Колеги,доста се чудех,чудех как може дасе "укроти" поне малко виенето на нивовата раздатка.Мислех си раздатката дасе напълни с литиева грес и масло,като предполагам греста ще намали меленето на орехи .Вие какво ще кажете?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Може би решение?
Свий
X
-
До: Можеби решение?
Ще повръща отвсякъде Освен това миксеровият двигател на жигулатора доста ще се затруднява с въртенето и. Да не говорим, че на студено изобщо няма да я завърти.
Ако искаш да не ти вие или не я карай, или смени колата."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
-
До: Можеби решение?
Колега,всеки си има свое мнение и избор,не пускам тема "изкам да сменя нивата",просто обмислях тоя вариант не мисля да я пълня до горе с грес де ,мислех нещо за 50:50 или 70:30,поне малко от малко пак ще помогне.Пробвано е и работи,на урала свърши работа,раздатката стана доста по тиха.
ПС:мерси за инфото,че ще и е тежко на нивката
Коментар
-
До: Можеби решение?
Можеш да и сипеш добавка за трансмисии, но пак ефектът ще е минимален.
Не бъркай Уралската раздатка с жигулската. С греста е по-вероятно да я развалиш. Тя просто няма да прониква добре в лагерите и муфите. Центробежните сили бързо ще я нахвърлят по стените на кутията, тя няма да се стича обратно веднага и в крайна сметка колелата ще работят на сухо. Това, че ще сипеш и масло няма да помогне особено. То ще е по-малко от необходимото количество.
Можеш да си онагледиш ситуацията, като в кутия с грес и масло потопиш миксер. Ще видиш, че бъркалката ще си направи джоб и ще се върти във въздух Това ще се получи и в раздатката.
Виенето е конструктивно заложено. Не можеш да го избегнеш напълно. Можеш да центроваш раздатката добре. Помага донякъде."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
До: Можеби решение?
Колегата е абсолютно прав , по - добре не експериментирай с грес в раздатка на НИВА !! Добър е и съветът му за центровка на раздатката - при мен след центровка нещата до голяма степен се оправиха / оказа се , че при предишни ремонти някой майстор беше припестил пластините между пода на джипа и тампоните на раздатката ... /Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.
Коментар
-
До: Можеби решение?
Първоначално публикуван от Rocco Преглед на мнениеКолеги,доста се чудех,чудех как може дасе "укроти" поне малко виенето на нивовата раздатка.Мислех си раздатката дасе напълни с литиева грес и масло,като предполагам греста ще намали меленето на орехи .Вие какво ще кажете?
Има само едно нещо между зъбите в раздатката - масло . Колкото е по-хубаво , толков по безшумна ще е .
Твоята толкова ли много вие , че търсиш нестандартно решение ?
По-вероятно ( ако мнооого вие ) да имаш лагер за смяна . Паднала циментация или луфт . Тогава е зле .
Всички лагери и семеринги заедно с труда ( собствен) ми излезнаха 150 лв. И раздатката е нова . Пак слабо вие ... но го приемам за нормално.
При мен се оказа лагер на предна главина - паднала циментация и ... не се търпеше .
Смяна - 25 лв (2 лагера със семерингите ) и заспа.
Ти центрова ли раздатката ?
Вдигаш и четирите гуми във въздуха . Подсигуряваш се здраво !!!
Ще лягаш долу .
Изключваш скоростите на свободна да си .
И малкия лост в средно положение също.
Палиш двигателя и включваш на четвърта . Карданите въртят .... но гумите не .
Бръмчиш така 20-30 секунди .
Ако има кой - в това време ти стяга болтовете отдолу ( преди това естествено си ги отпуснал малко). И толкова за центровката от двама души.
Ако си сам ( не е препоръчително) - разхлабваш раздатката отдолу едвам-едвам . Да не се движят свободно тампоните , а с напън .
Правиш горната гимнастика - ( на четвърта ) и гасиш колата .
Лягаш и стягаш .
Готов си !
И пишеш колко вие - това е .
С какви гуми си ?
Балансърал ли си гумите ( да нямаш крива джанта) . Леко ще тресе в такъв случай .
Гуменото каре - здраво ли ти е ? Като потегляш ще тресе , ако е скъсано .
Успех !
Коментар
-
До: Можеби решение?
Виенето се появява при промяна на стъпванаето на зъбите на зъбната предавка. Когато петното на допир се измести от средата на зъбчето - зъбната предавка става шумна. Ако влезе навътре или излезе навън - зъбите започват да се "удрят". Новата нивова раздатка много малко време не е шумна. В някой руски сервизи разполагат със стенд за въртене и натоварване за раздатъчната кутия на нивата с цел регулиране зацепването на валовете. При много от "марковите" джипове предавката на този възел е решен с верига - именно за да се избегне шума от зъбните предавки.Последно редактирано от nylon; 01-12-09, 11:41.
Коментар
-
До: Можеби решение?
Новата раздатка е със нова двоица зъбни колела за високата скорост, които са с по-малки, по-наклонени зъби и е значително по-тиха. Ей затова новите Ниви вият по-малко. Те ще вият по-малко и след години - просто са устроени другояче. Колелата са взаимозаменяеми с предишния модел. Не съм чел гласовити ругатни по техен адрес в руските форуми. В NivaFAQ има дискусия по въпроса.
Други възможности за борба с виенето са вкарването на гумени междини на лостовете на раздатката (като на скоростния лост) и обща шумоизолация на купето.
Грес в раздатката и където и да било в нивовската трансмисия е бърза смърт. Колко бърза - първото вдигане на 80км/ч ще е и последно. Съществуват по-гъсти трансмисионни масла. Няма лошо да се използват, но влиянието им върху трансмисионната симфония е малко.
Коментар
-
До: Може би решение?
Колеги,аз нямам проблем със шуменето на раздатката.Имам два броя лада нива 1нива 1.6-по документ е 1994година,но само по докъменти,купето кой знае от коя скрапарница е изкарано.2 нива 2005-последния карбураторен модел,няма смисал да коментирам.Забелязъл съм че има разлика в раздатките на двете ми ниви,пример на старата 1.6 от бавни на бързи изключвам в движение-предполагам износване на зъбните колелета,годината говори сама за себеси а докато при 1.7 не става трябва напълно дасе спре.Това че нивата ще счупи нещо по трансмисията,ако има грес може и дае вярно,но старата нива 1.6 я карам вече 7години(седем години)с грес и масло в задния диференциал,досега проблем не съм имал наскоро правих профилактика на мостове раздтатка,както го бях оставил,така си беше след отварянето.Тормоз в нивата не съм забелязъл.Просто давам предложение за греста в раздатката и чакам компетентен отговор от вас,хората който са патили много с тези машини,машини който много други хора плюят.Нивите ми остават членове на семейстово,до колкото им е по силите да вървят.Колеги,каквото и да е ставало за която е дае от колите ми.Аз със мерак лягам под нивата,докато мога ще я карам,ще я чупя и ремонтирам-това е то Лада Нива.Страдание или Страст
Коментар
-
До: Може би решение?
Аз най-компетентно мнение ти дадох. Ако караш само по черно до 40км/ч може и със свинска мас. Нагоре - трябва си масло. Иначе нещастното агрегатче остава без мазане. В диференциалите - да речем до 70км/ч може грес, те са по-държеливи.
Коментар
-
До: Може би решение?
Първоначално публикуван от andro_3j Преглед на мнениепо една шепа дървени ситни стърготини в раздатката и в диференц. решават проблема аз така направих преди да я продам и купувача се изкефи че не виела.и майче още се движи със нея.
Колегите ти измамници от Горубляне слагат и банани.
Бах мааму! Боклуците са и тук!Последно редактирано от Scrapheap; 01-12-09, 19:58."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
До: Може би решение?
Всички трикове, които иска да приложи колегата, са само за продаване на колата. И то на непознат и неотмъстителен човек.
Иначе, слагал съм всякакви добавки. От Дуралюб до Моликоте. Шумът не изчезва.Всичко готино на този свят е или незаконно,или неморално или вредно за здравето.
-----------------------------------------------
Питието определя съзнанието....
-----------------------------------------------
0887770735
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар