Гайката 30мм на карето на вторичния вал трябва ли да се стяга здраво или се лепи с нещо? След стягане вала започва да се върти много тежко .В руските форуми четох нещо за т.н."фиксатор за резби" - подобно на лепило с което се намазва резбата явно с цел да не се стяга много тази гайка.Та на прав път ли съм или трябва да се стяга мъжката и да търся проблема с трудното въртене на оста другаде?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Въпрос за скоростна кутия от ВАЗ 2101
Свий
X
-
От: Въпрос за скоростна кутия от ВАЗ 2101
По книга момента на стягане е 8.0 кгм като номинална стойност. Ако не се опитваш да изскубнеш вала заедно с контрата на лагера не би трябвало да се върти трудно. Стегни с 8.0кгм или 80нм
и пробвай въртенето.
Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
-
От: Въпрос за скоростна кутия от ВАЗ 2101
Трудността на въртенето не би трябвало да зависи от момента на стягане на тази гайка защото това не определя хлабината на никой лагер (за разлика например от предните главини). Иначе гайката е склонна да прави проблеми и залепянето не е излишно. Но теоретично може и без него.
Коментар
-
От: Въпрос за скоростна кутия от ВАЗ 2101
Поне по каталог няма нищо м/у фланеца и лагера.Първоначално публикуван от venkabg Преглед на мнениеДа не е забравено при монтажа и събирането я дистан. втулка, я шайба някъде?Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
От: Въпрос за скоростна кутия от ВАЗ 2101
При сглобяването нещо си объркал.Колкото и да стягаш вала трябва да се върти леко.Първоначално публикуван от stypkata Преглед на мнениеГайката 30мм на карето на вторичния вал трябва ли да се стяга здраво или се лепи с нещо? След стягане вала започва да се върти много тежко .В руските форуми четох нещо за т.н."фиксатор за резби" - подобно на лепило с което се намазва резбата явно с цел да не се стяга много тази гайка.Та на прав път ли съм или трябва да се стяга мъжката и да търся проблема с трудното въртене на оста другаде?
Коментар
-
От: Въпрос за скоростна кутия от ВАЗ 2101
Никакви части не са ми останали след ремонта така че няма как да съм пропуснал да сложа нещо...А не ми идва на ум какво може да се монтира погрешно .Тези кутии са с доста прости механизми и няма много части за объркване.Утре ще пробвам да я стегна на 80нм да видим какво ще станеПоследно редактирано от stypkata; 23-02-15, 23:08.
Коментар
-
От: Въпрос за скоростна кутия от ВАЗ 2101
Ааааа може може.Някои нещица можеш да ги нанижеш на вала,ама завъртяни на 180 градуса.От много стягане можеш да изсухлиш резбата,но не и да затегнеш кутията.Първоначално публикуван от stypkata Преглед на мнение...А не ми идва на ум какво може да се монтира погрешно... .Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.
Коментар
-
От: Въпрос за скоростна кутия от ВАЗ 2101
И какво общо имат гарнитурите? Би трябвало шлицевата част на "фланеца" да опира в сепаратора на лагера, за да затрудни въртенето. Това пък от своя страна не зависи от дебелината на гарнитурите. Много преди стягането на централната гайка трябва да са стегнати гайките на капака.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
От: Въпрос за скоростна кутия от ВАЗ 2101
Прав си адаш,но ако всичко е както го описва автора на темата(нищо не е объркал при сглобяването) кутията трябва да работи!Явно има някаква причина за затягането и аз споменавам една от възможните,която пък няма нищо общо със затягането на гайката.Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.
Коментар
-
От: Въпрос за скоростна кутия от ВАЗ 2101
Да затяга се,Коко ти е писал колко.Вала трябва да се върти леко независимо колко е стегнат,за да затяга най-вероятно се дължи на намесата на специалист по ск.Оригинално,под гайката има осигурителна шайба,която се подгъва по профила на гайката и я фиксира против развиване.Много често при разглобяване,се късат ушите на тази осигурителна шайба които влизат във шлиците и тя си остава подложка.В следствие на което,гайката се охлабва и товара остава на шлиците,които с времето се износват и започват вибрации.Пробвай тройника дали хлопа във шлиците,ако хлопа го смени и задължително намери осигурителната шайба под гайката преди да стегнеш,инак никакви лепила няма да помогнат.Обърни внимание и на полусферата на опашката на вала,вторият тройник има отвор,който трябва да влиза плътно в полусферата,ако е разлуфтен,ще има вибрации дължащи се на биенето на гуменото каре.Първоначално публикуван от stypkata Преглед на мнениеГайката 30мм на карето на вторичния вал трябва ли да се стяга здраво или се лепи с нещо? След стягане вала започва да се върти много тежко .В руските форуми четох нещо за т.н."фиксатор за резби" - подобно на лепило с което се намазва резбата явно с цел да не се стяга много тази гайка.Та на прав път ли съм или трябва да се стяга мъжката и да търся проблема с трудното въртене на оста другаде?
P.S.За да затяга при стягане вала,най-вероятно е изваден "охлюва" за километража и няма опора,вследствие на което натягаш вътрешната черупка на лагера.Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар