Колеги, моля за вашето мнение защо почнаха да ми тракат хидравличните клапани на Нивата при старт сутрин. Даже напоследък тропат и при старт на що-годе топъл мотор. Тракат доста шумно в продължение на 5-10 секунди и утихват. Колата стана на 55000 км. Направи ми впечатление, че се разтропаха след смяна на маслото, което е Liqui Moli 10w/40. Такова беше и предното...
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Сутрин тракат клапани - защо?
Свий
X
-
От: Сутрин тракат клапани - защо?
Прочети тук:
http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/d.../gbc/index.htm
и тук:
http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/o...oVAZ/tb_gm.htmOnly after the last tree has been cut down,
Only after the last river has been poisoned,
Only after the last fish has been caught,
Only then will you find that money cannot be eaten.
Коментар
-
От: Сутрин тракат клапани - защо?
Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнениеМи, нормално е за този двигател изпълнен по концепция от преди 50г.Only after the last tree has been cut down,
Only after the last river has been poisoned,
Only after the last fish has been caught,
Only then will you find that money cannot be eaten.
Коментар
-
От: Сутрин тракат клапани - защо?
Вторият линк на колегата blackfirefly дава конкретно и ясно обяснение на явлението. А малко странично : Пенчо,цитирай ми този мотор от преди 50 год с хидрокомпенсатори,ако обичаш.Имам нужда да се понауча.Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.
Коментар
-
От: Сутрин тракат клапани - защо?
Първоначално публикуван от blackfirefly Преглед на мнениеАко компенсаторите са наред всичко е ОК. Концепцията на ДВГ-то по принцип не е много променена и от повече години.
Той и Порше се е заигравал със бизнеса с танкове, ама това е тема за друга тема.
Коментар
-
От: Сутрин тракат клапани - защо?
Първоначално публикуван от blackfirefly Преглед на мнение
ПРОЧЕТОХ! Мерси. Било нормално да почукват чак до две минути. А защо не чукаха въобще допреди два месеца? Мисля си и че въпреки старата концепция на мотора - 50 години каза Пенчо, ако всичко си е наред би трябвало да не чукат, както не чукаха когато ми я продадоха от магазина...
Естетствено ми идва въпроса - колко струват тия хидрокомпенсатори и някой дали има опит от смяната им?
Коментар
-
От: Сутрин тракат клапани - защо?
Първоначално публикуван от ladamosc Преглед на мнение....Естетствено ми идва въпроса - колко струват тия хидрокомпенсатори и някой дали има опит от смяната им?
http://www.autoprospect.ru/vaz/21213...vigatelya.html
И друго. Най-важно е усилието с което ще бъдат стегнати компенсаторите. Ако е по-голямо или по-малко от описаното пак ще имаш проблем. Поне така съм чел.
Не се стягай толкова и на моята от време на време прочукват, а е само на 40 000... Кога ли ще я отвора най-сетне...Only after the last tree has been cut down,
Only after the last river has been poisoned,
Only after the last fish has been caught,
Only then will you find that money cannot be eaten.
Коментар
-
От: Сутрин тракат клапани - защо?
Колеги , пак ще напомня: Вторият линк е съществен. Концепцията не е 50 годишна. Хидравлично саморегулиране на хлабината на клапаните! Механичното регулиране е много по-старо. Предписанието е технологично. Е , не се прави от всекиго но демокрацията...налиУспех!
Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.
Коментар
-
От: Сутрин тракат клапани - защо?
Първоначално публикуван от ladamosc Преглед на мнениеПРОЧЕТОХ! Мерси. Било нормално да почукват чак до две минути. А защо не чукаха въобще допреди два месеца? Мисля си и че въпреки старата концепция на мотора - 50 години каза Пенчо, ако всичко си е наред би трябвало да не чукат, както не чукаха когато ми я продадоха от магазина...
Естетствено ми идва въпроса - колко струват тия хидрокомпенсатори и някой дали има опит от смяната им?
Коментар
-
От: Сутрин тракат клапани - защо?
Аз пък мисля обратното!
Ако не чукат сутрин при първо запалване, на който и да е автомобил от концепция 2013 год. е проблем. За успокоение на душата си смени маслото с такова, каквото са наливали по време на гаранцията в сервиза. Чукане пак ще има а и така трябва.Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!
Коментар
-
От: Сутрин тракат клапани - защо?
Първоначално публикуван от ladamosc Преглед на мнениеКолеги, моля за вашето мнение защо почнаха да ми тракат хидравличните клапани на Нивата при старт сутрин. Даже напоследък тропат и при старт на що-годе топъл мотор. Тракат доста шумно в продължение на 5-10 секунди и утихват. Колата стана на 55000 км. Направи ми впечатление, че се разтропаха след смяна на маслото, което е Liqui Moli 10w/40. Такова беше и предното...E = mc2 / Прави си сметката! И умната!
Коментар
-
От: Сутрин тракат клапани - защо?
Този двигател има една детска болест-след известно време на експлоатация, започва да изпуска маслото през гайката на средната шпилка на разпределителния вал откъм делкото.По принцип в лагерното тяло на вала има канали за омасляване.Централния канал по който идва маслото от блока, през главата, минава през тази шпилка.По идея, отгоре гайката и стоманената шайба трябва да го уплътняват.Да, но след известен брой загрявания и изстивания, шпилката леко се разтегля, момента на затягане на тази гайка пада и започва да изтича маслото оттам-от това пада налягането на маслото в целия двигател.
Прави се следната проверка-сваля се капака на клапаните и се завърта за съвсем кратко двигателя на стартер.При това, се откача запалването.Ако се прекали с въртенето, маслото започва да се излива навън, затова трябва да се внимава много.Ако от средната шпилка се появи масло, най лесно е да се притегне, но по стари двиатели, които и са разглобявани вече, може и да не помогне.Тогава единия вариант е да се сложи подходяща дифтунга между тялото и стоманената шайба, а по мързеливите махат стоманената шайба и затягат гайката без нея-тя се врязва в алуминия и така уплътнява.Дори и да не разреши проблема с тракането, е добре да не се губи налягането на маслото по този нелеп начин
Принципно дебелите книги казват, че тракането на хидрокомпенсаторите на студено е признак за започващото им износване, но могат да се карат докато не започнат да тракат непрекъснато.
Коментар
-
От: Сутрин тракат клапани - защо?
Ако съм разбрал правилно това трябва да е шпилката по която минава маслото за хидрокомпенсаторите при по-новите двигатели:
http://www.autoprospect.ru/vaz/21213...1-04-10-10.jpg
http://www.autoprospect.ru/vaz/21213...vigatelya.html
Или греша?Only after the last tree has been cut down,
Only after the last river has been poisoned,
Only after the last fish has been caught,
Only then will you find that money cannot be eaten.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар