Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Радиаторът за маслото...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Радиаторът за маслото...

    Практически, кога се включва? Какво значи "топло време", какво "голямо натоварване"?

  • #2
    От: Радиаторът за маслото...

    В упътването на УАЗ пише винаги когато се кара по черен път и когато се качи околната над някаква стойност.
    Но за новите масла несъм сигурен дали е нужно, при отворен кран пада налягането на маслото.
    Аз карам без него.
    "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

    Коментар


    • #3
      От: Радиаторът за маслото...

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Практически, кога се включва? Какво значи "топло време", какво "голямо натоварване"?
      Някъде бях срещал инструкция, че когато УАЗ-а се ползва за влекач по черни пътища и при каране в пясък... Но не се сещам къде, пък и не съм 100% сигурен че цитирам точно...
      VPetrov.photography

      Коментар


      • #4
        От: Радиаторът за маслото...

        И не трябва да се забравя, че пък сваля налягането на маслото... Въобще малко странно решение...
        VPetrov.photography

        Коментар


        • #5
          От: Радиаторът за маслото...

          На ЗАЗа, червеният сектор на температурата на маслото, започваше от 130 градуса. После се чувства осезаема загуба на мощност и се налага кафепауза. Но там радиатора е постоянно включен.

          Коментар


          • #6
            От: Радиаторът за маслото...

            Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
            сваля налягането на маслото...
            В Ръководството явно се приема, че отварянето на радиатора намалява налягането - но това може да е само за едносезонните масла '1975г, които се обсъждат там.

            Пробите показаха друго.
            Ако кранът се отвори при загрял двигател, налягането първо намалява, а после (явно след като маслото поизстине) се повишава над нормалното за празен ход с изключен радиатор. От друга страна, и в най-високи обороти остава по-ниско от налягането със затворен кран. Някак действа изравняващо. Без радиатор имаме налягане 1.5-4.5 , а с радиатор - 2.5-3.8 . На мен така повече ми харесва, ако няма други особености. Дали ще се сърди двигателят на студено масло?

            През зимата сигурно ще трябва да се затвори, за да успее двигателят да загрее, но това ще го мислим като дойде зимата.

            Коментар


            • #7
              От: Радиаторът за маслото...

              УАЗов двигател да се сърди на студено модерно масло? Ти нещо майтап ли си правиш, или?
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                От: Радиаторът за маслото...

                Сега проверих в дебелите книги, да се отваря крана при околна темперетура по-по висока от 20 градуса.
                Независимо от теперетурата на въздуха при движение с голямо натоварване и големи обороти на двигателя сещо трябва да е отворен.
                "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

                Коментар


                • #9
                  От: Радиаторът за маслото...

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  УАЗов двигател да се сърди на студено модерно масло? Ти нещо майтап ли си правиш, или?
                  Не знам, не си правя майтап. Този двигател трудно може да бъде разсърден истински, но и аз не разбирам много от мазане. Охлаждането явно е борба или с прекалено ниския вискозитет, или с химически изменения в маслото, или с охлаждането на детайли, до които не стига вода - не знам кое от трите. Прекалено голям вискозитет пък може да докара някой друг проблем някъде в тесняците, където му е трудно да влезе? Ако е достатъчно студено, при високи обороти на помпата може да не и стигне приток?

                  Не знам, затова е и цялата тема.

                  Някои юзърски коли си имат термостат на маслото, други - термометър на маслото, УАЗ и двете си няма - нали е машина за мъже.

                  Първоначално публикуван от kra_kra Преглед на мнение
                  Сега проверих в дебелите книги, да се отваря крана при околна темперетура по-по висока от 20 градуса.
                  Независимо от теперетурата на въздуха при движение с голямо натоварване и големи обороти на двигателя сещо трябва да е отворен.
                  Ясно, засега остава отворен. Тия 20 градуса не ги намерих отведнъж в литературата.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Радиаторът за маслото...

                    Маслото работи най-добре в сравнително тесен температурен диапазон... разширяването му всъщност струва много пари... Най-добре нито много студено, нито много топло...
                    VPetrov.photography

                    Коментар


                    • #11
                      От: Радиаторът за маслото...

                      ''Някои юзърски коли си имат термостат на маслото, други - термометър на маслото, УАЗ и двете си няма - нали е машина за мъже.'' Тук се крие истината и понеже е истинска офроуд машина му трябва и независима циркулационна помпа на маслото или поне дВусекционнна като на ГАЗ 53.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Радиаторът за маслото...

                        Между другото, наблюдението за изравняването на налягането е неповтаряемо. Трайно си сваляме налягането при пускане на радиатора.

                        Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                        Маслото работи най-добре в сравнително тесен температурен диапазон... разширяването му всъщност струва много пари... Най-добре нито много студено, нито много топло...
                        Знаем, даже сме ги дали тези пари. SAE10W40 е около 4 пъти по-скъпо от SAE30 от същата марка.

                        Първоначално публикуван от ivan_ Преглед на мнение
                        ''Някои юзърски коли си имат термостат на маслото, други - термометър на маслото, УАЗ и двете си няма - нали е машина за мъже.'' Тук се крие истината и понеже е истинска офроуд машина му трябва и независима циркулационна помпа на маслото или поне дВусекционнна като на ГАЗ 53.
                        Аха! Я да види дедо поп.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Радиаторът за маслото...

                          Значи изчислили го руснаците ама не! Да сте виждали зимата руска техника без кожената маска на зоро отпред ,или пък без дръпнати жалюзи.А вътре замръзнали стъкла а ? И обратното лятото се маха всичко възможно барабар с дрехите ,стъкла,бризенти, отваряне на въпросния" маслен кулер",поливане на бензиновата помпа с вода,бира,лимонада ,а защо не и с течен азот ако има на разположение.
                          СЛАБИ изчисления и недомислици в последствие.На моя ГАЗ 69, се решиха отведнъж с друг двигател с немско потекло.
                          Никога нема да мине модата на сръбската музика,сливовата ракия и пъстръвата.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Радиаторът за маслото...

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Между другото, наблюдението за изравняването на налягането е неповтаряемо. Трайно си сваляме налягането при пускане на радиатора.

                            И трайно сваляме композицията и дебелината на лагерите, но пък те поне са евтини.

                            Знаем, даже сме ги дали тези пари. SAE10W40 е около 4 пъти по-скъпо от SAE30 от същата марка.

                            С това масло на УАЗ и малко жега и сбогом Гергино за мотора.
                            Аха! Я да види дедо поп.
                            Голям смях става.
                            Никога нема да мине модата на сръбската музика,сливовата ракия и пъстръвата.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Радиаторът за маслото...

                              Жалузите са си за това. Кожена маска се слага в Сибир през зимата, ако някой я е сложил тук - нещо не е наред, най-вече - шофьорът. Същото се отнася за кипналата бензинова помпа и замръзналите стъкла - пак шофьорът. Не е зле и да кажеш кое е изчислено слабо.

                              И как си оправи отоплението с немския двигател?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X