Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблеми с тока на моят Lexus

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблеми с тока на моят Lexus

    Тъкмо преди дни ви се хвалех, че от 2 години карам Lexus rx 300 и не съм имал особени проблеми и снощи бях опроверган...

    Някъде около18 часа трябваше да закарам синът ми до центъра - до Екзарх Йосиф. Тръгнахме от Младост 4. Пропуснах да кажа, че напоследък усещах нещо, което не е съвсем в ред - когато паля колата, известно време дисплея на мултимедията показваше леко трептене - почти незабележимо, но се виждаше. Аз обаче не му отдадох особено внимание.

    До вчера.
    Вчера стигнахме до Екзарх Йосиф и аз спрях, без да гася колата, докато синът ми слезе. И изведнъж големия дисплей на мултимедията започна силно да трепти. Да показва чисто бял екран, да се рестартира.
    Реших, че проблемът ще се оправи с гасене и палене. Груба грешка. Загасих колата...и тя отказа да запали. Чу се само едно чукане и край.

    Тъкмо в главата ми започнаха да минават нелицеприятни сценарии за репатраци и прочее чудеса, се сетих, че имам приятел, който живее не чак толкова далече и е инженер. Демек - едва ли като мен е без кабели за ток. Звъннах му и той моментално тръгна към мен. В това време обаче аз завъртях ключа и колата запали.

    Чухме се и се разбрахме да се видим по средата на пътя - на OMW в Хаджи Димитър. Когато се видяхме отново загасих колата, за да видим какво ще стане. И колата отново не запали. Подадохме ток - запали от раз. Освен това усетихме, че когато е закачен кабел от другата кола, моята работи добре.

    "Ясно, акумулатора е заминал" - рече моя приятел. Да де, ама акумулатора е на година и малко, не, че не може да се спомине, ама ми се стори странно. Но решихме да отидем до тях, че той има мултицет. Той живее наблизо.

    Спряхме пред тях и закачихме мултицета на моя акумулатор. Картинката се оказа следната - когато колата работи на място, акумулатора не се зарежда. Напрежението пада - 10-9. Когато подам газ и колата вдигне около 3000-3500 оборота, започва да зарежда. При отпускане отново започва да пада напрежението.

    Както и да е, не я изгасих и някак се добрах до нас в Младост 4. Паркирах пред блока.

    И сега питам и вас, че аз разбирам от коли колкото магаре от духова музика - според вас какъв може да е проблема. Възможно ли е да е само от акумулатора, или пък е някой друг компонент (сменял съм два пъти диодния блок на алтернатора, за протокола го казвам). Странното е и друго - има датчик, който светва, ако има нередности в тока и акумулатора не зарежда. В случая нищо не е светнало, за да ме предупреди.

    Дайте съвети какво да правя, а няма да е лошо и да препоръчате някой електричар, па ако знаете и някой в Младост, още по-добре.
    Склонен съм и нов акумулатор да взема, ама не съм убеден, че това ще реши проблема.

    Благодаря ви предварително.

  • #2
    Като четох 1вата ти тема, се усмихнах на това:

    Карам колата вече 2 години. За тези 2 години съм сменил:
    - ламбда сонда
    - диоден блок на алтернатора
    - лагер на предна дясна гума
    Аз съм с Прадо 120, бензин, но също смених преден десен лагер, диоден блок на алтернатора и слагах втулка на едната сонда.

    Та така, според мен, пак трябва да провериш алтернатора, диодния блок може да е направил пак беля и да не зарежда.

    Един от работниците в сервиза, в който ми сленяха блока на алтернатора, кара 100ца, бензин и каза че е есменил 3 блока, докато "закрепи".
    Така че е до късмет и бройка.
    Имаш ли спомен дали си го сменял с оригинална или "ор'гинална" част?

    Коментар


    • Venci Micoff
      Venci Micoff коментира
      Редактиране на коментар
      Като помня цената му, едва ли беше оригинален )) Доста под 100 лева, да кажем 70.

    • I.Stoyanov
      I.Stoyanov коментира
      Редактиране на коментар
      И аз сменях диодния блок на моята Тойота (дизел е), алтернатора е Денсо. След две сваляния на алтернатора и съответно две диодни "плочки" не оригинални си поръчах от Люцкан оригинална и нещата се получиха .
      Мнението ми е, че Тойота са невероятна фирма произвеждала и произвеждаща икони в автомобилостроенето, НО ДЕНСО са пълни п@дерастИ и всичките ми неволи до сега се дължат на техните инжИнерни рИшения

      Към колегата Венци - зареди акумулатора хубаво и газ към някой токаджийски сервиз да ти сервизират алтернатора. А ако намериш на сносна цена нов оригинален или заменка Валео, Бош нещо такова скачай смело. За моята нов оригинален беше към 550лв, но той върви заедно с вакуумпомата, на бензините няма такава помпа и предполагам цената ще е по-приемлива.

    • tabu_bg
      tabu_bg коментира
      Редактиране на коментар
      Диоден блок за под 100 лева... най-вероятно пак те е предал, но все пак виж и акумулатора както е казал колегата.

  • #3
    1. Закарай я на майстор. /приказката за брашното и хляба/

    2. Ако имате друго МПС разменете акумулаторите и проверете зареждането с волтметър и на двете. Така ще разберете къде е проблема акумулатор или МПС. Ако е в автомобила действате по точка 1.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • #4
      Преди да тръгнеш по големите ремонти погледни по простите неща.
      Не зная при вашите коли,но по нашите,като дадем на контакт свети лампичката за акумулатор.Като запалим тя изгасва.През нея минава тока за възбуждане на алтернатора.Ако е изгоряла или не контактува прави така.

      успех...
      Nissan Terrano II TDI 2700 2002g. avtomat - три вратичко.... )
      ".....ама сега пазара е пълен с джипове де, на тях даже JEEP пише ....."

      Коментар


      • #5
        Първоначално публикуван от ognqn Преглед на мнение
        Преди да тръгнеш по големите ремонти погледни по простите неща.
        Не зная при вашите коли,но по нашите,като дадем на контакт свети лампичката за акумулатор.Като запалим тя изгасва.През нея минава тока за възбуждане на алтернатора.Ако е изгоряла или не контактува прави така.

        успех...
        Абсолютно си прав! Оообаче, след като алтернатора се самовъзбуди в обороти (някой го правят, а други твърдо отказват) нещата си сработват нормално. А тука явно не е баш така. Но аз пак да кажа ДенЗо са пълни и логиката на управление е най-странно смотаната и възможна за конструиране. Така, че жикаджийски сервиз отбиращ от Койоти е най-разумния съвет за колегата с оглед, че не е много технически навътре в нещата. Иначе щеше да му предоставя литература с помощта на която да реши проблема сам. Но това само по себе си изисква опит, технически умения, инструменти и не на последно място по важност УСЛОВИЯ на които да проведеш ремонта

        Коментар


        • #6
          Екраните мигат, щото да кажем не им стига ток. Това не е проблем.
          А не им стига, щото ...
          Много стари коли патят от студа. Електричеството, както е известно, е науката за контактите. От студа железата се свиват, контактите се разхлабват. Търсете първо калпави връзки около динамото, акумулатора, таблата с по-големите бушони.

          Коментар


          • #7
            Венци!
            Генератора работи САМО на една или две фази!
            Затова и ти мига дисплея на празен ход. Когато вдигне обороти ... успява да вдигне напрежение и да зарежда.
            Диоден блок или .... една или две статорни намотки.

            Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

            Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

            Коментар


            • #8
              Абе "козата си сака пръч". Търси сервиз за алтернатори някъде покрай теб.
              יעבור
              «И това ще мине»

              Коментар


              • #9
                Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                Екраните мигат, щото да кажем не им стига ток. Това не е проблем.
                А не им стига, щото ...
                Много стари коли патят от студа. Електричеството, както е известно, е науката за контактите. От студа железата се свиват, контактите се разхлабват. Търсете първо калпави връзки около динамото, акумулатора, таблата с по-големите бушони.
                Мигат щото е японец. Там основния инженер проектирал сичкото жица е известен с италианския си прякор Тоци Бегали.
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • turtey
                  turtey коментира
                  Редактиране на коментар
                  Напротив, имам

                • Esper
                  Esper коментира
                  Редактиране на коментар
                  Това не беше ли главен инженер на Магнети Умрели?

                • I.Stoyanov
                  I.Stoyanov коментира
                  Редактиране на коментар
                  И на дензо е същия .
                  Иначе към Търтея - вярваш ли че една 120-ка се ошашаваше цялата, до степен да не иска да пали и да светва като коледна елха от стартер... Какво ли не я мъчех, понякога палеше на въже, друг път вадеше грешка датчик КВ, след това някакви рандъм кодове. Оказа се че стартера вкарва "шум" в инсталацията, макар и да върти като убезомял. Нов стартер, ехееххехе ДЕНЗО разбира сее и се кротна гадта мръсна

              • #10
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:диоден блок.jpg
Прегледи:353
Размер:358.8 КБ
ID:6679338
                Ами оказа се диоден блок. За трети път го сменям. Но според мен има някаква причина за 2 години това нещо да гори три пъти. Ако се сещате някой читав електричар, който пък и да разбира от Лексус, ще съм ви безкрайно благодарен. Блока, както се вижда, направо е изгорял оня ден.

                Коментар


                • rosen_offroad
                  rosen_offroad коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ми то ясно, пише си England.

                  На японска кола слага ли се нещо зделано във владичеството на кралицата ?

                • I.Stoyanov
                  I.Stoyanov коментира
                  Редактиране на коментар
                  На Mobiletron- ските боклуци пише England. Не стават за чеп за зеле.

              • #11
                Ти защо не намериш начин да се свържеш с Румбата - CarTest , да си говорите компетентно - сиреч - той да ти говори, а ти да слушаш?
                Последно редактирано от Veni1; 03-12-20, 18:55.

                Коментар


                • #12
                  Слагаш оригинално и забравяш за случая следващите 10 години. Но ще струва 5 пъти колкото ментето.
                  Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                  Коментар


                  • I.Stoyanov
                    I.Stoyanov коментира
                    Редактиране на коментар
                    Е то като смени за 3-ти път някоя чИтайско ще му се върже по ефтино.... И аз съм с двете ръце за оригиналното.

                • #13
                  Венци ... лошото е че ако е същото чудо ... пак ще изгори!
                  И НЕ Е английско!!

                  РАзгледай картинката ....
                  Най- долния ред ... .... ...


                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1212.jpg
Прегледи:291
Размер:121.0 КБ
ID:6679691

                  Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                  Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                  Коментар


                  • #14
                    12 броя 50 амперови диода Този алтернатор трябва да е поне 150А... С какво ли го товари толкова този Лексъс?!?

                    Коментар


                    • CarTest™
                      CarTest™ коментира
                      Редактиране на коментар
                      130 А е генератора.

                  • #15
                    Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                    12 броя 50 амперови диода ...
                    Да де ... ама кЕтайски.
                    Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                    Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                    Коментар


                    • Паджеровод
                      Паджеровод коментира
                      Редактиране на коментар
                      А колко струват китайският и оригиналният блок, така, информативно?

                    • I.Stoyanov
                      I.Stoyanov коментира
                      Редактиране на коментар
                      Според зависи, но китайски от 50-80 кинта или по-скоро до 150лв, това включва и уж не китайски марки. Нов е оригинален, поне по бърза справка от модел и година на колата аз виждам цени от 260-280лв. Следователно както Руски каза, разликата е х4 или х5. Ноо... удоволствието да караш кола с ДЕНЗО чаркове

                    • Ясен
                      Ясен коментира
                      Редактиране на коментар
                      Това х4 или х5 като го събереш с труда и вече е само х2, а като добавиш поне половин ден разправия да не можеш да си вършиш нормалната работа и това че колата ти е свъртяла номер когато ти е трябвала - и стана дявол на магаре.

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X