Здравей те колеги! Преди 10000 км скъсах верига поради запушен оптегач, последва ремонт глава и смяна гарнитура. Всичко стана перфектно, колата като нова, до онзи ден когато забелязах следи от масло между блока и главата в участъка до маслената магистрала срещу щеката за масло. Не е ли това признак за следващ по голям проблем? Въпросът ми е да ли да дозатегна болтовете на главата, не са затягани повторно, а колата е вече на 10000 след ремонта и няма никакви признаци за продухана гарнитура, освен външно омасляване. В един руски сайт видях поредността на затягане на болтовете от 1-11/първи етап с 20 Н.м. болтове от 1-10. Втори етап 69,4-85,7 Н.м болтове 1-10, а болт 11 31,4-39,1 Н.м. Трети етап 90%. Четвърти също 90%. Също така в руското ръководство пише, че при необходимост да се дозатегне в изброената по горе последователност.Но не съм убеден, че моите майстори са спазили тази процедура, повечето майстори не четат техническа литература, а действат по натрупан опит. Ако реша да затягам от кой етап да започна? Имам ли шанс да оправя херметичноста в този участък или ще влоша нещата? Между другото става въпрос за двигател 1.7 инжекцион с хидравлични повдигвачи на клапаните. Много ще съм благодарен , ако някой ми даде съвет!
							
						
					Обява
				
					Свий
				
			
		
	
		
			
				Няма добавени обяви.
				
			
				
	
второ притягане на болтовете на глава НИВА 1.7 I да или не
				
					Свий
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: второ притягане на болтовете на глава НИВА 1.7 I да или не
 
 От някой вариант нататък главата на тези не се дозатяга.
 
 Но пък, ако реално тече (трябва да се провери дали не е от гарнитурата на капака - с измиване) нямаш какво да губиш, ако дозатегнеш.
 
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: второ притягане на болтовете на глава НИВА 1.7 I да или не
 
 Друже, ако си попаднал на точните указания за стягане и там са дадени някакви градуси, бъди сигурен, че главата не се достяга. Освен това, задължително в такива случаи се ползват и нови болтове за главата. Лошото е, че наистина и по новите двигатели за Лада, българските "майстори" работят по спомени от 1973-та .
							
						Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща. .
							
						Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
 Из "Златния телец"
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: второ притягане на болтовете на глава НИВА 1.7 I да или не
 
 Последните стъпки са в градуси защото се ползва разтягането на болтовете.
 
 Ако толкова ми е мерак да ги достегна бих ги пробвал първо по динамометричния ред дали ще поддадат. Ако никой не поддаде - ще ги достегна по веднъж на 45 или 60 градуса. Ако някой поддаде преди градусите - двигателят е за отваряне.
 
 Наскоро така оправих сълзящ антифриз от УАЗа (да, знам че двигателят е принципно различен).
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: второ притягане на болтовете на глава НИВА 1.7 I да или не
 
 То затова е дадено в градуси, защото не се равнява на някакви нютон-метри (т.е. равнява се ама всеки път различно защото зависи от условията на триене).Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнениеИ на колко N/m се равнява затягането на 2Х90гр.
 
 За сметка на това точно определя с какви нютони болтът притиска главата към блока.
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: второ притягане на болтовете на глава НИВА 1.7 I да или не
 
 Благодаря за съветите!Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеТо затова е дадено в градуси, защото не се равнява на някакви нютон-метри (т.е. равнява се ама всеки път различно защото зависи от условията на триене).
 
 За сметка на това точно определя с какви нютони болтът притиска главата към блока.
 Ако бележа болтовете с резка по болта и главата/ тоест да знам след натягането колко са мръднали/, върна болтовете назад до изпукване, след това с динамометричен до максималните 85,7 Н.м. и след това още 90%, като го правя по схемата от болт 1 до 10. И следя резката при евентуално голямо съпротивление при ъгловото натягане да спра преди скъсването на някой болт?
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: второ притягане на болтовете на глава НИВА 1.7 I да или не
 
 В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ не ги връщай николко назад по никакъв начин. Ако го направиш отиваш на шлайф на главата и нова гарнитура.
 
 ПРОБВАШ да затегнеш с 85.7нм и не трябва никой да мръдне. Ако мръдне - главата долу, шлайф за изправяне, гарнитура и обратно.
 
 След като никой не е мръднал ги дозатягаш на 45-60 градуса. Евентуално голямо съпротивление няма да усетиш защото тия болтове работят на разпъване до началото на пластичната деформация и по-нататъшното им удължаване не би трябвало да изисква повече сила. Освен ако някой не е дозатегнат.
 
 п.п. цяло чудо ще е ако спре да тече с донатягане.
 
 Ама ти все пак провери откъде тече. Не винаги е очевидно.
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: второ притягане на болтовете на глава НИВА 1.7 I да или не
 
 Ма не уточняваш преди това болта на колко е бил 25 , 60 , 80 NMПървоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнениеИ на колко N/m се равнява затягането на 2Х90гр? 
 Колегата с донатягането е пропуснал повече от 8000 км.Това един път.Останалите му пропуски няма да ги коментирам.
 Да изпълни процедурите по съвета на Ясен и ако е късмет да си кара със здраве. Последно редактирано от jeko47; 24-11-16, 19:25.Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен. Последно редактирано от jeko47; 24-11-16, 19:25.Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: второ притягане на болтовете на глава НИВА 1.7 I да или не
 
 Сигурен съм, че е от гарнитурата на главата. След измиване изпотяването именно там. Интересен е факта защо не тече на вътре към водната риза, трябваше да има някакви следи в антифриза или в маслото. Ако е имало някакво изкривяване по блока, защото ми казаха че са шлайфали главата. Едно до натягане би накарало главата да приеме формата на блока и теча да спре, разбира се ако не скъсам някой болт. Нямам идея колко са стегнати, когато ги питах ми казаха, че не знаят с точност . Натягат главите с динамометричен ключ, като сменят Н.м. по усет. Въпросът ми е има ли начин при ъгловото натягане да се усети някакво запъване преди скъсването на болта?
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: второ притягане на болтовете на глава НИВА 1.7 I да или не
 
 Не е пропуснал нищо. Този двигател по принцип не се донатяга.Първоначално публикуван от jeko47 Преглед на мнениеМа не уточняваш преди това болта на колко е бил 25 , 60 , 80 NM 
 Колегата с донатягането е пропуснал повече от 8000 км.
 
 Това когато е сглобен по процедурата де, иначе не знам.
 
 Не, няма начин. При ъгловото натягане има постепенно олекване, а не запъване. И проблемите може да почнат много преди болтът да се скъса, достатъчно е да се разтегли повече отколкото трябва.Първоначално публикуван от grendo77 Преглед на мнениеВъпросът ми е има ли начин при ъгловото натягане да се усети някакво запъване преди скъсването на болта?
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: второ притягане на болтовете на глава НИВА 1.7 I да или не
 
 Благодаря за съветите! Това което разбрах, е че шансовете да успея са по малки от тези да не успея или нищо да не направя. Така че ще следвам принципа " НЕЩО КОЕТО РАБОТИ-НЕ СЕ ПИПА!!!" А когато му дойде времето процедурата вече я знам!
 Благодаря!
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: второ притягане на болтовете на глава НИВА 1.7 I да или не
 
 КазвА пo-горе,че не четеме!Първоначално публикуван от grendo77 Преглед на мнениеБлагодаря за съветите! Това което разбрах, е че шансовете да успея са по малки от тези да не успея или нищо да не направя. Така че ще следвам принципа " НЕЩО КОЕТО РАБОТИ-НЕ СЕ ПИПА!!!" А когато му дойде времето процедурата вече я знам!
 Благодаря!
 Е , погледнах.Усилие на затягане в два етапа.Първи 40NM , втори 115NM.
 Ако ти се случи да отваряш мотор - пусни един камък по блока.Е така , за твое успокоение.На ръка.
 И газзз! Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен. Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: второ притягане на болтовете на глава НИВА 1.7 I да или не
 
 Нaй -точно е еднокрaтно нaтягaне след смянa нa гaрнитурa нa глaвa .Пъровнaчaлн нaтягaне със зaдaдените пaрaметри,aко нямa тaкивa се мери основaтa нa болтa нa резбaтa ,не външното Ф и с тези килогрaми се нaтягa.Пaли се моторa и след достигaне нa темперaтурен режим се остaвя моторa дa изстине и се донaтягa пaк и товa е .Aко глaвaтa е шлaйфaнa добре и aко блокa нямa кривини всичко ще е нaред зa следвaщ не мaлък пробег в животa нa ДВГто.При смянa нa гaрнитурa ,винaги слaгaм допълнително тънък филм от уплътнителнa пaстa или много тънко моторен високотемперaтурен силикон.Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!
 Коментар
Активност за темата
				
					Свий
				
			
		
	В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.





Коментар