Тъкмо преди дни ви се хвалех, че от 2 години карам Lexus rx 300 и не съм имал особени проблеми и снощи бях опроверган...
Някъде около18 часа трябваше да закарам синът ми до центъра - до Екзарх Йосиф. Тръгнахме от Младост 4. Пропуснах да кажа, че напоследък усещах нещо, което не е съвсем в ред - когато паля колата, известно време дисплея на мултимедията показваше леко трептене - почти незабележимо, но се виждаше. Аз обаче не му отдадох особено внимание.
До вчера.
Вчера стигнахме до Екзарх Йосиф и аз спрях, без да гася колата, докато синът ми слезе. И изведнъж големия дисплей на мултимедията започна силно да трепти. Да показва чисто бял екран, да се рестартира.
Реших, че проблемът ще се оправи с гасене и палене. Груба грешка. Загасих колата...и тя отказа да запали. Чу се само едно чукане и край.
Тъкмо в главата ми започнаха да минават нелицеприятни сценарии за репатраци и прочее чудеса, се сетих, че имам приятел, който живее не чак толкова далече и е инженер. Демек - едва ли като мен е без кабели за ток. Звъннах му и той моментално тръгна към мен. В това време обаче аз завъртях ключа и колата запали.
Чухме се и се разбрахме да се видим по средата на пътя - на OMW в Хаджи Димитър. Когато се видяхме отново загасих колата, за да видим какво ще стане. И колата отново не запали. Подадохме ток - запали от раз. Освен това усетихме, че когато е закачен кабел от другата кола, моята работи добре.
"Ясно, акумулатора е заминал" - рече моя приятел. Да де, ама акумулатора е на година и малко, не, че не може да се спомине, ама ми се стори странно. Но решихме да отидем до тях, че той има мултицет. Той живее наблизо.
Спряхме пред тях и закачихме мултицета на моя акумулатор. Картинката се оказа следната - когато колата работи на място, акумулатора не се зарежда. Напрежението пада - 10-9. Когато подам газ и колата вдигне около 3000-3500 оборота, започва да зарежда. При отпускане отново започва да пада напрежението.
Както и да е, не я изгасих и някак се добрах до нас в Младост 4. Паркирах пред блока.
И сега питам и вас, че аз разбирам от коли колкото магаре от духова музика - според вас какъв може да е проблема. Възможно ли е да е само от акумулатора, или пък е някой друг компонент (сменял съм два пъти диодния блок на алтернатора, за протокола го казвам). Странното е и друго - има датчик, който светва, ако има нередности в тока и акумулатора не зарежда. В случая нищо не е светнало, за да ме предупреди.
Дайте съвети какво да правя, а няма да е лошо и да препоръчате някой електричар, па ако знаете и някой в Младост, още по-добре.
Склонен съм и нов акумулатор да взема, ама не съм убеден, че това ще реши проблема.
Благодаря ви предварително.
Някъде около18 часа трябваше да закарам синът ми до центъра - до Екзарх Йосиф. Тръгнахме от Младост 4. Пропуснах да кажа, че напоследък усещах нещо, което не е съвсем в ред - когато паля колата, известно време дисплея на мултимедията показваше леко трептене - почти незабележимо, но се виждаше. Аз обаче не му отдадох особено внимание.
До вчера.
Вчера стигнахме до Екзарх Йосиф и аз спрях, без да гася колата, докато синът ми слезе. И изведнъж големия дисплей на мултимедията започна силно да трепти. Да показва чисто бял екран, да се рестартира.
Реших, че проблемът ще се оправи с гасене и палене. Груба грешка. Загасих колата...и тя отказа да запали. Чу се само едно чукане и край.
Тъкмо в главата ми започнаха да минават нелицеприятни сценарии за репатраци и прочее чудеса, се сетих, че имам приятел, който живее не чак толкова далече и е инженер. Демек - едва ли като мен е без кабели за ток. Звъннах му и той моментално тръгна към мен. В това време обаче аз завъртях ключа и колата запали.
Чухме се и се разбрахме да се видим по средата на пътя - на OMW в Хаджи Димитър. Когато се видяхме отново загасих колата, за да видим какво ще стане. И колата отново не запали. Подадохме ток - запали от раз. Освен това усетихме, че когато е закачен кабел от другата кола, моята работи добре.
"Ясно, акумулатора е заминал" - рече моя приятел. Да де, ама акумулатора е на година и малко, не, че не може да се спомине, ама ми се стори странно. Но решихме да отидем до тях, че той има мултицет. Той живее наблизо.
Спряхме пред тях и закачихме мултицета на моя акумулатор. Картинката се оказа следната - когато колата работи на място, акумулатора не се зарежда. Напрежението пада - 10-9. Когато подам газ и колата вдигне около 3000-3500 оборота, започва да зарежда. При отпускане отново започва да пада напрежението.
Както и да е, не я изгасих и някак се добрах до нас в Младост 4. Паркирах пред блока.
И сега питам и вас, че аз разбирам от коли колкото магаре от духова музика - според вас какъв може да е проблема. Възможно ли е да е само от акумулатора, или пък е някой друг компонент (сменял съм два пъти диодния блок на алтернатора, за протокола го казвам). Странното е и друго - има датчик, който светва, ако има нередности в тока и акумулатора не зарежда. В случая нищо не е светнало, за да ме предупреди.
Дайте съвети какво да правя, а няма да е лошо и да препоръчате някой електричар, па ако знаете и някой в Младост, още по-добре.
Склонен съм и нов акумулатор да взема, ама не съм убеден, че това ще реши проблема.
Благодаря ви предварително.
Коментар