Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

    Днес ходих до прехвалените Снабтех в горубляне. Оказа се, че имат два вида лагери - "китайски" по 8 лв. и "японски" по 25 лв. Марка не казаха. В магазина на Симеон имат някакви "Руски оригинални" по 18 лв. бройката. Изобщо не знам какви да купя и май ще поръчам от НАР - каквито дадат такива. Относно семернигите - пак в същия Снабтех ми продадоха някакви "немски", но ме съмнява, че са ми дали два еднакви, а предполагам и те като предните има значение от коя страна се слагат или не съм прав? Ако да - как се разбира каква е посоката?

    П.П. Изобщо ми се струва доста трудно да се каже, че лагера е за смяна, при условие че не се чува свирене и може би по-разумният вариант е да се види какво е положението и чак тогава да се махат втулки и да се слагат нови лагери.
    Александър

    Коментар


    • #32
      От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

      Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
      може би по-разумният вариант е да се види какво е положението и чак тогава да се махат втулки и да се слагат нови лагери.
      Естествено
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #33
        От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

        Ето ги и двата семеринга - ако са с посока, значи са само за едната ос и ще трябва и за другата да взема още един. Останаха 0-пръстените, а утре би трябвало да си взема и задните накладки - Delphi.

        Дали да не взема и нови пружинки за накладките ?
        Прикачени файлове
        Александър

        Коментар


        • #34
          От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

          Семерингите от снимките са универсални, т.е. стават и за двете посоки. Според мен са по-добри от гумираните от външната страна. Посокови са тези, които имат нарези по съответната посока на въртене.
          Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

          Коментар


          • #35
            От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

            Благодаря за пояснението!
            А някъде гресира ли се преди да се събере главината ?
            Александър

            Коментар


            • #36
              От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

              Възникна друг проблем. Никъде не мога да открия гарнитурите между лагера и главината - навсякъде или ги нямат, или ги продават в комплект с главина и лагери, което си е доста солено. Някой има ли идея откъде мога да намеря такова чудо - нито в НАР, нито Булавто, нито магазините на Симеон (и трита) и този на Козлодуй ги нямат. Звънях и в Хасково - НАР - също ги нямат.

              П.П. Проучих въпроса - оказа се че никой не ги внася, защото било по-лесно да се намаже със силикон... не били важни.
              Прикачени файлове
              Последно редактирано от axlastro; 01-09-11, 13:00.
              Александър

              Коментар


              • #37
                От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

                Купуваш клинкерит или паранит (по-мек е) 0,5 или 1 мм. Изрязваш с ножицата, отворите със зъмба и готово - за да го направиш както трябва де. Лошото е че обикновено се продава на лист и малко магазини режат да речем четвърт лист.
                ВАЗ 2102 СС пакет проект 4х4
                Е250 1998-продаден
                Субару Пустош

                Коментар


                • #38
                  От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

                  Семеринга уж го смених, но не стана добре и пак капе. Накладките върнах старите, беше блокирало едното буталце ии сълзи спирачна течност. Как никой не можа да обясни като за прост човек как се набива семеринга...
                  П.п. четирите гайки отзад са със ситна резба и трудно се намират в неделя.
                  Александър

                  Коментар


                  • #39
                    От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

                    За спирачната течност май бях споменал нещо. Що се отнася до семеринга начини за набиването му има много, аз лично ги набивам с малко чукче, като чукам с кръгово движение през 1см от мястото на което съм ударил последния път. Задължително трябва да се внимава и да не се бърза.
                    Land Rover Discovery II 3,9 V8
                    Лада Нива 21214 1,7i

                    Коментар


                    • #40
                      От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

                      Точно тоя семеринг трудно само с чукче, доста е навътре във фланеца. Първо, че не можах да намеря подходящ камък, най-големия по железариите беше 32 мм (абе я кажете една нормална железария в по-централната част на София, такава като тази в Лозен на спирката на автобусите - заредена и на човешки цени), после нещо не ми стигна търпението и не стана никак добре. Този О-пръстен много не обърнах внимание как излезе, и се чудих после как да го поставя - може и там да съм се объркал. Очаквах да има някакво гнездо за него. Изобщо доста по-различно, отколкото като четеш по ръководствата или във форума. Важното е, че се пробвах, а опита никой не ти го дава. Спирачните цилиндри и двата задни са изпуснали и си капе течност - явно нивата, достигайки периода си на полуразпад има нужда от смяна на всички гумени уплътнения или възли, които използват такива. Сега ще трябва и да търся нови гайки за 4-те болта, които държат полуоската към моста, защото доста пострадаха при демонтажа и добре, че не тръгнах да ги режа, защото изненада - били с по-ситна резба, така че който не го е правил - пазете си ги. Общо взето, стигнах до извода, че е по-добре на майстор, но да знаеш къде и какво трябва да се пипне - там си има подемници, инструменти, помощници.
                      Александър

                      Коментар


                      • #41
                        От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

                        Пак ще стигнеш до майстора ама по трудния начин. Едно нещо като не можеш да си го направиш сам плати на някои който може. Успех !
                        На нас клиренс ни трябва , не скорост

                        Коментар


                        • #42
                          От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

                          Първоначално публикуван от aldr Преглед на мнение
                          Пак ще стигнеш до майстора ама по трудния начин.
                          Едно нещо като не можеш да си го направиш сам плати на някои който може. Успех !
                          Голям извод.....
                          Това ми прилича на злорадство ....... дано да греша?

                          Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                          Точно тоя семеринг трудно само с чукче, доста е навътре във фланеца. Първо, че не можах да намеря подходящ камък, най-големия по железариите беше 32 мм (абе я кажете една нормална железария в по-централната част на София, такава като тази в Лозен на спирката на автобусите - заредена и на човешки цени), после нещо не ми стигна търпението и не стана никак добре. Този О-пръстен много не обърнах внимание как излезе, и се чудих после как да го поставя - може и там да съм се объркал. Очаквах да има някакво гнездо за него. Изобщо доста по-различно, отколкото като четеш по ръководствата или във форума. Важното е, че се пробвах, а опита никой не ти го дава. Спирачните цилиндри и двата задни са изпуснали и си капе течност - явно нивата, достигайки периода си на полуразпад има нужда от смяна на всички гумени уплътнения или възли, които използват такива. Сега ще трябва и да търся нови гайки за 4-те болта, които държат полуоската към моста, защото доста пострадаха при демонтажа и добре, че не тръгнах да ги режа, защото изненада - били с по-ситна резба, така че който не го е правил - пазете си ги. Общо взето, стигнах до извода, че е по-добре на майстор, но да знаеш къде и какво трябва да се пипне - там си има подемници, инструменти, помощници.
                          И ти си направил добър извод....само дето може и след майстора да тече......то майстори много напоследък........
                          Семеринг се набива с дървено трупче и полека... с пиниз...Но, едно голямо НО:
                          Първо семеринга се пълни от вътрешната страна с грес (дето е пружинката).
                          НЕ знам защо и не си задавам този въпрос - просто се пълни преди монтажа.
                          После - виж си отдушника на моста..... дали е отворен . При натиск трябва да хлътва надолу и после да пружинира (да се връща нагоре). Да работи........ 2 лева струва нов.
                          Болтове - има ги по магазините . Търси с висока якост 10.9 или близка.
                          Ако не намираш - обаждай се.
                          За тази процедура подемник не ти трябва. Просто нещо не се е получило от първия път - на всеки се е случвало (дори на майсторите).
                          Поздрави !

                          Коментар


                          • #43
                            От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

                            Е да, така е, но знаеш ли колко щеше да ме е яд ако не бях се пробвал. Между другото - свалянето на барабана и смяната на накладките са най-лесната работа от цялото упражнение, а тук какво ли не се изписа как съм щял да счупя барабана... А сега да попитам - някой има ли представа откъде мога да си намеря четири гайки със ситна резба, защото подозирам, че в магазините на лада и железариите няма да имат. Закрепването на полуоската към задният мост на Нивата същото ли е както при жигули, за да отида и да си взема от някоя морга.
                            Александър

                            Коментар


                            • #44
                              От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

                              Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение

                              Семеринг се набива с дървено трупче и полека... с пиниз...

                              Тоя пиниз е като НЛО - всички говорят за него ама... Къде се слага трупчето? С какво се удря? Аз си мисля, че сбърках с размера на камъка - взех 32 мм, щото в софийските железарии по-голям не са виждали (камък, не другото). Просто се опитай да го обясниш като за прости хора и всеки, който чете ще разбере.

                              Първо семеринга се пълни от вътрешната страна с грес (дето е пружинката).

                              Виж това не го направих ... Намазах го тънко с грес отстрани

                              После - виж си отдушника на моста..... дали е отворен . При натиск трябва да хлътва надолу и после да пружинира (да се връща нагоре). Да работи........ 2 лева струва нов.

                              Отдушника ми беше паднал и отвора се беше напълнил с кал, но маслото не е пресечено, няма вода. Сменен е и работи.

                              Болтове - има ги по магазините . Търси с висока якост 10.9 или близка.

                              Болтовете ги имам, проблема е в гайките - превъртях ключа, защото беше малко тъмно и мислех, че се развива гайката. Сега, обаче ме подсети къде да търся - в евроболт трябва да имат всякакви гайки със всякакви стъпки.

                              Ако не намираш - обаждай се.

                              Ами да те карам да пускаш по еконт гайки - доста досадно, но ако не се оправя ще ползвам жокера.

                              За тази процедура подемник не ти трябва. Просто нещо не се е получило от първия път - на всеки се е случвало (дори на майсторите).

                              Подемник не ми трябва, ама е с пъти по-лесно на него да се прави. Както и да е. За майсторите - аз ходя при един, който преди време възкреси нивата след сериозна повреда по двигателя, но човека е в отпуска и като цяло е зает с МНОГО коли, та няма време постоянно да се разправя с мене. Майстор в София - трудно се намира, 99 % са лекета и мърлячи.

                              Поздрави !
                              П.П. При ремонта установих и друга повреда - заклинен спирачен цилиндър, откъдето е идвала и миризмата на феродо, за която писах преди време. Смятам да се сменят и на двете колала, защото и от другото прокапва спирачна течност от горе, около спирачното апаратче. Какво да се направи - достигнах периода на полуразпад
                              Александър

                              Коментар


                              • #45
                                От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

                                Утре ще сменям заден лагер на моята,че му се каня от доста време.Ще направя и някоя снимка за тези които се интересуват от ремонта.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X