельный
        расход топлива
        г/кВт.ч(г/л.с.ч.) 265(195)
        Диаметр цилиндра
        х ход поршня,мм 95,5х94
        Масса,кг 190
        Топливо АИ-92


        Двигател УМЗ
        Технически данни:

        4218.10
        Технические характеристики
        Топливо, бензин А-76
        Диаметр цилиндра и ход поршня, мм 100x92
        Рабочий объем, л 2,89
        Степень сжатия 7,0
        Мощность при 4000 об/мин, л.с. 98-100
        Макс. крутящий момент при 2000-2500 об/мин, кгс. м 21
        Минимальный удельный расход топлива, г/л. с. - ч 215
        Настройка на выпуске Нет
        Масса, кг 163

        Коментар


        • #34
          Пламене, супер материял
          Но като гледам кривите излиза че, да инжекционният има дори още по-голям въртящ момент при по-високи обороти, но обявеният в брошурата "максимален" въртящ момент при 2500 си е реален, т.е. по-голям от на карбураторният при едни и същи обороти (пък че има още повече нагоре както казва Мечо Пух "колкото повече, толкова повече")
          Единствено при 1000 об/мин карбураторният има Микроскопично предимство

          Коментар


          • #35
            Не всичко може да се опише с диаграми и технически параметри. Затова има и пилоти да пробват нещата

            А въртящия момент е труден за описание с цифри. Като абсолютна стойност може да е някаква величина, но при управление на автомобила водача се чувства най-комфортно, когато е близо до най-високата част на кривата му. Тук ще припомня маниера на Нивата - нали знаеш как върви на сложен терен и кал/сняг на малки обороти... А въртящия момент от 127 Н*м на Нивовия двигател екстраполиран към нейното тегло би следвало да е поне еквивалентен на този на стандартния УАЗ с 2.45 литров двигател който е с 171 Н*м! Да, но понеже е разположен в горната граница на оборотите не може да се сравнява маниера на движение на двата автомобила на сложен терен...

            Освен това, нека не забравяме, че всеки двигател се проектира заедно с трансмисията. В случая Хънтъра с този двигател ще работи на съвсем друга трансмисия и въртящия момент ще се разполага върху съответната скоростна характеристика (обороти на колелата).

            И да напомня, че идеални неща няма. Не може хем да е супер на шосето хем да е трактор в полето...
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #36
              първо за гумите... ако искаш да пробваш Ласса-та, нямаш проблем - ще ми дойдеш на гости и ще ти дам да ги сложиш... само дето Хънтъра сигурно е с 5 дупки на джантата, а японците са се подсигурили с по 6... но по-добре 20-30лв за монтаж-демонтаж, отколкото 640лв за гуми и после да си недоволен На асфалт не са "top of the pop" но УАЗ-ката е лека и в повечето случаи ще е добре на кал с тях /все пак са доста тесни ок. 190мм/... ако следиш обявите, ще си намерил и М/Т гуми на изгодна цена... 400лв на гума е лудост, особено за евтин автомобил... за Г-ей класа с цена 150-200 бона е нормално да сложи гуми и по 1000лв/бр

              като гледам графиките на въртящия момент искам да отбележа нещо много важно - "наклона и формата" на кривата... при инж. кривата е много стръмна - представи си я като баирче, на което трябва да закрепиш УАЗката... когато мръднеш малко от върха и ще я "изпуснеш"... същото е и при движение, когато внезапно се промени съпротивлението - например от плитка кал /или сняг/ стъпиш в по-дълбока... оборотите ще паднат много бързо и лавинообразно, защото при спадане от 2500 на 2000 об/мин, въртящия ти момент ще падне страшно много...
              при карбураторния въртящия момент е почти еднакъв и той ще успее да "задържи"...

              най-съвременните и скъпи коли /двигатели по-точно/ имат почти права линия на въртящия момент в диапазона 1600-4000 оборота
              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

              Коментар


              • #37
                благодаря за разясненията, аз не споря, а питам пък като доиде Хънтъра ще го видим какво може.
                И аз съм май-мераклия за "Ласите" та всяко мнение за тяк ще ми е монго полезно

                Коментар


                • #38
                  Току що видях характеристиките на Мицубиши Паджеро - "Максимален ъгъл на изкачване 35º " и на ум ги сравних със Скромните Руснаци - УАЗ Хънтър -
                  "Крутизна преодолеваемого спуска 30
                  Крутизна преодолеваемого подъема 30
                  Максимальный угол крена 35"

                  Е какво излезна - Уаза е по-добър на странични наклони
                  а Паджерото "Рулира"

                  Коментар


                  • #39
                    Това със сравненията по каталози е малко мътна вода защото никой не публикува точните условия при които са измерени тези параметри поради което всичко това си остава рекламна стратегия...
                    VPetrov.photography

                    Коментар


                    • #40
                      Porsie написа "На мокър, снежен или заледен път няма проблеми. Но на сух и топъл асфалт имам чувството че карам върху ледено езеро. Никакъв контрол върху колата особено при ниски скорости."
                      За 3500 км. не съм забелязал подобно поведение на гумите за шосе се дължат много прилично. Друг е въпроса , че за неотъпкан сняг и кал според мен въобще не стават дори и на трева особенно ако е суха съм сигурен ,че няма да ги бива. Всичко това си се вижда само като ги погледнеш каучука им е добър но шарката не ми харесва. Аз лично смятам да се поизмъча с тях това лято (особенно докато не поисъхне очаквам големи ядове в района на Руй почвата е глинеста и е като да ходиш по грес) жал ми е да ги хвърля ,а едва ли някой ще ги купи. Есента ще му мисля. И все пак ако на някой му трябват може да се споразумеем много лесно. Относно въртящия момент теоретично е така както писа Пламен но според мен В.Петров е по прав от практически аспект според мен всеки си изгражда стил на каране съобразен с особенностите на автомобила ,а не трябва да забравяме че публикуваните паказатели важат за заводски условия и двигател в идеално техническо състояние. Различно е ако Алекс Марков си спомня като разглеждаше Хънтара по навик от Нивата при излизане от пътя посегна да включи бавни аз също трудно си избивам тоя навик но вече се убедих , че при Уаза със 130 магарета под капака бавните ми трябват наистина много по рядко.

                      Коментар


                      • #41
                        За 30 градуса

                        УАЗ-31519-037 Давам гаранция,че ги прави.

                        Ал.Атанасов
                        only 4 x 4,sim AWD

                        Коментар


                        • #42
                          КОРМИЛНА КУТИЯ НА ХЪНТЪР

                          На 6500 км. се появи първият сериозен дефект на Хънтара кормилната кутия започна да засича при ляв завой. С усилие засичането се преодоляваше но не беше приятно и предполагам, че можеше да доведе до по сериозни проблеми. Благодаря на всички от "Карбон" Плевен за коректното отношение и бързият и качествен гаранционен ремонт. Дано да имам късмет с новото серво.

                          Коментар


                          • #43
                            Ето го и отговора на многократно зададения въпрос:
                            "Какви са аналозите на свещи за Hunter 2.7i?"

                            NGK - BPR5ES,
                            Bosch - WR8DC,
                            Champion - RN11YC,
                            BERU - 14R-8DU,

                            Коментар


                            • #44
                              Първоначално публикуван от Plamen
                              Ето го и отговора на многократно зададения въпрос:
                              "Какви са аналозите на свещи за Hunter 2.7i?"

                              NGK - BPR5ES,
                              Bosch - WR8DC,
                              Champion - RN11YC,
                              BERU - 14R-8DU,
                              А кой препоръчваш? и от къде могат да се намерят?

                              Коментар


                              • #45
                                Аз лично ползвам 1. NGK или 2. BOSCH. И двете марки ги има в магазините на (за София) бул. "Черни връх" посока "Хладилника" в дясно.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X