Целта е била да се изработи автомобил, който да може да оре, да сее, да тегли ремарке, да рине сняг и не на последно място да може да се движи добре на асвалт и силно пресечени терени.
Другото ценно нещо е, че 90% от вазлите и агрегатите се произвеждат в българското транспортно машиностроене. Двигателят е ДТ 3900 А с вградена помпа с всережимен регулатор, маслоохладител и две хидравлични помпи, производство на "ВАМО" АДр Варна. Предния и задния мост са произведени в "Мадара" АД - Шумен, петстепенната предавателна кутия е на ВРЗ "Хан Крум"- Тарговище, а купето от стъклопласти е произведено от "ПАСАТ"- Царево, от чужбина се внасят раздатъчната кутия (демултипликаторът) и други по-дребни елементи. Кабината разполага с пет места- две отпрет и три отзад на седалки изработени по специална поръчка в с. Трудовец, Арматурното табло е от ВАЗ 2103 а волана си е "преславски", Спирачната система е двукрагова, с вакуумен усилвател и барабанни системи на четирите колела.
Коментар