Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разградски ремонтен комплект за Газ24

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Разградски ремонтен комплект за Газ24

    Здравейте, искам да споделя опита си при ремонта на двигателя на моя Газ69. Джипът ми е с двигател Газ24Д и след, като задраха две бутала реших да му направя ремонт. Взех микрометър и индикатор-вътромер и тръгнах по магазините.
    В книгата за Волга пише, че допустимата хлабина между буталото и цилиндровата втулка е 0,05мм, а колегии, които правят ремонти на мотори ми казаха, че за мокри ризи хлабината трябва да е 0,04мм (от 0,03мм до 0,05мм). Започнах със заводски комплекти на ЗМЗ- подредени в красиви цветни кашони със специални дръжки за носене..... Премерих няколко комплекта от най-новите( в червен кашон и с поцинковани отвън ризи) и няколко от по-старите(в сините кашони). Резултатите бяха отчайващи: най малката хлабина бе 0,06мм, като в един комплект тя варира от 0,06 до 0,12мм. Отделно, че цилиндровите втулки имат конус и елипса от 3 до 6 стотни. След тези обезсърчаващи резултати започнах да меря наред по магазините( София, Плевен, Горски извор..) и резултатите бяха аналогични и при другите производители (Росмаш, Украински и т.н.).
    Искам да разбия мита за качествените части произведени през съветско време. При старците мерих такива комплекти и там открих рекордни хлабини-0,15мм и конус на втулката от 0,08мм Слагайки такъв комплект двигателят все едно е изминал 100 000км. При такова качество на частите нищо чудно, че руската техника се слави, като нискоресурсна.
    От приятели бях чувал за по-скъпи, но качествени български части производство на завод "Дружба"-Разград. Още от татово време правели хубави сегменти по технология на Гьотце. Намерих им страницата: http://www.drouzhba.bg/BG/technology.html и видях, че имат японски машини за производство на бутала и, че произвеждат части за доста западни автомобили.
    Намерих магазин, който работи със завода( на Сточна гара зад бившия вече автосервиз) и реших да си купя един комплект. Магазина нямаше налични комплекти и на предложението ми да доставят един комплект, аз да го премеря и, ако ми хареса да го купя отговориха отрицателно. Нямало търсене, били запечатани и т.н. Намирайки се в безисходица реших да рискувам и да купя "котка в чувал". Поръчах един комплект на цена 200лв. + 15лв. куриер( не ми се чакаше няколко дена тяхния транспорт).
    И така на другия ден получих това:

    Простия, социалистически, бежов кашон леко ме обезсърчи, но подробния етикет и холограмния стикер плахо ми върнаха надеждата:

    Най-много ме обнадежди въведената система за контрол на качеството ISO 9001 ! Искрено се надявах трите букви TUV да значат нещо в България!:
    Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

  • #2
    От: Разградски ремонтен комплект за Газ24

    Отваряйки кашона започнах да се обнадеждавам! След всички руски комплекти, които бях преровил първоначално силно впечатление ми направи инструкцията за монтаж и опаковката на сегментите с инструкциия за ориентацията им отгоре:



    Първият сегмент се оказа хромиран:


    Всичко в комплекта изглежда отлично:

    Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

    Коментар


    • #3
      От: Разградски ремонтен комплект за Газ24

      Аз говорих с тебе и аз ти отговорих отрицателно на това да се разпечатва и мери комплекта. Политика на "завода".Донякъде са прави.
      Преди да го приватизират можех да поръчам много неща ,но за съжаление сега нещата са доста по различни. Даже ни ми се и коментира. Рекламата няма нищо общо с истината. Поредното развалено българско нещо.
      Радвам се че макар и задочно се запознах с тебе.
      При 20 градуса колко ти идва хлабината между буталото и ризата?

      Коментар


      • #4
        От: Разградски ремонтен комплект за Газ24

        Буталата изглеждат отлично в сравнение с руските. Съжалявам, че не ги снимах и отстрани, но приятели с автосервизи, правещи ремонти казаха, че изглеждат, като Колбеншмит!! Споделиха, че преди 3-4 години са правили ремонт с разградски бутала и те са изглеждали по-груби, отколкото тези. Очевидно японската линия си е казала думата

        На всяко бутало има гравиран диаметърът и теглото му. Измервайки диаметъра на четирите бутала аз не можах да открия разлика Гравираното тегло (563гр.) в последствие е проверявано от ОТК и е записвано с молив отгоре, като само едно от буталата има написано 562гр. Проверих теглата с везна и всичко съвпада
        За сравнение предишните ми бутала(руски) имаха разлики от 5гр.

        Измерих ризите:

        и бях потресен от точността им(точно 0,04мм):

        Мерих и четирите ризи във всички посоки и максималните отклонения бяха 0,01мм( това е точността на използвания от мен уред)
        Резултатите надминаха и най-смелите ми очаквания!
        Искам да посъветвам всички колеги, които ще правят ремонт на двигател Газ да заложат на българското! Разликата в цената е 20лв.( 180лв. руски срещу 200лв. български), но разликата в качеството е огромна. Скоро не се бях радвал толкова на български промишлен продукт!!

        п.п. В момента двигателят се разработва и по-натам ще споделя впечатленията си от работата му.
        Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

        Коментар


        • #5
          От: Разградски ремонтен комплект за Газ24

          Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
          Аз говорих с тебе и аз ти отговорих отрицателно на това да се разпечатва и мери комплекта.
          Абе мернах една Витара пред магазина и ми мина през ума, че може да е на участник във форума, но че си ти не предполагах!
          Радвам се, че се запознахме колега! Без да искам ти направих и реклама! Разбрах и, че сме адаши
          Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

          Коментар


          • #6
            От: Разградски ремонтен комплект за Газ24

            Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
            отрицателно на това да се разпечатва и мери комплекта. Политика на "завода".Донякъде са прави.
            При това качество са абсолютно прави! Предполагам, че и западните производители нямат такава практика...
            Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

            Коментар


            • #7
              От: Разградски ремонтен комплект за Газ24

              Това е реклама на завода в Разград ,това ,че някога ги наложих като продукт в София няма никакво значение.
              За съжаление собствениците на завода имат различно мнение от това да задоволяват потребности на хората в България и гледат да избият инвестицията за минимално време.Това означава крупносериино призводство ,а то няма пазар в България.И от там вътрешния пазар е оставен на самотек. Отделно снижиха качеството на сегментите за сметка на буталата и т.н.
              Все пак чисто технически колко ти излезе хлабината на буталото и колко ключа на сегментите.

              Коментар


              • #8
                От: Разградски ремонтен комплект за Газ24

                Хлабината по-горе съм я написал: 0,04мм на всички бутала, а ключът на сегментите 0,55мм.
                Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                Коментар


                • #9
                  От: Разградски ремонтен комплект за Газ24

                  Честито Жоро, сигурен съм че ще останеш доволен от разградските ризи,бутала и сегменти! Моята УАЗка 452 е с тях вече 150000км. и като свалих главата за смяна на изгорялата гарнитура ризите нямаха никакъв ръб все едно са нови!
                  ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
                  Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

                  Коментар


                  • #10
                    От: Разградски ремонтен комплект за Газ24

                    Много интересна тема Честито Жоро , пожелавам ти успех в събирането на мотора
                    Ако няма каде да отидеш , ела на себеси

                    Коментар


                    • #11
                      От: Разградски ремонтен комплект за Газ24

                      Добре, направо супер са, отзивите са най важни, както и правилната разработка, за която четох ако се направи както трябва също добавя сумати хиляди километри ресурс.

                      Моя изгори 10 кила бензин на стойката и си седи вече повече от половин година там. Само сегментите са на Дружба- Разград (пак от Сточна гара купени с доставка, поздрави на колегата от магазничето).

                      Буталата обаче бяха много точни за Руски, колко некаде съм записал, шлайфиста не беше виждал такива, също и толкова точни и по размер и по тегло много ги хареса (сигурно щото са 100,50 и не са толкова масови), при мен се шлайфа блока, каза че му е оставил колкото пише на опаковката на буталата (0,03 - 0,05 ако не се лъжа) и после не смях да премеря хлабината за да не се отчайвам и аз, само ги събрах. Това се прави зимата и може да е дори и по малка при 20градуса.

                      Eто снимки на сегментите за 2.9 моторите







                      Тук първия не е хромиран






                      Само ме притесни че масления не е от този с повечето части, но може да не е лош и този вид на това изпълнение


                      Буталата




                      Блока






                      Посъбран


                      "студената" разработка с вряла вода



                      И топла няколко часа...





                      Жоро, ако сметнеш че снмките не са за тука ги изтрий.
                      Поздрави и Успех с мотора!
                      Случайни хора УАЗ не карат

                      Коментар


                      • #12
                        От: Разградски ремонтен комплект за Газ24

                        Браво мераклийска работа! Ако знаеш откога си мечтая за такъв стенд за студена разработка.....
                        А тези 100мм. бутала наистина не изглеждат, като другите руски.
                        Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Разградски ремонтен комплект за Газ24

                          Здравейте,предстои ми да купувам ремонтен комплект за ГАЗ 53 двигател змз 511.Въпроса ми е от къде и колко ще ми струва българския комплект +основни и биелни лагери,гарнитури?Извинявам се,че пиша в на колегата темата.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Разградски ремонтен комплект за Газ24

                            Пиши лично съобщение на колегата Fly_freе.
                            Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Разградски ремонтен комплект за Газ24

                              Благодаря ще му пиша сега.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X