Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

    Здравейте, тъй като вече сериозно тече масло отвсякъде, се чудя дали да не се захвана и да сменя семерингите на задните полуоси.
    Видях, че е необходимо да се свалят и накладките, които при мен също са за смяна.

    Има ли някакви по-особени моменти в операцията, за които трябва да се внимава ако реша да го правя сам. Разполагам с два големи пъна и всякакви инструменти, но нямам помощник. Какво освен семеринга и накладките е добре да се погледни и евентуално да се смени.

    П.П. И каква марка задни накладки да заглеждам, ако някой скоро е сменял - откъде си ги купихте.
    Последно редактирано от axlastro; 28-08-11, 20:25.
    Александър

  • #2
    От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

    Трудно упражнение ти предстои.
    На задните полуоски има едни втулки които се слагат САМО с нагряване. Стуват по 2 лева и е добре да ги имаш предварително.
    Може и с нагряване да успееш да ги свалиш (старите) , но аз практикувам рязане и смяна с нови.
    Друго сложно няма - болтове , гайки и семеринги.
    Успех !

    Коментар


    • #3
      От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

      Тва ако извади барабана без да го счупи
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #4
        От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
        Тва ако извади барабана без да го счупи
        С гумено чукче и трупче ще го извадя все някак, ама после какво ме чака...

        Е ти май нещо ми следиш темите

        Я по добре кажи ден и час и да идвам да го правим , ш'си платим за майсторлъка пък току виж прихвана малко.

        Нагряване, рязане - те вярно в "онова" ръководство все с едни чисто нови неомаслени детайли показват колко е лесно, но все се надявам да няма чак такива извращения. Мерси за отговорите.
        Александър

        Коментар


        • #5
          От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

          А да ме фанеш да правя лада е трудно. Иначе нямаш проблем да ти кажа кое как става.
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #6
            От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
            А да ме фанеш да правя лада е трудно. Иначе нямаш проблем да ти кажа кое как става.
            Ако кажеш нещо различно от описаното тук :

            http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-niva/20-4-zamena-zadnikh-tormoznykh-kolodok.html

            и
            тук :
            http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-niva/17-3-snyatie-poluosi-i-zamena-salnika.html

            Н
            аистина ще е полезно.

            Това сериозно, другата седмица ще имам достъп до удобен гараж с канал и инструменти, така че идеи приемам всякакви.
            Александър

            Коментар


            • #7
              От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

              Епа на пръв прочит, със сигурност чукането с чук по спирачното цилиндърче води до смяната му с ново съвсем скоро
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #8
                От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

                Now we're talkin' тъй тъй - значи остава втория способ за монтаж на накладките. А кои са тия втулки, за които говори колегата, че нещо не ми стана ясно - аз виждам потенциална трудност в отвинтването на тези болтове - Натиснете снимката за да я уголемите

Име:24-2121_22_04_02.jpg
Прегледи:1
Размер:119.8 КБ
ID:5299069
                Ей такива неща - какво да си подготвя предварително от магазина, за да не се окаже, че няма откъде да го купя в Неделя примерно. Засега мисля - накладки, семеринги, евентуално пружинките и тези болтчета с тънките глави да имам резервни. Семеринги мисля да имам по два, ако случайно скъсам някой.
                Александър

                Коментар


                • #9
                  От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

                  Също така се отвива капачката на съда със спирачна течност като се събират накладките

                  Втулките трябва да са зад семеринга. На снимката която си показал втулки няма

                  ПП Ааа, ся зацепих
                  Тия болтове не би трябвало да имаш проблем да ги развиеш. С тях и без тях до голяма степен е се тая.
                  И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                  Коментар


                  • #10
                    От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

                    За да не си играеш да източваш маслото от диференциала, може страна по страна, просто повечко повдигаш. Аз така правя. Тези втулки са за лагера на полуоската. Ако няма да сменяш лагерите втулки не ти трябват. При опитите за сваляне на барабана препоръчвам телена четка и препарат за раздвижване. Чистиш, пъскаш, чакаш.....иначе барабана е крехък и лесно се чупи.
                    При ладите се ползва спирачка за отлепяне на барабана, при нивата трябва да се вдигне цялата задница и да се блокира предницата. След като са отвити всички болтове по барабаните и са почистени и напръскани, палиш даваш на 2-ра и газ до 60 км. и рязко спирачка. На втория третия опит се предават. Спирачните цилиндърчета ги свий предварително докато са старите накладки монтирани по начина показан от руснаците. Семерингите само с подходящ дорник се набиват иначе рискуваш два пъти упражнението.
                    ВАЗ 2102 СС пакет проект 4х4
                    Е250 1998-продаден
                    Субару Пустош

                    Коментар


                    • #11
                      От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

                      Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                      С гумено чукче и трупче ще го извадя все някак, ама после какво ме чака...
                      Така няма да стане....... гумен чук ..... трупче..... ти нива ли ще ремонтираш или детска играчка.....?
                      Трябва си техника на чукане и по барабана и по всеки друг детайл.
                      Не чукай по ръбовете - чупят се.
                      Използвай WD - за развиване на болтове. Улеснява живота.
                      Ползвай голям чук, тежък. Удряй умерено( не леко и много пъти, нито хамалски)....умерено е над средната сила.
                      При чукането често превъртай барабана за да чукаш на различни места.
                      Ще видиш, че с три - четири удара и си готов.
                      Не се шашкай - изглежда по-трудно отколкото е в действителност.
                      Успех !

                      Коментар


                      • #12
                        От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

                        Първоначално публикуван от krismarg Преглед на мнение
                        Семерингите само с подходящ дорник се набиват иначе рискуваш два пъти упражнението.
                        От какъв диаметър тръба е най-подходящо ?
                        Александър

                        Коментар


                        • #13
                          От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

                          Първоначално публикуван от krismarg Преглед на мнение
                          За да не си играеш да източваш маслото от диференциала, може страна по страна, просто повечко повдигаш. Аз така правя. Тези втулки са за лагера на полуоската. Ако няма да сменяш лагерите втулки не ти трябват. При опитите за сваляне на барабана препоръчвам телена четка и препарат за раздвижване. Чистиш, пъскаш, чакаш.....иначе барабана е крехък и лесно се чупи.
                          При ладите се ползва спирачка за отлепяне на барабана, при нивата трябва да се вдигне цялата задница и да се блокира предницата. След като са отвити всички болтове по барабаните и са почистени и напръскани, палиш даваш на 2-ра и газ до 60 км. и рязко спирачка. На втория третия опит се предават. Спирачните цилиндърчета ги свий предварително докато са старите накладки монтирани по начина показан от руснаците. Семерингите само с подходящ дорник се набиват иначе рискуваш два пъти упражнението.
                          Точно това упражнение не се прави на НИВА,по простата причина,че от полуоската стърчат пет шпилки и просто няма начин барабана да превърти.Ако вкараш шпилките навътре,рискуваш всичко да стане на мармалад,при развъртане.Вариянта си остава спрей и чукане му е майката...
                          Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

                            Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                            От какъв диаметър тръба е най-подходящо ?

                            Това най лесно може да се провери като измериш диаметара на семирината
                            аз скоро правих същото упражнение на полуоската има четири болта развиваш от към гайките и изкарваш полуоската не ти трябва да сваляш накладки и други работи освен ако не са за смяна разбира се мойта семерина където е сложих беше на мастер спорт и имаше прожинки и от двети страни водят ги за по голямо натоварване
                            0898707872-Здравко

                            Коментар


                            • #15
                              От: Смяна на задни накладки + семеринг на полуоската

                              Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
                              Точно това упражнение не се прави на НИВА,по простата причина,че от полуоската стърчат пет шпилки
                              Вярно, грешката е моя. Преди години го правихме на една стара Нива1600. Ама тя си беше с болтове.....
                              ВАЗ 2102 СС пакет проект 4х4
                              Е250 1998-продаден
                              Субару Пустош

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X