Обява

Свий
Няма добавени обяви.

нива- частен случай

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • нива- частен случай

    Здравейте,
    Малко шантаво заглавие, както и въпросите по-долу, но не ме бийте, толкова си разбирам
    1. Карал съм инцидентно стара нива и УАЗ без хидроу/л за руля и не ми е било проблем. Та на сравнително нова(втора ръка) може ли да се махне, ако нещо си? То няма проблем без решение, но на какви пари, ако технически е възможно? И ако да, на ГТП би ли било проблем?
    2. Много частен въпрос - може ли да се махне кардана към задния мост со все джунджурии към него, и на каква цена? Това би ли създало проблеми при минаване на годишния преглед или при среща с КАТ? Би ли се почувствала осезаема разлика в разхода?
    Пак казвам, че става дума за частен случай, ясно е, че оффроуда се скопява яко.
    Благодаря!

  • #2
    От: нива- частен случай

    Нивата няма хидравлика. С ел. усливател е.
    Това с карданите не го разбрах...искаш да направиш Нива, която не е 4х4, за да харчи по-малко?
    Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

    Коментар


    • #3
      От: нива- частен случай

      Оборудване:
      * модел: ЛАДА 4 х 4 * подсилено окачване
      * работен обем- 1690 см3 * ABS + BAS
      * захранване- инжекцион * EBD
      * механична скоростна кутия
      * хидравлика на волана

      Както писах, не съм разбирач, това прочетох в сайта им.
      Пак уточнявам, става дума за частен случай, относно кардана към задния мост. Да стане 4х2, а евентуалния спад на разхода е следствие, ако го има
      Та остават въпросите двете неща технически възможни ли са, на каква цена и ще има ли проблеми пред КАТ, ако се направят?
      Благодаря!

      Коментар


      • #4
        От: нива- частен случай

        Ако , техническия преглед в България беше такъв , а именно технически, то 80% от автомобилния парк щеше да изчезне. Така че , за ГТП не се притеснявай особено. Там е важен данък, застраховка....цяла папка с документи .
        Иначе съм карал лада само на задно, с блокиран централен диф. Предполагам, че по същия начин става и с предно. Какво ще бъде пътното поведение на автомобила , е друг въпрос( то принципно едно поведение...[emoji2958])
        По първия въпрос...Обикновено автомобилите със заводска хидравлика, стават доста "тегави", когато тя не работи. Доста по трудно се върти волана , от на тези , които са си произведени без усилвател.
        Та най вероятно , трябва да смениш кормилната кутия, с такава без..

        Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk
        Dacia Duster 1.6 CSe 115 4x4

        Коментар


        • #5
          От: нива- частен случай

          А защо би искал да махнеш хидравликата?

          Коментар


          • #6
            От: нива- частен случай

            Колега, т@ш@к ли си правиш?

            Коментар


            • #7
              От: нива- частен случай

              Не искам, питам Както писах в началото, карал съм такива без и не съм имал проблеми. Миро предложи смяна на кормилната кутия, евентуално.
              Относно ГТП не ми се коментира, вероятно има истина в поста на колегата. Но на мен ми се е случвало проверяващия да влиза и в канала за оглед и тогава - "к'во прайм" ))

              Коментар


              • #8
                От: нива- частен случай

                И не, не се "бъзикам" и пак да напиша, че става дума за частен случай. Затова благодаря на всеки, който намери време и желание да отговори, по възможност и за порядък на цени по двата въпроса.

                Коментар


                • #9
                  От: нива- частен случай

                  От опита на колега, който през лятото сваляше предния кардан на Нива "за икономия":
                  - разликата в разхода е незначителна;
                  - устойчивостта на пътя - лоша;
                  - проходимост - лоша;
                  - повредена РК след 3 лета.
                  ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                  Коментар


                  • #10
                    От: нива- частен случай

                    О, икономията в никакъв случай не е водеща. Проходимоста също, но с устойчивоста на пътя и РК ме караш сериозно да се замисля...
                    Има немалък шанс да се сдобия с екземпляр в много добро(руско) състояние, и за частния случай на използване ми се щеше да е максимално спартанска, без да се гони проходимост, и глезотии като усилвател на волана Па и всичко да е законно. Хм...май няма светлинка в тунела

                    Коментар


                    • #11
                      От: нива- частен случай

                      Ако ти го дават евтино, взимай. Кардана ще си го монтираш после. Май с ключе 13 беше. Но виж има ли заден диференциал!
                      ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                      Коментар


                      • #12
                        От: нива- частен случай

                        Какъв е смисъла да вземеш НИВА с хидравлика в добро състояние и зорлем да я съсипеш ?!
                        Купи си УЖАЗ. Парт-тайм, без хидравлика, спартански е, а и ше ти стане баща.
                        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                        Коментар


                        • #13
                          От: нива- частен случай

                          Почти законната и финансово безвредна икономия се изразява в монтиране на газова уредба.. Иначе, ако имаш излишни пари и желание за връзки с Русия, може да си набавиш модернизирана раздатка с изключване на предния мост, както и много други екстри.
                          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                          Из "Златния телец"

                          Коментар


                          • #14
                            От: нива- частен случай

                            Тая конкретна нива има ли регистрация в ЕЮ?

                            Коментар


                            • #15
                              От: нива- частен случай

                              Абстрахираме се от другите въпроси и говорим чисто като усещане при управление - карах веднъж една мазда без хидравлика няколко десетки километра. Ами - свиква се. Ако си якичък в ръцете няма дерт общо взето. Говоря за асфалт и равен път. На черно или в коловози ще стане трудничко за удържане ама пак не е невъзможно. На място на сух асвалт въртиш юнашката ...

                              Общо взето бавничко и с едно наум - може да се кара но има рискове от инцидент.
                              Последно редактирано от Ilia801; 14-09-19, 15:49. Причина: корекция

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X