Здравеите колеги, на колко хиляди километра си сменяте и е препорачително да се сменят маслата на скоростната кутия, раздатката, и диференциялите ?
							
						
					Обява
				
					Свий
				
			
		
	
		
			
				Няма добавени обяви.
				
			
				
	
На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
				
					Свий
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
Едно време, докато се занимавах със служебна Нива, ги сменявахме на 2 години ако не се кара по блатата. Иначе, след всеки подводен маршрут се правеше проверка и при най-малкото съмнение за вода в маслото всичко се сменяваше моментално. Малката подробност беше, че фирмата беше частна и в нея се разсъждаваше от друга гледна точка
.
П.П. Изразено в хиляди км - 30-35 за двете години. Това беше около комасацията през 90-те години на миналия век, та маршрутите не беха асфалтови
.
							
						Последно редактирано от коко келеша; 03-11-17, 10:22.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
Ами смених ги днес. Налях Бардал 75в90. Значи колата е на 78 000 имаме я от нова като я взехме от магазина веднага ги бях сменил с някакво хубаво масло не помня вече ... както и да е за 78 000 км на всякъде маслата бяха в превъзходно състояние бистри и чисти и по пробките нямаше стружки само на скоростната кутия там маслото беше почерняло доста не знам по каква причина. Наи бистро беше маслото на предния диф. направо ново ...Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнениеЕдно време, докато се занимавах със служебна Нива, ги сменявахме на 2 години ако не се кара по блатата. Иначе, след всеки подводен маршрут се правеше проверка и при най-малкото съмнение за вода в маслото всичко се сменяваше моментално. Малката подробност беше, че фирмата беше частна и в нея се разсъждаваше от друга гледна точка
.
П.П. Изразено в хиляди км - 30-35 за двете години. Това беше около комасацията през 90-те години на миналия век, та маршрутите не беха асфалтови
.
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
В скоростите маслото почернява заради високата температура при която тези недооразмерени скорости работят.
И не знам за Бардал ама ако си сипал GL-5 в скоростите да знаеш че им трябват около 1000км за да почне да трака втора при включване.
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
За съжаление и аз го ядох тоя.
На Outlander-а почна да превключва трудно на втора, особено при по-височки обороти от първа - заминал синхронизатор. При загрял двигател и обгряна кутия проблема почти изчезваше.
Питах предният собственик дали е сменял маслото на кутията. Сменял. "Какво - питам - сложи"? 75W90 GL5.
Нито вискозитета правилен, нито класа. Съответно всичко нестоманено взело да заминава... Оказа се много трудно да се намери GL4 с правилният вискозитет за тая кутия. Намерих все пак, смених, ама кел файда. До последно втора си я сменях като минавах през свободна и подавах малко междинна газ.
Та Бардал GL4 - цъ. Иначе аз карам с масла на Бардал, но за скоростната нямат подходящо в моя случай. Имат GL4/GL5 дето и аз не знам какво трябва да е, хермафродит някакъв.
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
Направих проучване по въпроса с GL-5 и съвместимостта му със скорстната кутия на Нивата. Оказва се че е съвместимо, защото намерих в чуждите форуми запитване до главния конструктор на Автоваз по въпроса. В сайта бе побликуван и официолния отговор от Автоваз, който ще сложа по долу. Това беше когато сменях моите масла в СК, РК, и дифовете преди 22000км. Сложих TOTAL TRANSMISSION DUAL 9 FE 75W-90 и мога да кажа само положителни резултати, малко утихна кутията и миналата зима при -17 градуса си включваха перфектно всички скорости и така до настоящия момент.
Между другото от стар майстор и собственик на Нива разбрах, че някой собственици имат вредния навик да си държът-облягат ръката на скоростния лост, което довежда до по бързото износване на вилката поради опирането и в ........ , особено втора и четвърта предавка, които са към водача.
Последно редактирано от niki721220; 03-11-17, 22:05.Тойота Аурис-2017
Лада 4Х4-2008, Citroen C4 Grand Picasso -2007,
Citroen C1-2006, Citroen Xsara Picasso-2002 , Citroen BX 15TGE-1992
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
Тогава GL4 ли трябва да е?Питам,понеже преди време рових доста по този въпрос и имаше много мнения да се слага точно 5ца,понеже 4ката прецаквала синхронизаторите..Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеВ скоростите маслото почернява заради високата температура при която тези недооразмерени скорости работят.
И не знам за Бардал ама ако си сипал GL-5 в скоростите да знаеш че им трябват около 1000км за да почне да трака втора при включване.
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
Братле , много клипчета гледаш в тубата .Първоначално публикуван от niki721220 Преглед на мнениеНаправих проучване ....запитване до главния конструктор на Автоваз.... стар майстор ......вредния навик да си държът-облягат ръката на скоростния лост....
Автоваз го няма от ....бая време . Камо ли "ГЛАВНИЯ" конструктор , който не е същия , щото е умрял отдавна.
Това за "облягането" на ръката - може да си го пишеш за личен актив и да имаш вечна кола.Пожелавам ти го от сърце.Дано.
Целия проблем на "Нива" е некачествени материали и нискокачествени сглобки(допуски) .
Като концепция е супер.
Като изпълнение ....
За мъртвия или хубаво или нищо.
В тоя ред на мисли - ако ще и "златно"масло да и наливаш - ако не е родена - няма да я бъде.
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
Верно?!? Това тук какво е?Първоначално публикуван от Rachido4x4 Преглед на мнение... Автоваз го няма от ....бая време . ...Ние не сме неутрални!
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
GL4 или GL4 + GL5Първоначално публикуван от vankata91 Преглед на мнениеТогава GL4 ли трябва да е?Питам,понеже преди време рових доста по този въпрос и имаше много мнения да се слага точно 5ца,понеже 4ката прецаквала синхронизаторите..
Досадата тук е че съответствието със стандарта GL5 може да се постигне с различни съставки и някои от тях (по-евтините, разбира се) прецакват нещата с медните сплави, което нарушава съответствието с GL4. Съответно има масла които са сертифицирани по GL4, GL5 или и двата, както и такива които са само по GL5 ама на практика стават за скорости (производителят по свои си съображения не е пуснал маслото на сертификация за GL4 или даже го е пуснал ама GL4 пише на друг етикет под който се продава същото масло - разбира се, с друга цена).
---
Толиатинския автомобилен завод е преминал не по-малко от 15 корпоративни трансформации, откакто се произвежда Нива и без да се брои периода "Березовски" през 1990те. Съществува все още, в момента е собственост на групата Нисан/Рено и освен всичко друго прави и Лада 4х4 - конструктивният наследник на Нива.
---
Черното масло НЕ БИ ТРЯБВАЛО да е резултат от ръка на скоростния лост. Механизмът на селектора има фиксатори които би трябвало да държат вилките достатъчно далеч от муфите при умерен натиск на лоста в която и да е посока. Като е износено всичко може всичко да стане, но тогава ще има и други проблеми - в частност самоволно изключване на предавките.
За сметка на това признаците на прегряване на 5-степенната скоростна кутия при Нива са много, а прегряването е закономерен резултат от конструктивните изменения и екзотичното приложение в Нива на оригиналния агрегат от ФИАТ-124. Не знам дали в актуалните модели въпросът е решен, но до 2005 със сигурност не беше.
Помага много ако в горещо време НЕ се пътува дълго на 5 предавка.
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
Поддържам мнението на Ясен, че маслото трябва да е клас GL4 или изписано GL4 + GL5. Ако имаш съмнения относно качеството на маслото GL4 + GL5 по добре си вземи само GL4. Вярно е това че в някой масла се слагат от производителя по евтини добавки и присадки които са агресивни към скорстните кутии понеже са предвидени да се ползват предимно в диференциални и други подобни предавки.Тойота Аурис-2017
Лада 4Х4-2008, Citroen C4 Grand Picasso -2007,
Citroen C1-2006, Citroen Xsara Picasso-2002 , Citroen BX 15TGE-1992
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: На колко хиляди км си сменяте маслата на диф. и на скоростната и раздатката?
не знам тук http://www.autoprospect.ru/vaz/21213...zhidkosti.html а и в сервизната книжка пише GL-5 такова и налях http://www.bardahl.bg/bg/product/a/6137 каквото ще да става ... живи и здрави да смеПървоначално публикуван от niki721220 Преглед на мнениеПоддържам мнението на Ясен, че маслото трябва да е клас GL4 или изписано GL4 + GL5. Ако имаш съмнения относно качеството на маслото GL4 + GL5 по добре си вземи само GL4. Вярно е това че в някой масла се слагат от производителя по евтини добавки и присадки които са агресивни към скорстните кутии понеже са предвидени да се ползват предимно в диференциални и други подобни предавки.
Коментар
 
Активност за темата
				
					Свий
				
			
		
	В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар