Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нива и ключ маса

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Нива и ключ маса

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Аз не казвам, че ключ-масата е лошо нещо. Тя създава своя дял проблеми в регулацията на напрежението, но извън това е ОК.
    Пояснете ако обичате...

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Имате компютър? 15-ина километра градско, за да си набере статистиката на инжекторите. През това време - разход, емисии... всичко е наникъде.
    Последно редактирано от nylon; 18-11-09, 17:01.

    Коментар


    • #17
      До: Нива и ключ маса

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Аз не казвам, че ключ-масата е лошо нещо. Тя създава своя дял проблеми в регулацията на напрежението, но извън това е ОК.

      И се почват условностите:
      Имате аларма? Тя трябва да е захранена. Ако не се внимава в схемата, такъв обходен проводник може да е сам по себе си причина за пожар, ако се опита запалване без включена маса.

      Имате компютър? 15-ина километра градско, за да си набере статистиката на инжекторите. През това време - разход, емисии... всичко е наникъде.

      Имате радио? Ама се губели станциите. А като се захрани и радиото обходно, следват проблемите като с алармата. Пукнатите тонколонки - отделно.

      Освен това, ключ-масата прикрива проблеми по една сложна инсталация. Сега си представете, че искате да оставите една нощ включени габарити, а вече си имате 1-2-3 ампера утечка, за която никой не се е погрижил - нали не прави проблеми... Добро утро, пригответе си манивелата!


      Ние май обсъждахме нещо подобно в една тема. За прекъсването на забравени консуматори.

      Ключ маса е чудесно нещо за москвич. Евентуално. Е също така е добре да го има във всеки джип щото като се обърне и почне да тече бензин и масло не е хубаво да има искри.

      Ясене, само не знам за чий ще искаш да си държиш колата на габарити. Начи имам книжка от доста време и с кола не ходя май само до вецето щото няма как да си я кача в апартамента И честно казано до сега един път не ми се е случвало да искам да си оставям габаритите включени.
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #18
        До: Нива и ключ маса

        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
        ...
        Ясене, само не знам за чий ще искаш да си държиш колата на габарити. Начи имам книжка от доста време и с кола не ходя май само до вецето щото няма как да си я кача в апартамента И честно казано до сега един път не ми се е случвало да искам да си оставям габаритите включени.
        Имал си късмет, не ти се е налагало.

        Коментар


        • #19
          До: Нива и ключ маса

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Имал си късмет, не ти се е налагало.
          Ясно де, късметът е готино нещо

          Просто се чудех в каква ситуация се налага. Ся явно има някви такива щото практически всички коли можеш да ги оставиш на габарити. Ма аз не се сещам лично
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #20
            До: Нива и ключ маса

            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
            Ясно де, късметът е готино нещо

            Просто се чудех в каква ситуация се налага. Ся явно има някви такива щото практически всички коли можеш да ги оставиш на габарити. Ма аз не се сещам лично
            Като спреш не където трябва, задълго и на тъмно. Има такива случаи.

            Коментар


            • #21
              До: Нива и ключ маса

              Ключ масата не е лошо решение но при новите автомобили на практика е не приложима май само нивата остана автомобил на който може да му се сложи и то ако не е обурудвана с ел.глезотий.А на новите автомобили и дума да не става после ще останат да светят една камара лампи по таблото а и честно да ви кажа на нивата инсталацията е една от най-безпроблемните малко кабели все дебели с яка изолация и по голямата част от исталацията е външна и видима и ако всички кабели си минават по местат и не се опират и протъркват около планки и ауспуси няма какво да ви притеснява автомобилните инсталаций се плашат и палят от няколко човешки намеси дай тук да си вържем едно кабелче с изолиртбанче или я да си хвана тая пласмаска с една по дълга рапидчица или абе тия бушони май са менте я дай малко кабел ,че тоя на чистачките много гори или тоя на задната а това ,че от долу му висят кабелите и се търкат в гредата не е важно. И запомнете газаджия и алармаджия пипнат ли по една кола пишете и бегала.
              Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
              Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

              Sofrace Offroad Team

              Коментар


              • #22
                До: Нива и ключ маса

                ... определено може да се изцедят от тук и там разни недостатъци на ключ - масата , но според мен изобщо не може да се оспори и ползата от нея . Аз лично предпочитам да я имам на джипа и при евентуална аварийна ситуация да мога по най - бърз начин да изключа акумулатора ......
                Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

                Коментар


                • #23
                  До: Нива и ключ маса

                  Първоначално публикуван от boyan01 Преглед на мнение
                  ... определено може да се изцедят от тук и там разни недостатъци на ключ - масата , но според мен изобщо не може да се оспори и ползата от нея . Аз лично предпочитам да я имам на джипа и при евентуална аварийна ситуация да мога по най - бърз начин да изключа акумулатора ......
                  Е ,че полза има има но аз лично отказвам да живея в страх,че някой ден ще ми се запали колата и само за това да мисля като и е толкова зор да се пали застрахована е или стартера щял да остане да върти той ако си е в ред няма да си върти ей така а пък и да върти нека си върти и да изгори много важно нали е 100 лв втора употреба.Дай всяка вечер като излизам да си гася тока в нас от главния бушон или сутрин по 10 минути да си настройвам станцията на радиото 10 мин всеки ден по 365 дни в годината са почти два дена от една година да ти минат в настройване на радиото айде да не им се впягате на тия железа толкова,че бързо ще мине времето в което ще стават само за вторични суровини.
                  Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
                  Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

                  Sofrace Offroad Team

                  Коментар


                  • #24
                    До: Нива и ключ маса

                    Първоначално публикуван от evgeniml Преглед на мнение
                    айде да не им се впягате на тия железа толкова,че бързо ще мине времето в което ще стават само за вторични суровини.
                    ... е там ни е разликата , аз на моите " железа " винаги съм им се впрягал и ще го правя доколкото мога ... така ми харесва , мисля че няма лошо ....
                    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Нива и ключ маса

                      Добре,колеги давайте полезни идей за предпазване от евентуално "Само-запалване",доста размишлявах като цяло ключ масата е добро решение виждам че има и недостатъци,но повечето неща са в +.Освен ключ маса друго не виждам да може дасе направи или сега съм заблуден от мисалта за нивата...просто него желя това на никой.Ставате и виждате машината която ви върши толкова работа,опушена и стопена като "пушен бут".трябва да действаме по отговорно

                      Коментар


                      • #26
                        До: Нива и ключ маса

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Аз не казвам, че ключ-масата е лошо нещо. Тя създава своя дял проблеми в регулацията на напрежението, но извън това е ОК.

                        И се почват условностите:..
                        Всичко казано е така, ако се подходи буквално към термина "ключ маса". Повечето от описаните проблеми няма да ги има при прекъсване на плюса. Което доста се практикува в съвремените автомобили - при някаква ситуация прекъсва захранването на част от модулите. При някои дори е с пиро-патрон.
                        Не чета коментари и не отговарям на такива.

                        И коментаторите...

                        Коментар


                        • #27
                          До: Нива и ключ маса

                          По-отговорното действие се състои в преглеждане на не-бушонираните вериги и осигуряването на проводниците срещу протриване на изолацията. В Нива това са само проводниците, тръгващи директно от клема + на акумулатора. Потенциално опасни са тези, които отиват към стартера/алтернатора - те са твърде близо до изпускателните тръби.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Нива и ключ маса

                            Потенциално опасни са тези на запалителната система. Там никъде няма предпазител. Проводниците от алтернатора и стартера, освен да се втвърдят, друго няма да направят. Освен, ако нарочно не ги накараш. Едния начин (при Лада Класика) е да се счупи пластмасовата скоба до стойката на укумулатора. Тя държи снопа кабели, идващ от латернатора. Когато се счупи от старост/невнимание - кабелите ВЕДНАГА увисват и директно се лепват за двуцевката. Резултата е като при мен - разтопени кабели ,,клема 30"/ ,, клема 67" и ,,кема 50 стартер" + зверско късо съединение +заварка. Последното едва не опожари собствената ми Лада. За сметка на това, половината ми инсталация отиде на боклука, а за прекарването на нова използвах инсталацията от предишната ми Лада. Което е пълна простотия, но това е положението. Кабелите вече напълно сигурно са отдалечени от сакса, преметнати през самата стойка на укумулатора.

                            Оригинално - над стартера има една крива ламарина. Играе ролята, да предпазва самия стартер от нажежения сакс. Който често се нажежава до видимо червено. А, самия чук- стартера....е на два пръста от него.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X