Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Лада Нива 1.9Д

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Лада Нива 1.9Д

    Първоначално публикуван от токарев Преглед на мнение
    добре за скорустната утия стана ясно че е слабост дори и при класика.но кожуха на предния диф каква връзка има с мощноста на двигателя.ААА като развиваш голяма скоруст въздушната струя го пука
    Тъпотията е че е направен от руски едрозърнест алуминий,дори те да го наричат легирана сплав,и се троши особено ако не са стегнати два стоманени болта които го фиксират неподвижно към блока на двигателя(още една руска простотия) с една П -образна планка.Друг е въпроса че тампоните на двигатела са с почти метална плътност на трептене....а бе въобще дребни досадни и дразнещи подробности при най коравите хибриди(джип на базата на лек автомобил).
    МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

    Коментар


    • #47
      До: Лада Нива 1.9Д

      Първоначално публикуван от токарев Преглед на мнение
      добре вдигам ръка.трансмисията на НИВА не е по голям кашкавал от пежо и ситроен.какво разбираш под трошене на трансмисия тоз як мотор какво ще счюпи и как.полуоска ли раздатка ли носач ли.тук не говорим за други модели джипове.
      1-по голям кашкавал е от пежо и от ситроен и от рено 1-защото не може да мине 200000км без ремонт основно на скорости понякога и на нещо друго раздатка преден дифренцял 2 все пак нека не забравяме,че автомобилите с които я сравняваме имат по една комплект скорости-диференцял а не двойно както има нивата но дори и при автомобилите тези агрегати са силно презапасени от към ресурс защото хората имат различен стил на каране и различни приложения на тези автомобили а и все пак някой е седнал смятал мислил чертал пробвал и е решил ,че тази скоростна кутия е за този автомобил и този двигател а не като при руснаците понеже имат скоростна кутия от запорожец-тя не става от москвич не става от камаз тежка е от лада ще сложат от какво друго ама ,че не е баш за тоя автомобил това здраве а това ,че стоманата им не е стомана и винтовете им се разтягат и това здраве а това,че ауминия им е като гумен и това здраве.
      2-Винаги говорим или поне аз говоря и гледам други автомобили защото на света не е само нива защото това ми е работата и защото ги имам и тях и мога да преценя обективно кое как е.
      3-Не мога така на изуст да ти кажа кое точно може да стчупи мотора в трансмисията на нивата но мога със сигурност да ти кажа ,че нито ти като шофьор нито трансмисията на нивата могат да стчупат мотора направи си сметката кое как е направено и от какво.
      Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
      Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

      Sofrace Offroad Team

      Коментар


      • #48
        До: Лада Нива 1.9Д

        Първоначално публикуван от токарев Преглед на мнение
        мога. пиши цена
        аз съм написъл не е да не съм http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...71#post1013671 но айде нека бъде 7500
        Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
        Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

        Sofrace Offroad Team

        Коментар


        • #49
          До: Лада Нива 1.9Д

          И малко теория по въпроса,за оразмеряването на скоростната кутия...
          Като се изчислява кутия,за определено МПС,се взема предвид,максималния момент,който ще може да я натовари.А той не е момента на двигателя,а моментът,при който колелата започват да боксуват,на твърда суха настилка(асвалт или бетон),и при максимален товар в превозното средство.Демек се оразмерява,по сцепление...
          Когато кутията е оразмерена за един задвижващ мост,а се прилага в МПС с два такива,то е нормално кутията да може да с претовари от към момент,дори и със щатния си мотор,а какво остава за по-силен.
          Така че,обяснението за малкия живот на кутията едва ли е,само термичното и натоварване(с което не съм запознат).На практика,при всяко потегляне с много газ,когато колелата на обикновенната Лада,биха попревъртели,кутията се натоварва около максималните си възможности,защото колелата на Нива не превъртат(щото са 4бр и за да превърти някое,трябва много повече момент).Проблема е що годе приемлив,със щатния мотор,но с по-як такъв,е нормално да се увеличат проблемите.

          P.S.Големите производители и доставчици на предавателни кутий,правят кутийте за вграждане и дават съответните параметри,като максимални входящ и изходящ моменти,а не изхождат от параметрите на автомобила.Този подход се ползва предимно при товарните автомобили и автобусите,където един предавателен механизъм се използва в различни автомобили,с различни схеми на задвижване и с различни двигатели.
          Последно редактирано от cecoa1; 06-02-10, 00:03.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #50
            До: Лада Нива 1.9Д

            Лимитиращ за натоварването на нивовската скоростна кутия по въртящ момент е съединителят. На твърдо тя НЕ буксува. Краткотрайни претоварвания от потегляне, тя понася.

            Сега за термичното:
            Кутията е проектирана за Жигули 1.2. Там е неубиваема. После обаче, какво се е случило:
            1. Появила се е 5-та предавка. Която не увеличава нито външната площ особено, нито обема масло, но пък увеличава топлоотделянето в кутията с примерно 15%
            2. Отпред е поставен двигател 1.6/1.7 вместо 1.2 и общата мощност, минаваща през кутията пропорционално е пораснала. С такъв процент са пораснали и загубите в тази кутия. А те са топлина.
            ---дотук имаме Лада седмица, в която скоростите все още не са проблемен агрегат, но:
            3. Целият силов агрегат е сложен да влачи автомобил с по-големи загуби в силовото предаване след скоростите и с по-лоша аеродинамика. Значи при еднаква пътна обстановка силовият агрегат ще прекарва повече време във високи режими и по-малко - в по-ниски, оттук средната температура също нараства, липсват паузите за охлаждане.
            4. Скоростната кутия се е прибрала навътре в по-дълбокия тунел в купето на Нива, зад нея се е появила РК, всичко това никак не помага на циркулацията на въздух около нея. За капак, често е покрита с дебел слой кал.

            Е, някъде около точка 4 запасът, с който е проектирана злополучната жигулска кутийка, вече е изчерпан и при определен начин на употреба, това си проличава. Няма случай да не съм източил от нея черно масло, лятно време долният край на лоста е горещ, а от тунела лъха като от печка. Имам една разбита скоростна кутия и друга, която вече шуми - на около 60000км.

            ...което е досадно. Някой горе спомена за пробег 500000км - Жигули го може, може и още, но Нива - по никой начин.

            Коментар


            • #51
              До: Лада Нива 1.9Д

              много приказки се изприказваха и проблема се върти само около скорустната кутия с което съм съгласен.другите агрегати и части на трансмиията значи издържат на по мощен двигател.дали е с щтатния двигател или по мощен кутията пак ще се чупи за това е по добре по як мотор.точно това имах предвид още в началото. П.П.не цитирам никой да не се обиди някой че оспорвам техническите му познания

              Коментар


              • #52
                До: Лада Нива 1.9Д

                Аз например карайки на 5та скъсах болт на вала на скоростната кутия. За щастие точно преди да влеза в сервиза на Влади

                Коментар


                • #53
                  До: Лада Нива 1.9Д

                  И аз късах болта,който държи зъбчатката на 5-та скорост,смених и два комплекта лагери и още се блъсках и най-накрая избрах най-простото и евтино решение на въпроса-поставяне на 4 ст. кутия 2101.Снощи се рових из материалите на руснаците за решаване на някои проблеми с Нива-оказа се,че повечето от тях са си решили проблема с кутията именно с поставяне на такава от ВАЗ 2101.Преди бях писал,че я харесвам също и заради по-късите предавки-оказа се,че и братушките са на същото мнение.С една дума искам да кажа,че за в гората е по-добра.А за 5-тата скорост до голяма степен тя се компенсира с поставянето на гуми с по-голям диаметър-74-76см.

                  Коментар


                  • #54
                    До: Лада Нива 1.9Д

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Лимитиращ за натоварването на нивовската скоростна кутия по въртящ момент е съединителят. На твърдо тя НЕ буксува. Краткотрайни претоварвания от потегляне, тя понася.
                    ...и още малко за механиното претоварване...
                    Съедининителят се изчислява по момента на двигателя,така че да предава максималния му въртящ момент,плюс малък запас.
                    Натоварвания в областта на максималните възможности на кутията са допустими но дори и моментни претоварвания са достатъчни да я счупят.

                    За термичното натоварване-ясно.

                    За използването и,в различните модели,с различни двигатели на ВАЗ:
                    Разликите в характеристиките на най-слабия и най-мощния агрегат са малки,и термично също се товари съвсем малко в повече(а запасът и в това отношение е доста по-висок,поне при непроменени условия на охлаждане и място на вграждане).
                    Механично кутията се товари почти със същия максимален момент,защото автомобилите в които се вгражда имат сходни характеристики,като тегло и компановка.Единствената разлика идва от променените предавателни числа на главното предаване и разлики в размера на гумите,но дори и с тях,натоварването по момент е в допустимите стойности.(Докато в Нива,натоварването по момент,ограничен от сцеплението е почти двойно,ако двигателя има възможност да го постигне)
                    Освен това има промени и в предавателните числа на кутията,за вграждането и с различните двигатели.


                    Първоначално публикуван от токарев Преглед на мнение
                    много приказки се изприказваха и проблема се върти само около скорустната кутия с което съм съгласен.другите агрегати и части на трансмиията значи издържат на по мощен двигател.дали е с щтатния двигател или по мощен кутията пак ще се чупи за това е по добре по як мотор.точно това имах предвид още в началото. П.П.не цитирам никой да не се обиди някой че оспорвам техническите му познания
                    Като не може да издържа кутията,за какво и трябва по-мощен мотор?
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #55
                      До: Лада Нива 1.9Д

                      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                      ...и още малко за механиното претоварване...
                      Съедининителят се изчислява по момента на двигателя,така че да предава максималния му въртящ момент,плюс малък запас.
                      Натоварвания в областта на максималните възможности на кутията са допустими но дори и моментни претоварвания са достатъчни да я счупят.

                      За термичното натоварване-ясно.

                      За използването и,в различните модели,с различни двигатели на ВАЗ:
                      Разликите в характеристиките на най-слабия и най-мощния агрегат са малки,и термично също се товари съвсем малко в повече(а запасът и в това отношение е доста по-висок,поне при непроменени условия на охлаждане и място на вграждане).
                      Механично кутията се товари почти със същия максимален момент,защото автомобилите в които се вгражда имат сходни характеристики,като тегло и компановка.Единствената разлика идва от променените предавателни числа на главното предаване и разлики в размера на гумите,но дори и с тях,натоварването по момент е в допустимите стойности.(Докато в Нива,натоварването по момент,ограничен от сцеплението е почти двойно,ако двигателя има възможност да го постигне)
                      Освен това има промени и в предавателните числа на кутията,за вграждането и с различните двигатели.



                      Като не може да издържа кутията,за какво и трябва по-мощен мотор?
                      кутията може да издържи на по мощен мотор.професорите от форума пишат глупости.

                      Коментар


                      • #56
                        До: Лада Нива 1.9Д

                        Заключвам темата, докато си намерите по-добро занимание от спам и офтопик

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X