Ами какво да ви кажа...Първите ГАЗ-24, които слизат от конвейера през 1968 имат електромагнитен съединител. Поради ниската надеждност е спрян от производство и са преминали на твърда връзка (липсата на пари за гражданското производство в бившия СССР отново попарва ентусиазма на иначе кадърните конструктори от институтите). Както и да е...това е друга тема. Съединителят е бил снабден с винтове за регулиране на хлабината на съединителя и когато те се притегнат той става постоянно зацепен и автомобила излиза от аварийната ситуация.
Основен проблем на тези апарати е ударът, който възниква в момента на включване, за това трябва да имат някаква система, която смекчава зацепването и/или включва постепенно (с известно приплъзване).
Но да минем към по-съвременни возила – Мерцедес-Бенц W201 и W124 с двигатели М102 (двулитрови бензинови) и двигатели ОМ601 (двулитрови дизелови) имат такива съединители. При по-големите двигатели на същите модели вече се поставят термовискосъединители, което говори, че възможностите на ел.магнитните от малките двигатели да предадат по-големия въртящ момент са ограничени.
Лекотоварните Ивеко Дейли също имат такива с-ми за включване на вентилатора. Товарните МАН серия ТГА и ТГЛ – като ако не се лъжа при тях съединителя е нормално включен (необходимо е напрежение за да се изключи вентилатора), което изключва прегряване при прекъсване на верига.
Разбира се, последните агрегати са доста обемисти (трябва да се търси от най-малките кубатури), на сметка на това могат да предават 10-20 киловата мощност. Сигурен съм, че и други производители използват тази технология.
Основен проблем на тези апарати е ударът, който възниква в момента на включване, за това трябва да имат някаква система, която смекчава зацепването и/или включва постепенно (с известно приплъзване).
Но да минем към по-съвременни возила – Мерцедес-Бенц W201 и W124 с двигатели М102 (двулитрови бензинови) и двигатели ОМ601 (двулитрови дизелови) имат такива съединители. При по-големите двигатели на същите модели вече се поставят термовискосъединители, което говори, че възможностите на ел.магнитните от малките двигатели да предадат по-големия въртящ момент са ограничени.
Лекотоварните Ивеко Дейли също имат такива с-ми за включване на вентилатора. Товарните МАН серия ТГА и ТГЛ – като ако не се лъжа при тях съединителя е нормално включен (необходимо е напрежение за да се изключи вентилатора), което изключва прегряване при прекъсване на верига.
Разбира се, последните агрегати са доста обемисти (трябва да се търси от най-малките кубатури), на сметка на това могат да предават 10-20 киловата мощност. Сигурен съм, че и други производители използват тази технология.
Коментар