Въпреки, че автомобила не е 4х4 искам в нашия си форум да потърся решение на проблема.
Колата е Рено Сценик 2.0i 16V 2000г.
Проблема е, че загрява прекалено много. Ето и малко предистория
В началото на лятото си напълних климатика, колата няколко дни си загряваше нормално. След това ми направи впечатление, че при пуснат климатик и градско каране, стрелката (стрелката на скалата, която показва температурата) започна да се покачва над средното положение на скалата. Изключвайки климатика стрелката се връщаше на средата на скалата, където трябва да бъде. Започнах да пускам климатик само на извънградско, където колата се движи достатъчно бързо, че да се охлажда и пак внимавам къде е стрелката. И така до есента.
След това няколко пъти се е случвало при дълги изкачвания пак стрелката да отива едно или две деления нагоре, но появи ли се спускане или равно, за по-малко от минута се нормализираше.
От около две години знам, че радиатора ми е спукан, като му доливам антифриз или йонизирана вода 1л. за два-три месеца.
Тъй като ми предстои дълго пътуване и идват зимни месеци, реших да сменя охладителната течност, защото не знаех колко вода и колко антифриз е останало в охладителната система. По препоръка на сервиза сложихме добавка, която да спре теча. Сервиза е на 50 км. от София, докарах я оттам, на следващия ден карах доста градско, колата си загряваше нормално.
Обаче на по следващия, пак градско, със загряването на колата, стрелката започна да се покачва, като въобще не спря на средата, а продължи да се покачва. Перката до радиатора си се включва, когато стрелката е малко над средата на скалата, което според е мен е нормално.
Започнах да си регулирам положението на стрелката с включването на различни степени на парното.
Върнах се пак до сервиза да видим какъв е проблема и там мериха, пипаха радиатора, колко се нагрява, колко се охлажда и заключиха, че не преминава достатъчно течност през него, поради което трябва да се смени.
Днес го сменихме с нов. Но за съжаление проблема, не само не се реши, а стана и по-сериозен. Колата загрява чувствително повече.
Понеже мога за закарам колата чак след три дни в сервиза. Поради няколко причини, засега не мога да сменя сервиза и затова искам да ви попитам.
- Някой имал ли е подобен проблем и някой знае ли защо се получава така
Колата е Рено Сценик 2.0i 16V 2000г.
Проблема е, че загрява прекалено много. Ето и малко предистория
В началото на лятото си напълних климатика, колата няколко дни си загряваше нормално. След това ми направи впечатление, че при пуснат климатик и градско каране, стрелката (стрелката на скалата, която показва температурата) започна да се покачва над средното положение на скалата. Изключвайки климатика стрелката се връщаше на средата на скалата, където трябва да бъде. Започнах да пускам климатик само на извънградско, където колата се движи достатъчно бързо, че да се охлажда и пак внимавам къде е стрелката. И така до есента.
След това няколко пъти се е случвало при дълги изкачвания пак стрелката да отива едно или две деления нагоре, но появи ли се спускане или равно, за по-малко от минута се нормализираше.
От около две години знам, че радиатора ми е спукан, като му доливам антифриз или йонизирана вода 1л. за два-три месеца.
Тъй като ми предстои дълго пътуване и идват зимни месеци, реших да сменя охладителната течност, защото не знаех колко вода и колко антифриз е останало в охладителната система. По препоръка на сервиза сложихме добавка, която да спре теча. Сервиза е на 50 км. от София, докарах я оттам, на следващия ден карах доста градско, колата си загряваше нормално.
Обаче на по следващия, пак градско, със загряването на колата, стрелката започна да се покачва, като въобще не спря на средата, а продължи да се покачва. Перката до радиатора си се включва, когато стрелката е малко над средата на скалата, което според е мен е нормално.
Започнах да си регулирам положението на стрелката с включването на различни степени на парното.
Върнах се пак до сервиза да видим какъв е проблема и там мериха, пипаха радиатора, колко се нагрява, колко се охлажда и заключиха, че не преминава достатъчно течност през него, поради което трябва да се смени.
Днес го сменихме с нов. Но за съжаление проблема, не само не се реши, а стана и по-сериозен. Колата загрява чувствително повече.
Понеже мога за закарам колата чак след три дни в сервиза. Поради няколко причини, засега не мога да сменя сервиза и затова искам да ви попитам.
- Някой имал ли е подобен проблем и някой знае ли защо се получава така
Коментар