Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За и против смяна на маслото на трансмисията с машина

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За и против смяна на маслото на трансмисията с машина

    Ден втори, откакто съм част от вашия форум и вече може би е време да задам един важен въпрос...

    Както вече ви писах, съм музикант. Тоест - всяко действие, надвишаващо смяна на чистачките на колата представлява сложна мисия. Да не кажа невъзможна.

    За сметка на това чета всевъзможни форуми, всевъзможни постове, свързани с коли. Откакто се сдобих с моя стар почти 20 годишен Lexus rx 300, съм гледал да обслужвам колата в срок. Но сега, скоро, наближава момента, в който трябва да обслужа трансмисията. Тя, казват всички, при първата генерация Лексуси RX 300 е капризна и изисква да и обръщаш навреме внимание.

    Четох много в различни форуми. Има специално масло, слагат се мисля 8 литра в скоростната кутия и още един в задната раздатка (ако бъркам термините, не ми се подигравайте, нямам никаква идея какво е "задна раздатка", звучи ми като термин от порно сайт).
    И тук идва големия въпрос, който имам към вас, като хора, които доста повече от мен познават темата.

    Четох, че било далеч по-добре маслото на скоростната кутия да се смени в сервиз, в който има специална машина. Която чрез вакуум издърпва цялото масло на колата. После вкарва специална промиваща течност, след това чак зареждаме с новото масло.

    Когато прочетох това, си дадох сметка, че автоматиците, които съм карал преди това (едно BMW 730 1999 година и един Мерцедес очиларка от 199 са били автомобили, които не съм и допускал, че трябва да обслужвам в частта им "трансмисия". Тоест - бързо съм се освободил от тях.

    От друга страна мнозина пък обясняват, че не било добре за по-старите коли да преминават през подобна смяна на маслото с машина. Вече не помня всички аргументи, но основния бе, че това са стари автомобили, за които подобна процедура е безмислено скъпа, а освен това и доста "агресивна". Тези хора твърдят, че просто трябва да се смени маслото чрез добре познатото източване, плюс филтъра (който май е нещо с магнит).

    Отварям темата, за да чуя вашето мнение - "за или против смяната на трансмисионното масло с машина".

    Ще се радвам да споделите опит с мен, защото нотите научих лесно, но не мога да сменя една крушка на мигач в колата.

    Обещах ви и снимки, вчера снимах в тъмното пред Била в Младост 4. Ето го моят верен японски американец:


  • #2
    Първоначално публикуван от Venci Micoff Преглед на мнение
    .. Има специално масло, слагат се мисля 8 литра в скоростната кутия и още един в задната раздатка (ако бъркам термините, не ми се подигравайте, нямам никаква идея какво е "задна раздатка", звучи ми като термин от порно сайт).
    И тук идва големия въпрос, който имам към вас, като хора, които доста повече от мен познават темата.

    Четох, че било далеч по-добре маслото на скоростната кутия да се смени в сервиз, в който има специална машина. Която чрез вакуум издърпва цялото масло на колата. После вкарва специална промиваща течност, след това чак зареждаме с новото масло.

    ...
    Свалил ли си си "МануЕл", примерно такъв (не знам дали това е точният модел): https://drivers.lexus.com/t3Portal/d...f/OM48442U.pdf ?
    Тука на 313-та страница пише 3,5 литра при "бабешката" смяна с изцеждане и допълване, без машина. Пише също, че ако не се ползва колата при особени натоварвания, да не се сменяло изобщо. По принцип ATF се сменя (или само опреснява чрез източване и доливане, защото по този метод винаги остава в кутията неизтекъл) между около 60 до 100 000 км. пробег.
    Тука има стари теми, дискутирано е как, ако не е сменяна течността дълго време, машината ще разбълника разни утайки и ще ги наблъска в соленоидите (за по-просто: електро-клапани, управляващи потока на течност и налягането ѝ). Също така как течността за промивки може да пресече остатъците от стар ATF ("масло") и също да навреди. Важното е да намериш правилната течност, примерно (но не съм сигурен дали е такава колата!) “Toyota Genuine ATF Type T–IV” (ATF JWS3309 or NWS6500), филтър, ако се сменя и да се смени (само опресни) по "бабешкия" начин, хамериканците му викат "drop-pan" метод - маха се картерът на автоматичната кутия, каквото изтече-изтече, после се долива нов ATF в същото количество.
    "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

    Коментар


    • Venci Micoff
      Venci Micoff коментира
      Редактиране на коментар
      Много благодаря, всяко мнение ми е от полза. Иначе маслото, необходимо за моя Лексус е някакво японско, има го в лексуския форум.

  • #3
    Вземи си Амсойл забрави за оригинала на Тойота,не карам Лексус,но маслото сам си го сменям,според Тойота така не се прави ма пак според тях аз си плащам ремонтите та не ги чета много какви глупости пишат
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • Venci Micoff
      Venci Micoff коментира
      Редактиране на коментар
      Точно това масло препоръчват и във форума на Лексус.

  • #4
    Машината не изсмуква баш утайките на дъното, които после правят белята. А през пробката на дъното и те поизтичат.

    Коментар


    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      Сваля се картера,всичките лайна са си там

  • #5
    А филтъра машината ли го сменя?

    Коментар


    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      Нямало филтър,имало ммммм цедка или така и викат.......голям смях падна,ми дай ми цедка тогава......ма там не се пипа........я не почвай и ти като жена ми..........е скъсах 4-5 болта та сега съм с нерьждавейки ма стана,не се пипало,я па те.

  • #6
    Колега, не ти знам трансмисията каква е, ама на много Тойоти/Лексус трансмисиите са “интересни”.
    Имам 2006 Секвоя, с трансмисия същата като на сума ти и Лексуси. Първоначално тия трансмисии били с масло до живот /според производителя/. Да де, до края на живота на трансмисията, който се оказал кратък. После започнали гимнастиките- понеже няма пръчка за маслото, се точи каквото има в картера /около 3.5 литра/ и се слага ново. Ама има преливник, и колко трябва да прелива се мери на определена температура на маслото.
    За да разбереш каква точно ти е температурата, на ене поне, ми трябваше Scan Gauge 2 иначе няма начин да знам кога е стигнала 130 фаренхайт /или нещо такова беше по спомен/.
    Да де, ама като смениш 3.3 литра, а трансмисията събира 9-10, ташак.... Аааа, и имаш филтър в картера на трансмисията, и той се сменя.
    Маслото- на моята и дават Toyota WS ATF, но както казва брат ми, вземи си Amsoil, много по-добро масло е.

    Аз какво направих- източих от картера маслото, свалих картера и смених филтъра. Сглобих всичко и махнах единия от маркучите отиващи до радиатора за трансмисионното масло, и го ръгнах в една кофа. Сипах в картера 3 литра, палиш за секунди, старо масло руква в кофата, гасиш, доливаш, палиш, в кофата, гасиш, доливаш... и така докато не тръгна чисто масло в кофата. Сложих обратно маркуча на радиатора, сипах 4 литра в трансмисията /препълних я с литър/ запалих и при достигане на определената температура, отвих преливника да изтече маслото което е в повече.

    Като взех Секвоята тресеше мещу 2-3та, сега е ябсолютно мазни превключването. А не е като да не вижда зор- снощи на баирите се връщахме от пустинята с ремаркета пълни с мотори, върви си из баирите с газ до дупка.

    Всичкото това изписано горе съм го научил от четене на сума и форуми, гледане на филмчета как го правят, и разговори с майстори. С 2 думи, не е сложно, ама трябва да си намериш човек, който е запознат с детайли с тия трансмисии, или поне има правилния уред за да чете температура на трансмисионното масло.
    Пак казвам, не те знам дали си с тия “доживотни” трансмисии, намери някой който ги разбира да я види и да и смени маслото.
    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

    Коментар


    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      Потвърждавам - брата си следи дигитално температура на трансмисия на ход,аз имам само стрелка та при смяна се налага една сложна конфигурация натискане на копчета и следене на светлинки.

      Така и така си играеш - вземи си радиатор за тая трансмисия,около 65 кинта е тук и при теглене не ти грее маслото,монтира се за час с все бирите.

      Маслото на Тойота е минерал,добро ма минерал,Амсойла е синтетика,аз поне сменям на 100 000 километра,че не я тормозя много.

  • #7
    Определено е в пъти по забавно от четенето на Влатко Ем и другите герои
    ​​​​
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #8
      Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
      Определено е в пъти по забавно от четенето на Влатко Ем и другите герои
      ​​​​
      Искаш да кажеш ,че ципата на киселото зеле не ти е приоритет?? Срамота .

      Коментар


      • #9
        По темата, моето V70 е с кутя Aisin, която е много подобна на тази в Лексуса. Маслото по спецификация е имено JWS3309. Напролет като взех моята и аз се бях ошашкал какво да правя с маслото в кутията, още повече, че маслото беше кафеникаво, но не миришеше на прегорял бакелит. Четох доста, разпитвах насам натам и най-важното говорих със Стоян от Пловдив (ssspeed). На моята кутя също водят маслото лайфтайм (за лайва на кутията де), от волво препоръчват да се сменя на всеки 80к. само ако се теглят товари или колата се използва с голямо натоварване. Не знам дали на моята някога и бе сменяно маслото (на около 300к беше като я взех), но определено беше за смяна. Въпреки че производителя на моята е оставил щека и пробка.. Проблема на моята кутия, е че филтъра е заврян на майка си в г@за и се смяна само ако разглобиш абсолютно цялата трансмисия на масата . Тъпо, ама яко. Дано на лексуса поне да може да се сменя. Ако може, го смени ЗАДЪЛЖИТЕЛНО. Всеедно де така са го решили инжЕнерЕто. Някой слагат външни филтри, други допълнителни кулери и тнт. Всичко това според мен зависи от типа на експлоатация на колата. Аз на моята за сега не съм правил такива доработки. Ти ако теглиш разни неща или караш много градско в летните жеги със задръствания, не е лошо да помислиш за допълнителен охладител, както вече казаха колегите по-горе.

        Та относно смяната на маслото:
        Накратко - на нова кола с машина и промивка може, на стара никак не се препоръчва, особено ако нямаш историята как е поддържана до сега. Защо - първо в моя случай, надявам се при теб да не е така както вече казах - филтъра е несменяем. Следователно налягането от машината има вероятност да го повреди, тъй като филтриращият елемент в него старее и става крехък. Ако скъса филтъра - кутията на масата, щото всичките боклуци от филтъра отиват в "мозъка" на кутията. Второ, дори и филтъра да е сменяем, разните утайки и финни частици разхождащи се по кутията отново може да се намерят в някой клапан или из клапанното тяло. Друга ситуация е така нареченото "пресичане" на старото масло от промивката. Тъй като с доливането ти го смесваш масло с масло и то в малки порции, то се омешва(опреснява) постепенно, а с машината 99% от предлагащите услугата искат просто да ти вземат парите за смяната, маслото и промивката, без особено да ги интересува какво ще се случи. Факт е, че някой коли подложени на тази операция оцеляват, но да кажем че статистиката сочи следното - автомобили над 10г. > 35% успеваемост с машинната смяна.
        За промивките без машина нямам мнение, но като цяло на всякакъв вид химии от този сорт съм им върл противник, защото най-често водят до временно "задушаване" на някой проблем, като в последствие водят до неотложен ремонт + още някоя екстра от добавката. Справка - всички химии за отпушване на охладителни системи, както и за "закисването им", химиите за промивка на горивни системи и прочее... Така, че също не те съветвам да ползваш добавки или някакъв вид чистители.
        Така, че остава варианта с ръчното старомодно опресняване на маслото. Аз лично направих процедурата по следния начин - източвам маслото от пробката (в моя случай изтичат точно 3л), слагам пробката обратно. Наливам през щеката 3л. масло и карам 1000км. После пак така, това нещо по процедура на волво се прави 4 пъти, демек претакаш 12л. масло, което математически опреснява 99% от маслото. Файдата от това е, че поетапно "миеш" кутията и точиш боклуците през пробката. Мога да кажа, че в момента маслото е малинено червено, а съм сменил само 9л. тъй като не съм я карал много от лятото. Смяната на предавките си е същата както и преди, дори мога да кажа една идея по-плавно. Може да се приложи и схемата с откачане на единия от маркучите на охладителя и припалване, като се източва по 1-2л. примерно и после доливаш и пак палиш. Така по-бързо и по-лесно сменяш маслото, но аз предпочитам да го точа на гравитационен принцип.
        Маслото което ползвам е MOBIL JWS3309, което съм склонен да вярвам, че е мноого подобно на това което са слагали в завода. Маслото въпреки, че е MOBIL е произведено в Япония от Aisin . Купувам го онлйн от един сайт, оилгруп мисля, че се казваше. И от макскар съм взимал - все същото. Това масло е специално за ТАЗИ кутия. Има много производители на масла с тази спецификация, но от това което съм говорил с колеги каращи с такива кутии различни автомобили - мобила е абсолютен еквивалент на оригиналното масло. В твоя случай маслото на Тойота което препоръчват е произведено от Aisin и като спецификация е 1:1 с мобила, при волво е същото - маслото е произведено в япония. Вече какво ще сипеш ти си е лично твоя преценка.
        Предполагам при Лексуса няма щека, въпреки че по спомен на 1-ва генерация имаше.. така че евентуално ще се наложи да използваш някакъв диагностичен софтуер с който да следиш нивото. След като направиш процедурата те съветвам да опресняваш маслото на скоростите с всяка смяна на двигателното или поне веднъж на две смени на това в двигателя. Това със сигурност ще удължи живота на трансмисията.
        И още нещо, моя съвет е когато караш по планински пътища със завой изкачвания и тнт, да минаваш на ръчен режим и да закрепваш една предавка (ако кутията ти е с типтроник). Това разтоварва хидротрансформатора, а като цяло и самата кутия, защото се активира локъпа и се осъществява твърда връзка м/у двигател и трансмисия, второто е че елиминираш евентуалната честа смяна на предавки, когато си в някой среден режим (тежко за 4-та, леко за 3-та например). Ако нямаш типтроник, то тогава вклювай овърдрайва.
        Щеше да съм кратък, но се отплеснах .

        Успех, надявам се да съм ти бил от полза

        Коментар


        • #10
          Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
          Аз какво направих- източих от картера маслото, свалих картера и смених филтъра. Сглобих всичко и махнах единия от маркучите отиващи до радиатора за трансмисионното масло, и го ръгнах в една кофа. Сипах в картера 3 литра, палиш за секунди, старо масло руква в кофата, гасиш, доливаш, палиш, в кофата, гасиш, доливаш... и така докато не тръгна чисто масло в кофата. Сложих обратно маркуча на радиатора, сипах 4 литра в трансмисията /препълних я с литър/ запалих и при достигане на определената температура, отвих преливника да изтече маслото което е в повече.
          Това е начинът за смяна без машина при тойотите и лексусите. Не разбутва утайки, неща по филтъра и т.н. Трябва да се внимава да не рукне в кофата повече масло, отколкото трябва и да влезне въздух при помпата. Литър по литър най-добре. Ако няма щека, пада малко гимнастика да се долее, защото пробката е доста в гъзъ обикновено, най-лесно става с маркучи с удобна дължина.
          Тойотите и Лексусите си имат FSM - Factory Service Manual, който обикновено е доста достъпен и го има под път и над път. Вътре има много полезна информация, като колко нютона се натягат болтовете (обикнове 3 пъти по-малко от последния майстор) и на каква температура се мери нивото на маслото. Последното е много важно, защото трябва да поработи малко на място след доливане и в много тесните посочени граници да се отлее излишното. Ако намериш майстор, който обръща внимание на акъла в FSM-а, почваш да се отнасяш към него като към кум или приятел от детство (:

          Коментар


          • NIKSD
            NIKSD коментира
            Редактиране на коментар
            Точно! И заради тези тесни граници на температирата на маслото при проверка на нивото- $150.00 за джаджа Scan Gauge 2. Голямо четене падна преди да се хвана да го сменям това масло, чак и на Тойота бюлетините четох. Доживотно масло= купуваш колата, и ако е на 5 или повече години, веднага сменяш маслото в кутията! Хахаха

          • MoridinBG
            MoridinBG коментира
            Редактиране на коментар
            С Techstream донгъл за $25 и лаптоп също се чете + всичко останало и настройки по системите (:

          • NIKSD
            NIKSD коментира
            Редактиране на коментар
            MoridinBG, възможно е и с друго да се чете /то пък бивале само с една джаджа да може/, аз търсех нещо което да ползвам и на ход за да си следя температурата на трансмисионното масло и докато си карам колата- тук в пустинята става жега, баири колкото искаш, и като тегля ремаркето с моторите искам да знам какво става в тая трансмисия. За това си взех ит тоя Scan Gauge 2.

        • #11
          Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
          По темата, моето V70 е с кутя Aisin, която е много подобна на тази в Лексуса. :
          И аз имам кола с такава кутия, бягах далече от смяна на маслото с машина, смених го частично по описания начин. Смених и филтъра, като го направих най-вече за да сваля картера и видя 6-те магнита на дъното му. По набраното по тях може да се добие добра представа за състоянието на автомата. Маслото същото на Mobil JWS3309 налях и всичко е наред.

          Коментар


          • #12
            Да се повторя тогава - Мобила е минерал,около 8 долара литърчето тук,става като масло.

            Ако те тресе мерака / мен ме тресе постоянно,все ми се смеят, свиква се / си вземи АмсОйл Signature Series Multi-Vehicle Synthetic Automatic Transmission Fluid


            Дават му 150 000 мили интервал смяна като запазва над 85% оксидация,аз като тресящ се ще сменям на около половината ако продължавам да тегля леки товари.Ако не теглиш ммммммм сменяш и забравяш освен ако няма да я караш още 10 години
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • Паджеровод
              Паджеровод коментира
              Редактиране на коментар
              Аз те разбрах, но това в кутията беше оригиналното (уж лайфтайм), а то доколкото знам е минерално. А пък около 1/4 от него си остава и се смесва с новото, така че трябваше да съобразя със спецификациите на производителя. АмсОйл-а не съм го и разглеждал като вариант, признавам. Добри са му данните, но се различава с два символа по спецификация от моето.

            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Покрива спецификацията,нищо лошо няма да и причиниш,заклевам се,аз съм с АмсОйл навсякъде и оплаквания нямам,не е мрънкала колицата оше ма не е и само тя,още 5-6 са с такова масло и 0000000 проблеми.



              Лайфтайм съм го играл преди 15 години още с Мерцедесите,лъжат мамка им,нищо доживотно няма освен живота на кутията пък точно него гледам да го удьлжа,е на жената е половин милион километра вече,смяна на по 100 000


              И мойто беше оригиналното,един собственик и подържана само в Тойота,2 пъти заден диф масло са сменяли и това е.........и като я лепнах аз........2 пъти на паяка за месец беше,къде какво мьрда и тече от начало.

          • #13
            Амсойла го ползват тука тия дето са се заривили из бумагите и са прочели за какво става дума /даже и някакви химически анализи бях чел някъде/, или други /като нас/ дето им вярват, карат с педала в ламарината влачейки ремаркета из пустинята. И аз бях фен на каквото каже производителя, и на мойта Хонда и дават минерално малсо, айде няма нужда, вече 20 години върви със синтетика, а аз я чакам да тресне.
            Гаранция Амсойл е по-добро, ама на някои не им харесва цената. Не се сещам вече, ама май един кашон отиваше за цяла смяна на масло в кутията.
            https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

            Коментар


            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Дильра го взима на 5.50 литьра,аз го взимам на 7 и нещо,пазарска цена 21 или как каза ти едно време Кой как се преебе.
              При положение,че Мобила е почти на цената на Амсойла с връзки си слагам синтетиката и не се чудя из баира колко ми е температурата на трансмисията,е ти си същия на колко коли вече.

          • #14
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:57EA774B-EAFE-48A5-8E77-3627AECA27AB.jpeg
Прегледи:310
Размер:27.9 КБ
ID:6677045

            Е я трансмисията,филтъра под картера,зима колата не беше виждала,не знам за дъжд,може да е видяла 5 пъти.Болтовете на картера са много тънки,малки и меки,на кофти климат късат по 10 от 12,аз скъсах само 4 и айде на паяка за неръждавейка шпилки.
            С машина хубаво ако ти се дават пари и не ти пука много,лайната на дъното обаче няма кой да обере и филтъра остава стария.Бъди готов с паяк
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #15
              Както е казал колегата Паджеровод - ако се смени по метода с маркуча от радиатора и се смени на практика цялото масло в кутията и останат съвсем малки количества минерално съм съгласен. Въпроса е дали няма да се омаже нещо ако смесиш 2:1 минерално със синтетично масло за 2000км пробек, преди да опресниш наново

              Коментар


              • BENZBOSS
                BENZBOSS коментира
                Редактиране на коментар
                Нищо няма да му стане,само не може да разчиташ на пьлните качества на синтетиката или ако минерала се сменя на 30 000,а синтетиката на 60 то като ги умешаш АЗ поне бих карал около 30-40 000 макс

                Едно към гьотере минерал със синтетика да омешаш все тая,нищо и няма ни на кутията ни на маслото

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X