Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Родни проекти за Автомобили.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Родни проекти за Автомобили.

    Първоначално публикуван от SOR4 Преглед на мнение
    Защо десетина работници? Точно за половин година аз самият мога да скулптирам макетите с идеално качество, и в последния месец са нужни още двама човека, за отливането на калъпите. Би трябвало и други хора да се справят сами. Цялото това изпълнение гълта, колкото парички за наем на помещение, толкова и за материали.
    Проектирането на тръбната конструкция (шасито), барабар с изработването на стягата (рамата, служеща за сглобяването на еднакви шасита в множество бройки), отнемат месец работа + материали (тръби) + заваръчен апарат, ъглошлайф с 5-6 диска, бормашина + наем за 1 месец.

    ПП: Извод - сметките могат да бъдат такива, каквито фирмата ги направи. Ако се пести от банички, почивки и руси секретарки, може да се мине и доста по-тънко от този милион.
    Първоначално публикуван от SOR4 Преглед на мнение
    10 каросерии от стъклопласт + разработката на калъпите за тях = 30-40 хиляди долара. Все още не виждам този милион откъде идва. Аз лично, бих оставял каросериите поне 25-30 дни в калъпите, че първите 4 седмици са най-важни за доброто узряване на стъклопласта, а и прибързаното им махане оттам може да изповие стъклопласта. А еднородната каросерия (без съставни панели), си е голям проблем, в случай на удар - тогава не може съответния панел да се замени, ами трябва да се реже и кърпи на място, направо върху каросерията. Единственото предимство е, че се пести тук и там от уплътнения между отделните панели, но това не оправдава липсата на сменяеми панели. Все пак, купувачът би се интересувал и от евтината и лесна поддръжка.
    Първоначално публикуван от SOR4 Преглед на мнение
    Колега, забравяш, че направата на стоманени (или алуминиеви) матрици за отливане под налягане на пластмасови изделия, е много скъпо удоволствие, поради спецификата на самата им изработка. Една подобна матрица за изделие от порядъка на малка бутилка за минерална вода, може да глътне между 2 и 4 месеца усилена работа на 2-3 човека (много ръчно търкане иска, проклетията). Това не значи, че едно купе на кола ще отнеме 200 пъти по олкова труд, просто, защото двете неща се правят по съвсем различни технологии. Сещаш се, че 2-3 човека за същото време могат (почти) да направят цяло едно автомобилно купе, готово за отливка на калъпи от него. Едно е да търкаш фино с шкурка 2000 и абразивна паста твърдия метал, и съвсем друго е, да скуплтираш макет от фибран и да шлайфаш накрая тънкия слой кит отгоре. Занимавал съм се и с двете неща, и съм наясно кое колко време, средства и труд гълта.

    Колкото до фирмите, продаващи готови купета - има около 500 такива само в Англия. Повечето са от семеен тип фирми, т.е. от 1-2-3 човека, които правят само по 10-15 купета на година, но не защото няма пазар, а защото са от грозни по-грозни, при това на силно надути цени. А купувачите се отблъскват от тази комбинация. Имал съм контакти с няколко фирми оттам, както и с други англичани, желаещи да започнат подобно производство във Великобритания. Онемявах всеки път, щом ми кажеха колко лесно е там да произвеждаш такива сглобяеми автомобили. Разликата е там, че във ВБ комплектите (каросерия + шаси + някои други чаркове) са си цяла обособена индустрия, и не ти искат от 1001 кладенеца вода да носиш, за да си регистрираш возилото. Към фирмите, разработващи подобни самоделни комплекти, също няма такива убийствени изисквания, каквито има у нас. Защо ли? Врътката е там, че там регистрирането на една бройка самоделно возило не се приема за заводско производство, и съответно то попада в съвсем друг клас автомобили. Като си сглобиш колата, викаш местния узаконител и технически инспектор, които правят подробен (но бърз и евтин!) SVA тест и ако всичко е според указаните правила (за които си има подробна документация, продаваща се свободно), след получаване на потвърждаващ успешното преминаване на теста отговор, вече можеш да си караш возилцето. И този отговор/отказ задължително получаваш след броени дни, а не месеци, както съм подочувал за тукашната практика.
    Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
    Груба грешка.
    Монококът при удар и преобръщане не мени геометрията и не се чупи. Само се пробива, и то рядко. Така спасява екипажът. Допълнително снижава радарната забележимост, именно заради нямането на стикове между панелите. По същата причина лесно и леко се урежда бронирането. Ремонтопригодността е съвършенна в сравнение със сменяемите детайли. Има кухи обеми за резервоари и багажници за всичко. В развитие - до амфибия.
    Панелите са самоцелно оскъпяване на изделието. Технологията си остава хибридна - възможно най-неизгодната. И по тегло и по трудоемкост. Скеле с кофраж. Тежи, гние, не носи, криви се. Ремонтопригодността е сигурно 1. От 10 възможни.

    Първоначално публикуван от SOR4 Преглед на мнение
    Като гледах филмчето от адреса по-горе... леко ми се насълзиха очите, виждайки как машиностроенето в България бива погубвано - къде умишлено, къде не. До няколко години ще изградя цяла империя от машиностроителни заводи из България, но дотогава дупе да ми е яко от упорита работа и липса на почивка! Силни думи, но ще го направя! Започнах с капитал от 5000 лв. преди месец, да видим какво ще излезе накрая...

    Първоначално публикуван от SOR4 Преглед на мнение
    Бих се радвал искрено, ако някой ден успеем да осъществим сериозен български проект, събирайки екип от можещи, и най-вече - достатъчно "луди" хора оптимисти, които не се страхуват да мислят в перспектива, вместо да се отказват още в началото, бидейки черногледи песимисти. Мен колко хора са се опитвали да ме обезкуражат, че се занимавам с "мъртва кауза", но си оставам твърд оптимист, защото зная, че наистина ще успея, макар и кретайки в началото!

    Идеята е, колкото елементарна и трудна за изпълнение в началото, толкова и доходоносна впоследствие - сглобяеми коли (предимно спортни, но също и бъгита, уникати и прочее), които да се продават в "насипно състояние" най-вече на външния пазар. Само че това изисква влагане на средства и целодневна заетост с проекта, вместо печеленето на такива с нормална работа. Аз затова от няколко кодини едва свързвам двата края и се движа с кракомобил, вместо с кола, но вярвам, че скоро ще се види светлината в тунела (която досега все се оказваше тази на локомотива ).

    В англоговорящите страни, сглобяемите коли (или просто "самоделки") са известни под наименованието "kit cars". Носеща рама от стомана + купе от стъклопласт + части от кола-дарител (които купувачът сам си набавя след закупуването, за да се избегнат доста разходи за мита, акзизи, превоз, узаконяване, и т.н.). Това е нормална практика от десетилетия в цял Свят и се учудвам, че все още си нямаме родна фирма, занимаваща се с подобна дейност. Важно е да се уточни, че в този род возила, най-съществената роля играе уникалният външен вид, следван от доброто качество и възможността за лесно и евтино набавяне на всички допълнителни части (обикновено от нетолкова стар модел, намиращ се на достъпни цени 2-ра ръка).
    Трите най-известни преимера за такъв тип коли са английските Ultima и Noble, както и американският GTM Supercar. И трите предлагат ускорение и спортно поведение на пистата, засрамващи екзотики като Ferrari Enzo и McLaren F1. Недостатък, който пречи страшно много на по-големите им продажби - и трите са ужасно грозни (липсва онзи, така търсен от ентусиастите екзотичен вид), неудобни и с незадоволително качество. Най-общо казано, стават предимно за пистата, като само Noble успява да предложи по-нормални нива на удобство и обемност в купето, което го правят подходящ и за шофиране в градски условия.

    Ето примерно описание на една много перспективна разработка - самоделка, която спокойно може да се сглоби за около 10-15 хил. евро от бъдещите купувачи, с всички части 2-ра ръка, включени в цената. Разбира се, не се гонят качество и вградени системи от класа на Тойота, но и затова цената не е 100-500 хил. евро. , като при моделите на Ферари, Ламборгини, Порше и др. (макар, че който желае и може да си го позволи, може да използва практически всякакви двигатели, ск. кутии и системи). Вграждането на чисто нови части и по-мощен двигател, ще се отразят пряко на една по-висока цена, но тук вече всичко е според паричните възможности на всеки отделен човек. Това е нормална практика при този тип коли - всеки използва това, което пожелае, така че рядко има две напълно еднакви возила. При някои модели (най-вече всъдеходчета), модулният принцип на закрепване на панелите позволява слагането на различни надстройки отзад - пикап, фургон, комби, полегато купе. За подобрен пазарен успех, почти всички външни панели на колата трябва да бъдат лесно сваляеми и заменими с други, които притежават по-различен стил - така се гарантира отговарянето на по-голям брой различни вкусове, а периодичното предлагане на нови брони, спойлери и надстройки допълнително докарва по някой и друг лев. Няма нужда да споменавам, че така и самата разработка излиза почти двойно по-евтина, тъй като на практика се разработва една основа, но използваща няколко различни купета, вместо за всеки тип купе да се разработва различна рама.
    Тръбната рама обезателно трябва да е съставна, т.е. разглобяема на отделни секции, ако се налага смяната им при по-силна катастрофа и т.н.

    След някой месец ще пусна снимки на проекта за спортна кола, която разработвам в момента. За съжаление - за английски клиент, а не за лична употреба (все отнякъде трябва да се печелят стотинки), но след това задължително се насочвам и към собствено производство. Ето за това иде реч: http://img80.imageshack.us/img80/8239/238k.png
    Оформлението е 50% мое, 50% чуждо, тъй като това всъщност е силно подобрен от мен чужд модел. Лично аз си пазя добрите идеи само за български модели, така че разбиването на чуждестранната конкуренция не е никакъв проблем

    Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
    Страшното е че има китайци, и освен тях хора които казват "не може!". Даже не по техническите въпроси, а по мениджмънта, ако става дума за дреболиите, и политически, ако става дума за истински големи производства. Заводите бяха унищожени не от мързеливи работници, или заради уж остарелите технологии, за които толкова сладострастно пееха в началото на 90-те.
    И сега идва съвсем лошото. Дойде поколение, което няма никакви знания и трудови навици. Няма хора с работнически професии, няма технологическа култура. Идиотите, които изпочупиха всичко преди 20 години вече не пеят, няма и да получат думата повече. Обаче китайците въпреки усилията си по контрола на раждаемостта, всяка година имат по няколко десетки милиона абитуриенти, на които са длъжни да намерят работа. Иначе там ще стане нещо немислимо. И ето ги 5 - 6% ръст на китайската индустрия, независимо от всякакви кризи. Нямат избор. А това че западния натиск за нашето затриване, ще се смени с източен, няма да ни помогне с нищо. В същото време западът, каквото и да значи това, още не отваря и дума за фактическата си деиндустриализация и преминаване към вегетативното състояние на курортно растение. Ние като част от това бунище, ще си стоим, и просто ще се вмирисваме.
    Та намерения като изложените по-горе, са си донкихотовщина. Че няма да успеят е ясно. Въпросът е ще помогнат ли поне в микроскопична степен някои мозъци пак да се нагънат, да се намери нова, този път полезна философия, на нейната база да се роди адекватна политика, и нещо да започне отново.

    Първоначално публикуван от SOR4 Преглед на мнение
    Ще стане, ще стане - то времето ще го докаже Може да звучи твърде смело и нахакано от моя страна, но обичам да съм искрен и не мога да лъжа, че начинанието ще претърпи неуспех Едва ли можем да си говорим за сериозно (над 500 броя годишно) производство в първите 2-3 години, но след това... каквото сабя покаже.

    А за убиването на техническата култура и любознателността на младото поколение си повече от прав - често си мисля, колко много умни мозъци не се "родиха" или бяха възпрени, само защото преди 15-ина години прекратиха практиката на Трудовото обучение в училищата (дърводелство, електротехника, металознание, готварство, шивачество и т.н.) и онова ценно за всеки ученик събитие, наречено ТНТМ (техническо и научно творчество на младежта), което се провеждаше 2 пъти всяка година. А спечелването на някоя от категориите му беше огромна гордост за победителите и класните ръководители. Така и не успях да стана втори на някое от съревнованията - все побеждавах батковците от горните класове. Въпросното ТНТМ беше в основата на затвърждаването на интереса ми към техническите разработки, давайки ми възможност да се докосна за пръв път до всевъзможни конструктори (онези в болтчетата, зъбните колела и ел.моторчетата), което от своя страна беше допълнителен трамплин за моята фантазия. И това не беше изолирано чувство, тъй като и много други момчета и момичета се увличаха от тези занимания.
    После, дойде ред да пуснат гилотината и на ЦРД-тата (центровете за работа с деца), които се явяваха нещо като ежедневни или ежеседмични кръжоци, подобни на ТНТМ-тата, само че извън учебното време. За последно ходех на подобен ЦРД през 1996-та, в кръжока по корабо- и автомоделизъм, но скоро след това го закриха по незнайни причини (то, те се знаят много добре, де). Явно за някого "горе" е по-важно да има достатъчно работна ръка под формата на сервитвори, миячи на чинии и готвачи. Заучените приказки за икономии в образованието сме ги чували многократно, но не те са в основата на закриването на всичко, що събужда и развива интереса на подрастващите към техническата мисъл...

    Първоначално публикуван от SOR4 Преглед на мнение
    Мда, не съм забравил каква е темата, но и явно ще забележиш и сам, че нещата, коиуто обсъждаме тук, имат пряка или косвена връзка с причините за непроизвеждането на "Преслав".

    А преди 2.5 години наистина имах шанса да започна нещата, за които тогава говорех, но се случи така, че майка ми се нуждаеше от още по-скъпи лекарства за болното и сърце, така че бях принуден да продам каквото мога и да търся начин да печеля пари, вместо да харча такива за разработката на каквото и да било.

    Сега нещата са малко по-различни, а и имах щастието да посъбера някой лев, за да се сдобия с прилична фреза с ЦПУ. Тя, от своя страна, улеснява и съкращава процеса на изработката на стиропорен макет на автомобилно купе поне с 4-5 месеца, а това води и до значителни икономии на пари и време, иначе задължителни за ръчният метод на изработка му. Последното е особено важно в моят случай, тъй като плащам 450 лв. наем за работно помещение, защото нямам собствено такова (ето ти икономия на ~2000 лв. само от това). А в същото време, трябва да работя по проекта целодневно, така че в момента се водя безработен и нямам доходи. Наема го плащам с вече заработени пари отпреди година , така че трябва здравата да бързам с разработката, ако не искам съвсем скоро да се окажа с празна кесия. От утре, складовете за метали отварят отново, така че ми пожелайте приятно харчене на пари за тръби и винкели

    п.п.: С производство на пирони не възнамерявам да се занимавам, тъй като предпочитам значително по-лесните, достъпни и интересни занимания, към които спада производството на коли.
    Първоначално публикуван от Нейчо Наков Преглед на мнение
    Напиши с какво можем да помогнем, аз до два месеца свършвам работата по една реставрация и ако не взема друго нещо за правене съм свободен да помагам с каквото мога...

    Първоначално публикуван от SOR4 Преглед на мнение
    Като начало - какво умееш най-добре? (то българинът е всестранно развит по природа, особено повечето колеги тук, но да питам все пак...)

    За момента съм изцяло погълнат от разработката на купе и рама за един клиент, плюс още 1 макет за друг клиент, но има неща, за които след няколко месеца ще ми е нужна помощ, защото не съм на "ти" със заваряването с аргон и работата със стъклопласт.

    Все още търся кадърни майстори (ама наистина кадърни, че все съм попадал на разни башмайстори или кожодери), тъй като въпросната рама от неръждавема стомана трябва да се завари качествено от аргончик към края на лятото-началото на есента, а купето изисква направата на всички необходими калъпи и 1 изделие от стъклопласт това лято. Естествено, срещу разумно заплащане. И в двете сфери нямам опит, така че, ако някой може да се включи в това приключение, като му дойде времето... Рамата може да се направи и извън Пловдив (ако заварчикът е от другаде), а впоследствие да се превози до Пловдив.
    Тъй като има 99% вероятност впоследствие рамата да се произвежда в малки серии в България (иначе проектът е собственост на англичанин), в този случай, ще мога да осигуря и повече поръчки за нея.

    Живот и здраве, в края на годината подемам и разработка на родна спортна кола, така че тогава нещата ще загрубеят

    п.п.: Темата май е за цепене някъде тук, че подхванахме и други неща За което се ивинявам на администраторите тук, но важното е творчеството и производството да се развиват и стимулират, макар и в скромни мащаби!

    Майка ми е инженер технолог по заварките, в момента работи във фирма занимаваща се с обработка на метали във Варна, Работят и с Аргон и CO и програмни машини и какво ли не още , Изработват детайли за Ролсройс, редовно имат износ, но пък си държат на качеството ... Добрата новина е , че във България все още има специалисти и се работи тук таме, лошата новина е, че услугите се заплащат, а и графика им е госта натоварен. Все пак ако ти трябва качествена изработка - мога да те свържа с фирмата.
    Мария Стоева 0889 82 51 и 87.

  • #2
    До: Родни проекти за Автомобили.

    Първоначално публикуван от iai-bg Преглед на мнение
    Майка ми е инженер технолог по заварките, в момента работи във фирма занимаваща се с обработка на метали във Варна, Работят и с Аргон и CO и програмни машини и какво ли не още , Изработват детайли за Ролсройс, редовно имат износ, но пък си държат на качеството ... Добрата новина е , че във България все още има специалисти и се работи тук таме, лошата новина е, че услугите се заплащат, а и графика им е госта натоварен. Все пак ако ти трябва качествена изработка - мога да те свържа с фирмата.
    Благодаря ти за предложението и за труда да сортираш цитираните от теб мнения по-горе! Наистина е добре да има обособена тема, специално създадена за тази цел. Ще се се възползвам от предложението ти и ще се свържа по-детайлно с фирмата, след като проектирам докрай рамата (засега е на 30% готова, постоянно правя подобрения), тъй като едва ли в момента мога да им покажа достатъчно завършен вариант, от който да добият по-ясна представа за общия брой на тръбите/заварките и конструкцията като цяло. Вярвам, че това ще определени и цената. А би ли ми казала името на фирмата (може и на ЛС), ако не е проблем?

    При подобен род конструкции, където здравината е цел номер 1, просто е престъпно да се правят отстъпки с качеството, така че съм (и клиентът ми) наясно, че не може да се пести до степен риск с некачествени материали или слаби заварки, за сметка на сигурността. Затова и тръбите ще са подсилени от заварени помежду им ламаринени панели (което допълнително увеличава заварките 3-5 пъти). Повечето производители на рами в чужбина минават тънко, чрез използването на занитени алуминиеви панели, само че това хем отслабва рамата (заради множеството дупки за нитовете в тръбите), хем и с времето нитовите шевове отслабват, дори и да се използва допълнително лепило (епоксидна смола или силикон за автостъкла). Да не говорим, че при по-силен сблъсък, алуминиевите панели се късат около нитовете, така че сигурността в този случай е много съмнително понятие. А като добавим и нежеланото разяждане на алуминия от солите...

    Самата рама ще се прави, на основата на предварително изработена от мен стяга, за да се гарантира пълното уеднаквяване на всички последващи бройки, които ще се произвеждат в бъдеще. Стягата е набор от завинтващи се заедно помощни тръбни конструкции, служещи за шаблон при напасването на отделните тръби на рамата, преди окончателното им заваряване заедно.
    Формотворец на коли

    Коментар


    • #3
      До: Родни проекти за Автомобили.

      Преди 5-6 години, а може и повече, мой познат сглоби два такива автомобила и ги показваше даже на панаира в Пловдив. И двата бяха ретро стил (началото на миналия век) - единия двуместен открит, другия луксозна лимозина. Идеята му беше да продава по каталог - беше си осигурил представителството на десетина малки английски фирми за китове за такива автомобили. Доколкото знам и двата сглобени от него автомобили са във вилата му около Ботевград, май беше и си ги кара от време на време за кеф. Утре ще се помъча да изровя негови каталози, ако все още имам нещо при мен. Но цената на един такъв автомобил, сглобен тук и с приличен ДВГ излизаше над 12-15 000 евро. Така че, според мен продажбата му ще е трудна, но виж ако го направиш електромобил....
      sigpic

      Коментар


      • #4
        До: Родни проекти за Автомобили.

        Определено би било много интересно да видим снимки и да научим повече за въпросните проекти! А и съм твърдо убеден, че подобни коли (качествено построени и с наистина грабваща външност) спокойно могат да се продават в прилични бройки за по 20-35 хил. евро на западните пазари. Има десетки примери на коли от този клас, които се харчат и при цени от 40-50 хил. евро (всичко построено, с двигател и т.н.) или 10-20 хил. евро на части (без двигател, ск.кутия, гуми и други части, за които е нужна кола-дарител). Най-ярките примери - Ultima, Noble, GTM Supercar, K-1 Attack, T-Rex (това дори е триколка с двигател на мотоциклет).

        През 2005-а на Пловдивският панаир беше представен и една синя кола на "Белчев моторс" - Ст. Загора, която тогава все още не разполагаше с двигател и повечето важни възли под купето, но все пак привличаше най-много погледи измежду всички изложени коли тогава. Жалко, че качеството и външният вид (най-важното условие за успех на този род коли на пазара) не оправдаваха цената от 39 хил. евро. Сега е боядисан в оранжево и са направени леки козметични промени, но това едва ли ще привлече клиенти, тъй като пазарът изисква доста специфични качества, които тук не са силно изявени - липса на странични стъкла, липса на част от тавана, липса на достатъчен просвет между калниците и гумите, липса на безкомпромисен спортно-екзотичен вид, тясно купе, непригодност за ежедневна употреба.

        http://www.xcarbg.com/

        http://img24.imageshack.us/img24/3094/imgp0053145.jpg
        http://img24.imageshack.us/img24/3739/img00176v.jpg
        http://img149.imageshack.us/img149/7744/13121.jpg

        Пак тогава беше изложена и една триколка с двигател на БМВ. По-късно двете момчета, автори на проекта, се присъединиха към гореспоменатата фирма.
        http://img24.imageshack.us/img24/5643/img00177u.jpg
        Формотворец на коли

        Коментар


        • #5
          До: Родни проекти за Автомобили.

          Колеги, една от причините да замрат въпросните теми беше именно незапознатостта на пишещите в тях с процедурите и изискванията по регистрация на нов вид автомобил в Европа и по света. Само при такава незапознатост могат да изкристализират повтарящи се изказвания като "не е проблем да се направи", "ще има пазар", "прилични бройки", "продажби", "печалба".

          Общото между всички цитирани комплекти ("кит"-ове) е че тези които са просъществували (защото много от тях са буря в чаша вода) са дело на хора които може и да не са по-добри от българските майстори (а може и да са), но със сигурност творят в държави в които има утвърдена политика и традиции на автомобилопроизводството. Че и в регистрацията.

          В Англия не знам как е сега, но до преди десетина години за регистрацията на самоделка се искаха само стопове, спирачки, двигател, километраж, и фар. Можеше и без фар, ако подпишеш клетвена декларация че няма да караш след залез слънце. И въпреки всичко, не всички такива фирмички просъществуваха.

          Разликата между това да си направиш сам автомобил и това да направиш сам автомобил който да продаваш е горе долу като разликата между това да напишеш книга, и това да трябва да размножиш въпросната книга в 10, 100, 100, 100000 екземпляра, и да я продадеш. Без да имаш печатница.

          Не съм аз този който ще ви учи за разликите между единично и масово производство, тук има далеч по-компетентни хора за това. Но недейте да бъркате понятията. Прегледайте цитираните теми, някъде там Явор беше го написал най-точно, какъв зор е видял да организира в България производството на РИКШИ ! Не на автомобил, не на мотоциклет, а на рикши ! От там нататък коментарите са излишни.

          Пуснете в гугъла едно търсене на Homell Berlinette Echapement. В началото на 90те години Мишел Хомел, собственикът на френското списание Echapement ("Ауспух"), сигурно най-голямото и компетентно списание за рали и рали автомобили във Франция, пусна допитване до читателите си: "Измислете идеалната спортна кола, и ние ще я направим". Пускаха се анкети в поредни броеве, и накрая се реши - ще бъде лека, пъргава спортна кола с централен двигател с евтин агрегат. И се почна. Ходене по мъките ! Това не стана както го искаха, онова не стана... А говорим за списание със стотици хиляди читатели... Ползваха помощ от най-добрите специалисти, инженери, конструктори на прототипи, специалисти по Париж Дакар, фирми се натискаха да помагат...

          Накрая я направиха, и я направиха добре, пуснаха я в продажба. Но си го написаха, "Оказа се много по-трудно отколкото очаквахме, колко пъти ни идваше да се откажем !".

          Стана фирма, продаваха коли, оцеляха към десетина години, после не знам какво стана. Може и още да продават. Но със сигурност не са забогатели. А говорим за хора които имаха невероятни контакти, познания, и доста пари.
          Издъних се на Тюринг теста

          Коментар


          • #6
            До: Родни проекти за Автомобили.

            Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
            Колеги, една от причините да замрат въпросните теми беше именно незапознатостта на пишещите в тях с процедурите и изискванията по регистрация на нов вид автомобил в Европа и по света. Само при такава незапознатост могат да изкристализират повтарящи се изказвания като "не е проблем да се направи", "ще има пазар", "прилични бройки", "продажби", "печалба".

            Общото между всички цитирани комплекти ("кит"-ове) е че тези които са просъществували (защото много от тях са буря в чаша вода) са дело на хора които може и да не са по-добри от българските майстори (а може и да са), но със сигурност творят в държави в които има утвърдена политика и традиции на автомобилопроизводството. Че и в регистрацията.

            В Англия не знам как е сега, но до преди десетина години за регистрацията на самоделка се искаха само стопове, спирачки, двигател, километраж, и фар. Можеше и без фар, ако подпишеш клетвена декларация че няма да караш след залез слънце. И въпреки всичко, не всички такива фирмички просъществуваха.

            Разликата между това да си направиш сам автомобил и това да направиш сам автомобил който да продаваш е горе долу като разликата между това да напишеш книга, и това да трябва да размножиш въпросната книга в 10, 100, 100, 100000 екземпляра, и да я продадеш. Без да имаш печатница.

            Не съм аз този който ще ви учи за разликите между единично и масово производство, тук има далеч по-компетентни хора за това. Но недейте да бъркате понятията. Прегледайте цитираните теми, някъде там Явор беше го написал най-точно, какъв зор е видял да организира в България производството на РИКШИ ! Не на автомобил, не на мотоциклет, а на рикши ! От там нататък коментарите са излишни.

            Пуснете в гугъла едно търсене на Homell Berlinette Echapement. В началото на 90те години Мишел Хомел, собственикът на френското списание Echapement ("Ауспух"), сигурно най-голямото и компетентно списание за рали и рали автомобили във Франция, пусна допитване до читателите си: "Измислете идеалната спортна кола, и ние ще я направим". Пускаха се анкети в поредни броеве, и накрая се реши - ще бъде лека, пъргава спортна кола с централен двигател с евтин агрегат. И се почна. Ходене по мъките ! Това не стана както го искаха, онова не стана... А говорим за списание със стотици хиляди читатели... Ползваха помощ от най-добрите специалисти, инженери, конструктори на прототипи, специалисти по Париж Дакар, фирми се натискаха да помагат...

            Накрая я направиха, и я направиха добре, пуснаха я в продажба. Но си го написаха, "Оказа се много по-трудно отколкото очаквахме, колко пъти ни идваше да се откажем !".

            Стана фирма, продаваха коли, оцеляха към десетина години, после не знам какво стана. Може и още да продават. Но със сигурност не са забогатели. А говорим за хора които имаха невероятни контакти, познания, и доста пари.
            Колега, една ПРАВИЛНО изпълнена (като качество и отличен външен вид) разработка би имала безспорен успех и твърдо отстоявам зад думите си!
            Примерът ти с горецитираната френска кола не е много уместен, защото въпросната кола има страшно много пагубни недостатъка и е най-логичното нещо това, че не е успяла на пазара. Само погледни Хомел и ми кажи, дали ти прилича на уникална екзотична спортна кола!? Дори и да оставим настрана неоригиналните и форми... , че то дори и пропорциите и са меко казано "странни" (разбирай - погрешни и леко навяващи спомен за детска количка) за масовият вкус на купувачите. Които, по стечение на обстоятелствата, са и тези, които преценяват, дали един продукт си заслужава, или не.
            Колата се явява нещо като събирателен пункт между Мазда MX-3 и MX-6, плюс нещо от Тойота Селика и Хюндай Купе (Тибурон). Както се вижда - нищо изключително или екзотично. При тези обстоятелства, колко биха били смелчаците, които биха дали маса пари за кола, която не може да им предложи онова преживяване, характерно за "тежкарските" екзотични коли от класа на Ферари и Ламборгини?

            А при вида на рамата на Хомел, човек с лекота би изтръпнал, защото си личат пропуските в структурната здравина на конструкцията, която има за идея да защитава хората в нея при един възможен сблъсък. Купето ще се сгъне на две в средата при един сравнително нормален удар с около 30-40 км/ч, да не говорим пък за по-голяма скорост.

            http://www.rsiauto.fr/hommell/berlin...pement-551.php
            http://pboursin.club.fr/bonus/berlinet/berline2.htm
            http://pboursin.club.fr/bonus/berlinet/berline3.htm
            http://pboursin.club.fr/bonus/berlinet/berline4.htm
            http://pboursin.club.fr/bonus/berlinet/berlin10.htm

            Тази количка е сбъркана като идея още от самото и замисляне, така че тук няма абсолютно никакво значение, колко учени хора с връзки и без връзки са били в неговата основа. А и нека не забравяме, че бройката и дипломите на хората в един екип невинаги са гаранция за успех - историята го е доказала многократно!
            Формотворец на коли

            Коментар


            • #7
              До: Родни проекти за Автомобили.

              Така като се замисля - сигурно си прав. Отказвам се от всичко казано по-горе. От французите и чеп за зеле не става, и не трябва да ги взимаме за пример. Не могат да правят състезателни коли, не ги бива, никога не са печелили шампионати, и 24 часа в Льо Ман, а и явно не могат да правят една рамка, след като който и да е читател в нашия форум може да анализира структурните пропуски в нея от две зърнести двайсетгодишни снимки...

              Мисля че при такъв задълбочен анализ от твоя страна не ми остава нищо друго освен да преклоня смирено глава, и да почна да пляскам с ръце за хилядите клиенти с дебели пачки които ще се наредят пред вратата на първия наш специалист който ще пусне поредната самоделка. С качество и отличен външен вид.

              Отивам да се подиграя пред смъкнатите кепенци на фирми като Вентюри например, които бяха и с качество, и с отличен външен вид, и с перфектен продукт, и с познания по въпроса, и въпреки всичко вече ги няма. Явно ние знаем нещо което те не са знаели.
              Издъних се на Тюринг теста

              Коментар


              • #8
                До: Родни проекти за Автомобили.

                Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                Така като се замисля - сигурно си прав. Отказвам се от всичко казано по-горе. От французите и чеп за зеле не става, и не трябва да ги взимаме за пример. Не могат да правят състезателни коли, не ги бива, никога не са печелили шампионати, и 24 часа в Льо Ман, а и явно не могат да правят една рамка, след като който и да е читател в нашия форум може да анализира структурните пропуски в нея от две зърнести двайсетгодишни снимки...

                Мисля че при такъв задълбочен анализ от твоя страна не ми остава нищо друго освен да преклоня смирено глава, и да почна да пляскам с ръце за хилядите клиенти с дебели пачки които ще се наредят пред вратата на първия наш специалист който ще пусне поредната самоделка. С качество и отличен външен вид.

                Отивам да се подиграя пред смъкнатите кепенци на фирми като Вентюри например, които бяха и с качество, и с отличен външен вид, и с перфектен продукт, и с познания по въпроса, и въпреки всичко вече ги няма. Явно ние знаем нещо което те не са знаели.
                Харесва ми начинът, по който поднасяш хумористичните си съмнения, относно давността на изказаното от мен мнение по-горе Само едно нещо - възрастта или зърнеността на снимката въобще не са пречка да се прецени, че рамата на Хомел не е проектирана правилно и би се извила в средата при сили, неколкократно по-малки от тези, на които би следвало да устоява при сблъсък. Няма нужда да казвам, че в повечето такива случаи скоростта на удар ще е над 50-80 км/ч.

                А Вентури си съществуват и до днес, че даже в момента процъфтяват парично и ежегодно представят по един нов модел. Друг въпрос е, че са от грозни по-грозни (като изключим Venturi Fetish), а беше време, когато старите им модели бяха страшно елегантни и с право ги наричаха "Френските Ферарита"


                п.п.: Малка добавка - преди десетина години, Вентури изпадна в криза, тъй като разчиташе години наред на само два морално и технически остарели модела, във време, когато конкуренцията от Ферари, Ламборгини, Порше, Лотус и прочее ежегодно предлаше обновени модели, и дори доразширяваше моделната си линия с нови класове коли.
                Последно редактирано от SOR4; 08-05-09, 20:15.
                Формотворец на коли

                Коментар


                • #9
                  До: Родни проекти за Автомобили.

                  Влезнахме в областта на така е пък / не е така пък. Дай да се разберем да продължим разговора като излезе прословутата българска кола, и като и видим продажбите. Понеже ако трябва да коментираме дизайн и конструкция, тая френска грозотия горе е проектирана и рисувана съвсем малко по-късно от времето когато ние сме рисували и проектирали София Б. Пантеон на автомобилната красота, предполагам. Колкото и да уважавам създателя и, лека му пръст. Ако четеш френски - прочети точно за кой стадий на проекта са снимките на частите от шасито които си публикувал, и после го коментирай. Но пак.

                  А за Вентюри - името съществува и до днес, да. И до днес вадят прототипи и обещания всяка година. И живеят от продажбата на електрифицирани ситроен берлинго на френските пощи. Не мерси. Истинските умряха в момента в който тайванските собственици се отказаха от тях и ги продадоха на новия ненормалник.
                  Последно редактирано от Goblin; 08-05-09, 19:27.
                  Издъних се на Тюринг теста

                  Коментар


                  • #10
                    До: Родни проекти за Автомобили.

                    За да няма моменти на недочитане измежду редовете - още преди 2.5 години бях изложил най-правилният план за действие, за който споменах отново и преди няколко дни в една друга тема, а именно - производството на самоделки, но в несглобен вид. Тоест, купе, рама, стъкла, окачване, фарове и още някои други части, които купувачът няма откъде другаде да си намери. И, забележи - продажба предимно в страни, където това е цяла развита индустрия, защото регистрацията на самоделки е доволно лесна и евтина (за разлика от тази у нас). А по-нататък - апетита идва с яденето, така че ще дойде времето и на изцяло готовите скъпи български спортни коли.
                    Формотворец на коли

                    Коментар


                    • #11
                      До: Родни проекти за Автомобили.

                      Много интересен и професионален спор сте заформили , браво .
                      Има истина и в двете ви позиции - но , голямото Българско НО :

                      Ако Румен Антонов разсъждаваше пораженчески ( те ония знаят как се прави и не успяват , та аз ли ? ) - сега нямаше да се споменава в Автомобилостроенето в целия Свят .Виждам , че и двамата сте знаещи - затова е излишно да казвам кой е Р.А.
                      А ако знаете само колко много идеи започват от Български мозъци ( успешни идеи ) - нямаше да мислите , че "онези " знаят по-добре !
                      Има много трудности - но те са само и единствено комерсиални .
                      Който иска да пробие на Световен пазар - става част от този пазар чрез утвърдените и големите вече на пазар. Друг начин в днешния глобален свят на пари и интереси просто няма.
                      За това - аз смятам , че една добра идея има бъдеще , макар и произлязла от България !
                      Очаквайте представянето на БГ отбора на надпреварата за най-икономичен автомобил тази година . Още една идея от България !
                      Поздрави !

                      Коментар


                      • #12
                        До: Родни проекти за Автомобили.

                        Аз не разбрах, нещо все пак направено има ли, поне като идеи и първоначален проект?
                        Каква рама ще е, какъв двигател и скорости, къде ще е разположен, какво окачване, отпред, отзад?
                        Колко пари ще излиза производството на един такъв модел?

                        Коментар


                        • #13
                          До: Родни проекти за Автомобили.

                          Пак си гоним опашката. Тия самоделки - нали трябва да ги проектираш, за да станат предполагаемо по-читави и същевременно по-евтини, съответно по за предпочитане от ония които се продават в страните с развито производство на самоделки ?

                          Кое тук в България ще ти излезе по-евтино - да ги проектираш ли, да ги сглобиш ли ?

                          Като дойде време да им затвърдиш параметрите които си проектирал - на коя писта ще ги пробваш ? В кой аеродинамичен тунел ще ги тестваш ? Като ти се явят странни проблеми с окачването и вибрации дето не трябва да ги има ама ги има - с кой ще ги обсъдиш ? При кого ще отидеш за съвет ? Към кой специалист по окачването ще се обърнеш (ама такъв който хем има опит с хиляди коли, хем ако не ти хареса - има конкурент, със същия опит) ?

                          Като решиш тези проблеми и дойде време да направиш окомплектовката - коя точно част ще произведеш на място, по-евтино отколкото в ония страни с традициите ? Амортисьорите ли, дето и сега всеки ги внася от там ? Гумите ли ? Пружини, седалки, километражи ? Или мислиш че тези детайли дето ще ти ги фрезоват тук ще ти се вържат по-евтино отколкото ще се вържат на оня там ?

                          И всичко това като го преодолееш, пак няма да може дума да става за автомобилостроене. Ще става въпрос за някаква ниша в нишите.

                          А за останалите - какъв Румен Антонов ? КЪДЕ си е реализирал Румен Антонов компанията, патентите, бизнеса, продажбите ? У нас ли ? Или по соца е пробвал 17 пъти да избяга на Запад, и накрая взел че успял ?

                          А за БГ отбора за еко-автомобил и аз чакам. Трепетно. Понеже миналата година гръмна цяла България че ще участват в еко-маратона на Шел, пък нещо не чух да са участвали дори. Поне ги няма споменати нито в класацията, нито в списъка на явилите се, да не говорим за стартиране или олеле мале класиране.
                          Издъних се на Тюринг теста

                          Коментар


                          • #14
                            До: Родни проекти за Автомобили.

                            Първоначално публикуван от SOR4 Преглед на мнение
                            ...
                            Затова и тръбите ще са подсилени от заварени помежду им ламаринени панели (което допълнително увеличава заварките 3-5 пъти)...
                            Това със стоманените и заварени за конструкцията панели, не е добра идея.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Родни проекти за Автомобили.

                              Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                              Пак си гоним опашката. Тия самоделки - нали трябва да ги проектираш, за да станат предполагаемо по-читави и същевременно по-евтини, съответно по за предпочитане от ония които се продават в страните с развито производство на самоделки ?

                              Кое тук в България ще ти излезе по-евтино - да ги проектираш ли, да ги сглобиш ли ?

                              Като дойде време да им затвърдиш параметрите които си проектирал - на коя писта ще ги пробваш ? В кой аеродинамичен тунел ще ги тестваш ? Като ти се явят странни проблеми с окачването и вибрации дето не трябва да ги има ама ги има - с кой ще ги обсъдиш ? При кого ще отидеш за съвет ? Към кой специалист по окачването ще се обърнеш (ама такъв който хем има опит с хиляди коли, хем ако не ти хареса - има конкурент, със същия опит) ?

                              Като решиш тези проблеми и дойде време да направиш окомплектовката - коя точно част ще произведеш на място, по-евтино отколкото в ония страни с традициите ? Амортисьорите ли, дето и сега всеки ги внася от там ? Гумите ли ? Пружини, седалки, километражи ? Или мислиш че тези детайли дето ще ти ги фрезоват тук ще ти се вържат по-евтино отколкото ще се вържат на оня там ?

                              И всичко това като го преодолееш, пак няма да може дума да става за автомобилостроене. Ще става въпрос за някаква ниша в нишите.

                              .
                              За всичко си прав - но това не трябва да спира хората с идеи да работят . От 100 идеи - две ако се окажат сполучливи - вече е постижение .
                              В БГ може да се осъществи идеята и да се направи прототипа - няма да е евтино . Но има си хора за всичко . Има спонсори и заинтересовани . Те ще помагат за прототипа.
                              Ако този прототип се окаже сполучлив - ще се намери кой да го оцени - в Световен мащаб !
                              Ако се окаже поредната самоделка , имитация на нещо вече внедрено в производство - няма бъдеще и потенциал за развитие . Ще си остане просто осъществена детска мечта на създателя на прототипа !
                              Но и това не е малко - много хора си отиват с мечтите си ,само като идеи .
                              И почти всеки иска да сглоби собствен автомобил - това няма бъдеще ! Бъдеще има само нещо стойностно и ново за пазара !Това е !

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X