Обява
Свий
Няма добавени обяви.
проблем с паленето
Свий
X
-
До: проблем с паленето
Не разбирам въпроса - какво да повторя ?Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнениеЯ пак повтори ?
Ако се интересуваш от компресия на дизелов двигател - ЧЕТИ !
Има си книги и интернет .
Ако нещо съм в грешка - посочи каква е и дай правилния съвет ( а не само да се включваш с неясни желания )
Ето какво знам :
Дизеловото гориво се САМОЗАПАЛВА ( самовъзпламенява ) при високо налягане - обикновено над 18 атмосфери .
Колите които аз съм карал имаха налягане в цилиндрите - Форд - 30 атм., WV - 25 атм. ,Фиат - 24 атм., Другите са бензин - около 12 атм.
Ако при измерване на налягането в цилиндрите има разлика повече от 5 атм. - съответния цилиндър е .... зле. Нужно е отваряне на двигателя.
Ако всички цилиндри са с ниско налягане - пак е зле.
За всяка кола си има различно препоръчително налягане в цилиндрите - има си долна граница .
Под нея - следва трудно палене , липса на мощност и....основен ремонт на двигателя .
Това е в общи линии .
Компресията в двигателя е много важна величина , която показва състоянието на самия двигател.
За това се започва с нейното измерване .
Струва около 15-20 лева . Може и друга да е цената - но си заслужава да се плати .
Коментар
-
До: проблем с паленето
За всичко си прав с изключение на това за което попитах да не би да си направил печатна грешка - 5 атмосфери разлика в налягането в цилиндрите . Нормалната неравномерност на работа е в допустими граници 0.5 - 1 атм. Ако компресията напр. в един от цилиндрите е 20 атм. , а в останалите 23 или 24 , работата на двигателя първо ще е доста неравномерна ( ще има тресене) и второ - най малкото или е запекъл сегмент , или пък е пукната цилиндровата втулка . Изобщо - такова налягане се счита за проблем - и то не маловажен.Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнениеНе разбирам въпроса - какво да повторя ?
Ако се интересуваш от компресия на дизелов двигател - ЧЕТИ !
Има си книги и интернет .
Ако нещо съм в грешка - посочи каква е и дай правилния съвет ( а не само да се включваш с неясни желания )
Ето какво знам :
Дизеловото гориво се САМОЗАПАЛВА ( самовъзпламенява ) при високо налягане - обикновено над 18 атмосфери .
Колите които аз съм карал имаха налягане в цилиндрите - Форд - 30 атм., WV - 25 атм. ,Фиат - 24 атм., Другите са бензин - около 12 атм.
Ако при измерване на налягането в цилиндрите има разлика повече от 5 атм. - съответния цилиндър е .... зле. Нужно е отваряне на двигателя.
Ако всички цилиндри са с ниско налягане - пак е зле.
За всяка кола си има различно препоръчително налягане в цилиндрите - има си долна граница .
Под нея - следва трудно палене , липса на мощност и....основен ремонт на двигателя .
Това е в общи линии .
Компресията в двигателя е много важна величина , която показва състоянието на самия двигател.
За това се започва с нейното измерване .
Струва около 15-20 лева . Може и друга да е цената - но си заслужава да се плати .Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
-
До: проблем с паленето
Да допуснем , че ти си прав ...... докато прочетеш и после ще говорим . Нищо лично - просто е добре да се изясни .Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнениеЗа всичко си прав с изключение на това за което попитах да не би да си направил печатна грешка - 5 атмосфери разлика в налягането в цилиндрите . Нормалната неравномерност на работа е в допустими граници 0.5 - 1 атм. Ако компресията напр. в един от цилиндрите е 20 атм. , а в останалите 23 или 24 , работата на двигателя първо ще е доста неравномерна ( ще има тресене) и второ - най малкото или е запекъл сегмент , или пък е пукната цилиндровата втулка . Изобщо - такова налягане се счита за проблем - и то не маловажен.
Ако съм в грешка - ще ти го призная пред всички !
На дизеловите двигатели си има белези .Първоначално публикуван от fen92 Преглед на мнениеколко мм преди гмт трябва да подаде гориво за да проверя центровката
Докарваш коляновия вал , разпределителния вал на тези белези и си готов .
Има си книжка за всяка кола и всеки модел . В тези книжки са обяснени белезите за центровка при смяна на ремъка.
Трудно е да го кажеш по градуси . Градусите (предварение ) можеш да регулираш от въртене на ГНП по оста и . Но ако не си го правил - не ти го препоръчвам сега.
И колега - минал съм по тоя път .... ти все едно караш за центъра на София по ..... околовръсното . Няма скоро да стигнеш ..... освен ако нямаш луд късмет !
Измери компресията на цилиндрите !
Успех !
Коментар
-
До: проблем с паленето
Като видях дюзите се сещам - такива ( подобни ) съм виждал на тракторите.Първоначално публикуван от fen92 Преглед на мнениекъде в българия мога да намеря разпръсквачи или цели дюзи?къде има да се продават части за аро?
Погледни на Владимировец или ЮМЗ какви са дюзите .
Или нашите си трактори - Булгара ..... ще се ориентираш .
Коментар
-
До: проблем с паленето
bgbul е прав. Разликата в налягането дори и на един цилиндър води до трудно палене. При 6-8 цилиндровите пали, но по-трудно, ако е 4 цилиндров, може въобще да не запали. Тресене няма.Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнениеЗа всичко си прав с изключение на това за което попитах да не би да си направил печатна грешка - 5 атмосфери разлика в налягането в цилиндрите . Нормалната неравномерност на работа е в допустими граници 0.5 - 1 атм. Ако компресията напр. в един от цилиндрите е 20 атм. , а в останалите 23 или 24 , работата на двигателя първо ще е доста неравномерна ( ще има тресене) и второ - най малкото или е запекъл сегмент , или пък е пукната цилиндровата втулка . Изобщо - такова налягане се счита за проблем - и то не маловажен.Няма безнадежни ситуации; има единствено хора, които гледат безнадежно на тях.
Коментар
-
До: проблем с паленето
При 5 атм. разлика в цилиндрите ?! Остави го на празен ход и ше видиш .Първоначално публикуван от nikita66 Преглед на мнениеbgbul е прав. Разликата в налягането дори и на един цилиндър води до трудно палене. При 6-8 цилиндровите пали, но по-трудно, ако е 4 цилиндров, може въобще да не запали. Тресене няма.
Впрочем , може - ако са ти чисто нови тампоните на двигателя. Един съвет : отвори кое да е ръководство за експлоатация на дизелов мотор и виж в техническите данни каква е допустимата неравномерност в налягането на цилиндрите . Много ще съм любопитен коя фирма допуска нормална работа с разлика от 5 атм.... ама знам ли ... може и да съм изостанал с техниката
. Ще го приема ако е така.
Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
-
До: проблем с паленето
Никоя, може би. Присъствал съм на двигател с 6 атм. разлика /само 1 цилиндър/, който не тресе. Работи прекрасно. Майсторите, дори не подозират. Заповядай, мога да те заведа да го чуеш. По всяка вероятност - клапан.Няма безнадежни ситуации; има единствено хора, които гледат безнадежно на тях.
Коментар
-
До: проблем с паленето
Добър и риторичен въпрос.Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнениеПри 5 атм. разлика в цилиндрите ?! Остави го на празен ход и ше видиш .
Впрочем , може - ако са ти чисто нови тампоните на двигателя. Един съвет : отвори кое да е ръководство за експлоатация на дизелов мотор и виж в техническите данни каква е допустимата неравномерност в налягането на цилиндрите . Много ще съм любопитен коя фирма допуска нормална работа с разлика от 5 атм.... ама знам ли ... може и да съм изостанал с техниката
. Ще го приема ако е така.
Докато колата е нова - не трябва да има никаква разлика в цилиндрите . Но ние говорим вече за времето , когато има проблем с паленето и може да се окаже , че е нужен ОСНОВЕН ремонт на двигателя . Кога е дошло това време ?
1. Ако си изминал предписаните километри ( безпроблемно и с добра поддръжка ) и си спазваш препоръките на производителя .
Аз такъв двигател още не съм видял ( осн. ремонт по предписание ).
За това минаваме нататък :
2. Основен ремонт се прави също , ако при измерване на компресията в цилиндрите се окаже разлика НАД 5 атмосфери . Така пише в ръководството .Едва ли са сменили написаното .... не си го измислям .
При мен - колата си вървеше ПОЧТИ нормално - само при изпреварване се усещаше недостиг на мощност (1.8 ТД двигател на Форд ).
Когато влезнах в сервиза - единият цилиндър имаше компресия САМО 4 атм. Другите - по 25-28 атм. Как ви се струва това ?
Майсторите казаха , че е невъзможно да се движа така .......но аз се движех . Усещах , че двигателя не е наред , но си мислех , че ще се размина с дюзи или клапани ..... но не стана.
3. Всяка марка си има своя препоръка за компресията и под определена граница - се препоръчва основен ремонт .
За това - измерването на компресията си е много важна за диагностиката на двигателя.
Не се сещам за друга причина за основен ремонт .
Идва зимата и паленето ще е все по-трудно за дизелите , които са на границата за основен ремонт .
Не знам на колегата дали ще му се наложи ( дано се размине ), но измерване на компресията е добре да се направи преди зимата. Според моето скромно мнение .
http://www.ladaclub-bg.com/faq/102-compression - това е интересно ....Последно редактирано от bgbul; 28-09-09, 22:44.
Коментар
-
До: проблем с паленето
....има и една друга ( най-неприятната ) - нарича се авариен ремонт и тя е следствие от ненавременния .Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
.......Не се сещам за друга причина за основен ремонт ....
А иначе пак ме караш да се повтарям
. Казах че за всичко съм съгласен с теб ( дошло ми е до гуша от дизели вече) . Имах предвид , че 5 атм. разлика са индикатор за проблем . То и 3 атм. разлика пак е проблем . Така че наистина меренето на компресия е полезно нещо.
А между другото , от чисто любопитство : би ли споделил каква е била причината да ти остане цилиндъра с 4 атм. ( вярвам ти , ама това наистина е изключение ) , щото и аз като майсторите съм учуден как двигателя е вървял нормално в това състояние
Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
-
До: проблем с паленето
Така и не стана ясно .Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение....има и една друга ( най-неприятната ) - нарича се авариен ремонт и тя е следствие от ненавременния .
А иначе пак ме караш да се повтарям
. Казах че за всичко съм съгласен с теб ( дошло ми е до гуша от дизели вече) . Имах предвид , че 5 атм. разлика са индикатор за проблем . То и 3 атм. разлика пак е проблем . Така че наистина меренето на компресия е полезно нещо.
А между другото , от чисто любопитство : би ли споделил каква е била причината да ти остане цилиндъра с 4 атм. ( вярвам ти , ама това наистина е изключение ) , щото и аз като майсторите съм учуден как двигателя е вървял нормално в това състояние
Предположенията бяха за спукано бутало . Аз помислих , че нещо ме вземат за кукувичка и извикахме един спец ( с електронен уред за измерване на компресията ). Показанията бяха с една атм. разлика .
Като отворихмя двигателя ( присъствах лично ) се оказа , че само сегментите бяха на парчета . Вероятно защото няколко пъти ми направи маслен удар .....В комбинация с кофти клапани - това показваше .
След измерване на елипсата на цилиндрите се оказа , че може да мина с междинен ремонт . Без шлайфане на цилиндрите , а само с усилени сегменти . Има си такъв ремонтен комплект ( на Форд ).
И след нови сегменти , основни и биелни лагери , след нови клапани колата си дойде на компресия 28-29 атм. Регулирахме и ГНПто за всеки случай и нови лопатки . ГНПто беше ЛУКАС и там ремонта е със смяна на лопатките ( 15 лв плюс труд 20 лв ).
Та това ми беше ремонта на дизела . Доста неща видях с Форд......и доста научих ......
Коментар
-
До: проблем с паленето
Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнениеТака и не стана ясно .
Предположенията бяха за спукано бутало . Аз помислих , че нещо ме вземат за кукувичка и извикахме един спец ( с електронен уред за измерване на компресията ). Показанията бяха с една атм. разлика .
......
Питам за уточнение , че пак не ми стана ясно
: Единия ( със счупените сегменти) сочи 4 атм. , а на останалите има разлика до 1 атм. ? Или просто първоначалното мерене на тези 4 атм. е било грешно ?
А иначе с тези счупените просто си извадил късмет , че не ти е задрало буталото.
Между другото ( отплесвам се от темата ) , винаги съм смятал Форда за странна птица
. Във фирмата имам 4 буса Форд :един 2.5 D и три бензинови : 2 литра карбураторен , моноинжекция и пълна инжекция DOHC с 2 разпределителни вала . За който и да съм тръгнал за някакви части , старата трябва да ми е в джоба , иначе няма съответствие ... модификации колкото си щеш
Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар