Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ел. перка за радиатор на нива

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ел. перка за радиатор на нива

    утре или в неделя ще слагам на нивата електрическа перка,само незнам къде да сложа датчикът който я включва
    "Ако не можеш да ги убедиш, объркай ги."

  • #2
    Врежи го в тръбата след термостата.
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #3
      и аз така си мисля,да сложа една метална тръба и на нея да врътна една резбичка и там да го навия,по точно мисля да направя един отвор и одванка да заваря гайка ,но видях по руските сайтове ,че така го правят но на горния маркуч,с което несъм много съгласен,но реших да попитам
      "Ако не можеш да ги убедиш, объркай ги."

      Коментар


      • #4
        Там е мастото, ама сложи датчика да сочи надолу, ако нивото ти намалее пак ще го обтича потока от помпата.
        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

        Коментар


        • #5
          на горния или долниа маркуч да го сложа
          "Ако не можеш да ги убедиш, объркай ги."

          Коментар


          • #6
            На напорния на помпата, при теб трябва да е горния.
            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

            Коментар


            • #7
              Понеже се повдига въпроса за охлаждането, реших да си кажа скромното мнение. Самото оразмеряване на охладителната уредба е низ от доста компромиси от една страна, и преосигуряване от друга. През 70-те години на миналия век с масовото внедряване на напречни ДВГ, в леките автомобили започнаха да навлизат и задвижваните с ел. двигател вентилатори (имаше и такива, като Пежо, които използваха ремъчно задвижване при напречен двигател, или Ровър, които поставяха радиатора надлъжно). Въпреки това възможностите на този тип задвижване са ограничени и то се озова в предимно в леки автомобили с нормална проходимост, и не много високи мощности. Причините... Повечето от вас знаят, че на номинален режим необходимата мощност за задвижване на вентилатор при нулева скорост на въздушния поток пред радиатора е 3-8% от мощността на двигателя на този режим т.е. говорим за сериозни мощности (малко извън темата – поставен на динамометрична спирачка ДВГ ВАЗ 2101 има с над 2 к.с. по-висока мощност без вентилатор). С известни уговорки можем, да приемем тази стойност за хидравлична мощност на работното колело на вентилатора. Разбира се , това са гранични и труднопостижими условия за обикновен лек автомобил с нормална проходимост (визирам номинален режим на двигателя и много ниски скорости). Повечето нормални леки автомобили имат максимална скорост на първа предавка около 35-55 км/ч – което е напълно достатъчно да осигури необходимия дебит на въздух през радиаторите. За другия максимален режим – максимална скорост няма какво да говорим – там условията за охлаждане са още по благоприятни. Именно поради тези причини постояннотоковите електродвигатели са с мощност 90-150 вата. На всеки е ясно, че такъв охладителен елемент може да има само спомагателна функция (понякога се поставят 3, най-често заради климатичната инсталация).
              При автомобилите с повишена проходимост, товарните и т.н., нещата обаче са доста по-различни – възможно е движение с много ниска скорост, при високо натоварване на ДВГ, буксуване, замърсяване на радиаторите и т.н. Затова мнението ми на неспециалист, е че в този случай са по-подходящи вентилатори задвижвани от ДВГ (твърда връзка, вискотермосъединетел, ел.магнитен и т.н. съединители) и евентуално спомагателни електрически.
              Ако не се лъжа при ВАЗ 2121 вентилаторното колело е с 6 лопати, вместо с 4.
              Друг е въпроса, че при преминаване на водни препятствия при някои двигатели не е желателно да работи вентилатор, за да не се намокри примерно запалителната уредба (особено стария тип с прекъсвач-разпределител и кабели) – тук като че ли е най подходящ ел. магнитен съединител с възможност за изключване (респ. включване ако е нормално затворен).
              С две думи, искам да кажа, че ако тази Нива се използва по-предназначение би трябвало да прегрява...Това на теория. Практиката, обаче понякога показва друго. Ще видим... Резултата ще ни каже Камен Калчев.

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от Камен Калчев
                на горния или долниа маркуч да го сложа
                На доната тръба сложи датчика,все пак на всички лади датчика се намира долу в ниската точка на радиатора!!!
                Луд умора нема,само се поти!!!

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от Камен Калчев
                  на горния или долниа маркуч да го сложа
                  Зависи за каква температура ти е датчика, който мислиш да ползваш. Ако е под 80º можеш да го сложиш на долния маркуч, който е изход от радиатора на охладената вода и когато радиатора не смогва да охлади достатъчно да включва перката. Ако е 95º и нагоре го сложи на горния маркуч, който е вход в радиатора. И в двата случая обаче след датчика трябва да имаш реле, което да включва вентилатора защото тока му е голям.

                  Коментар


                  • #10
                    До Двигателист

                    Решил съм да направя включването на моята перка, която е с вискосъединител и върти постоянно, с електромагнитен съединител поради причините, които споменаваш. Тя е с такава производителност, че при отворен капак на двигателя ще ме издуха
                    Имаш ли схеми на такъв или снимки за да видя за какво става въпрос?

                    Коментар


                    • #11
                      Идеята да мога да спирам и пускам перката, но тя да си остане задвижена от двигателя много ме блазни/ако съм разбрал правилно/. Единствено се притеснявам за дравината на задвижващият механизъм. А и не съм виждал никаде нищо подобно. Та така и аз се присъединявам към молбата за още инфо.

                      Коментар


                      • #12
                        Първоначално публикуван от Насов
                        Идеята да мога да спирам и пускам перката, но тя да си остане задвижена от двигателя много ме блазни/ако съм разбрал правилно/. Единствено се притеснявам за дравината на задвижващият механизъм. А и не съм виждал никаде нищо подобно. Та така и аз се присъединявам към молбата за още инфо.
                        Аз смятам да я направя да се пуска и спира автоматично с датчик, не на ръка, защото съм заплеснат
                        А такъв съединител съм виждал например на автобусите, но от далече

                        Коментар


                        • #13
                          С датчик да, но трябва да има начин да се спира и принудително, иземваики думата на датчика, щот за газене във вода няма датчик да има. Пък това си е сериозен +.

                          Коментар


                          • #14
                            Това му е хубавото на всеки съединител, че боксува като види зор. Тук проблем мисля че няма да има...

                            Коментар


                            • #15
                              не ми хрумваше. това вече съвсем ме зарибява.
                              модераторите, може би трябва да ни преместят в отделна тема да си се чудим как и от каде да се сдобием с въпросното нещо.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X