До: Родни проекти за Автомобили.
Е не, по-горе с колегата говорихме именно за серийно производство, и за работещ търговски модел. Иначе за прототипи се иска само желание, изобретателност, знание и акъл, а това в България не липсва.
Просто мисля че идеята за разработка на продукт за износ, на нещо пасващо за Запада, е неприложима. Поради липса на условия и традиции. Не поради липса на знаене и можене.
За сметка на това не виждам причина при положение че пределно добре знаем какво е нужно за нашите гори и полета и за нашите селски пътчета и липса на такива, да се разработи някаква модулна джипка примерно. В другата тема си я имаше снимката, купетата в завода в Мичурин ли беше къде беше - седят си. Колко му е да се спазарят. Че и не виждам причина да не се направи от форума. Тези които знаят.
Само че тогава пак опираме до проблематиката - това, или UMM, Махиндра или нещо китайско, което вече е измислено, и което няма как да е много по-лошо.
А за оценяването на читаво изобретение - ще се оцени. Винаги. Те и на Антонов кутията толкова я оцениха, че четвърта година се съдят с Тойота задето ония и ползвали схемата в Приуса и другите си хибриди без да платят и цент. Успоредно, за да се внедрят пък на Антонов кутиите в масово производство пък, трябва да се мине през някакъв патент на Тойота.
Е не, по-горе с колегата говорихме именно за серийно производство, и за работещ търговски модел. Иначе за прототипи се иска само желание, изобретателност, знание и акъл, а това в България не липсва.
Просто мисля че идеята за разработка на продукт за износ, на нещо пасващо за Запада, е неприложима. Поради липса на условия и традиции. Не поради липса на знаене и можене.
За сметка на това не виждам причина при положение че пределно добре знаем какво е нужно за нашите гори и полета и за нашите селски пътчета и липса на такива, да се разработи някаква модулна джипка примерно. В другата тема си я имаше снимката, купетата в завода в Мичурин ли беше къде беше - седят си. Колко му е да се спазарят. Че и не виждам причина да не се направи от форума. Тези които знаят.
Само че тогава пак опираме до проблематиката - това, или UMM, Махиндра или нещо китайско, което вече е измислено, и което няма как да е много по-лошо.
А за оценяването на читаво изобретение - ще се оцени. Винаги. Те и на Антонов кутията толкова я оцениха, че четвърта година се съдят с Тойота задето ония и ползвали схемата в Приуса и другите си хибриди без да платят и цент. Успоредно, за да се внедрят пък на Антонов кутиите в масово производство пък, трябва да се мине през някакъв патент на Тойота.
Може и 1/3 по-евтино, ако се принизим до нивото на западняците, предлагайки хилави рами със занитени алуминиеви панели + ползването на стъкла от някоя обикновена Тойота, например. тогава, обаче, външността ще пострада силно от ограничението на стъклата, така че дори и само от това пазарната привлекателност (цената, която биха били готови да платят клиентите) на колата спада значително.
Започвам с усмивка, защото е хубаво, когато има и хора, които не вярват в близкото бъдеще.
Малка подсказка - с лопата да ринеш плачевните примери, в които се пристъпва към прибързано построяване, без изобщо да се проектира предварително. А че има и провалени проекти, в които са вложени маса проектиране, пари, връзки и мозъчен капацитет, го доказват скъпи проекти, като френската Хомел.
Сега работя по други 2 проекта, единият от които ще бъде под формата на макет на купе 1:1, калъпи, рама с окачване, стяга за серийно производство на рамата, поръчкови стъкла, вътрешност (без двигатели, уреди и т.н., за това ще се грижи след това собственикът на проекта). Даже съвсем скоро ще започна и да качвам по някоя и друга снимка, тъй като с радост се убедих, че тук има приятелско отношение и радушен прием към подобни начинания, макар и насоката на форума да е коли 4х4.
Коментар