Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Свързване на волтметър??

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Свързване на волтметър??

    Здравейте колеги, днес от шкафовете изрових, едно волтметърче, та го сложих в Нивата, но сега проблема е друг, как аджеба да го свържа/с акумулатора/ така, както са свързани другите уреди, като дам на контакт, да се включва, а през другото време да е изключен?? За свързването към акумулатора е ясно.... Ако "филма" е с най-различни релета и тем подобни не си струва, та кажете как може да се направи
    За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
    Honda Dominator 650
    088ЧЧ93979-->Борис
    0878956Ч38-->Борис

  • #2
    От: Свързване на волт метър??

    Най-лесно- свържи го към запалката... По принцип трябва да ти включва когато си на контакт, можеш лесно да го провериш.
    Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
    Телефон - в профила!

    Коментар


    • #3
      От: Свързване на волт метър??

      Кви релета, бре?! Връзваш на +15 и шаси и си готов.
      Lancia Delta HF Integrale Evolucione

      Коментар


      • #4
        От: Свързване на волт метър??

        Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение
        Най-лесно- свържи го към запалката... По принцип трябва да ти включва когато си на контакт, можеш лесно да го провериш.
        Ами, май не става, защото имам Фм трансмитер и когато не е на контакт, си свири без проблем?

        Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
        Кви релета, бре?! Връзваш на +15 и шаси и си готов.
        Божич, дай малко информация за тва +15
        Може би малко странни въпроси задавам, ама съм малко бос в електричеството
        За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
        Honda Dominator 650
        088ЧЧ93979-->Борис
        0878956Ч38-->Борис

        Коментар


        • #5
          От: Свързване на волт метър??

          Запалката е на +30 и затова. Трябва да го вържеш след контактния ключ - например на извода за бобината. Впрочем, какво ти пречи да работи постоянно? Той няма да се повреди, пък и няма да ти изтощи акумулатора.
          Lancia Delta HF Integrale Evolucione

          Коментар


          • #6
            От: Свързване на волт метър??

            Ами вече като е сложен, да работи като другите Добре, де, ако искам да го "вържа" на изхода на бобината, няма ли да мери напрежението на бобината? А аз искам на акумулатора? И трябва да е свързан с + към извода на бобината и с -, към на маса, нали?
            За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
            Honda Dominator 650
            088ЧЧ93979-->Борис
            0878956Ч38-->Борис

            Коментар


            • #7
              От: Свързване на волт метър??

              Ами пробвай запалката. Сложи си нормална запалка и я включи(натисни я), ако загрее когато не си на контакт значи не става, ако не загрее дай на контакт и пак я включи, вече трябва да загрее. Става и със зарядно за телефон или друго. В ФМ трансмитера може да има някаква батерия и да те лъже. За радиото има един кабел (най-често червен) който подава напрежение когато си на контакт(можеш от там да вземеш) и в зависимост как го свържеш може да имаш радио и без да си дал на контакт, радиото си има отделно захранване което да го поддържа в стендбай режим(часовник и други) и да е свързано директно там. Всъщност запалката и радиото включват на предното положение на ключа преди да е на контакт.
              Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
              Телефон - в профила!

              Коментар


              • #8
                От: Свързване на волт метър??

                Нямаш ли пробна лампа? Вече забравих цветовете, но май е червен. И не е най-дебелият от тия дето отиват на контактния ключ. Абе не можеш да сбъркаш по никакъв начин и не може да счупиш нищо. Минус на шаси и с плюса пробваш докато тръгне. После проверяваш дали контакта го прекъсва.
                Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                Коментар


                • #9
                  От: Свързване на волт метър??

                  Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение
                  Ами пробвай запалката. Сложи си нормална запалка и я включи(натисни я), ако загрее когато не си на контакт значи не става, ако не загрее дай на контакт и пак я включи, вече трябва да загрее. Става и със зарядно за телефон или друго. В ФМ трансмитера може да има някаква батерия и да те лъже. За радиото има един кабел (най-често червен) който подава напрежение когато си на контакт(можеш от там да вземеш) и в зависимост как го свържеш може да имаш радио и без да си дал на контакт, радиото си има отделно захранване което да го поддържа в стендбай режим(часовник и други) и да е свързано директно там. Всъщност запалката и радиото включват на предното положение на ключа преди да е на контакт.
                  Доколкото знам, на Нивата запалката е вързана директно за акумулатора и съм почти сигурен, да не кажа и чисто сигурен, че когато няма контакт работи, докато при другите коли не работи... Утре ще проверя пак, за всеки случай

                  Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                  Нямаш ли пробна лампа? Вече забравих цветовете, но май е червен. И не е най-дебелият от тия дето отиват на контактния ключ. Абе не можеш да сбъркаш по никакъв начин и не може да счупиш нищо. Минус на шаси и с плюса пробваш докато тръгне. После проверяваш дали контакта го прекъсва.
                  Ясно, но пак ще ми мери ли напрежението Точно на акумулатора, не ме интересува другаде ? Защото като го вържа за бобината ще мери нейното напрежение, или се бъркам ?
                  Последно редактирано от Борис Хаджиценев (bob4oo); 30-12-13, 23:43.
                  За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                  Honda Dominator 650
                  088ЧЧ93979-->Борис
                  0878956Ч38-->Борис

                  Коментар


                  • #10
                    От: Свързване на волт метър??

                    Първоначално публикуван от Борис Хаджиценев (bob4oo) Преглед на мнение
                    Доколкото знам, на Нивата запалката е вързана директно за акумулатора и съм почти сигурен, да не кажа и чисто сигурен, че когато няма контакт работи, докато при другите коли не работи... Утре ще проверя пак, за всеки случай
                    Виж си и радиото как е свързано и евентуално вземи от там, там поне е сигурно. Махни някой габарит за пробна ламБа ако нямаш резервни крушки и мери наред.
                    Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                    Телефон - в профила!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Свързване на волт метър??

                      Първоначално публикуван от Борис Хаджиценев (bob4oo) Преглед на мнение
                      Доколкото знам, на Нивата запалката е вързана директно за акумулатора и съм почти сигурен, да не кажа и чисто сигурен, че когато няма контакт работи, докато при другите коли не работи... Утре ще проверя пак, за всеки случай


                      Ясно, но пак ще ми мери ли напрежението Точно на акумулатора, не ме интересува другаде ? Защото като го вържа за бобината ще мери нейното напрежение, или се бъркам ?
                      Бъркаш се и то много.
                      Та директно по въпроса:какъв е волтметъра?
                      Ако е някой стар-стрелкови въобще не се занимавай с него-/голяма част от тях са груби и неточни/.
                      Струва си да сложиш дигитален-/продават ги и по принцип са за мястото на запалката/,но показанията им са с поне 0.2в. под реалното напрежение,което ти дава генератора към акумулатора,заради падове на напрежение по окислени контакти и връзки до самата запалка.
                      Затова си купи дигитален и си го вържи с директен кабел-/с предпазител,разбира се/ от акумулатора за да имаш точна представа какво ти дава генератора при работещ двигател и какво е напрежението при угасен на акумулатора.
                      Ти с какъв регулатор на напрежението си-РР380 ли е?
                      Ако си с такъв чудесиите със зареждане и най-вече презараждане са големи.
                      И още нещо-запалката на всички Лади е свързана директно и работи и без контакт.
                      П.П.Ще снимам моя волтметър на Нивата и ще пусна снимки тук за да видиш как съм го направил.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Свързване на волт метър??

                        Ето няколко снимки на волтметърчето...
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                        • #13
                          От: Свързване на волт метър??

                          Мерси за снимките, Янко!!
                          След проучване с помоща на мултицета, установих, че при даден контакт, на Б+ на бобината има с около един волт по-малко отколкото e напрежението на акумулатора, което не е болка за умиране, понеже мога да си го калибровам когато си искам и както си искам Също така има и на релето за напрежението от генератора, пак с толкова пад Утре ще го мисля последно, свързвам и каквото сабя покаже, вярно е, че дигиталните са по-хубави, но просто така си седи уреда и ме е жал да си седи в шкафа и да събира прахоляк...
                          Ч.Н.Г Колеги! Живи и Здрави
                          За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                          Honda Dominator 650
                          088ЧЧ93979-->Борис
                          0878956Ч38-->Борис

                          Коментар


                          • #14
                            От: Свързване на волт метър??

                            Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                            Кви релета, бре?! Връзваш на +15 и шаси и си готов.
                            Недей да откриваш топлата вода,това е верният отговор!Става въпрос за клемата на релето РР-380,във всяка друга позиция ще има разлика(пад) на напрежението.
                            Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Свързване на волтметър??

                              Споко, и на РР-380 ще има. Още повече че на неговата Нива регулаторът на напрежение е в алтернатора и РР-380 няма.

                              Бобчо, хванал си се с най-тегавата задача в електриката на стара кола - да измериш напрежение.

                              Ако уредът е точен и има смисъл да се гледа в него, свързва се на акумулатора през бушонче. Ако не искаш да харчи ток докато не работи колата, свързва се през реле, а бобинката на релето я захранваш от веригата на контактния ключ. Всякакви други изпълнения в Лада докарват показания с 1 до 4 волта по-ниски и зависещи от консумацията. Точно както се държи оригиналния волтметър на ладите, които го имат.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X