Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сутрин тракат клапани - защо?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Сутрин тракат клапани - защо?

    Точно това е.Аз съм описвал за двигателите без хидрокомпенсатори, но гледайки конструкцията на тея картинки, важи в пълна сила и за тези със.

    Коментар


    • #17
      От: Сутрин тракат клапани - защо?

      Клапаните почукват защото няма достатъчно количество масло.Няма масло защото като спре двигателят то се отича.Най-вероятно има застанал боклук (мисля,че в главата имаше съчмен клапан,но не съм сигурен).Трябвало е да промиете мотора при смяната на масло.Принципно не е болка за умиране,но дразни.При следваща смяна промийте двигателя.Възможно е и масленият филтър да не е съвсем читав.Аз бих сменил първо него,а на смяната-промивка.Ако не помогне няма да навреди,а ще сте отхвърлили две причини максимално бързо.Ако 550000км са първите на мотора няма логика от смяна на масло да изтърве каквото и да било в него.Успех и късмет!

      Коментар


      • #18
        От: Сутрин тракат клапани - защо?

        Първоначално публикуван от vesvas5 Преглед на мнение
        Клапаните почукват защото няма достатъчно количество масло.Няма масло защото като спре двигателят то се отича.Най-вероятно има застанал боклук (мисля,че в главата имаше съчмен клапан,но не съм сигурен).Трябвало е да промиете мотора при смяната на масло.Принципно не е болка за умиране,но дразни.При следваща смяна промийте двигателя.Възможно е и масленият филтър да не е съвсем читав.Аз бих сменил първо него,а на смяната-промивка.Ако не помогне няма да навреди,а ще сте отхвърлили две причини максимално бързо.Ако 550000км са първите на мотора няма логика от смяна на масло да изтърве каквото и да било в него.Успех и късмет!
        При 2рите 550000км.е нормално да се разтракат.
        Няма невъзможни работи.Тел.0888344659

        Коментар


        • #19
          От: Сутрин тракат клапани - защо?

          Кат не сте си купили Кия, така ще е...

          Коментар


          • #20
            От: Сутрин тракат клапани - защо?

            Първоначално публикуван от plamenlori Преглед на мнение
            Да не е изпуснал клапана на масленият филтър. Гасиш, той не държи, маслото се оттича в картера. Палиш, докато се напълни филтърът, горе няма налягане и чука.
            Това е най често срещаната причина . На времето имах един Опел Аскона Б със стария двулитров мотор и задното предаване . Той беше с хидравлични повдигачи и докато уцелех читав маслен филтър съм имал случай чак на четвъртия пореден да му държи клапанчето както трябва .
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #21
              От: Сутрин тракат клапани - защо?

              Първоначално публикуван от Frysco Преглед на мнение
              Този двигател има една детска болест-след известно време на експлоатация, започва да изпуска маслото през гайката на средната шпилка на разпределителния вал откъм делкото.По принцип в лагерното тяло на вала има канали за омасляване.Централния канал по който идва маслото от блока, през главата, минава през тази шпилка.По идея, отгоре гайката и стоманената шайба трябва да го уплътняват.Да, но след известен брой загрявания и изстивания, шпилката леко се разтегля, момента на затягане на тази гайка пада и започва да изтича маслото оттам-от това пада налягането на маслото в целия двигател.
              Прави се следната проверка-сваля се капака на клапаните и се завърта за съвсем кратко двигателя на стартер.При това, се откача запалването.Ако се прекали с въртенето, маслото започва да се излива навън, затова трябва да се внимава много.Ако от средната шпилка се появи масло, най лесно е да се притегне, но по стари двиатели, които и са разглобявани вече, може и да не помогне.Тогава единия вариант е да се сложи подходяща дифтунга между тялото и стоманената шайба, а по мързеливите махат стоманената шайба и затягат гайката без нея-тя се врязва в алуминия и така уплътнява.Дори и да не разреши проблема с тракането, е добре да не се губи налягането на маслото по този нелеп начин
              Принципно дебелите книги казват, че тракането на хидрокомпенсаторите на студено е признак за започващото им износване, но могат да се карат докато не започнат да тракат непрекъснато.
              Гледай ти, който си има опит си личи. Хубаво е, че и го споделяш Тази проверка ще я направя ако работите не се оправят след смяна на масления филтър, а после и на маслото, ако се наложи.

              Коментар


              • #22
                От: Сутрин тракат клапани - защо?

                Първоначално публикуван от plamenlori Преглед на мнение
                Да не е изпуснал клапана на масленият филтър. Гасиш, той не държи, маслото се оттича в картера. Палиш, докато се напълни филтърът, горе няма налягане и чука.
                Като се замисля, може и да се окажеш много прав. Единственото различно нещо, което направих при последната смяна на маслото е точно масленият филтър!!! Досега бях купувал Filtron, а последният го взех от друго място - Шампион. Даже се и зачудих, че имат за Лада... Въобще не съм се сещал, че има клапан вътре, щях да бъда по внимателен в избора. На москвича ми е само филтриращ елемент, който се подменя, клапанът стои на ДВГто и по инерция не съм ми е хрумвало, че може да има неприятни изненади.
                Това ще е първото нещо, което ще пробвам!

                Коментар


                • #23
                  От: Сутрин тракат клапани - защо?

                  Първоначално публикуван от Насов Преглед на мнение
                  Кат не сте си купили Кия, така ще е...
                  Всеки с проблемите си
                  Е, някои си имат по скъпи....

                  Коментар


                  • #24
                    От: Сутрин тракат клапани - защо?

                    Първоначално публикуван от ladamosc Преглед на мнение
                    Даже се и зачудих, че имат за Лада...
                    Маслен филтър с размери и характеристики като на Лада се използва в около 10% от всички леки коли. Не е чудно че си намерил, правят го всички производители на филтри.

                    Но точно с Шампион и аз съм имал странности от възвратния клапан. Познава се по това, че светлината за ниско налягане на маслото изгасва не веднага след запалване, а 2 или повече секунди по-късно. Това е вредно за целия двигател.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Сутрин тракат клапани - защо?

                      Така, така, нещата отиват към нов филтър...

                      Коментар


                      • #26
                        От: Сутрин тракат клапани - защо?

                        Първоначално публикуван от ladamosc Преглед на мнение
                        Така, така, нещата отиват към нов филтър...
                        Лампичката как се държи след палене?

                        Коментар


                        • #27
                          От: Сутрин тракат клапани - защо?

                          Шампион поне за България се произвежда и внася от Турция . Процента на дефектиращи части е много голям и по тази причина доста от търговците спряха да ги предлагат . Особено голяма трагедия бяха по едно време кабелите и свещите . Аз на нивата си карам с руски маслени филтри и никога не съм имал проблем контролната лампичка гасне още на стартер дори и при по дълъг престой на колата .
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • #28
                            От: Сутрин тракат клапани - защо?

                            Не купувам от Филтрон,на три филтъра им се издухаха клапанчетата,след загасяне,и последващо палене,лампата "упорито" не ще да гасне и мотора работи на сухо,след смяна се нормализира.Шампионските,зимата ги раздува и развалцува шева,при студен старт,във следствие на което се разтичат и ако не се огледаш,мотора заминава на кино,масло 10w40.
                            Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                            Коментар


                            • #29
                              От: Сутрин тракат клапани - защо?

                              Аз пък карам с филтри MANN и независимо колко пъти паля и колко е стояла Нивата лампата на маслото гасне на секундата.
                              При мен пък почукването на клапаните се появява като двигателя стигне нормална работна температура и то не винаги. При студен двигател и когато е загрял повече точно преди да се включат вентилаторите всичко е ОК. Карам с Мобил 10w40
                              Only after the last tree has been cut down,
                              Only after the last river has been poisoned,
                              Only after the last fish has been caught,
                              Only then will you find that money cannot be eaten.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Сутрин тракат клапани - защо?

                                Смени си повдигачите.
                                Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                                Grand 3.1TD
                                0898 620 306 Стоян

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X