Силно ме интересува как са организирани таблото и парното на Пандата.
Всяко много х много има някаква раздатъчна купия след скоростната. В нея мощността се разделя на потоци между мостовете или между тях и външни устройства като в тракторите, крановете, другите работни машини.
Грубо казано има две схеми - парттайм и фултайм. За простота ще говорим само за 4х4. В прости условия в парттайма работи само единия мост, другият просто се вози. Когато е необходимо се включва вторият, това увеличава общото сцепление с пътя, от там се увеличава проходимостта. Обикновенно водещ е задният мост, допълнително се включва предния. Във фултайма мощност се предава постоянно и към двата моста. И двете схеми имат някакви предимства и някакви недостатъци.
Тия включвания се уреждат по различни начини. Класическият е лост или копче в кабината, с което шофьорът може да свърши тая работа по свое желание. Тогава се задейства редуктор, който принудително прехвърля обикновенно половината мощност на допълнителния мост. По-новите и по-специализираните стари са автоматични. Автоматиката е или обгонни муфи, които изпускат буксуващия мост ако колата е фултайм, или превключващи, които принудително прехвърлят мощност към разтоварения ако колата е парттайм по произход. Конструкцията им може да е всякаква: фрикционна, инерциална, хидравлична, вискозна, с принудително или пасивно управление.
Ъ, май стана голяма каша. То, тва край няма, ама питай каквото искаш, щото от понеделник вече съм на работа и няма време
)
Всяко много х много има някаква раздатъчна купия след скоростната. В нея мощността се разделя на потоци между мостовете или между тях и външни устройства като в тракторите, крановете, другите работни машини.
Грубо казано има две схеми - парттайм и фултайм. За простота ще говорим само за 4х4. В прости условия в парттайма работи само единия мост, другият просто се вози. Когато е необходимо се включва вторият, това увеличава общото сцепление с пътя, от там се увеличава проходимостта. Обикновенно водещ е задният мост, допълнително се включва предния. Във фултайма мощност се предава постоянно и към двата моста. И двете схеми имат някакви предимства и някакви недостатъци.
Тия включвания се уреждат по различни начини. Класическият е лост или копче в кабината, с което шофьорът може да свърши тая работа по свое желание. Тогава се задейства редуктор, който принудително прехвърля обикновенно половината мощност на допълнителния мост. По-новите и по-специализираните стари са автоматични. Автоматиката е или обгонни муфи, които изпускат буксуващия мост ако колата е фултайм, или превключващи, които принудително прехвърлят мощност към разтоварения ако колата е парттайм по произход. Конструкцията им може да е всякаква: фрикционна, инерциална, хидравлична, вискозна, с принудително или пасивно управление.
Ъ, май стана голяма каша. То, тва край няма, ама питай каквото искаш, щото от понеделник вече съм на работа и няма време

Коментар