Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моноблока GM на Нивата се шашна тотално

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Моноблока GM на Нивата се шашна тотално

    Колеги имам нужда от малко насоки,препоръки....
    Та накратко:Нивата ми е моноинжекционна.
    Работи на газ-/изпарител БРЦ/вече над 4 години и почти 100 000км.Също така,когато се наложи ме прибира и успешно на бензин.
    Напоследък,обаче компютъра-/на GM е/ нещо яко започна да се шашка.
    При палене на газ двигателя работи изключително неустойчиво,придърпва,опитва се гасне и т.н.От тази кофти ситуация като премина на бензин мотора без да му подавам газ достига 3000об/мин.,работи така около минута и оборотите се нормализират сами постепенно.След това ядове никакви-прехвърлям си на ГАЗ и все едно,че нищо не е ставало-оборотите са "заковани" на 1000,няма прекъсване,всичко е ОК до следващото угасяне на мотора и да речем престой от 30 мин.
    След това при стартиране на ГАЗ-/мотора е на поне 50 градуса/ филма се повтаря и докато не премина за поне минута на бензин двигателя не ще да сработи нормално на газ.
    П.П.Да подчертая,че до преди месец колата винаги си палеше на каквото гориво пожелая без значение от сезона и подобни давения и прекъсвания не е имало.
    Изключвам възможността проблема да е в изпарителя,тъй като както посочих и по-горе веднага след няма и минута работа на бензин всичко си идва наред и на газ.
    Явно нещо компа се шашка-/той доколкото съм наясно не играе роля на газ де/ или пък аз нещо тъй си мисля...,незнам,може и от друго да е...,пропуснах да спомена,че пробвах с чисто ново стъпково моторче,но уви-разлика никаква и си върнах старото.
    Последно редактирано от Янко Желязков; 03-09-12, 22:32.

  • #2
    От: Моноблока GM на Нивата се шашна тотално

    Не съм запознат много с устройството на моноинжекциона, но си мисля, че ти създава проблеми автоматичния смукач. Имаше подобен проблем на опел корса моноинжекцион, оказа се че смукача давал ядове, поради подадена грешна топлинна информация - незнам при ладата как е, все трябва да е сходно. То и при корсичката е ГМ-ска работа.

    Коментар


    • #3
      От: Моноблока GM на Нивата се шашна тотално

      Янко, тук във форума малко са хората, които са наясно с устройството и работата на GM моноинжекциона, който е монтиран при Нива 1.7! Не е лошо да се поровиш малко в Опел форума, там със сигурност има доста хора, които са се сблъсквали с подобни проблеми и може да се стесни кръга на евентуалните причини за такова поведение на двигателя. Ето и какво аз открих на прима виста в техния форум:

      Привет на всички!
      Пак мисля да пиша за моя проблем с Астрата, та дано някой помогне с идеи какъв може да е проблема - аз вече се отчаях и почти съм се предал!
      Предисторията е такава: колата я взех преди 2,5 години "Астра F, моноинжекция, X16SZR". Година и половина я карах само на бензин защото газова инсталация просто нямаше.
      През това време колата имаше един малък проблем - ако запаля и след най-много минута реша да потеглям двигателя глъхнеше при потегляне и искаше да гасне - с малко по-умело боравене със съединителя обаче, колата тръгваше и след около километър от проблема нямаше и следа! Как да е положението се ядваше и нищо не съм предприемал!
      Реших и сложих АГУ - обикновена нали е моноижекция + ламбда симулатор (да не свети чека на газ), при работа на газ нагнетателната бензинова помпа НЕ се спира, прекъсват се единствено импулсите към дюзата на моното през реленце - на диагностиката която ми правиха в сервиза преди слагане на газовата ми казаха че ДВГ имал лек неравномерен празен ход и неизгорели бензинови пари в изпусканите газове от аспуха! Учудих се - колата си имаше мощност и съвсем нормален разход на бензин - аз нямах особени оплаквания от нея! Нищо не съм предприемал тогава!
      Сложиха хората от BRC газовото , което си работеше и все още работи перфектно с нормален разход и вървеж на колата - доволен съм много!
      Кратко след това проблема с глъхненето при потегляне се обостри много,ама много, до толкова че след продължително каране на газ и след това палене на студен мотор на бензин , буквално е невъзможно да се кара колата - трудно потегля поради глъхнене, върви на едни тласъци , като лодка в бурно море! Систематизиран проблема звучи така:
      1.След каране на газ и палене на студен мотор колата има колебаещи се обороти на празен ход , все едно някой подава и отпуска газта!
      2.При опит за потегляне двигателя глъхе и гасне , ако все пак се потегли , колата се движи на тласъци и е почти невъзможно да се кара така! Този проблем изчезва след известно каране на бензин (от километър до 5-6 километра зависи колко е била карана на газ преди това).
      3.Проблема по т.2 почти липсва зимата при температури навън под 10градуса - тогава пали , оборотите са стабилни и тръгва без проблеми , позагрява и при преминаването през някаква температура , пак прекъсва ДВГ-то , но тя като е тръгнала вече е друго!
      4.При изразяващ се проблем по т.2 , ако премина на гориво газ , дори и колата да е студена проблема изчезва на секундата!
      5.Ако карам колата само на бензин без да се кара на газ, зиме и лете проблем НЯМА (или е мнооого слабо изразен като преди да има газ колата)!
      6.При продължително каране на газ и след превключване на бензин по време на движение тласъците при вървежа са факт отново за известно време. И този проблем изчезва след известно каране на бензин ( от 1 до 5-6 километра зависи колко е била карана на газ преди това).
      7. Колата я гася винаги на бензин за да няма детонации при гасенето (иначе има), преминавам така , на място подавам газ да вдигна оборотите малко за да няма гаснене и давене, и пускам бензина, минава си на бензин , след това известно време 1-2-3 минути оборотите на празен ход на бензин и естествено топъл ДВГ са адски нестабилни , после при работата на двигателя на бензин на място постепенно се нормализират!
      8.При работа на двигателя на гориво ГАЗ, проблем няма никакъв в никаква ситуация!
      И сега систематизирано и изтълкувано от мен: При каране на ГАЗ, нещо се прецаква,след това това нещо прецаква работата на ДВГ-то, след известно каране на БЕНЗИН - нещата постепенно се нормализират , докато пак не се намеси газта!!!
      Какво е правено по колата дотук:
      1.Мерих стойности на температурния датчик на ЕКУ при всякакви температури - съвпадат с посочените за нормални от два източника!
      2.Ламбда сондата е сменена преди 15 000 км с универсална NTK. За опита откачих ламбдата и на студен и на горещ ДВГ - подобрение няма!
      3.Чистих Бензиновата дюза на моното в ултразвукова ваничка - ефект никакъв!
      4.Още като взех колата чистих ЕГР клапана.
      5.Скоро е сменян бензиновия филтър , въздушния се сменя на 5 000 км пробег.
      Четох доста из форума и преди съм писал за този ми проблем , но ... нищо! Забелязах че множество колеги имат подобен проблем , дори и с коренно различни по тип ДВГ-та от моя , и не могат да намерят решение - жалко!
      Какво може да е това нещо дето се прецаква при каране на газ и после работата на бензин го оправя ?
      Здравейте, ПОМАГАЙТЕ, проблема е следния:
      Когато е студена колата пали без проблем, държи ми 1100-1200 оборота при включен автоматиченсмукач за там колкото време си му трябва, после като се изключи пада си до нормалните обороти 800-900 и няма проблем. Като загрее до нормална температура и седя на сфетофар примерно от време на време оборотите ми падат за секунда до към 500 некъде, колата придърпа, прехлъцне нещо, но не угасва. Това го забелязах да ми го прави откакто я взех преди 1 год., но много рядко се случваше, напоследък взе да зачестява, а одеве в едно задръстване на през 20-30 сек взе да го прави. Забелязах и друго: когато колата е загряла, ако я загася, като тръгна да паля не пали нормално, придърпва леко, прехлъцва, (имам чувството, че трябва да и подам газ), запалва все пак, но се включва смукача и ми държи известно време 1500-1600 оборота, че и до 2000 стига, ако докато се тормози да запали подам газ, оборотите скачат до към 3000-3500 и ги държи така 5-10 сек. докато паднат до нормалните и след това пак споменатото менене на оборотите, за което казах. (Ако това гасене и палене при загрята кола го направя 3-4 пъти подред, се случва 1 път да запали нормално, все едно е студена). Бях решил да я карам на диагностика, но реших да се допитам тук, дали някои има идея и може да помогне с нещо. Благодаря предварително.
      Ами....току що се връщам от диагностика, преди да съм прочел мнението на колегата John . Наистина май добре че отидох, оказа се температурен датчик , или поне така ми казаха де, а и за 5-те мин , през които се прибрах от Dunev до нас, и няколкото паления, които пробвах там, нямаше проблем....засега . Иначе като закачи лаптопа, гледах го какви ги върши, и при следене на температурата, при загряла кола, като я запали и отчиташе 16-17 градуса, може би и затова се е включвал смукача. След като го смени, запали и отчете 82-83, което май си е нормално. И...така, засега това е, дано това е бил проблема , стискайте палци и тези дни като я карам по стабилно ще си покаже.

      П.П. Благодаря на всички, които се включиха
      Здравейте колеги, бих искал да помогна. Незнам дали ще успея, но ще споделя скромен опит.
      Лятото станах собственик на Астра '97 Х14ХЕ...ами като динамика не е кои знае какво ама е икономи4на и си има екстри..както и да е
      Взех я на 153000км я реални я не (не е карана в БГ-внесена беше преди 2 дни от Италия), kато цяло съм доволен пазена е колата...няма ръжди и сериозни удъри.Та след първите 1500км нямах никакви проблеми, и след това един слън4ев ден Астрата отка4и......
      Пали и вдига 3000-4000 оборота и кога си иска ги сваля кога не. Изгасна два пъти по време на движение......и после много трудно палеше( след 10-15 мин. из4акване)
      Последва посещение в сервиза на Бош...и.....какво се оказа...дат4ика за температурата който е на радиатора..смех
      променя си параметрите много бързо(непропорционално или нереално) откадето подава грешна информация на бордкомпа и вси4ко се побърква
      Смяната му с труда излезна 48 лева( 23 дат4ик+ 25 труд)....сменя се за 2 минути ама не ми се занимаваше а и гаранция му дават после с техен труд...........
      ами това беше...сега е супер...докога незнам
      Отдели 1-2 часа да се поровиш в Опел форума, няма да ти е излишно. Ако мога да помогна с нещо, звънкай!

      Коментар


      • #4
        От: Моноблока GM на Нивата се шашна тотално

        Найдене благодаря ти.
        Изчерпал си много сходни,да не кажа направо еднакви проблеми с тези,които създава и моята GM-ка.
        Освен това днес говорих и с човек,дългогодишен собственик на Опел Астра 1.4.
        Споделих му проблемите и той също е на мнение,че температурния датчик дава грешно инфо на компа.
        Та при толкова много еднакви мнения по проблема утре смятам да си купя един нов темп. датчик и да го сменя,пък каквото стане....-дано съм късметлия.
        Последно редактирано от Янко Желязков; 04-09-12, 20:57.

        Коментар


        • #5
          От: Моноблока GM на Нивата се шашна тотално

          За да е полезна темата да споделя и крайния резултат:Днес поставих нов температурен датчик.
          Оставих колата да изстине напълно и стартирах нормално на газ-/няма придърпвания,няма гаснене,менене на обороти и т.н./.
          После покарах колата,гасих,палих,пробвах работата и на бензин.
          До момента съм доволен и считам проблема за решен.
          П.П.Ако на някой му трябва чисто ново стъпково моторче за Нива-моноинжекцион или Опел-моноинжекцион нека звънка,че имам едно в повече.
          Последно редактирано от Янко Желязков; 05-09-12, 17:16.

          Коментар


          • #6
            От: Моноблока GM на Нивата се шашна тотално

            Колеги,след няколкодневна,почти постоянна експлоатация установих,че проблема с "шашкането" на компа и по-точно стъпковото моторче,когато колата е на ГАЗ се повтаря отново на известен период от време.
            По тази причина днес измерих съпротивлението на бензиновата дюза-/1.8 Ома/ и си закупих резистор със същото съпротивление-/1.8 Ома и мощност 16 Вата/.
            Утре смятам да го свържа чрез реле.
            Целта ми с резистора е да "излъжа" компа,когато колата работи на ГАЗ,че всъщност е на бензин.Разбира се свързването ще е такова,че когато колата си е на бензин този резистор ще е изключен.
            Според Вас това разумна идея ли е или има опасност да прецакам компа???
            Питам,защото не съм много на "Ти" с електрониката и моля за съдействие.
            Предварително благодаря!
            Последно редактирано от Янко Желязков; 10-09-12, 18:27.

            Коментар


            • #7
              От: Моноблока GM на Нивата се шашна тотално

              16 вата не знам дали ще стигнат, но е абсолютно излишно. Тези компютри не следят какво става на изхода им. А и само съпротивлението не е интересно, там има и индуктивност и обикновено тя се контролира, а не съпротивлението. Това когато компютърът изобщо прави нещо по въпроса, а твоят - не.

              Коментар


              • #8
                От: Моноблока GM на Нивата се шашна тотално

                Добре де,може би е така,но ме изнервя на ГАЗ при студено стартиране и търся начини.
                Защо като я стартирам сутрин на ГАЗ и то в това топло време стъпковия мотор се шашка,започва едно шумене около възд.филтър,едно прекъсване,менене на обороти.....и всичко това докато не я щтракна за минутка на бензин.Помирише ли бензинеца се нормализира работата на мотора,веднага след това я щтраквам отново на газ и всичко също си е нормално все едно не е имало проблеми-/какво толкова я успокоява веднага,като работи 1 мин. на бензин и всичко след това е 6 и на газ???/.
                Незнам,но все ми се струва,че компютъра "иска нещо да му казва",че двигателя си работи на бензин,даже и когато ползваното гориво е Пропан-бутан.
                Затова и ми дойде тази идея с релето и резистора.
                Последно редактирано от Янко Желязков; 10-09-12, 22:54.

                Коментар


                • #9
                  От: Моноблока GM на Нивата се шашна тотално

                  Там интригата сигурно е от сигнала от ламбда-сондата

                  Коментар


                  • #10
                    От: Моноблока GM на Нивата се шашна тотално

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Там интригата сигурно е от сигнала от ламбда-сондата
                    А за нея може ли да се измисли нещо за да се помири с Пропан-бутана?
                    Пак нещо от рода на симулатор или ....???

                    Коментар


                    • #11
                      От: Моноблока GM на Нивата се шашна тотално

                      Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
                      А за нея може ли да се измисли нещо за да се помири с Пропан-бутана?
                      Пак нещо от рода на симулатор или ....???
                      По принцип може, на практика - трудно. ИМХО де.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Моноблока GM на Нивата се шашна тотално

                        Нищо чак толкова трудно няма. Трябва да се превключва 0.1-0.8 волта 2 пъти в секунда, продават се такива. На някои опелски ЕКУ просто трябва да откачиш ламбдата докато си на газ.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Моноблока GM на Нивата се шашна тотално

                          Превключването лесно, ама нали компютъра го чете и си коригира сместа по това. Ако газовия инжекцион взима информация от щатния компютър (сигнала към дюзите), няма ли пак да се шашка?
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Моноблока GM на Нивата се шашна тотално

                            То май не е газов инжекцион, доколкото пишеше по нагоре дюзата е само една.
                            Jeep Wrangler YJ 5.9 МТ 1990/Suzuki Samurai 1.6 MT 1990/Chevrolet M1028 6.2D AT 1984/Jeep Cherokee XJ 4.0 AT 1997/Jeep Grand Cherokee WK 5.7 AT 2005
                            http://www.facebook.com/JeepBG
                            LZ1GGC

                            Коментар


                            • #15
                              От: Моноблока GM на Нивата се шашна тотално

                              Тук няма ГИ. Има обикновена карбураторна газова уредба, затова сигналът за качество на сместа е точно какъвто си иска, а компютърът се опитва да прави корекции според това, обикновено отивайки до единия край на диапазона за регулация.

                              Хитрината с емулаторите на ламбда-сондата е проста. Компютърът чака известно време да се стабилизира сигналът в едното положение, за да внесе корекции. Иначе допуска, че сместа е близко до истината и нищо не пипа. Ако му се пусне променлив сигнал, той е доволен, остава въпросът колко променлив - и затова има едни емулатори с честота 2 херца и други с честота над 100 херца.

                              Ако беше ГИ, който взема информация от щатния компютър, казус нямаше да има, защото кръгът на регулация пак щеше да е затворен.

                              Но ме тревожи друго - досега всичко си е работило. Какво се е променило, та трябва да се човърка на нова сметка? Янко, я провери колко ти е плътна дюзата и дали не пропуща бензин? Ти на газ спираш ли бензиновата помпа?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X