Колегата беше прав, че първо се мисли. Осъзнах се. А като се и поинтересувах малко повече и се позамислих видях, че е компромис да се се слагат само на единия мост, било то преден или заден.
[QUOTE=Петър Пенчев (tyto_);2025326]Колегата беше прав, че първо се мисли. Осъзнах се. А като се и поинтересувах малко повече и се позамислих видях, че е компромис да се се слагат само на единия мост, било то преден или заден.[/QUOTE Защо да е компромис.Предавателнато отношение на раздатката е повече към предното.Слагаш на задните гуми вериги и пак си караш.
Back to the question, what happens when you mount tire chains on either front or rear: On 4WD vehicles: • Chains mounted on all 4 with 4WD/AWD - ideal lateral stability, perfect acceleration, crisp steering, super braking. However, part time systems will show some understeer (turns are wider than intended). Full time 4WD systems are best. This is what everyone should have for snow and ice. Be careful anyway.
• Chains mounted on front axle with 4WD/AWD - good acceleration, good steering, good braking. However, since the rear wheels have no lateral guidance, the rear end might come around - fast. Not good. Feather your brakes. Go slow.
• Chains mounted on rear axle with 4WD/AWD - good acceleration, lousy steering (no lateral guidance), marginal braking (remember, 80% of brake force is created at front wheels and without chains that ain't happening). No fishtailing. Best compromise for 4WD with only one pair of chains. Go slow.
Front, rear or both?
This is a debate running for a long time. The best and in many regions that require snow chains the only legal way is mounting them on all wheels. For those who can't afford this Land Rover says to put them on the back axle. I tried the front out for better cornering stability and it worked well too. http://www.landroverclub.net/Club/HTML/Chains_snow.htm
Колегата беше прав, че първо се мисли. Осъзнах се. А като се и поинтересувах малко повече и се позамислих видях, че е компромис да се се слагат само на единия мост, било то преден или заден.[/QUOTE Защо да е компромис.Предавателнато отношение на раздатката е повече към предното.Слагаш на задните гуми вериги и пак си караш.
Защо да е повече предавателното отношение към предния мост?
60процента се предава на предния 40 на задния като включиш блокажа става 50 на 50.
Хайде стига шеги,че е смешно.
Ако можеш изтрий тоя пост.
Въобще няма такова нещо.
Нивата си е със симетричен централен диф и разпределението е 50 на 50 преден/заден мост.
Това,че при НЕБЛОКИРАН централен диф и рязко пускане на съединителя на 1-ва скорост превъртат предните колела не означава,че към тях в нормални условия се предава по-голям въртящ момент.
Това си е преразпределение на масите-при рязко тръгване напред предницата олеква,задницата натежава и резултата е налице-превъртат предния мост.
Точно обратното става при рязко тръгване назад-тогава превърта задния мост.
Така,че не се заблуждавай,че в НОРМАЛНИ условия към единия мост се предава по-голям въртящ момент спрямо другия-такова нещо няма!!!
Всъщност има,но не и във въпросното возило.
Последно редактирано от Янко Желязков; 13-12-12, 19:10.
Хайде стига шеги,че е смешно.
Ако можеш изтрий тоя пост.
Въобще няма такова нещо.
Нивата си е със симетричен централен диф и разпределението е 50 на 50 преден/заден мост.
Това,че при НЕБЛОКИРАН централен диф и рязко пускане на съединителя на 1-ва скорост превъртат предните колела не означава,че към тях в нормални условия се предава по-голям въртящ момент.
Това си е преразпределение на масите-при рязко тръгване напред предницата олеква,задницата натежава и резултата е налице-превъртат предния мост.
Точно обратното става при рязко тръгване назад-тогава превърта задния мост.
Така,че не се заблуждавай,че в НОРМАЛНИ условия към единия мост се предава по-голям въртящ момент спрямо другия-такова нещо няма!!!
Всъщност има,но не и във въпросното возило.
Според мен няма такова нещо 50/50, предаването варира, усвен ако не е заключен, не може да са абсолютно еднакви, както и да го погледнем......
За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
Honda Dominator 650
088ЧЧ93979-->Борис
0878956Ч38-->Борис
Хайде стига шеги,че е смешно.
Ако можеш изтрий тоя пост.
Въобще няма такова нещо.
Нивата си е със симетричен централен диф и разпределението е 50 на 50 преден/заден мост.
Това,че при НЕБЛОКИРАН централен диф и рязко пускане на съединителя на 1-ва скорост превъртат предните колела не означава,че към тях в нормални условия се предава по-голям въртящ момент.
Това си е преразпределение на масите-при рязко тръгване напред предницата олеква,задницата натежава и резултата е налице-превъртат предния мост.
Точно обратното става при рязко тръгване назад-тогава превърта задния мост.
Така,че не се заблуждавай,че в НОРМАЛНИ условия към единия мост се предава по-голям въртящ момент спрямо другия-такова нещо няма!!!
Всъщност има,но не и във въпросното возило.
Няма да изтрия този пост.Предницата е по тежка и в нормални условия се предава по голям въртящ мумент.Както сам писа преразпределение на масите.
Коментар