Обява

Свий
Няма добавени обяви.

проблем с паленето

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: проблем с паленето

    Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
    ......

    И разликата в компресията от един цилиндър до друг не трабва да е повече от 5 атмосфери .
    Я пак повтори ?
    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

    Коментар


    • #17
      До: проблем с паленето

      носил съм на колата дюзи при цанко но ме прати да си купя разпръсквачи?дали ще има за аро

      Коментар


      • #18
        До: проблем с паленето

        Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
        Я пак повтори ?
        Не разбирам въпроса - какво да повторя ?
        Ако се интересуваш от компресия на дизелов двигател - ЧЕТИ !
        Има си книги и интернет .
        Ако нещо съм в грешка - посочи каква е и дай правилния съвет ( а не само да се включваш с неясни желания )
        Ето какво знам :
        Дизеловото гориво се САМОЗАПАЛВА ( самовъзпламенява ) при високо налягане - обикновено над 18 атмосфери .
        Колите които аз съм карал имаха налягане в цилиндрите - Форд - 30 атм., WV - 25 атм. ,Фиат - 24 атм., Другите са бензин - около 12 атм.
        Ако при измерване на налягането в цилиндрите има разлика повече от 5 атм. - съответния цилиндър е .... зле. Нужно е отваряне на двигателя.
        Ако всички цилиндри са с ниско налягане - пак е зле.
        За всяка кола си има различно препоръчително налягане в цилиндрите - има си долна граница .
        Под нея - следва трудно палене , липса на мощност и....основен ремонт на двигателя .
        Това е в общи линии .
        Компресията в двигателя е много важна величина , която показва състоянието на самия двигател.
        За това се започва с нейното измерване .
        Струва около 15-20 лева . Може и друга да е цената - но си заслужава да се плати .

        Коментар


        • #19
          До: проблем с паленето

          Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
          Не разбирам въпроса - какво да повторя ?
          Ако се интересуваш от компресия на дизелов двигател - ЧЕТИ !
          Има си книги и интернет .
          Ако нещо съм в грешка - посочи каква е и дай правилния съвет ( а не само да се включваш с неясни желания )
          Ето какво знам :
          Дизеловото гориво се САМОЗАПАЛВА ( самовъзпламенява ) при високо налягане - обикновено над 18 атмосфери .
          Колите които аз съм карал имаха налягане в цилиндрите - Форд - 30 атм., WV - 25 атм. ,Фиат - 24 атм., Другите са бензин - около 12 атм.
          Ако при измерване на налягането в цилиндрите има разлика повече от 5 атм. - съответния цилиндър е .... зле. Нужно е отваряне на двигателя.
          Ако всички цилиндри са с ниско налягане - пак е зле.
          За всяка кола си има различно препоръчително налягане в цилиндрите - има си долна граница .
          Под нея - следва трудно палене , липса на мощност и....основен ремонт на двигателя .
          Това е в общи линии .
          Компресията в двигателя е много важна величина , която показва състоянието на самия двигател.
          За това се започва с нейното измерване .
          Струва около 15-20 лева . Може и друга да е цената - но си заслужава да се плати .
          За всичко си прав с изключение на това за което попитах да не би да си направил печатна грешка - 5 атмосфери разлика в налягането в цилиндрите . Нормалната неравномерност на работа е в допустими граници 0.5 - 1 атм. Ако компресията напр. в един от цилиндрите е 20 атм. , а в останалите 23 или 24 , работата на двигателя първо ще е доста неравномерна ( ще има тресене) и второ - най малкото или е запекъл сегмент , или пък е пукната цилиндровата втулка . Изобщо - такова налягане се счита за проблем - и то не маловажен.
          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

          Коментар


          • #20
            До: проблем с паленето

            колко мм преди гмт трябва да подаде гориво за да проверя центровката

            Коментар


            • #21
              До: проблем с паленето

              Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
              За всичко си прав с изключение на това за което попитах да не би да си направил печатна грешка - 5 атмосфери разлика в налягането в цилиндрите . Нормалната неравномерност на работа е в допустими граници 0.5 - 1 атм. Ако компресията напр. в един от цилиндрите е 20 атм. , а в останалите 23 или 24 , работата на двигателя първо ще е доста неравномерна ( ще има тресене) и второ - най малкото или е запекъл сегмент , или пък е пукната цилиндровата втулка . Изобщо - такова налягане се счита за проблем - и то не маловажен.
              Да допуснем , че ти си прав ...... докато прочетеш и после ще говорим . Нищо лично - просто е добре да се изясни .
              Ако съм в грешка - ще ти го призная пред всички !


              Първоначално публикуван от fen92 Преглед на мнение
              колко мм преди гмт трябва да подаде гориво за да проверя центровката
              На дизеловите двигатели си има белези .
              Докарваш коляновия вал , разпределителния вал на тези белези и си готов .
              Има си книжка за всяка кола и всеки модел . В тези книжки са обяснени белезите за центровка при смяна на ремъка.
              Трудно е да го кажеш по градуси . Градусите (предварение ) можеш да регулираш от въртене на ГНП по оста и . Но ако не си го правил - не ти го препоръчвам сега.
              И колега - минал съм по тоя път .... ти все едно караш за центъра на София по ..... околовръсното . Няма скоро да стигнеш ..... освен ако нямаш луд късмет !
              Измери компресията на цилиндрите !
              Успех !

              Коментар


              • #22
                До: проблем с паленето

                колега този двигател не е с ремък!!!!!!той е с зъбчатки зацепени в ангренаж още като е правен двигатела центровка се прави сало от помпата като се извърта

                Коментар


                • #23
                  До: проблем с паленето

                  Първоначално публикуван от fen92 Преглед на мнение
                  къде в българия мога да намеря разпръсквачи или цели дюзи?къде има да се продават части за аро?
                  Като видях дюзите се сещам - такива ( подобни ) съм виждал на тракторите.
                  Погледни на Владимировец или ЮМЗ какви са дюзите .
                  Или нашите си трактори - Булгара ..... ще се ориентираш .

                  Коментар


                  • #24
                    До: проблем с паленето

                    Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                    За всичко си прав с изключение на това за което попитах да не би да си направил печатна грешка - 5 атмосфери разлика в налягането в цилиндрите . Нормалната неравномерност на работа е в допустими граници 0.5 - 1 атм. Ако компресията напр. в един от цилиндрите е 20 атм. , а в останалите 23 или 24 , работата на двигателя първо ще е доста неравномерна ( ще има тресене) и второ - най малкото или е запекъл сегмент , или пък е пукната цилиндровата втулка . Изобщо - такова налягане се счита за проблем - и то не маловажен.
                    bgbul е прав. Разликата в налягането дори и на един цилиндър води до трудно палене. При 6-8 цилиндровите пали, но по-трудно, ако е 4 цилиндров, може въобще да не запали. Тресене няма.
                    Няма безнадежни ситуации; има единствено хора, които гледат безнадежно на тях.

                    Коментар


                    • #25
                      До: проблем с паленето

                      Първоначално публикуван от nikita66 Преглед на мнение
                      bgbul е прав. Разликата в налягането дори и на един цилиндър води до трудно палене. При 6-8 цилиндровите пали, но по-трудно, ако е 4 цилиндров, може въобще да не запали. Тресене няма.
                      При 5 атм. разлика в цилиндрите ?! Остави го на празен ход и ше видиш . Впрочем , може - ако са ти чисто нови тампоните на двигателя. Един съвет : отвори кое да е ръководство за експлоатация на дизелов мотор и виж в техническите данни каква е допустимата неравномерност в налягането на цилиндрите . Много ще съм любопитен коя фирма допуска нормална работа с разлика от 5 атм.... ама знам ли ... може и да съм изостанал с техниката . Ще го приема ако е така.
                      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                      Коментар


                      • #26
                        До: проблем с паленето

                        Никоя, може би. Присъствал съм на двигател с 6 атм. разлика /само 1 цилиндър/, който не тресе. Работи прекрасно. Майсторите, дори не подозират. Заповядай, мога да те заведа да го чуеш. По всяка вероятност - клапан.
                        Няма безнадежни ситуации; има единствено хора, които гледат безнадежно на тях.

                        Коментар


                        • #27
                          До: проблем с паленето

                          Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                          При 5 атм. разлика в цилиндрите ?! Остави го на празен ход и ше видиш . Впрочем , може - ако са ти чисто нови тампоните на двигателя. Един съвет : отвори кое да е ръководство за експлоатация на дизелов мотор и виж в техническите данни каква е допустимата неравномерност в налягането на цилиндрите . Много ще съм любопитен коя фирма допуска нормална работа с разлика от 5 атм.... ама знам ли ... може и да съм изостанал с техниката . Ще го приема ако е така.
                          Добър и риторичен въпрос.
                          Докато колата е нова - не трябва да има никаква разлика в цилиндрите . Но ние говорим вече за времето , когато има проблем с паленето и може да се окаже , че е нужен ОСНОВЕН ремонт на двигателя . Кога е дошло това време ?
                          1. Ако си изминал предписаните километри ( безпроблемно и с добра поддръжка ) и си спазваш препоръките на производителя .
                          Аз такъв двигател още не съм видял ( осн. ремонт по предписание ).
                          За това минаваме нататък :
                          2. Основен ремонт се прави също , ако при измерване на компресията в цилиндрите се окаже разлика НАД 5 атмосфери . Така пише в ръководството .Едва ли са сменили написаното .... не си го измислям .
                          При мен - колата си вървеше ПОЧТИ нормално - само при изпреварване се усещаше недостиг на мощност (1.8 ТД двигател на Форд ).
                          Когато влезнах в сервиза - единият цилиндър имаше компресия САМО 4 атм. Другите - по 25-28 атм. Как ви се струва това ?
                          Майсторите казаха , че е невъзможно да се движа така .......но аз се движех . Усещах , че двигателя не е наред , но си мислех , че ще се размина с дюзи или клапани ..... но не стана.
                          3. Всяка марка си има своя препоръка за компресията и под определена граница - се препоръчва основен ремонт .
                          За това - измерването на компресията си е много важна за диагностиката на двигателя.
                          Не се сещам за друга причина за основен ремонт .
                          Идва зимата и паленето ще е все по-трудно за дизелите , които са на границата за основен ремонт .
                          Не знам на колегата дали ще му се наложи ( дано се размине ), но измерване на компресията е добре да се направи преди зимата. Според моето скромно мнение .
                          http://www.ladaclub-bg.com/faq/102-compression - това е интересно ....
                          Последно редактирано от bgbul; 28-09-09, 22:44.

                          Коментар


                          • #28
                            До: проблем с паленето

                            Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение

                            .......Не се сещам за друга причина за основен ремонт ....
                            ....има и една друга ( най-неприятната ) - нарича се авариен ремонт и тя е следствие от ненавременния .
                            А иначе пак ме караш да се повтарям . Казах че за всичко съм съгласен с теб ( дошло ми е до гуша от дизели вече) . Имах предвид , че 5 атм. разлика са индикатор за проблем . То и 3 атм. разлика пак е проблем . Така че наистина меренето на компресия е полезно нещо.
                            А между другото , от чисто любопитство : би ли споделил каква е била причината да ти остане цилиндъра с 4 атм. ( вярвам ти , ама това наистина е изключение ) , щото и аз като майсторите съм учуден как двигателя е вървял нормално в това състояние
                            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                            Коментар


                            • #29
                              До: проблем с паленето

                              Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                              ....има и една друга ( най-неприятната ) - нарича се авариен ремонт и тя е следствие от ненавременния .
                              А иначе пак ме караш да се повтарям . Казах че за всичко съм съгласен с теб ( дошло ми е до гуша от дизели вече) . Имах предвид , че 5 атм. разлика са индикатор за проблем . То и 3 атм. разлика пак е проблем . Така че наистина меренето на компресия е полезно нещо.
                              А между другото , от чисто любопитство : би ли споделил каква е била причината да ти остане цилиндъра с 4 атм. ( вярвам ти , ама това наистина е изключение ) , щото и аз като майсторите съм учуден как двигателя е вървял нормално в това състояние
                              Така и не стана ясно .
                              Предположенията бяха за спукано бутало . Аз помислих , че нещо ме вземат за кукувичка и извикахме един спец ( с електронен уред за измерване на компресията ). Показанията бяха с една атм. разлика .
                              Като отворихмя двигателя ( присъствах лично ) се оказа , че само сегментите бяха на парчета . Вероятно защото няколко пъти ми направи маслен удар .....В комбинация с кофти клапани - това показваше .
                              След измерване на елипсата на цилиндрите се оказа , че може да мина с междинен ремонт . Без шлайфане на цилиндрите , а само с усилени сегменти . Има си такъв ремонтен комплект ( на Форд ).
                              И след нови сегменти , основни и биелни лагери , след нови клапани колата си дойде на компресия 28-29 атм. Регулирахме и ГНПто за всеки случай и нови лопатки . ГНПто беше ЛУКАС и там ремонта е със смяна на лопатките ( 15 лв плюс труд 20 лв ).
                              Та това ми беше ремонта на дизела . Доста неща видях с Форд......и доста научих ......

                              Коментар


                              • #30
                                До: проблем с паленето

                                Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                                Така и не стана ясно .
                                Предположенията бяха за спукано бутало . Аз помислих , че нещо ме вземат за кукувичка и извикахме един спец ( с електронен уред за измерване на компресията ). Показанията бяха с една атм. разлика .
                                ......

                                Питам за уточнение , че пак не ми стана ясно : Единия ( със счупените сегменти) сочи 4 атм. , а на останалите има разлика до 1 атм. ? Или просто първоначалното мерене на тези 4 атм. е било грешно ?
                                А иначе с тези счупените просто си извадил късмет , че не ти е задрало буталото.
                                Между другото ( отплесвам се от темата ) , винаги съм смятал Форда за странна птица . Във фирмата имам 4 буса Форд :един 2.5 D и три бензинови : 2 литра карбураторен , моноинжекция и пълна инжекция DOHC с 2 разпределителни вала . За който и да съм тръгнал за някакви части , старата трябва да ми е в джоба , иначе няма съответствие ... модификации колкото си щеш
                                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X