Здравеите колеги, на колко хиляди километра си сменяте и е препорачително да се сменят маслата на скоростната кутия, раздатката, и диференциялите ?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
Свий
X
-
От: На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
Едно време, докато се занимавах със служебна Нива, ги сменявахме на 2 години ако не се кара по блатата. Иначе, след всеки подводен маршрут се правеше проверка и при най-малкото съмнение за вода в маслото всичко се сменяваше моментално. Малката подробност беше, че фирмата беше частна и в нея се разсъждаваше от друга гледна точка.
П.П. Изразено в хиляди км - 30-35 за двете години. Това беше около комасацията през 90-те години на миналия век, та маршрутите не беха асфалтови.
Последно редактирано от коко келеша; 03-11-17, 09:22.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
-
От: На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнениеЕдно време, докато се занимавах със служебна Нива, ги сменявахме на 2 години ако не се кара по блатата. Иначе, след всеки подводен маршрут се правеше проверка и при най-малкото съмнение за вода в маслото всичко се сменяваше моментално. Малката подробност беше, че фирмата беше частна и в нея се разсъждаваше от друга гледна точка.
П.П. Изразено в хиляди км - 30-35 за двете години. Това беше около комасацията през 90-те години на миналия век, та маршрутите не беха асфалтови.
Коментар
-
От: На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
В скоростите маслото почернява заради високата температура при която тези недооразмерени скорости работят.
И не знам за Бардал ама ако си сипал GL-5 в скоростите да знаеш че им трябват около 1000км за да почне да трака втора при включване.
Коментар
-
От: На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
За съжаление и аз го ядох тоя.
На Outlander-а почна да превключва трудно на втора, особено при по-височки обороти от първа - заминал синхронизатор. При загрял двигател и обгряна кутия проблема почти изчезваше.
Питах предният собственик дали е сменял маслото на кутията. Сменял. "Какво - питам - сложи"? 75W90 GL5.
Нито вискозитета правилен, нито класа. Съответно всичко нестоманено взело да заминава... Оказа се много трудно да се намери GL4 с правилният вискозитет за тая кутия. Намерих все пак, смених, ама кел файда. До последно втора си я сменях като минавах през свободна и подавах малко междинна газ.
Та Бардал GL4 - цъ. Иначе аз карам с масла на Бардал, но за скоростната нямат подходящо в моя случай. Имат GL4/GL5 дето и аз не знам какво трябва да е, хермафродит някакъв.
Коментар
-
От: На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
Направих проучване по въпроса с GL-5 и съвместимостта му със скорстната кутия на Нивата. Оказва се че е съвместимо, защото намерих в чуждите форуми запитване до главния конструктор на Автоваз по въпроса. В сайта бе побликуван и официолния отговор от Автоваз, който ще сложа по долу. Това беше когато сменях моите масла в СК, РК, и дифовете преди 22000км. Сложих TOTAL TRANSMISSION DUAL 9 FE 75W-90 и мога да кажа само положителни резултати, малко утихна кутията и миналата зима при -17 градуса си включваха перфектно всички скорости и така до настоящия момент.
Между другото от стар майстор и собственик на Нива разбрах, че някой собственици имат вредния навик да си държът-облягат ръката на скоростния лост, което довежда до по бързото износване на вилката поради опирането и в ........ , особено втора и четвърта предавка, които са към водача.
Последно редактирано от niki721220; 03-11-17, 21:05.Тойота Аурис-2017
Лада 4Х4-2008, Citroen C4 Grand Picasso -2007,
Citroen C1-2006, Citroen Xsara Picasso-2002 , Citroen BX 15TGE-1992
Коментар
-
От: На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеВ скоростите маслото почернява заради високата температура при която тези недооразмерени скорости работят.
И не знам за Бардал ама ако си сипал GL-5 в скоростите да знаеш че им трябват около 1000км за да почне да трака втора при включване.
Коментар
-
От: На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
Първоначално публикуван от niki721220 Преглед на мнениеНаправих проучване ....запитване до главния конструктор на Автоваз.... стар майстор ......вредния навик да си държът-облягат ръката на скоростния лост....
Автоваз го няма от ....бая време . Камо ли "ГЛАВНИЯ" конструктор , който не е същия , щото е умрял отдавна.
Това за "облягането" на ръката - може да си го пишеш за личен актив и да имаш вечна кола.Пожелавам ти го от сърце.Дано.
Целия проблем на "Нива" е некачествени материали и нискокачествени сглобки(допуски) .
Като концепция е супер.
Като изпълнение ....
За мъртвия или хубаво или нищо.
В тоя ред на мисли - ако ще и "златно"масло да и наливаш - ако не е родена - няма да я бъде.
Коментар
-
От: На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
Първоначално публикуван от Rachido4x4 Преглед на мнение... Автоваз го няма от ....бая време . ...Ние не сме неутрални!
Коментар
-
От: На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
Първоначално публикуван от vankata91 Преглед на мнениеТогава GL4 ли трябва да е?Питам,понеже преди време рових доста по този въпрос и имаше много мнения да се слага точно 5ца,понеже 4ката прецаквала синхронизаторите..
Досадата тук е че съответствието със стандарта GL5 може да се постигне с различни съставки и някои от тях (по-евтините, разбира се) прецакват нещата с медните сплави, което нарушава съответствието с GL4. Съответно има масла които са сертифицирани по GL4, GL5 или и двата, както и такива които са само по GL5 ама на практика стават за скорости (производителят по свои си съображения не е пуснал маслото на сертификация за GL4 или даже го е пуснал ама GL4 пише на друг етикет под който се продава същото масло - разбира се, с друга цена).
---
Толиатинския автомобилен завод е преминал не по-малко от 15 корпоративни трансформации, откакто се произвежда Нива и без да се брои периода "Березовски" през 1990те. Съществува все още, в момента е собственост на групата Нисан/Рено и освен всичко друго прави и Лада 4х4 - конструктивният наследник на Нива.
---
Черното масло НЕ БИ ТРЯБВАЛО да е резултат от ръка на скоростния лост. Механизмът на селектора има фиксатори които би трябвало да държат вилките достатъчно далеч от муфите при умерен натиск на лоста в която и да е посока. Като е износено всичко може всичко да стане, но тогава ще има и други проблеми - в частност самоволно изключване на предавките.
За сметка на това признаците на прегряване на 5-степенната скоростна кутия при Нива са много, а прегряването е закономерен резултат от конструктивните изменения и екзотичното приложение в Нива на оригиналния агрегат от ФИАТ-124. Не знам дали в актуалните модели въпросът е решен, но до 2005 със сигурност не беше.
Помага много ако в горещо време НЕ се пътува дълго на 5 предавка.
Коментар
-
От: На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
Поддържам мнението на Ясен, че маслото трябва да е клас GL4 или изписано GL4 + GL5. Ако имаш съмнения относно качеството на маслото GL4 + GL5 по добре си вземи само GL4. Вярно е това че в някой масла се слагат от производителя по евтини добавки и присадки които са агресивни към скорстните кутии понеже са предвидени да се ползват предимно в диференциални и други подобни предавки.Тойота Аурис-2017
Лада 4Х4-2008, Citroen C4 Grand Picasso -2007,
Citroen C1-2006, Citroen Xsara Picasso-2002 , Citroen BX 15TGE-1992
Коментар
-
От: На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
Първоначално публикуван от niki721220 Преглед на мнениеПоддържам мнението на Ясен, че маслото трябва да е клас GL4 или изписано GL4 + GL5. Ако имаш съмнения относно качеството на маслото GL4 + GL5 по добре си вземи само GL4. Вярно е това че в някой масла се слагат от производителя по евтини добавки и присадки които са агресивни към скорстните кутии понеже са предвидени да се ползват предимно в диференциални и други подобни предавки.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар