Здравейте, искам да споделя опита си при ремонта на двигателя на моя Газ69. Джипът ми е с двигател Газ24Д и след, като задраха две бутала реших да му направя ремонт. Взех микрометър и индикатор-вътромер и тръгнах по магазините.
В книгата за Волга пише, че допустимата хлабина между буталото и цилиндровата втулка е 0,05мм, а колегии, които правят ремонти на мотори ми казаха, че за мокри ризи хлабината трябва да е 0,04мм (от 0,03мм до 0,05мм). Започнах със заводски комплекти на ЗМЗ- подредени в красиви цветни кашони със специални дръжки за носене..... Премерих няколко комплекта от най-новите( в червен кашон и с поцинковани отвън ризи) и няколко от по-старите(в сините кашони). Резултатите бяха отчайващи: най малката хлабина бе 0,06мм, като в един комплект тя варира от 0,06 до 0,12мм. Отделно, че цилиндровите втулки имат конус и елипса от 3 до 6 стотни. След тези обезсърчаващи резултати започнах да меря наред по магазините( София, Плевен, Горски извор..) и резултатите бяха аналогични и при другите производители (Росмаш, Украински и т.н.).
Искам да разбия мита за качествените части произведени през съветско време.
При старците мерих такива комплекти и там открих рекордни хлабини-0,15мм и конус на втулката от 0,08мм
Слагайки такъв комплект двигателят все едно е изминал 100 000км.
При такова качество на частите нищо чудно, че руската техника се слави, като нискоресурсна.
От приятели бях чувал за по-скъпи, но качествени български части производство на завод "Дружба"-Разград. Още от татово време правели хубави сегменти по технология на Гьотце. Намерих им страницата: http://www.drouzhba.bg/BG/technology.html и видях, че имат японски машини за производство на бутала и, че произвеждат части за доста западни автомобили.
Намерих магазин, който работи със завода( на Сточна гара зад бившия вече автосервиз) и реших да си купя един комплект. Магазина нямаше налични комплекти и на предложението ми да доставят един комплект, аз да го премеря и, ако ми хареса да го купя отговориха отрицателно.
Нямало търсене, били запечатани и т.н. Намирайки се в безисходица реших да рискувам и да купя "котка в чувал". Поръчах един комплект на цена 200лв. + 15лв. куриер( не ми се чакаше няколко дена тяхния транспорт).
И така на другия ден получих това:

Простия, социалистически, бежов кашон леко ме обезсърчи, но подробния етикет и холограмния стикер плахо ми върнаха надеждата:

Най-много ме обнадежди въведената система за контрол на качеството ISO 9001 ! Искрено се надявах трите букви TUV да значат нещо в България!:
В книгата за Волга пише, че допустимата хлабина между буталото и цилиндровата втулка е 0,05мм, а колегии, които правят ремонти на мотори ми казаха, че за мокри ризи хлабината трябва да е 0,04мм (от 0,03мм до 0,05мм). Започнах със заводски комплекти на ЗМЗ- подредени в красиви цветни кашони със специални дръжки за носене..... Премерих няколко комплекта от най-новите( в червен кашон и с поцинковани отвън ризи) и няколко от по-старите(в сините кашони). Резултатите бяха отчайващи: най малката хлабина бе 0,06мм, като в един комплект тя варира от 0,06 до 0,12мм. Отделно, че цилиндровите втулки имат конус и елипса от 3 до 6 стотни. След тези обезсърчаващи резултати започнах да меря наред по магазините( София, Плевен, Горски извор..) и резултатите бяха аналогични и при другите производители (Росмаш, Украински и т.н.).
Искам да разбия мита за качествените части произведени през съветско време.



От приятели бях чувал за по-скъпи, но качествени български части производство на завод "Дружба"-Разград. Още от татово време правели хубави сегменти по технология на Гьотце. Намерих им страницата: http://www.drouzhba.bg/BG/technology.html и видях, че имат японски машини за производство на бутала и, че произвеждат части за доста западни автомобили.
Намерих магазин, който работи със завода( на Сточна гара зад бившия вече автосервиз) и реших да си купя един комплект. Магазина нямаше налични комплекти и на предложението ми да доставят един комплект, аз да го премеря и, ако ми хареса да го купя отговориха отрицателно.

И така на другия ден получих това:
Простия, социалистически, бежов кашон леко ме обезсърчи, но подробния етикет и холограмния стикер плахо ми върнаха надеждата:
Най-много ме обнадежди въведената система за контрол на качеството ISO 9001 ! Искрено се надявах трите букви TUV да значат нещо в България!:
Коментар