Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Бълбука в радиатора. Дали е гарнитура на главата?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Бълбука в радиатора. Дали е гарнитура на главата?

    Здравейте, пак имам проблеми с нивата... Тя е Ваз 21213, 1,7 карбуратор, 2004 г. Днес сутринта, след спиране чух странно бълбукане откъм двигателя. Запалих, вдигнах капака, гледам шайбата на водната помпа играе здраво. Размърдах я на изгасен мотор, оказа се че се е разбил лагера на водната помпа (не знам има ли лагер въобще). Та взех нова помпа и я монтирах, запалих, изгасих и пак същото бълбукане. Отворих капачката на радиатора и изплю доволно количество антифриз, без да слагам капачката запалих и вътре в радиатора взе да бълбука антифриза. Ама здраво бълбукане. Мисля си, че е духнала гарнитурата на главата, но не съм сигурен. Нивата е на малко над 100хил. км. Главата не е сваляна до сега. Ако се наложи да сменям гарнитурата, какво ще ме посъветвате? Каква да взема, кой ремонт, освен гарнитура какво друго трябва, нови болтове или? Има ли някакви тънкости, освен зацепването на веригата? Болтовете на главата с каква сила трябва да се стегнат?
    Май много станаха питанията, извинявам се за което, но утре трябва да я оправя (сам) и не са ми ясни тези неща. Благодаря ви предварително.

  • #2
    От: Бълбука в радиатора. Дали е гарнитура на главата?

    Първо се увери,че е гарнитура и после с разглобяването.В момента в който си отворил капачката двигателят е бил загрят също изхвърля антифриза.Запали при сруден двигател и виж дали ще започне да надува маркучите,ако има проблем още при студен двигател ще втвърди маркучите.Това се пробва при затворена капачка на радиатора,при загрял двигател е нормално да втвърди леко маркучите и при отваряне на радиатора да изхвърли антифриз.
    0885719173-Красимир

    Коментар


    • #3
      От: Бълбука в радиатора. Дали е гарнитура на главата?

      Утре сутринта ще проверя. Лошо е че нямам с какво да измеря компресията.

      Коментар


      • #4
        От: Бълбука в радиатора. Дали е гарнитура на главата?

        Първоначално публикуван от disela Преглед на мнение
        Утре сутринта ще проверя. Лошо е че нямам с какво да измеря компресията.
        Не е нужно да се мери компресия,още като се запали при студен двигател и ако втвърди маркучите проблема ще е в гарнитура или главата.
        0885719173-Красимир

        Коментар


        • #5
          От: Бълбука в радиатора. Дали е гарнитура на главата?

          Първоначално публикуван от disela Преглед на мнение
          Утре сутринта ще проверя. Лошо е че нямам с какво да измеря компресията.
          Колега - трябва да срещнеш някой с Нива да ти обясни малко нещата.
          Посещението в сервиз за да видят какво е ще ти е безплатно.
          Не е нужно да я оставяш там за ремонт.
          Но е желателно да я види майстор за да определи какво да предприемеш като ремонт.
          Загрява ли ти като я караш или на място?
          Губи ли антифриз ?

          Коментар


          • #6
            От: Бълбука в радиатора. Дали е гарнитура на главата?

            Здравейте, сутринта я гледа един майстор. При студен мотор пак надува маркучите и бълбука. От ауспуха излиза бял дим. Каза ми, че съм за гарнитура. Иначе не съм забелязал да е изгубила от антифриза, а на място загрява малко над 90 градуса.

            Коментар


            • #7
              От: Бълбука в радиатора. Дали е гарнитура на главата?

              А сега виж и маслото дали е станало на боза.
              подаръци за мъже от FACOM
              промоция на читави инструменти

              и на хоби такива

              тел. О879 Ч8Ч 2З5

              Коментар


              • #8
                От: Бълбука в радиатора. Дали е гарнитура на главата?

                Първоначално публикуван от maystor Преглед на мнение
                А сега виж и маслото дали е станало на боза.
                Не е задълйително маслото да стане на боза защото водните канали са около ризата.Може пробива да е само между воден канал и цилиндъра,и да не достигне до масления канал.А дори ако има пробив към маслен канал по-вероятното е да вкара масло в охладителната течнос защото маслото е с по-голямо налягане от охладителната течност.Там вече действат правилата от физиката,течноста с по-голямо налягане избутва течноста с по-малко налягане.
                0885719173-Красимир

                Коментар


                • #9
                  От: Бълбука в радиатора. Дали е гарнитура на главата?

                  Маслото не във всички канали е с по-високо налягане.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Бълбука в радиатора. Дали е гарнитура на главата?

                    Eeee, не ме бийте де ! При мен се е случвало .
                    подаръци за мъже от FACOM
                    промоция на читави инструменти

                    и на хоби такива

                    тел. О879 Ч8Ч 2З5

                    Коментар


                    • #11
                      От: Бълбука в радиатора. Дали е гарнитура на главата?

                      И при мен не беше станало на боза. Белия пушек (лятото) и надуването на маркучите мисля са достатъчно ясен признак. Сигурно и загрява безпричинно. Сменяйте гарнитура, като тя трябва да е със силикон по целия периметър, а не като руските тук-там. Не губете време, защото на този двигател прегряването не му се отразява добре (1.7 говоря). Всичко останало е ясно - контролен шлайф на главата + проверка да не би да е спукана (това се прави или с нафта или със специални флуиди, като се загрява до определена температура). Така и така ще отваряте мотор - поогледайте какво е състоянието на цилиндрите, дали има повече от допустимо износване. На тези километри и е рано, но знаеш ли... Абе дано попаднеш на правилния майстор, че аз какви ядове брах.
                      Александър

                      Коментар


                      • #12
                        От: Бълбука в радиатора. Дали е гарнитура на главата?

                        Маслото уж не е на боза, но май ще го сменя и него.

                        Една бърза снимка:

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20110818_152912.jpg
Прегледи:1
Размер:152.8 КБ
ID:5296466

                        Коментар


                        • #13
                          От: Бълбука в радиатора. Дали е гарнитура на главата?

                          Първоначално публикуван от disela Преглед на мнение
                          Маслото уж не е на боза, но май ще го сменя и него.

                          Една бърза снимка:

                          [ATTACH=CONFIG]354856[/ATTACH]
                          Тук много ясно си личи къде е бил проблема на четвърти цилиндър,буталото е измито от антифриза.
                          0885719173-Красимир

                          Коментар


                          • #14
                            От: Бълбука в радиатора. Дали е гарнитура на главата?

                            Моята скоро я сменях,въпреки че вдигаше съвсем леки бълбучки в радиатора-/гарнитурата беше в начален стадий на прегаряне/.Бял пушек нямаше,греене също.Смених и гумичките на клапаните.Останах приятно изненанадан-цилиндрите нямаха никакво сериозно износване.Е буталата мърдаха леко,но за 160 000км. и често посещение на оборотомера в червения сектор това е нормално.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Бълбука в радиатора. Дали е гарнитура на главата?

                              Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
                              Моята скоро я сменях,въпреки че вдигаше съвсем леки бълбучки в радиатора-/гарнитурата беше в начален стадий на прегаряне/.Бял пушек нямаше,греене също.Смених и гумичките на клапаните.Останах приятно изненанадан-цилиндрите нямаха никакво сериозно износване.Е буталата мърдаха леко,но за 160 000км. и често посещение на оборотомера в червения сектор това е нормално.
                              Честито, твоята са я правили в Сряда. Моят майстор ми разправяше, че като ходил на обучение в Толияти са им обяснявали, че към 180 000 км двигателя се отваря и се минава на 1-ви ремонтен размер.
                              Александър

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X