Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем със спирачките offroad?!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Проблем със спирачките offroad?!

    Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
    Да де, не е баш изцяло - компотера продължава да следи и ако минеш някви зададени параметри си се включва.
    Имах предвид следното - с правилната процедура се изключва изцяло (и на Мазда 6 доколкото си спомням имаше процедура след 'изключването' ако задържиш бутона - примигваше или започваше да мига ламБата, и изключва DSC изцяло и безвъзвратно до следващото стартиране на двигателя):
    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

    Коментар


    • #47
      От: Проблем със спирачките offroad?!

      Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
      Имах предвид следното - с правилната процедура се изключва изцяло (и на Мазда 6 доколкото си спомням имаше процедура след 'изключването' ако задържиш бутона - примигваше или започваше да мига ламБата, и изключва DSC изцяло и безвъзвратно до следващото стартиране на двигателя):
      Точно на РХ8 не съм проверявал, но на всички станали на които съм - дори в положение ултра изключено ЕСП, не е изключено и си има процедура по задействане. Това имах предвид. Вероятно има две три пет коли на които се изключва съвсем безвъзвратно.
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #48
        От: Проблем със спирачките offroad?!

        Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
        ще видиш че Ясен лъже. Нямa дa познaеш кой-кой е, кое-кaкво е,един -двaмa ще ги теглят,a може някой дa звъни дa търси трaктор.
        Ясен не лъже, но пропуска някои подробности в ограничения обем на изложението. Примерно да не ходиш на разходка, в която са се обявили Трола (къде се загуби тоя човек), Търтея или някой подобен - те си личат кои са, по снимките.

        Съвсем другояче изглеждат разходките примерно с Ясен, ardmin, verter или други по-улегнали люде.

        Също каквато и да е разходката, не е задължително да се набиваш във всяка кална локва и да я минаваш точно през средата, както правят утвърдените джипкотрошачи. В 99% от случаите има начин да се мине и без фонтани от кал и трошене на камънье и дръве с предния мост.

        Коментар


        • #49
          От: Проблем със спирачките offroad?!

          Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
          Абсолютно погрешно съждение....
          Както споменах - единствените ситуации, в които с АБС не може да спреш по-бързо от автомобил без АБС са 'рохките' повърхности, при които блокираната гума може да се зарови...
          При всички останали случаи с АБС се спира по-ефективно...
          Да, не винаги АБС може да превъзмогне шофьорските грешки
          Това - за щатни автомобили, при които нямаш възможност да правиш тестови спирания и да променяш brake bias (особено при променлива развесовка и т.н.)....
          И да - на по-съвременните паркетници настройките на АБС се променят според избраната със селектора повърхност (или такава повърхност, върху която си мисли, че се намира ако е в АУТО) за да са още по-оптимални.....
          Знае се, че максимално спирачно усилие се получава при съвсем мааалко приплъзване (т.е. на границата на приплъзване) на гумата.
          При нормалния автомобил не можеш да модулираш така спирачното усилие, че и четирите гуми да са в такъв режим. Докато при автомобил с АБС това е нормалната му работа...
          Целта на АБС никога не е било по-оптимално или по-бързо спиране. Единствената му цел е запазване на управлението, което няма как да стане ако управляващите колела са блокирали ( примерно ). Съвсем отделен въпрос е колко водачи реално се възползват от възможността да насочват МПС-то докато спират аварийно.

          Коментар


          • #50
            От: Проблем със спирачките offroad?!

            За изключването на АБС и други помощни системи при МБ ,даваха по дискавъри "5 предавка" показаха копчето с което се изключват и показаха как пак не се спират напълно.После от МБ им дадоха някаква комбинация от натискане на копчета която напълно спря системата . Но изрично казаха ,че МБ държи да остане в тайна,така че самото действие не стана пред камерата.Та ако това е истина така стоят нещата. А колкото до супер селекта МП2 на бавни с блокиран заден диф. АБС спира напълно.За това гарантирам много пъти изпробвано.

            Коментар


            • #51
              От: Проблем със спирачките offroad?!

              Първоначално публикуван от _kalata_ Преглед на мнение
              Съвсем отделен въпрос е колко водачи реално се възползват от възможността да насочват МПС-то докато спират аварийно.
              Аз за съжаление...
              Никога няма да забравя как по нощите си карам на междуселски неосветен път и неусетно (никакви знаци или каквото и да е предупреждение) излизам на по-главен (отново неусветен) път по който в този момент пред мен минава тир. Сега аз светлините му ги мярнах през храсталаците някъде вляво от мен, но изглеждаха като някакви къщи в далечината или нещо такова. Та изведнъж се оказа, че ще се пъхна под прицепа ако не беше ABS-а. С негова помощ някак си успях да направя 90-градусов десен завой и успоредно с камиона да спра окончателно в канавката.

              Кажи ми сега, ако тогава бях без ABS, щях ли да мога сега да го напиша това?
              Seat Leon FR 2017 1.8 TSI
              Seat Leon 2007 1.9 TDI

              Коментар


              • #52
                От: Проблем със спирачките offroad?!

                Да. Щеше да си спрял или завил.

                Коментар


                • #53
                  От: Проблем със спирачките offroad?!

                  Първоначално публикуван от (0)g(0) Преглед на мнение
                  хем в тяхно присъствие да направим малко тестове, та да стигнем до някакви по-конкретни изводи.
                  Ела при дядо ......
                  това не го слагам - за кафе ми е рано, за алкохол късно ......
                  0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                  Коментар


                  • #54
                    От: Проблем със спирачките offroad?!

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Да. Щеше да си спрял или завил.
                    Ъхъ, ама май не е съвсем така (то май пак отиваме към прословутия локум ЗА/ПРОТИВ АБС )... Де що тестове има показват, че спирачния път с АБС е доста по-кратък при средностатистически автомобил (с изключение на добре познатите ни повърхности)
                    Например : http://pubs.sciepub.com/ajvd/2/1/2/
                    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                    Коментар


                    • #55
                      От: Проблем със спирачките offroad?!

                      Спирачният път с АБС може да е по-голям или по-малък отколкото без, но значими разлики в полза на АБС могат да се забележат само в гранични режими, в които един нормален шофьор не се вкарва доброволно.

                      Има обаче една класическа и много поучителна задача, която нашият човек е решавал по неволя: внезапната стена.
                      Представи си че както си караш по достатъчно голяма равна площадка, пред теб изниква достатъчно голяма напречна стена и ти трябва да избегнеш сблъсък с нея. Какво трябва да направиш - да спираш право към нея, да завиеш покрай нея или комбинация от двете действия?

                      Отговорът и обосновката му са малко изненадващи, но пробвай да я решиш теоретично.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Проблем със спирачките offroad?!

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Отговорът и обосновката му са малко изненадващи, но пробвай да я решиш теоретично.
                        Задно, предно или интегрално е задвижването?

                        Щото на задно отговора е волана на страни и газта в ламарината.
                        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                        Коментар


                        • #57
                          От: Проблем със спирачките offroad?!

                          Отговорът не зависи от задвижването.

                          Коментар


                          • #58
                            От: Проблем със спирачките offroad?!

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Отговорът не зависи от задвижването.
                            Интересно. Ще изчакам да го видя и ще коментираме.
                            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                            Коментар


                            • #59
                              От: Проблем със спирачките offroad?!

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              .... значими разлики в полза на АБС могат да се забележат само в гранични режими, в които един нормален шофьор не се вкарва доброволно....
                              Ами то в неграничните режими няма АБСОЛЮТНО никаква разлика между автомобил с АБС и такъв без - така и така АБС няма да се включи...

                              Относно задачката - за мен въпроса е зададен прекалено хипотетично... Прекалено много условности има... Например ако имам възможност да я заобиколя и спирането би нарушило баланса ми, бих пробвал само маневра без спиране (или поне без активно такова, а ползване на спирачката само за по-правилно балансиране на автомобила/натоварване на предницата)...
                              В някои случаи е по-ефективно започване на спиране направо, и след промяната на балансировката / силното натоварване на предницата, да започна заобикаляне...
                              Чисто теоретично - ако тръгна да правя завой със спирането, допустимия спирачен път преди да достигна стената ще е по-дълъг, но спирането няма да е съвсем ефективно поради лошата развесовка на автомобила в този режим.
                              Блокирани гуми биха имали по-голям спирачен път от спиране с АБС... Да, ако я завъртиш колата на 90 градуса въпреки по-лошото спиране на плъзгащите се гуми (така е невъзможен threshold braking) ще имаш 0.5-1м повече за спиране до стената заради разликата между дължината и ширината на автомобила (защото практически центъра на тежестта, който в повечето случаи е близък до геометричния център на автомобила, ще спре на същото място независимо от направлението на автомобила)...

                              Но прекалено много условности има... Или не съм разбрал правилно въпроса
                              Последно редактирано от slowtraveler; 15-05-16, 16:39.
                              Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                              Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                              Коментар


                              • #60
                                Проблем със спирачките offroad?!

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                Отговорът не зависи от задвижването.
                                Отговорът е много прост.

                                Последно редактирано от Jimi; 15-05-16, 16:48.
                                Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                                Drag Grand Canyon Daily
                                Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                                LZ1JYM

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X