Първоначално публикуван от Avcho
От това, което разказваш, са възможни много проблеми. От водно-маслената емулсия страдат маслената помпа, нейният регулатор за налягане, както и всички детайли, които очакват мазане. От течност в цилиндрите пък страдат бутала, мотовилки и по-малко колянов вал - детайлите се кривят и чупят.
Какво трябва да се направи сега:
1. измерване на налягането на маслото с манометър в няколко честоти на въртене. Може все още да е в нормите, а датчикът да не е. Може честотата на празен ход да е ниска поради повреди по управлението на двигателя. Ако липсва яснота, може на първо време да се пробва с масло 20W50 (с по-голям вискозитет).
2. проверка на обтягането на веригата и състоянието на нейния успокоител.
3. клапаните - да се проверят хлабините (не знам какво се прави с хидравлични клапани, те май ще се самоочистят)
4. преслушване на цилиндрите за намалена компресия.
5. източване на маслото от всички агрегати на трансмисията и проверка за вода и емулсия. Ако няма емулсия, маслото може да се върне, като се отдели от утаената вода.
Какво е трябвало да се направи:
1. в тиня се влиза с проверка на дълбочината и твърдостта предварително. С пръчка по целия предвиден път за минаване.
2. след такова затъване двигателят не се запалва без предварителен контрол за замърсяване на всички експлоатационни течности (масла, гориво, антифриз, спирачна течност).
3. ако често ще се плува, трябва да се мисли за шнорхели и сифони на трансмисията.
4. ако някой майстор е изкарал маркуча с картерните газове извън въздушния филтър, маркучът да се върне, а майсторът - да се напсува до 9-то коляно.
Коментар