Здравейте на всички, та значи имам едно питане относно семейната NIVA (имаме си вила на 45 к от София и ползвеме NIVA -та само за там 12 к черен път от които 2-3 сериозен,което значи около300км месечно-можа би затова нямам много питаняза NIVA)-вентилатора пред радиатора на охлаждането е зацепен постоянно и се задвижва от клиновидния ремък на водната помпа и алтернатора.Питането ми щеше да естранно. ако колата беше 81г,но тя е 97г 1.7 моноинжекция внос от Италия.Ако някой има инфо защо е така и нормално ли е - да помага,а и друго не знам в последня участък от пътя винаги загрява и ври доста сериозно(предполагам, че птичината е точно във перката която се върти с оборотита на ДВГ)
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Защо не съм с електрически вентилатор на охлаждането ?
Свий
X
-
До: Защо не съм с електрически вентилатор на охлаждането ?
Много вероятно термостатът да е дефектирал.
Друга вероятна причина е недостатъчно количество антифриз в системата.
Дефектна капачка на радиатора.
Духната гарнитура (малко вероятно)
Задръстена с кал и насекоми пита на радиатора
Неизправна водна помпа
Прещипано водно съединение
И не на последно място провери дали е чиста охладителната система. Да няма утайки.
Веднъж при един двигател причината се оказа дефектна гарнитура. Просто един отвор не беше пробит..."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
До: Защо не съм с електрически вентилатор на охлаждането ?
Мерси за съветите,ще погледна всички изброени евентуални причини.А има ли вариант да държи по висока температура заради газовата уредба(да се натоварва повече ДВГ) и да я карам на бензин в най натоварените участаци?Dacia Duster 1.6 CSe 115 4x4
Коментар
-
До: Защо не съм с електрически вентилатор на охлаждането ?
Още една възможна причина, освен изброените горе - Неправилно монтирана или неизправна АГУ..."Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
-
До: Защо не съм с електрически вентилатор на охлаждането ?
Според мен няма нищо нередно. Времето е доста горещо, при това на места я управляваш с много ниска скорост. Всичко това комбинирано с доста шумната перка на ладата те притеснява. Карай смело, няма проблеми. Може да звучи смешно за някои колеги, но Лада има едно от най-съвършените охлаждания за бензинови двигатели.Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!
Коментар
-
До: Защо не съм с електрически вентилатор на охлаждането ?
Първоначално публикуван от MiroSh Преглед на мнениеМерси за съветите,ще погледна всички изброени евентуални причини.А има ли вариант да държи по висока температура заради газовата уредба(да се натоварва повече ДВГ) и да я карам на бензин в най натоварените участаци?Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!
Коментар
-
До: Защо не съм с електрически вентилатор на охлаждането ?
Първоначално публикуван от MiroSh Преглед на мнение.... в последня участък от пътя винаги загрява и ври доста сериозно...."Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
-
До: Защо не съм с електрически вентилатор на охлаждането ?
Вземи 1 вентилатор от БЕРЛИНГО и го монтирай ПРЕД радиатора, но с механично ключе. Така че, при влизане във вода, кал или храсти, да можеш да го изключваш.Suzuki SJ 410 Samurai, 0888 199 658 - МСС - Варна и близката околия.
http://www.cardomain.com/ride/2562837
Коментар
-
До: Защо не съм с електрически вентилатор на охлаждането ?
Принципно двигателят загрява малко повече на газ, заради по-високата температура на горене на газта. А "по-меката" работа се дължи на това, че пламъкът е с по-бавен фронт и горивото в цилиндрите изгаря по-бавно, като е възможно горенето да продължи в изпускателния колектор. Именно затова предварението се нагласява с малко по-голям ъгъл. Затова няма детонационно горене на газ
Колегата казва, че на трудния участък, където загрява кара на бензин, така че едва ли газта е причината.
Понякога при повредена мембрана за високо налягане е възможно да влиза газ в охл. система, но в случая изглежда не е така.
На ладата водната помпа е склонна към неефективна работа при ниски обороти.
Лечението е или намиране на турбина, която пасва добре към направляващия апарат - или по-малка ремъчна шайба за по-ефикасна циркулация. Някогашната ми Нива беше склонна към прегряване в задръстване и след смяна на термостата с такъв от Ланча Делта HF (също външен) се оправи трайно."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
До: Защо не съм с електрически вентилатор на охлаждането ?
Първоначално публикуван от deyan_h Преглед на мнениеможе и просто да се кара на бавни в задръстване. (но гори повече)"Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
До: Защо не съм с електрически вентилатор на охлаждането ?
Отново благодаря за отзивите,днес ходих с нея на вилата и забелязах(освен че беше адска жега),че за да се охлажда добре трябва оборотите на ДВГ да са между 2500 и3000 т.е. по най големите чукари на двойно -обаче натоварена до горе схора и багаж я усещам че на гас се мъчи(по задръстваня нямя проблем)затова ще сипя бензин и ще я пробвам как се държи ако пак много грее ша трябва да се рови.Ще пиша дали се е оправила горивото(надявам сеDacia Duster 1.6 CSe 115 4x4
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар