Здравейте, искам да споделя опита си при ремонта на двигателя на моя Газ69. Джипът ми е с двигател Газ24Д и след, като задраха две бутала реших да му направя ремонт. Взех микрометър и индикатор-вътромер и тръгнах по магазините.
В книгата за Волга пише, че допустимата хлабина между буталото и цилиндровата втулка е 0,05мм, а колегии, които правят ремонти на мотори ми казаха, че за мокри ризи хлабината трябва да е 0,04мм (от 0,03мм до 0,05мм). Започнах със заводски комплекти на ЗМЗ- подредени в красиви цветни кашони със специални дръжки за носене..... Премерих няколко комплекта от най-новите( в червен кашон и с поцинковани отвън ризи) и няколко от по-старите(в сините кашони). Резултатите бяха отчайващи: най малката хлабина бе 0,06мм, като в един комплект тя варира от 0,06 до 0,12мм. Отделно, че цилиндровите втулки имат конус и елипса от 3 до 6 стотни. След тези обезсърчаващи резултати започнах да меря наред по магазините( София, Плевен, Горски извор..) и резултатите бяха аналогични и при другите производители (Росмаш, Украински и т.н.).
Искам да разбия мита за качествените части произведени през съветско време. При старците мерих такива комплекти и там открих рекордни хлабини-0,15мм и конус на втулката от 0,08мм
 При старците мерих такива комплекти и там открих рекордни хлабини-0,15мм и конус на втулката от 0,08мм Слагайки такъв комплект двигателят все едно е изминал 100 000км.
 Слагайки такъв комплект двигателят все едно е изминал 100 000км. При такова качество на частите нищо чудно, че руската техника се слави, като нискоресурсна.
 При такова качество на частите нищо чудно, че руската техника се слави, като нискоресурсна.
От приятели бях чувал за по-скъпи, но качествени български части производство на завод "Дружба"-Разград. Още от татово време правели хубави сегменти по технология на Гьотце. Намерих им страницата: http://www.drouzhba.bg/BG/technology.html и видях, че имат японски машини за производство на бутала и, че произвеждат части за доста западни автомобили.
Намерих магазин, който работи със завода( на Сточна гара зад бившия вече автосервиз) и реших да си купя един комплект. Магазина нямаше налични комплекти и на предложението ми да доставят един комплект, аз да го премеря и, ако ми хареса да го купя отговориха отрицателно. Нямало търсене, били запечатани и т.н. Намирайки се в безисходица реших да рискувам и да купя "котка в чувал". Поръчах един комплект на цена 200лв. + 15лв. куриер( не ми се чакаше няколко дена тяхния транспорт).
 Нямало търсене, били запечатани и т.н. Намирайки се в безисходица реших да рискувам и да купя "котка в чувал". Поръчах един комплект на цена 200лв. + 15лв. куриер( не ми се чакаше няколко дена тяхния транспорт). 
И така на другия ден получих това:

Простия, социалистически, бежов кашон леко ме обезсърчи, но подробния етикет и холограмния стикер плахо ми върнаха надеждата:

Най-много ме обнадежди въведената система за контрол на качеството ISO 9001 ! Искрено се надявах трите букви TUV да значат нещо в България!:
 
							
						
					В книгата за Волга пише, че допустимата хлабина между буталото и цилиндровата втулка е 0,05мм, а колегии, които правят ремонти на мотори ми казаха, че за мокри ризи хлабината трябва да е 0,04мм (от 0,03мм до 0,05мм). Започнах със заводски комплекти на ЗМЗ- подредени в красиви цветни кашони със специални дръжки за носене..... Премерих няколко комплекта от най-новите( в червен кашон и с поцинковани отвън ризи) и няколко от по-старите(в сините кашони). Резултатите бяха отчайващи: най малката хлабина бе 0,06мм, като в един комплект тя варира от 0,06 до 0,12мм. Отделно, че цилиндровите втулки имат конус и елипса от 3 до 6 стотни. След тези обезсърчаващи резултати започнах да меря наред по магазините( София, Плевен, Горски извор..) и резултатите бяха аналогични и при другите производители (Росмаш, Украински и т.н.).
Искам да разбия мита за качествените части произведени през съветско време.
 При старците мерих такива комплекти и там открих рекордни хлабини-0,15мм и конус на втулката от 0,08мм
 При старците мерих такива комплекти и там открих рекордни хлабини-0,15мм и конус на втулката от 0,08мм Слагайки такъв комплект двигателят все едно е изминал 100 000км.
 Слагайки такъв комплект двигателят все едно е изминал 100 000км. При такова качество на частите нищо чудно, че руската техника се слави, като нискоресурсна.
 При такова качество на частите нищо чудно, че руската техника се слави, като нискоресурсна.От приятели бях чувал за по-скъпи, но качествени български части производство на завод "Дружба"-Разград. Още от татово време правели хубави сегменти по технология на Гьотце. Намерих им страницата: http://www.drouzhba.bg/BG/technology.html и видях, че имат японски машини за производство на бутала и, че произвеждат части за доста западни автомобили.
Намерих магазин, който работи със завода( на Сточна гара зад бившия вече автосервиз) и реших да си купя един комплект. Магазина нямаше налични комплекти и на предложението ми да доставят един комплект, аз да го премеря и, ако ми хареса да го купя отговориха отрицателно.
 Нямало търсене, били запечатани и т.н. Намирайки се в безисходица реших да рискувам и да купя "котка в чувал". Поръчах един комплект на цена 200лв. + 15лв. куриер( не ми се чакаше няколко дена тяхния транспорт).
 Нямало търсене, били запечатани и т.н. Намирайки се в безисходица реших да рискувам и да купя "котка в чувал". Поръчах един комплект на цена 200лв. + 15лв. куриер( не ми се чакаше няколко дена тяхния транспорт). И така на другия ден получих това:
Простия, социалистически, бежов кашон леко ме обезсърчи, но подробния етикет и холограмния стикер плахо ми върнаха надеждата:
Най-много ме обнадежди въведената система за контрол на качеството ISO 9001 ! Искрено се надявах трите букви TUV да значат нещо в България!:





 Честито Жоро , пожелавам ти успех в събирането на мотора
 Честито Жоро , пожелавам ти успех в събирането на мотора 


Коментар