Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Някой слагал ли е запалване система EDIS-4 на руски двигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Някой слагал ли е запалване система EDIS-4 на руски двигател

    Монтирах на моя ГАЗ 69 с двигател от ЖУК EDIS-4, но имам проблем с центровката

  • #2
    Първоначално публикуван от krasi valchev Преглед на мнение
    Монтирах на моя ГАЗ 69 с двигател от ЖУК EDIS-4, но имам проблем с центровката
    Я кажи кои компУненти си монтирАл на газКАТА от EDIS-а. Предполагам не знаеш кое поколение е запалването, но се съмнявам да си намерил от най-ранните edis-и където са монтирани на чист карбуратор. Като цяло за да го подкараш адекватно въпросното запалване, трябва да свалиш всички чаркове от донора и да ги имплантираш на ЖУК-овите железа. Едва тогава ще заработи системата коректно, сиреч ще имаш коректен статичен и динамичен ъгъл на запалването на искрата. В противен случай, ако има неизправност, ще имаш само и единствено статичен ъгъл, който на практика не можеш да коригираш, освен с изместване на "назъбената" шайба (импулсното колело) на коляновия вал.
    Ако системата работи можеш да регулираш ъглите на запалване смислово и "просто" само с монтиране на различни капачета или съпротивления в буксата за "октан коректора". Но само ранните EDIS системи имат такава букса. Останалите се "нагласят" в режима на работа.

    Успех

    п.п. следващите опити аз бих насочил в монтажа на адекватен дизелов агрегат до 120 к.с. в тая гАзка. Поне да имаш двигател от този век в кола от миналия

    Коментар


    • Kirilpm
      Kirilpm коментира
      Редактиране на коментар
      1,9 тди 90кс ще му пасне като на свинче звънче.Нищо, че е от миналия век, аз дизел от този век не бих монтирал в такъв джип.Другият вариант е с класиката 240д от w123 ама това вече е играно много пъти, а автопарка по моргите се промени значително.

    • Horsa
      Horsa коментира
      Редактиране на коментар
      Е тоя 2.4 е такъв мъртвец, че при този избор на мотори в днешно време е пълна загуба на време.

  • #3
    Ако не ме лъже паметта тези първите EDIS-и виреят по фиеста Мк3 и разни други карбураторни фордове.Като запалване са супер надеждни и се присаждаха на доста коли,основното им предимство беше, че не се нуждаят от датчик на РВ и са отделен запалителен модул, тоест могат да се насадят на почти всичко карбураторно.Снимки на джипа с монтираното запалване биха помогнали много, да не би да се окаже, че 99% от проблемите с центровката се дължат на разменени кабели за свещи?

    Коментар


    • #4
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:edis4ew.gif
Прегледи:575
Размер:31.6 КБ
ID:6669154 Това е схемата по която свързах датчика, комутатора и трансформатора. Кабелните връзки към PIP и SAW не са направени - нямам такива устройства.
      Четох из разни сайтове, че когато комутатора не е свързан към SAW, тоест не му се задава изпреварване, той след 5 цикъла преминава сам на изпреварване 100 .
      Моя двигател до сега с делкото работеше също на 100. При сухите тренировки свещите дават искра и за 1 и 4 цилиндър тя е в ГМТ на 1-вия при такт компресия.
      Не съм закачал до сега стробоскоп, защото не съм намерил такъв, който става за тази система. Спазих условието празния зъб да е на 900 от мястото на датчика при фиксиран колянов вал на ГМТ. Смятам изпреварването да мога да коригирам от завъртане на зъбното колело. Мисля, че кабелите на свещите са правилно закачени.
      Като завъртя на стартер пропукват един или два цилиндъра, като правя проби с завъртане на зъбното колело на +100 до -100 но нищо повече от това не става.
      Утре ще направя снимки на елементите на EDIS, да се види ако може коя модификация е. Имам съмнение, че компресията ми е ниска, но на студен неработил една година двигател, мисля че тя не може да се премери точно. Искаше ми се да забръмчи поне малко.
      Ще кача снимки

      Ще съм блгодарен да видя мнения

      Коментар


      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        EDIS-a дава толкова мощна искра в сравнение с заводската запалителна система, че всякакви съмнения за незапалване поради ниска компресия трябва да ти отпаднат.Това при положение, че в заводски вид двигателя е работил.

    • #5
      Всеги ДВГ си има оптимална графика на изпреварването на подаването на искрата в зависимост от натоварването ,и оборотите на двигателя. Ако нямаш МАП и без блок със запаметен алгоритъм за работата точно на този ДВГ)...как ще го постигнеш не зная . Имаше едни рена май 21 в бобината беше вградено всичкото това . Имаше и на Лада Самара такова запалване (на принципа на излишната искра) сещам се че постоянно "чукаше аванса" .

      Коментар


      • #6
        Ето качвам и снимки на уйдормите ми с този EDIS Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN4287.JPG
Прегледи:480
Размер:425.5 КБ
ID:6670101Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN4289.JPG
Прегледи:479
Размер:457.2 КБ
ID:6670102Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN4293.JPG
Прегледи:483
Размер:454.9 КБ
ID:6670103Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN4294.JPG
Прегледи:476
Размер:429.2 КБ
ID:6670104Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN4297.JPG
Прегледи:476
Размер:457.5 КБ
ID:6670105Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN4310.JPG
Прегледи:484
Размер:437.8 КБ
ID:6670106Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN4303.JPG
Прегледи:481
Размер:425.4 КБ
ID:6670107Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN4304.JPG
Прегледи:584
Размер:407.5 КБ
ID:6670108

        Коментар


        • #7
          Към тази система има и МАП Имам такъв, Дай адрес и ще ти го пратя. Имам и схема на свързване някъде !
          Прикачени файлове
          Последно редактирано от Mais; 13-11-20, 17:48.

          Коментар


          • #8
            Празното май трябваше да е преди датчика на кол вал?
            Калин Владов,09РСПБЗН

            Коментар


            • stefsab
              stefsab коментира
              Редактиране на коментар
              9-зъб след празното е ГМТ. На 90 градуса от липсващия зъб.

          • #9
            Първоначално публикуван от krasi valchev Преглед на мнение
            , той след 5 цикъла преминава сам на изпреварване 100 .
            Моя двигател до сега с делкото работеше също на 100. При сухите тренировки свещите дават искра и за 1 и 4 цилиндър тя е в ГМТ на 1-вия при такт компресия.
            Аз имам нЕви спомени, че предварението в авариен режим е прогресивно. Демек на ниски обороти си е в ГМТ, а после като достигне 400 и повече си го държи на 10 градуса. Един вид, като въртиш на стартер не можеш да разчиташ на 10 градуса аванс...

            Коментар


            • #10
              Хвани си помощник - извади кабела на 1 цилиндър, сложи му свещ отвън и помоли помощника ти да върти на манивела. Гледай кога ще скочи искра - при какво положение на колелото със зъбите.

              Коментар


              • #11
                Съжалявам за безумния въпрос, ама нали сте съобразили реда на запалване на Жуковия двигател? Той е 1-2-4-3, а този на Фиестата по спомен е 1-3-4-2. ​​​​

                Ако сте наредили кабелите като за Фиеста ( Kirilpm може да се окаже прав), нормално да припалва на 1-2 цилиндъра.

                ​​​​​​
                С "Фармахим" - непобедим
                Дизел - само дънки!

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X