Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Направих рама за раздатката и сега какво .........?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Направих рама за раздатката и сега какво .........?

    Първоначално публикуван от karazaz Преглед на мнение
    Подвигнах темата именно затова , защото е форум и може да се обсъждат проблемите, ама те - "....виж на подемника какво става ....". Искам да обсъдим мнения с хора ,които са минали по този път ,по руските форуми всеки пише - направих рамата като свалих старите размери и готово - няма тръскане ,няма нищо . Е при мен не се получи така ....
    Никой от Нивоводите тук ли не е правил рама и не е минал по този път ?
    Още повече, че като повече хора дадат мнения ,темаща ще е полезна за останалите, които сега тръгват..........
    Все пак трябва да си мазохист за да караш Нива ,но това е друга бира......
    Правил съм рама и съм минал точно по този път, за това си позволих да дам мнение по въпроса. Също така пак в твоя тема http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=117614 сме коментирали рамата на раздатката. А що се отнася до форумите и обсъжданията си прав но няма как да се лекуваш ако не отидеш на лекар или се бъркам.
    Land Rover Discovery II 3,9 V8
    Лада Нива 21214 1,7i

    Коментар


    • #17
      От: Направих рама за раздатката и сега какво .........?

      Ако колегата наистина САМ си е направил рамата и я е монтирал, смятам че ще знае много добре къде може да е сгрешил, също така и как се диагностицира проблема. Аз лично нямам необходимите технически умения да го направя и бих отишъл при някой, да ми го направи.

      Правиш някакво непривично за колата подобрение, което макар и изпитано, може да доведе до непредвидени последствия. Демонтираш почти всички възли по трансмисията - достатъчно условие някъде да е допусната грешка.
      Търси проблема, така както би го потърсил без да имаш рама на раздатката - единственото, което променяш с нея е евентуално ъгъла, под който влизат и излизат от/в раздатката разните кардани и карета. Ако приемем, че те имат някакъв вариращ ъгъл на работа (а те имат) и съответните работни луфтове (и това имат), остава възможността нещо някъде да не е монтирано правилно, да се закача някъде при определени условия и т.н. Като за начало се напъхай под нивата (достатъчно е висока, няма страшно) и направи малко снимки на начина на монтаж на раздатката - може от това да стане малко по-ясно и да получиш по-смислени отговори. Това твоето е все едно "докторе, ядох пица и сега ме боли корема, от какво е и какви хапчета да пия?" - диагнози имаш поне 10 и дори може да не са свързани с яденето на пица...
      Александър

      Коментар


      • #18
        От: Направих рама за раздатката и сега какво .........?

        Саше,по принцип съм съгласен с теб,но напоследък повечето теми във ВАЗ-раздела вървят така.
        В твоята за смяната на семеринга,лагер и накладките отзад също се изписаха куп неща за има-няма час работа.Вчера нарочно взехме фото и снимахме за да се види,че няма нищо сложно и въобще смисълът от такива теми е малък.
        Все пак това са си напълно стандартни и познати ремонти,правени пред къщи още през 70-те при Жигулитата.
        Последно редактирано от Янко Желязков; 08-09-11, 19:48. Причина: Грешен словоред

        Коментар


        • #19
          От: Направих рама за раздатката и сега какво .........?

          Мисля, че просто ако някой колега, който е правил упражнението "рама на раздатката" прочете темата, ще даде по-точни насоки на колегата къде и какво да гледа, като качи колата на подемника или поне я пусне на неутрална на раздатката и на 2-ра за да види кое как се върти. Иначе съм съгласен с теб.... донякъде. Не е лесно пустото, като не си го правил никога, а и е друго с верен помощник до теб. Моето мнение за конкретният детайл е, че раздатката не случайно е оригинално закачена по този начин (без трета неподвижна опора) и предвид слабото ладово каре, може и там да се таи проблема. Ама всичко това е като да хвърляме боб и да гледаме на кафе.
          Александър

          Коментар


          • #20
            От: Направих рама за раздатката и сега какво .........?

            Точно така.Раздатката съвсем не случайно е хваната "люлеещо" само на два тампона.Това е така и при тази конструкция трябва да бъде така.Ако се направи трета опора,която да и ограничи люлеенето е възможно да възникнат проблеми.По-късно ще напиша какви са те тъй като в момента нямам време.

            Коментар


            • #21
              От: Направих рама за раздатката и сега какво .........?

              Темата ми е интересна и не само на мен. Ще се оправят нещата, защото вече е правено.
              Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

              Коментар


              • #22
                От: Направих рама за раздатката и сега какво .........?

                Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                Ако колегата наистина САМ си е направил рамата и я е монтирал, смятам че ще знае много добре къде може да е сгрешил, също така и как се диагностицира проблема. Аз лично нямам необходимите технически умения да го направя и бих отишъл при някой, да ми го направи. Правиш някакво непривично за колата подобрение, което макар и изпитано, може да доведе до непредвидени последствия. Демонтираш почти всички възли по трансмисията - достатъчно условие някъде да е допусната грешка. Търси проблема, така както би го потърсил без да имаш рама на раздатката - единственото, което променяш с нея е евентуално ъгъла, под който влизат и излизат от/в раздатката разните кардани и карета. Ако приемем, че те имат някакъв вариращ ъгъл на работа (а те имат) и съответните работни луфтове (и това имат), остава възможността нещо някъде да не е монтирано правилно, да се закача някъде при определени условия и т.н. Като за начало се напъхай под нивата (достатъчно е висока, няма страшно) и направи малко снимки на начина на монтаж на раздатката - може от това да стане малко по-ясно и да получиш по-смислени отговори. Това твоето е все едно "докторе, ядох пица и сега ме боли корема, от какво е и какви хапчета да пия?" - диагнози имаш поне 10 и дори може да не са свързани с яденето на пица...
                Е ако знам аз къде съм сгрешил ,щях ли да питам.......? Аз съм от хората, които не са пропускали часовете по трудово обучение и мога да се справям с много неща , и преди да направя нещо ново много чета и събирам мнения ....както казах съм изчел всички руски постове по този въпрос, имам извадени около 30 листа със снимки на раздатки и начини на изработка ....спазил съм всичко което е казано и пак се получава този проблем ......затова и повдигам темата.......на този етап нямам канал, нямам подемник и затова не предприемам нищо ,освен да събирам мнения на колеги минали по този път. Снимки разбира се ще постна при първа възможност ,начина на монтаж е описан в много постове - към купето и гредата ,раздатката е направена от винкел и квадрат 60х20 и е правена на място .......

                Коментар


                • #23
                  От: Направих рама за раздатката и сега какво .........?

                  Колега,чета и размишлявам.Казваш,че проблемите притрисането и тропането се получават само при включен блокаж и бавни.Пак казам,просто размишлявам-да не би случайно да има изместване на раздатката и лостовете да опират някаде по купето и да се появява този проблем?Много ми е интересно и на мен,нямам проблеми с вибраций и други подобни,но искам и аз да изработя една такава рама.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Направих рама за раздатката и сега какво .........?

                    Първоначално публикуван от Rocco Преглед на мнение
                    Колега,чета и размишлявам.Казваш,че проблемите притрисането и тропането се получават само при включен блокаж и бавни.Пак казам,просто размишлявам-да не би случайно да има изместване на раздатката и лостовете да опират някаде по купето и да се появява този проблем?Много ми е интересно и на мен,нямам проблеми с вибраций и други подобни,но искам и аз да изработя една такава рама.
                    Да колега така се получава само при включен блокаж или бавни ...тресенето е ужасно имам чувството че се къса нещо....Раздатката си е на мястото, на което е била и преди. Преди да я сваля ,внимателно измерих всички разстояния на закрепването и съответно ги спазих, защото всичко правих на място ,едно по едно съм добявал нещата. Не съм правил рамата отделно ,а направо върху колата ....после само я доукрепих като оформих заварките и ги подсилих. Ето затова ми е чудно всичко .......в предишния си (оригинален) вид, имах вибрации като вдигна над 60км. ,но това се дължеше на ръждата по дъното ,както и на лошото закрепване на самата раздатка към купето. Сега вдигам 100км. и нямам проблеми с вибрациите ,в нормален режим........просто в момента съм много натоварен и не мога да намеря канал или подемник, за да вдигна и да гледаме ...това е.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Направих рама за раздатката и сега какво .........?

                      При мен такова тресене се е получавало вече 2-3 пъти откакто я имам колата-/за 4 години/.
                      Винаги съм го отстранявал след като сваля задния кардан и раздвижа карето-/смазвам го добре вътре/,което е откъм раздатъчната кутия.Това каре работи под сравнително голям ъгъл и като спече не може да предаде напълно нормално ъглово-въртеливо движение към дифа.
                      Резултата е именно изключително силно тресене при ниска скорост.Най-лошото е,че при това се претоварва силно и лагера на раздатката,който е откъм спеклото каре.Именно заради тези аварийни режими на работа кострукторите са хванали раздатъчната кутия подвижно-/люлеещо/ на два меки гумени тампона,които при спичане на каре до голяма степен поглъщат претоварването на лагерите,които в противен случай биха се счупили,ако е хваната неподвижно или "тунингована" с трети опорен тампон.И пак именно заради това сега Руснаците разработира РК с двуредови съчмени лагери на изходящите валове с които значително се подобри надеждността и се увеличи ресурса на тези лагери.
                      Извода е,че е много важно каретата на карданите да се подържат в изправно състояние,особено тези,които са от страните на РК.Същото се отнася и за карето между РК и СК.Когато спече-/блокира/ то пък се счупва лагера на входящия вал на РК и самия вал излиза през капака.Това са неща,които съм изпитал на свой гръб още в началото,когато купих колата и ги споделям от опит.
                      Последно редактирано от Янко Желязков; 09-09-11, 12:22.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X