Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Хайде и аз да се похваля

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    10W40 е добре, но при Нива двигателят е най-лесен.

    Интересните места са скоростна кутия, раздатъчна кутия, преден и заден диференциал. Там се сипва масло, което трябва да отговаря на API GL4 и API GL5 едновременно, с вискозитетен клас SAE 75W90. Повечето подходящи масла са полусинтетични или синтетични, отиват общо около 5 литра. Това са едни добре похарчени 100-150 лева.
    Добре, че ме подсети!
    Казах в сервиза да сложат 75 или 80w90, но забравих да ги изконтролирам какво точно са сложили!!!
    Ще проверя и пак ще пиша!

    Видях на светло, че гумите са Вли 5- това добре ли е за сезона

    Видяхя ми се доста запазени

    имам и вериги ВЕЧЕ

    следващия въпрос е какво ( или какви) въжета да си взема? предлагат ми едни за 8тона - но из форума четох, че е по-добре въжето да е еластично??? Какво ще ме посъветвате

    Първоначално публикуван от nylon Преглед на мнение
    Честито и от мен колега. Вкарал си се вече във филма в който сме и ние, така че ще помагаме - кой с каквото разбира и си е чупил главата, че някой серии сме ги гледали вече, даже по няколко пъти. Съветвам те да не се плашиш излишно на всичко - така като нов нивовЪд. Тейкитизи с нещата. Механиката на нивата е непретенциозна и лесна за ремонт. Намери си книга "Аз ремонтирам Лада" или нещо от рода... ако ще си я правиш сам.
    Не ми достига време и капацитет сам да си я оправям
    ще човъркам това онова, ама чак да я оправям - няма да се справя
    Последно редактирано от Ясен; 05-12-09, 20:01.

    Коментар


    • #17
      До: Хайде и аз да се похваля

      Хайде честито и чети тук: http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...654#post947654...за разходките, де...
      00359893488603

      ....нямам си вече LR...

      Коментар


      • #18
        До: Хайде и аз да се похваля

        Първоначално публикуван от ivo1970 Преглед на мнение
        1. Казах в сервиза да сложат 75 или 80w90,

        2. Видях на светло, че гумите са Вли 5- това добре ли е за сезона

        3. Не ми достига време и капацитет сам да си я оправям
        1. 80W90 става, но не вдигай над 100 км/ч. Трябва си синтетика и това е.

        2. ВЛИ-5 са за кал. На сняг и лед определено са зле, но ще го мислиш, като ги изпробваш.

        3. Като се повреди на път или в гората, пак ще си говорим за недостиг на капацитет и несправяне.

        Коментар


        • #19
          До: Хайде и аз да се похваля

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          1. 80W90 става, но не вдигай над 100 км/ч. Трябва си синтетика и това е.
          Не е вярно. Със 110 не е проблем, но над 112 вече е рисково.

          Коментар


          • #20
            До: Хайде и аз да се похваля

            Първоначално публикуван от zlatoto_zd Преглед на мнение
            Хайде честито и чети тук: http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...654#post947654...за разходките, де...
            Sorry за днес няма да статне, защото имам празник, пък и колата ми е в Бокса, но разбрах деня и мястото

            Коментар


            • #21
              До: Хайде и аз да се похваля

              Първоначално публикуван от nylon Преглед на мнение
              Не е вярно. Със 110 не е проблем, но над 112 вече е рисково.
              Аз успях с пълна газ да вдигна 108 км/ч ? значи по твоите сметки всичко е ОК

              Коментар


              • #22
                До: Хайде и аз да се похваля

                Изправна Нива 1.6 на равно може да поддържа около 120. Което на скоростомера би изглеждало като 130 и малко.

                Коментар


                • #23
                  До: Хайде и аз да се похваля

                  Първоначално публикуван от ivo1970 Преглед на мнение
                  Аз успях с пълна газ да вдигна 108 км/ч ? значи по твоите сметки всичко е ОК
                  Точно така Ама вдигнеш ли 112 км/ч и всичко ще ти блокира.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Хайде и аз да се похваля

                    Първоначално публикуван от nylon Преглед на мнение
                    Точно така Ама вдигнеш ли 112 км/ч и всичко ще ти блокира.
                    Добре, че поне всички ейърбаци ще се отворят автоматично едновременно и мигновенно заедно с впръскването на изолираща пяна в цялата кола и вградения Джи Пи ес ще изпрати "MayDay" сигнал до всички в региона от 2345км.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Хайде и аз да се похваля

                      Сериозно казано, изправна нива 1.7 развива и над 140 км/ч., което е глупаво да се прави нали, ама... като сме се хванали с тая тема. И другото сериозно е, че при соц рали-състезания от миналия век едва ли са карали с нещо по-добро от ЕП90 в диференциалите си. Никъде по "За рулем" не съм срещнал статия, за разрушен диференциал или друга зъбна предавка от голяма скорост с ЕП масло. Хубаво е човек, да е табйетлия с маслата, ама да не вдигаш пък над 100 км/ч. ми се вижда малко пресилено.
                      Най-голямото предимство според мен, в това да си собственик на Лада Нива, е възможността и способността да го ремонтираш сам. Естеството е в това, че частите са евтини, но труда в сервизите е скъп. И тази тенденция ще продължава - именно цената на труда в България да поскъпва. Известно е, че ладата е автомобил, на който доста често трябва да му се обръща внимание, за да е в приемлива изправност. Я, да регулираш клапани, я някое спирачно цилиндърче протече, я кормилен накрайник да се смени и т.н. Затова е налице следния сценарий: Цена спирачно цилиндърче- 12 лв. , а труд в сервиз (да го сменят) -50лв., Цена на корм. накрайник -20 лв., труд - 50, че и нагоре. Могат да се дадат и други примери разбира се.
                      Скъпото ще дойде от честото влизане в сервиза. Не че на тойотите и сузукитата не им се налага да сменят тези части, но съгласете се, че при тях частите са далеч по-качествени и ремонтите интервали са доста по- на рядко.
                      Евтиното при ладата идва от това, че не слагаме труда, иначе става скъпо.


                      Разбира се, за хора с неограничен бюджет, всичко казано по-горе не е от съществено значение.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Хайде и аз да се похваля

                        Първоначално публикуван от nylon Преглед на мнение
                        Сериозно казано, изправна нива 1.7 развива и над 140 км/ч., което е глупаво да се прави нали, ама... като сме се хванали с тая тема. И другото сериозно е, че при соц рали-състезания от миналия век едва ли са карали с нещо по-добро от ЕП90 в диференциалите си. Никъде по "За рулем" не съм срещнал статия, за разрушен диференциал или друга зъбна предавка от голяма скорост с ЕП масло. Хубаво е човек, да е табйетлия с маслата, ама да не вдигаш пък над 100 км/ч. ми се вижда малко пресилено.
                        Най-голямото предимство според мен, в това да си собственик на Лада Нива, е възможността и способността да го ремонтираш сам. Естеството е в това, че частите са евтини, но труда в сервизите е скъп. И тази тенденция ще продължава - именно цената на труда в България да поскъпва. Известно е, че ладата е автомобил, на който доста често трябва да му се обръща внимание, за да е в приемлива изправност. Я, да регулираш клапани, я някое спирачно цилиндърче протече, я кормилен накрайник да се смени и т.н. Затова е налице следния сценарий: Цена спирачно цилиндърче- 12 лв. , а труд в сервиз (да го сменят) -50лв., Цена на корм. накрайник -20 лв., труд - 50, че и нагоре. Могат да се дадат и други примери разбира се.
                        Скъпото ще дойде от честото влизане в сервиза. Не че на тойотите и сузукитата не им се налага да сменят тези части, но съгласете се, че при тях частите са далеч по-качествени и ремонтите интервали са доста по- на рядко.
                        Евтиното при ладата идва от това, че не слагаме труда, иначе става скъпо.


                        Разбира се, за хора с неограничен бюджет, всичко казано по-горе не е от съществено значение.

                        Не мога да се съглася. Формулата е:

                        Общите разходи = цената на автомобила + цената на използваните резервни части + цената на труда за ремонтите + цената за горива и консумативи

                        Е, цената на автомобила има ли смисъл да коментираме? Доста по-евтина е Нивата във всяко едно отношение от който и да е друг джип. Цената на използваните резервни части също - те са около 3 пъти по-евтини. Голяма работа, че ги сменяш 2 пъти по-често. Отново си на печалба с 1/3! Ако заговорим обаче за "електронните дреболийки" с платки по 200-300 лева, които в Нивата въобще ги няма - тогава играта загрубява доста... и Нивата печели!

                        Е цената на труда за ремонтите е двоен, както ти отбеляза. Според мен се избива поради липсата на скъпи електронни компоненти и по-евтините резервни части. Ти даваш пример с евтина част и скъп труд, но примера ти е за Лада. При другите коли обикновено съотношението е 50:50 - колкото струват частите, толкова струва и ремонта!

                        Горивата... Не мисля, че Нивата харчи повече от другите джипки.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Хайде и аз да се похваля

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          10W40 е добре, но при Нива двигателят е най-лесен.

                          Интересните места са скоростна кутия, раздатъчна кутия, преден и заден диференциал. Там се сипва масло, което трябва да отговаря на API GL4 и API GL5 едновременно, с вискозитетен клас SAE 75W90. Повечето подходящи масла са полусинтетични или синтетични, отиват общо около 5 литра. Това са едни добре похарчени 100-150 лева.
                          ММММ да! Пак си абсолютно прав
                          Добре, че се обадих да не сипват полусинтетиката!

                          Маслото за трансмисията е SAE 75W90 liqui Moli - дано да са добре похарчени 150 лв

                          същата марка 10w40 e сипано в бялата светкавица!
                          Наложило се е смяна на предни амортисьорчета, малко тампони и ЗАДЪЛЖИТЕЛНИТЕ големи огледа!


                          Това си го бях наумил като първи гъдел, защото се измъчих с оригиналните

                          Коментар


                          • #28
                            До: Хайде и аз да се похваля

                            Ще свикнеш да ползваш централното огледало. Защото страничните ще останат в гората. При мен едното е оцеляло, защото е много хлабаво закрепено и се залепя на стъклото при първия опит да бъде отчупено.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Хайде и аз да се похваля

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Ще свикнеш да ползваш централното огледало. Защото страничните ще останат в гората. При мен едното е оцеляло, защото е много хлабаво закрепено и се залепя на стъклото при първия опит да бъде отчупено.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Хайде и аз да се похваля

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                Ще свикнеш да ползваш централното огледало. Защото страничните ще останат в гората. При мен едното е оцеляло, защото е много хлабаво закрепено и се залепя на стъклото при първия опит да бъде отчупено.
                                Пак си прав - при днескашния ми мнооого лек офф в подножието на средна гора, без храсти и гора едното ми огледало се разтропа от самосебе си и май ще си остана на централно огледало!

                                Първи впечатления - добре! даже повече от добре.
                                В нивата колата стана по-тиха и по водима
                                Новите предни амортисьори са добре
                                разход - 12 газ!

                                тропане в областта на задните колани - много ми се иска да ги махна - въобще не се сещам за какво са ми???

                                За сега все още не коментирам състоянието под капака - защото продължавам нищо да не разбирам! (след като не успях да разбера даже какъв ми е изпарителя на газовата уредба)
                                Потърсих (т.е. опитах се да намеря) генератора, за да видя какъв е и резултата е - не го намерих!

                                Сега почвам да чета ръководството и да се ограмотявам

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X