Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моята Нива

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Моята Нива

    Здравейте,
    реших да не пиша повече в другата тема, че само аз пиша там май.

    Днес продължихме със сваляне на кормилната кутия, ударих втора ръка грунд и изкарахме гърловината на резервоара. За нея обмисляме варианта с решетка от сифон на мивка, както предложи колегата в другата тема. Само малко ще има модифициране, да позволява по-бързо изтичане.

    За кормилната кутия обаче, удариме на камък. Иска ми се да я разглобим съвсем напълно, че да проверим и подменим каквото има нужда. Баща ми чете в една дебела руска книга, че трябва да има масло 185-215мл (нещо такова). Ние изкарахме 3 капки. За разглобяването пък трябва да свалим тази черна става, заради която нищо друго не излиза. В същата тази книга, пише, че е поставена чрез нагряване и сега няма вадене.





    Ако някой е допирал до тук, моля да се изкаже.
    Иначе, само ще я сглобим така обратно и ще налеем подходящо масло. Цялата беше в масло, отгоре до долу. Затова искам да я сервизираме основно.
    Последно редактирано от Fanatico; 13-06-16, 22:33.

  • #2
    От: Моята Нива

    Сглобката е конусна със шлици,излиза със много пъти "мамата".Работи се както при изваждане на шарнир,подлагаш рамото на някоя релса и мааш с чуко,докато падне.
    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

    Коментар


    • #3
      От: Моята Нива

      Отказахме се от изваждането.
      Днес я стегнахме, наляхме масълце и регулирахме. В централно положение обираме луфта, но в краищата остава. Това нормално ли е?
      В крайна сметка, леко повече стегнахме в средно положение, че да се обере в краищата малко и монтирахме. Притесняваше ме това, че не изкарахме никакво масло при свалянето й, но пък сега от никъде не тече и се надявам да е така. Уж я направихме, като я сглобим, ще пробвам и ще обмисля за реглаж на предница, да знам, че е наред. Паразитния хебел май няма го сваляме за сега.
      Сложихме и сервото, утре трябва да обезвъздушаваме.
      Добавих задните светлини и решетката в гърловината, много ми хареса как се получи.

      Коментар


      • #4
        От: Моята Нива

        Днес баща ми нагря задните барабани с газова горелка и буквално с 2-3 почуквания се освободиха. Минах отвътре и отвън с телената четка с шлайфа, намазах навсякъде, където залепва, графитна смазка. Надявам се следващия път да няма подобни проблеми.
        Има ли смисъл и някой махал ли е действието на "кантара" на спирачките отзад? Т.е. да има еднаква спирачна сила. Просто от главната тръбичка за назад, през тройника и към колелетата.

        Коментар


        • #5
          От: Моята Нива

          Барабаните пак ще запекат,оправи им резбите за изваждане.Аз кантар нямам.Доста отдавна се изкърти и ....
          Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

          Коментар


          • #6
            От: Моята Нива

            Ако ще караш повече по пътя-оправи си кантара, той неслучайнио е сложен там.
            Ако ще се ползва главно за горска/полска кола-не ти трябва кантар.
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • #7
              От: Моята Нива

              Нормално е в средно положение да е стегнато а в крайните положения да има луфт. Обаче и не трябва да се пренатяга в средното положение. Най лесно става ако при свалено положение я захванеш на менгеме и измериш въртящия момент за завъртане на червяка - ако рамото е около 40 см усилието за завъртането трябва да е до към 1,5 кг. Може да го направиш лесно със старите пружинни везни с кука. В средното положение регулираш зацепването на ролката към червяка което при движение по права тябва да е без луфт. Иначе рамото на хебела се сваля много лесно и без бой с чука. Нагряваш го с пистолет за горещ въздух и полека със скоба за вадене на лагери се изважда. На моята УАЗ-ка излезе така след като не беше сваляно 41 години!
              УАЗ 452АЭ 1975г.

              Коментар


              • #8
                От: Моята Нива

                Отдавна не съм писал, но се захванахме да я "приготвим", доколкото е възможно за Нива, преди да е станало студено.











                За броните - сега се обработват с грунд и боя. Имат направени и тегличи, които много ми харесаха как станаха. Още снимки като са готови.
                За делкото четох, че с ръкавица прави доста конденз, който също е проблем, затова реших по този начин.
                Изглежда малко циганско, но ми се струва, че ще е добре. Все ще се пробва някъде.

                И още една изненада, която открихме:





                Това е ролката, която се пада най-близко до ръчката за стъклото. Явно е била зациклила някога и жилото направо я е срязало. Няма никакви външни начини да се свали лесно. Баща ми едвам я изкара.

                Оставих само двете предни седалки и установих резервната гума отзад. За задното стъкло си сложих пръскалка с две дюзички и се получи супер. Сега съм се засилил и за едни гуми - Lassa OK-144, най-добрите за Нива, каквото и да чета. Нямам търпение да я пробвам.

                Ето и една снимка от последната разходка, в която участвах. ^_^

                Коментар


                • #9
                  От: Моята Нива

                  Здравейте,
                  ето какво се получи в крайна сметка от броните.
                  Аз съм доволен, сега остава да я обуя с едни Ласи и смятам, че за Нива без влагане на много средства, е достатъчно.







                  Последно редактирано от Fanatico; 30-10-16, 18:39.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Моята Нива

                    Колеги, каране 10тина километра дневно по асфалт, ще се отрази ли много на новите гуми Lassa OK-144.
                    Двуомя се дали да инвестирам във втори комплект джанти, на който да сложа старите гуми или някакви градски. Не ми се дават пари понеже.
                    Искам да карам Нивата, че да си прибера леката кола в гараж за зимата.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Моята Нива

                      Ти цял живот нови ли искаш да ти стоят?!
                      Моите изкараха около 20-25 000 км на асвалт и около 1 000 км черно.
                      Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Моята Нива

                        Ласите ОК-144 държат на асфалт много повече от Вли-5......-лично пробвано с нови от двата модела през 120-те хиляди,изминати с моята бивша НИВА.
                        Моите ги продадох на 30-35 000км. и си бяха с приличен грайфер.
                        Казвам всичко това с уговорката,че съм ги въртял предни/задни и на острите завои намалям с една идея повече,спрямо каране с шосейни гуми,тъй като грайфера им встрани е едър и лесно се заобля по ръбовете!
                        За предницата мисля е излишно да напомням,че трябва да е регулирана добре....

                        Коментар


                        • #13
                          От: Моята Нива

                          Благодаря,
                          това очаквах - точни отговори от точните хора.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Моята Нива

                            За сериозна работа ти трябват 5 бр. Ласси с вътрешни и стоманени джанти. Резервната гума е тежка и голяма и е добре да се носи върху нисък експедиционен багажник. Монтирай две тръби и на праговете захванати в отворите за крика. Ласите не ги жали и имат голям пробег с завишен разход на гориво. За дълги преходи по асфалт си карай автомобила от гаража.
                            Лада Нива 4Х4 1.7 i ГИ; Лада 2107; Лада 2103; Dacia Logan II MCV TCe 0.9l 90 Hp ГИ

                            Коментар


                            • #15
                              От: Моята Нива

                              По идея на колега с Нива - преместих релето за зареждане на акумулатора от десния калник - скрито над акумулатора за да не се мокри при влизания във вода. Взех го заедно с алуминиевия му радиатор.



                              Ии.. когато не винаги сработва оригиналния уред за температура, а от Китай струва 10лв и работи идеално с оригиналния датчик. Направо заспа на това място, вързали сме му осветление и всичко нужно. Много ми хареса.



                              Вече подготвям ресурси за лифт, както и допълнителна охлаждаща перка. Но.. като се постопли, че навън не е за работа.

                              П.п. вестниците в краката си ги държа цяла зима вече, че иначе става гьол вътре. Така доста добре се попива и не минава към ламарината под стелката.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X