Обява

Свий
Няма добавени обяви.

охлаждането - Голям Проблем

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • охлаждането - Голям Проблем

    Добър ден ,
    извинявам се че пускам тема без да сам проверил преди това в форума дали е дискутирана но спешно се нуждая от съвет...
    преди няколко дни когато бях на работа в гората на ладичката и изгоря бушона на вентилатора за охлаждането от което после не искаше да пали , но както и да е смених го запали обаче после изгори вентилатора и днеска го смених с нов ....
    че вапроса ми е / извинявам се за моето невежество/ как са сварзани кабелите на лада нива 1.7 2006г. , защото идва лято и мисля да подобря охлаждането като го накарам да работи постоянно и не само вентилаторите а и двата ваншния и ватрешния кръг на антифриза...
    някой можели да ми помогне със съвет дали е удачно да го направя , как да стане / аз имам идея но не съм сигурен че е правилна / ..
    БЛАГОДАРЯ предварително
    Тодор Ламбев - 0886 757285 Варна/София
    Nissan Terrano II `98г. 2.4i SWB

  • #2
    До: охлаждането - Голям Проблем

    Първоначално публикуван от totolamb Преглед на мнение
    Добър ден ,
    извинявам се че пускам тема без да сам проверил преди това в форума дали е дискутирана но спешно се нуждая от съвет...
    преди няколко дни когато бях на работа в гората на ладичката и изгоря бушона на вентилатора за охлаждането от което после не искаше да пали , но както и да е смених го запали обаче после изгори вентилатора и днеска го смених с нов ....
    че вапроса ми е / извинявам се за моето невежество/ как са сварзани кабелите на лада нива 1.7 2006г. , защото идва лято и мисля да подобря охлаждането като го накарам да работи постоянно и не само вентилаторите а и двата ваншния и ватрешния кръг на антифриза...
    някой можели да ми помогне със съвет дали е удачно да го направя , как да стане / аз имам идея но не съм сигурен че е правилна / ..
    БЛАГОДАРЯ предварително
    Вентилаторите може да ги вържеш с бутон от купето, но задължително през РЕЛЕ. Двата кръга ще въртят постоянно, ако избушиш термостата, но няма смисъл от това.

    Коментар


    • #3
      До: охлаждането - Голям Проблем

      Първоначално публикуван от totolamb Преглед на мнение
      и двата ваншния и ватрешния кръг на антифриза...
      някой можели да ми помогне със съвет дали е удачно да го направя , как да стане / аз имам идея но не съм сигурен че е правилна / ..
      Двата кръга въртят заедно само при междинни температури, регулирано от термостата. Ако го изкормиш и останат постоянно включени и двата, така със сигурност ще прегрява - вместо да минава през радиатора, антифризът ще минава напряко през късия кръг без да се охлажда.

      Коментар


      • #4
        До: охлаждането - Голям Проблем

        Първоначално публикуван от totolamb Преглед на мнение
        Добър ден ,
        извинявам се че пускам тема без да сам проверил преди това в форума дали е дискутирана но спешно се нуждая от съвет...
        преди няколко дни когато бях на работа в гората на ладичката и изгоря бушона на вентилатора за охлаждането от което после не искаше да пали , но както и да е смених го запали обаче после изгори вентилатора и днеска го смених с нов ....
        че вапроса ми е / извинявам се за моето невежество/ как са сварзани кабелите на лада нива 1.7 2006г. , защото идва лято и мисля да подобря охлаждането като го накарам да работи постоянно и не само вентилаторите а и двата ваншния и ватрешния кръг на антифриза...
        някой можели да ми помогне със съвет дали е удачно да го направя , как да стане / аз имам идея но не съм сигурен че е правилна / ..
        БЛАГОДАРЯ предварително
        Целият ти проблем се състои в един повреден вентилатор. Бушонът е изгорял заради него. Щом си го сменил, вероятно си решил въпроса. Охлаждането на Нива е добре оразмерено и трябват усилия, за да я прегрееш. Можеш да направиш две подобрения:
        1. да пуснеш двата вентилатора с отделни бушони. Така, като изгори единият, другият ще работи. Тя такава е била и основната идея, но понякога вместо да здравият да работи, бушонът изгаря и спират и двата.
        2. да добавиш термодатчик на радиатора (примерно от Самара или 2106), който също да включва релето на перките. Ако не бъркам, на твоята Нива перките ги включва компютърът, а той понякога малко странни решения взема по този въпрос.

        НЕ ПУСКАЙ ВЕНТИЛАТОРИТЕ ПОСТОЯННО !
        (1) ще се износят бързичко
        (2) ще караш двигателя трайно преохладен, а той не обича
        (3) ще останеш без парно

        НЕ ПРАВИ ГЛУПОСТИ С ТЕРМОСТАТА (пускане постоянно на големия кръг и други) !
        Махането/пробиването на термостата е вредна гаражна легенда. Служи за продаване на кола, която прегрява, или за прибиране след авария. Преохладеният двигател отмъщава жестоко - яде гориво като ламя, похапва и от маслото, износва се бързо. Свещи ще цапа. Ще работи неустойчиво. Компютърът ще плюе грешки и ще ти мигат разни лампички. Ако все още имаш катализатор, ще се запуши или разтопи.

        п.с.
        Копчето за перките, което се извежда на таблото има неприятното свойство да го забравиш в едното или другото положение, като мислиш за друго. По-добре не го прави, а си оправи нещата да работят.

        Коментар


        • #5
          До: охлаждането - Голям Проблем

          много ви благодаря хора за съветите ...
          идеята с реле на радиатора ми се струва наи подходяща ,но може и копче да сложа едно от двете
          Тодор Ламбев - 0886 757285 Варна/София
          Nissan Terrano II `98г. 2.4i SWB

          Коментар


          • #6
            До: охлаждането - Голям Проблем

            Ето ти една схема от която може да се ориентираш как са свързани вентилаторите на охлаждането. По твой избор може да ги направиш да работят в три режима - постоянно включени, изключени и автоматичен. За целта ще трябва да свържеш жълтия кабел, който идва от контролера и подава минус към ключе с три позиции. Ако си поиграеш малко може да се направи и с индикация за изключено положение и при подаване на сигнал от контролера.
            Прикачени файлове
            Only after the last tree has been cut down,
            Only after the last river has been poisoned,
            Only after the last fish has been caught,
            Only then will you find that money cannot be eaten.

            Коментар


            • #7
              До: охлаждането - Голям Проблем

              благодаря за схемата .... ще проверя кабелите и ще кажа само се надявам наистина в завода да са сложили жълт кабел
              Тодор Ламбев - 0886 757285 Варна/София
              Nissan Terrano II `98г. 2.4i SWB

              Коментар


              • #8
                До: охлаждането - Голям Проблем

                Помогнете колеги позволявам си да пиша в тая тема защото ми се струва най подходяща. Та проблема е следния замъзна ми е едната перка на вентилаторите на радиатора и в момента единият не върти, има ли сред нас човек, които е копувал само електродвигател и ако има ще помоля да сподели, защото тук във Варна се продава цял блок бключващ два електромотора и двете перки и струва 250 лв. Колата е 1.7i .
                Благодаря предварително.
                Land Rover Discovery II 3,9 V8
                Лада Нива 21214 1,7i

                Коментар


                • #9
                  До: охлаждането - Голям Проблем

                  Отделен вентилатор от нивовските няма да ти продадат. Мисля, обаче, че той е заменяем с вентилаторите от по-старите лади (2103, 2106 - Жигул с 4 очи или 2108, 2109 - Самара), каквито и от морга можеш да намериш. И аз мога да ти пратя. После само трябва да му сложиш перката. На отворите на рамката пасва със сигурност.

                  Потърси, обаче, някой бушон изгорял - не съм сигурен, но май бяха на два отделни.

                  п.с. не си първият, който бере такива ядове, но обикновено е бушон, освен ако единият вентилатор не е тръгнал да си ходи и без това.

                  п.с.2 да си забелязал случайно, дали на твоята Нива вентилаторите имат две степени?

                  Коментар


                  • #10
                    До: охлаждането - Голям Проблем

                    Ясене вентилаторите работят заедно когато работят разира се, утре ще поглегна предпазителите дано да е там проблема.
                    Чесно казано тои се беше запътил към боклука лятото ама аз нали съм инат та го позакърпих, ама явно толкова ще му е.
                    Land Rover Discovery II 3,9 V8
                    Лада Нива 21214 1,7i

                    Коментар


                    • #11
                      До: охлаждането - Голям Проблем

                      Имай предвид, че извън тежък офроуд с продължително изкачване на първа ниска или ужасни калища, един вентилатор е напълно достатъчен. Еле пък сега в студовете.

                      Коментар


                      • #12
                        До: охлаждането - Голям Проблем

                        Предпазителите за двата вентилатора поне при мен са различни.
                        Първия и втория до вратата са за вентилаторите с другите два изключваш компа и помпата за гориво.
                        Става въпрос за четрите предпазителя до вратата, а не тези които са много на два реда под таблото.
                        Спорът ражда истината, а нуждата - изобретението!

                        Ако тръгнеш след муха, непременно ще стигнеш до лйно! /партийна поговорка/

                        Коментар


                        • #13
                          До: охлаждането - Голям Проблем

                          Благодаря за инфото днес проверявам и после ще споделя.
                          Land Rover Discovery II 3,9 V8
                          Лада Нива 21214 1,7i

                          Коментар


                          • #14
                            До: охлаждането - Голям Проблем

                            Провери да не ти е замръзнала перката в тия студове и да изгаря предпазитела. Преди време в една много студена зима перките се бяха набили със сняг, който се разтопява от радиатора. При престой на открито ги обледява и при сигнал от компа за включване горят предпазителите. С една по-дълга отверка завърти перката. Тя трябва да се върти леко. В противен случай я разкарай. Може да се ползва пистолет за горещ въздух или сешоар. Аз разпилях половината кола и изгорих една шепа предпазители докато открия проблема.
                            Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

                            Коментар


                            • #15
                              До: охлаждането - Голям Проблем

                              Извинявам се за поста. Не прочетох горните мнения.
                              Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X