Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Семеринг и гарнитура на полуос

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

    Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
    колегата bgbul беше дал много просто обяснение на процедурата по смяната на кранчето на парното и ми беше много лесно. Така имало врътки, но никой не казва какви. За кой лагер говорим - конусния на главината ли?

    Клещи за зегерки предполагам са тези дето се отварят навън.
    Не видя ли линковете, дето Борето ги е дал? Всичко го има там.
    И да, зегерните клещи са такива.

    Коментар


    • #17
      От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

      Семеринги си купи два, щото 99% първия ще го скъсаш и/или набиеш неправилно (предполагам не си го правил това нещо до сега)
      И нещо много важно - НЕ подпирай колата на итонг, ако държиш да си останеш невредим. Не издържа.
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #18
        От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
        Семеринги си купи два, щото 99% първия ще го скъсаш и/или набиеш неправилно (предполагам не си го правил това нещо до сега)
        И нещо много важно - НЕ подпирай колата на итонг, ако държиш да си останеш невредим. Не издържа.
        Мислех преди да го подпра на итонг, да проверя колко му е носимоспособността, но щом си пробвал няма да си правя труда. Ако утре нямаш друга работа направо да идвам в сервиза, защото 100% ще се окаже, че пред блока не става - все нещо ще се окаже, че нямам под ръка. Пиши в скайпа да не спамим.
        Александър

        Коментар


        • #19
          От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

          Знам ли кво ще правя утре, все пак е събота
          Звънни пък ще го измислим - 0885559959
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #20
            От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

            Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
            колегата bgbul беше дал много просто обяснение на процедурата по смяната на кранчето на парното и ми беше много лесно. Така имало врътки, но никой не казва какви. За кой лагер говорим - конусния на главината ли?

            Клещи за зегерки предполагам са тези дето се отварят навън.

            Сега гледам, че бобчо е обяснил, ама то цяла работилница ми трябва, менгемета, на какво ще я подпра тази кола. Май ще е по добре да изтърпя до Понеделник.
            Кранчето на парното е къде, къде по лесна операция...Лагера на вътрешното каре говорим, всмисъл него да смениш..Ти си се захванал с бая сложен ремонт, като за "новак"..По добре някой да ти го покаже или да го направиш под негов надзор.. Далече си инак..Да, трябват си някой чаркалъци, инак едва ли ще успееш да избиеш семеринга от "лапата" без на нещо да го подпреш(менгеме)...
            Ако искаш точно и кратко..Сваляш полуоските и го сменяш..Но надали с такава насока ще се справиш
            За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
            Honda Dominator 650
            088ЧЧ93979-->Борис
            0878956Ч38-->Борис

            Коментар


            • #21
              От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

              Хихи. Така си е - това си е доста сериозен ремонт. Не случайно внимателно проучвам ситуацията. Истината е, че има кой да ми го направи, но ми се иска и аз да взема участие, да се понауча - ей така, от любопитство.
              Александър

              Коментар


              • #22
                От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

                Е то е така, взимаш си руска кошница и волю неволю ставаш монтьор
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #23
                  От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

                  Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                  Хихи...има кой да ми го направи, но ми се иска и аз да взема участие, да се понауча - ей така, от любопитство.
                  Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                  Е то е така, взимаш си руска кошница и волю неволю ставаш монтьор
                  Айде, стига сте се вайкали като вдовици... Истината е, че като се счупи яко Нива, плащаме за ремонта 150-200 лв. и ореваваме орталъка, а като се счупи Диско, напр., си плащаме тия пари за никакъв ремонт, и се хвалиме, че сме минали евтино.
                  ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                  Коментар


                  • #24
                    От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

                    Ми не баш, дали ще сменяш лагер на нива или на тойота труда е аналогичен, съответно и цената му е същата. Частите вероятно са по-евтини за лада, не знам, не съм купувал неща за соц возило от доста време. Последно купих четири релета за фарове от Вайк. Е познайте - цената уж ок, ама нито едно не работеше, като и четирите бяха с различен дефект. Е не мерси.
                    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                    Коментар


                    • #25
                      От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

                      Колеги не прибързвайте,защото на другите аналози,като нива е същатата помия.Било то пълно привовно или само предно приводно,изключение са машините с цял мост отпред.Гума е,рано или късно тази гума се къса,пък кой както знае и както иска да я сменя.Вариатни няма много,вариант 1-заставаш пред блока/къщатата и разхвърляш цялата предница и сменяш,разминаваш се с цял ден труд и печене под слънцето.Вариант 2-отиваш на майстор и си плащаш като поп.Препоръчвам да се сменят и кичетата/кечета/гумени пръстени на капачките на самите вътрешни карета-без туй ще се разглобява.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

                        Първоначално публикуван от Rocco Преглед на мнение
                        Колеги не прибързвайте,защото на другите аналози,като нива е същатата помия.Било то пълно привовно или само предно приводно,изключение са машините с цял мост отпред.Гума е,рано или късно тази гума се къса,пък кой както знае и както иска да я сменя.Вариатни няма много,вариант 1-заставаш пред блока/къщатата и разхвърляш цялата предница и сменяш,разминаваш се с цял ден труд и печене под слънцето.Вариант 2-отиваш на майстор и си плащаш като поп.Препоръчвам да се сменят и кичетата/кечета/гумени пръстени на капачките на самите вътрешни карета-без туй ще се разглобява.
                        Благодаря колега. Знаех си, че ще има нещо такова дребно, което струва стотинки (те руските части са на грамаж обикновенно) и така или иначе може да се смени.
                        Александър

                        Коментар


                        • #27
                          От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

                          Голямо писане за един наистина дребен ремонт на цена 2лв. за течащия семеринг и 3 часа свободно време.Описвам най-лесния н-н за подмяната на семеринга по който действам аз:
                          1.Осигуряваш колата стабилно,а не с "Ютонг" и подобни въздушни глупости.
                          2.Сваляш гумата и развиваш гайката на полуоската с ключ 27.
                          3.Откачаш САМО долния шарнир,НО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО от 3-те болта-/8мм/,които го държат.Голямата гайка на шарнира въобще не я пипаш-/няма нужда/
                          4.Откачаш амортисьора само от долнаната страна и го свиваш с ръка колкото може нагоре за да не пречи после при вадене на полуоската.
                          5.Развиваш гайките-/3бр.,8мм./ на алуминиевия триъгълник и с една щанга леко и последователно от всички ъгли му прилагаш усилие и цялата полуос заедно с лагера поема да излиза навън.
                          6.При това хващаш вече "люлеещата" се главина+супорт,които се държат само на горния шарнир и накрайника,извиваш ги накъдето ти позволява ситуацията и в този момент помощникът ти хваща и изважда полуоската с ръка без какъвто и да е проблем.
                          7.Със зегер-клещи демонтираш зегерката на лагера и после избиваш самия лагер.
                          8.Алуминиевия тригълник в който е набит въпросния семеринг вече е свободен.
                          9.Ако работиш в полеви условия просто го поставяш между две равни по височина трупчета и избиваш стария семеринг с чук и здрава отверка.
                          10.Набиваш новия семеринг с подходяш по диаметър предмет,като започваш с леки кръговратни движения за да поеме равномерно и си готов.
                          11.Сглобяваш всичко точно в обратен ред,като не забравяш да смениш гарнитурката на ръкава на дифа.
                          12.Гайката на полуоската я стягаш умерено-/почти на ръка+съвсем леко допълнително усилие с ключа/.
                          Последно редактирано от Янко Желязков; 18-06-11, 15:44.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

                            Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
                            Голямо писане за един наистина дребен ремонт на цена 2лв. за течащия семеринг и 3 часа свободно време.Описвам най-лесния н-н за подмяната на семеринга по който действам аз:
                            1.Осигуряваш колата стабилно,а не с "Ютонг" и подобни въздушни глупости.
                            2.Сваляш гумата и развиваш гайката на полуоската с ключ 27.
                            3.Откачаш САМО долния шарнир,НО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО от 3-те болта-/8мм/,които го държат.Голямата гайка на шарнира въобще не я пипаш-/няма нужда/
                            4.Откачаш амортисьора само от долнаната страна и го свиваш с ръка колкото може нагоре за да не пречи после при вадене на полуоската.
                            5.Развиваш гайките-/3бр.,8мм./ на алуминиевия триъгълник и с една щанга леко и последователно от всички ъгли му прилагаш усилие и цялата полуос заедно с лагера поема да излиза навън.
                            6.При това хващаш вече "люлеещата" се главина+супорт,които се държат само на горния шарнир и накрайника,извиваш ги накъдето ти позволява ситуацията и в този момент помощникът ти хваща и изважда полуоската с ръка без какъвто и да е проблем.
                            7.Със зегер-клещи демонтираш зегерката на лагера и после избиваш самия лагер.
                            8.Алуминиевия тригълник в който е набит въпросния семеринг вече е свободен.
                            9.Ако работиш в полеви условия просто го поставяш между две равни по височина трупчета и избиваш стария семеринг с чук и здрава отверка.
                            10.Набиваш новия семеринг с подходяш по диаметър предмет,като започваш с леки кръговратни движения за да поеме равномерно и си готов.
                            11.Сглобяваш всичко точно в обратен ред,като не забравяш да смениш гарнитурката на ръкава на дифа.
                            12.Гайката на полуоската я стягаш умерено-/почти на ръка+съвсем леко допълнително усилие с ключа/.
                            Доста подробно описание евала Янко.
                            Land Rover Discovery II 3,9 V8
                            Лада Нива 21214 1,7i

                            Коментар


                            • #29
                              От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

                              Благодаря Янко, от това обяснение наистина ми стана ясно и ме хвана яд, че не се хванах да го правя сам. За съжаление не се стърпях и сутринта отидох да ми го направят. Както и да е. Седях на място и гледах, но нещо ме съмнява, че може и да са натегнали гайката повече отколкото трябва. Като се прибрах вдигнах колата на една страна с крика и започнах да въртя колелата. Засилвам и броя колко време се върти. Не знам, дали е правилно да се сравнява, но дясното ми се струва, че се върти по-малко отколкото лявото при еднаква начална ъглова скорост.

                              Семеринга поне видимо беше цял (пазя си го), така че явно е текло от гарнитурата. Не знам дали е правилно, но майстора сложи силикон от двете страни на гарнитурата. Засега не е текло нищо. Веднага след ремонта измих с пароструйка омаслената част и след това я напръсках с обезмаслител и почистих с кърпа. Ще следя за течове.

                              Сменени са лагера, семеринга и гарнитурата. Сменена е и гайката на главината.

                              Сега се чудя, дали да не взема утре да я развия и да я навия отново, за да съм спокоен.
                              Александър

                              Коментар


                              • #30
                                От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

                                Ако е пренатегната лошо така,че по-добре я провери.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X