Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Семеринг и гарнитура на полуос

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Семеринг и гарнитура на полуос

    Колеги, от няколко дни забелязвах някакво омасляване по десния вътрешен шарнир, но нямах време да се наведа и да видя какво е. Днес го погледнах и си покапва трансмисионно масло. Колата естествено остава на място до отстраняване на проблема, защото не се знае колко е изтекло. В Понеделник имам уговорка с майстора, но си мисля дали да не сменим семерингите и от двете страни - щом едното е тръгнало, значи и другото му е дошло времето (10 годинки не е пипано).

    Въпроса е - какво трябва да се смени - предполагам семеринг и гарнитура. Нещо друго, за което да гледаме?

    Също така поразгледах руското ръководство за смяна на въпросния семеринг и ми се стори, че ако подпра колата на един пън от дясно, бих могъл да извадя полуоската и да я сменя. Който е сменял да каже - да се захващам ли, че ме сърбят ръцете да си го направя сам.


    П.П. Интересуват ме някакви особености при смяната.

    Отивам да си купя семеринги и гарнитури и да си намеря нещо, на което да подпра колата стабилно при смяната. За друго не се сещам - ще трябва ли примерно грес, да намажа самата гарнитура като я слагам, някакви особености при отделянето на главината от полуоската - нещо, за което трябва да внимавам. Тънкости разни.
    Последно редактирано от axlastro; 17-06-11, 10:15.
    Александър

  • #2
    От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

    Какъв е автомобила????Трябва да се погледнат и лагерите на дифа да нямат много луфт и от там да се получава теча.
    0885719173-Красимир

    Коментар


    • #3
      От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

      ВАЗ 21213 (нива).

      Ето това с лагерите вече е интересен въпрос.
      От какво може да е луфта и как да го проверя.
      Александър

      Коментар


      • #4
        От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

        От къде изтича маслото от маншона или зад вътрешното каре?
        0885719173-Красимир

        Коментар


        • #5
          От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

          Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
          Колеги, от няколко дни забелязвах някакво омасляване по десния вътрешен шарнир, но нямах време да се наведа и да видя какво е. Днес го погледнах и си покапва трансмисионно масло. Колата естествено остава на място до отстраняване на проблема, защото не се знае колко е изтекло. В Понеделник имам уговорка с майстора, но си мисля дали да не сменим семерингите и от двете страни - щом едното е тръгнало, значи и другото му е дошло времето (10 годинки не е пипано).

          Въпроса е - какво трябва да се смени - предполагам семеринг и гарнитура. Нещо друго, за което да гледаме?

          Също така поразгледах руското ръководство за смяна на въпросния семеринг и ми се стори, че ако подпра колата на един пън от дясно, бих могъл да извадя полуоската и да я сменя. Който е сменял да каже - да се захващам ли, че ме сърбят ръцете да си го направя сам.


          П.П. Интересуват ме някакви особености при смяната.

          Отивам да си купя семеринги и гарнитури и да си намеря нещо, на което да подпра колата стабилно при смяната. За друго не се сещам - ще трябва ли примерно грес, да намажа самата гарнитура като я слагам, някакви особености при отделянето на главината от полуоската - нещо, за което трябва да внимавам. Тънкости разни.
          Нещо не разбрах каква ти е повредата.Едно е да ти тече семерингата на дифа и решението е ясно,друго е скъсан маншон,трето е смяната на полуоска.Иначе полуоската е един мнооого стоманен прът със шлици от двата края и едни зегерки за законтряне към вътр.черупка на карето и няма нищо общо с главината.Вадят се със силно дърпане или с обратен чук.Така че конкретизирай, за да почнем да философстваме.
          МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

          Коментар


          • #6
            От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

            След малко ще снимам.
            Омаслена е планката, която крепи диференциала към двигателя. Маншона е сух. Тече напрактика от самия диференциал, от гарнитурата на вътрешния шарнир.







            Последно редактирано от axlastro; 17-06-11, 12:10.
            Александър

            Коментар


            • #7
              От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

              Добре, че не е маншон, че трябваше да разглобяваш цялата полуоска..Колкото до тънкостите, няма чак такива тънкости..
              Най-вероятно е издъхннало това уплътнение...Но може да е и семеринга..От другата снимка..Но така като гледам снимките, на теб е омаслено от външния край, не от доло, значи по вероятно е да е семеринга..
              Прикачени файлове
              Последно редактирано от Борис Хаджиценев (bob4oo); 17-06-11, 12:39.
              За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
              Honda Dominator 650
              088ЧЧ93979-->Борис
              0878956Ч38-->Борис

              Коментар


              • #8
                От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

                Аз също залагам на семеринг+гарнитура. Други мнения.
                Александър

                Коментар


                • #9
                  От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

                  Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                  Аз също залагам на семеринг+гарнитура. Други мнения.
                  Това е няма други възможности,но си провери и лагера.
                  0885719173-Красимир

                  Коментар


                  • #10
                    От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

                    Какви инструменти ще ми трябват за операцията, да не се изненадам. Имам ключове, тресчотка, клещи, отверки и чук.
                    Ще ми трябва масльонка за да налея обратно маслото и нещо на което да подпра колата - мисля, че имам тухли итонг в мазето. Да очаквам ли някакво по-сериозно съпротивление от страна на полуоската и по специално при изваждането на семеринга. С една дума - някой който го е правил ще го помоля с две изречения да изреди операциите по ред на номерата. Знам, че за някои от вас това е елементарна операция, но аз не съм го правил досега.

                    Най-вече ме притеснява ваденето на полуоската заедно с външното каре от главината и последващия му монтаж обратно - май имаше някаква тънкост там.

                    П.П. Луфта на лагера как да го проверя ?
                    Последно редактирано от axlastro; 17-06-11, 16:30.
                    Александър

                    Коментар


                    • #11
                      От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

                      Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                      Какви инструменти ще ми трябват за операцията, да не се изненадам. Имам ключове, тресчотка, клещи, отверки и чук.
                      Ще ми трябва масльонка за да налея обратно маслото и нещо на което да подпра колата - мисля, че имам тухли итонг в мазето. Да очаквам ли някакво по-сериозно съпротивление от страна на полуоската и по специално при изваждането на семеринга. С една дума - някой който го е правил ще го помоля с две изречения да изреди операциите по ред на номерата. Знам, че за някои от вас това е елементарна операция, но аз не съм го правил досега.

                      Най-вече ме притеснява ваденето на полуоската заедно с външното каре от главината и последващия му монтаж обратно - май имаше някаква тънкост там.
                      Тънкоста е в стягането на самата гайка, защото когато се пренатегне, лагера бързо здава багажа..Затова като се затегне(Умерено)Се връща половин оборот..Ще ти трябват клещи за сваляне на зегерки, чук и ключове...Развърташ ред по ред и така Като започваш от вънка на вътре, разхлабваш Малко гайката на външното каре, развърташ болтовете на горния шарнир, на долния, след това развърташ 3те болта който държат полуоската към предния диференцял..Слагаш джантата, завинтваш леко, 2-3 навивки 3 гайки и почваш да лашкаш(към теб) джантата(това е компромисен варянт, на обратен чук..Които няма обратен чук..Но може да мине и без него, може самата полуоска да си излезне и като я дръпнеш с ръка )Така ти излиза полуоската от дифа..Махаш джантата, махаш гайката на външното каре, после изваждаш резбата(полуоската) от главината и оставяш главината на страни, взимаш клещите за зегерки, има една зегерка, махаш я, после има шайба, махаш и нея, ако нямаш пласмасов чук, с Дървеното на дръшката постепенно от всички страни(има спецялно изкривени "лапи" за тази работа", да не вземеш да млатиш навсякъде) изчукваш триъгълното-"лапата"(аз така му казвам, не му знам точното наименование..) докато не се освободи и не падне лагера, сменяш "лапата" или само семеринга, виж си и лагера за всеки случай..Аз бих сменил и лагера..И по обратния ред... Ако има нещо неясно, да обясняваме?
                      Преди да започнеш разгледай мултимедийното ръководство..
                      http://www.autoprospect.ru/vaz/21213...a-privoda.html
                      http://www.autoprospect.ru/vaz/21213...ikh-koles.html
                      П.П Забравих да кажа как се отделя семеринга от "лапата".Взимаш от гедорията камък с размера на семеринга, да го обхваща плътно, отваряш менгемето, слагаш го така че 2 от страните да са на 2те челюсти на менгемето и започваш постепенно(леко) с чука да го избиваш..После пак с камъка от гедорията го набиваш, като гледаш да е навсякаде равномерно, всмисъл трябва да е до ръба..

                      Последно редактирано от Борис Хаджиценев (bob4oo); 17-06-11, 17:14.
                      За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                      Honda Dominator 650
                      088ЧЧ93979-->Борис
                      0878956Ч38-->Борис

                      Коментар


                      • #12
                        От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

                        По спомен семерингите са ляв и десен! Не съм сигурен на 100%

                        Коментар


                        • #13
                          От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

                          Семерингите са с посока тоез ляв и десен.От ляво съм сменявал семеринг не е трудно,при мен полуоската излезе на ръка,при избиването на лагера е малко врътка.
                          Няма невъзможни работи.Тел.0888344659

                          Коментар


                          • #14
                            От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

                            Първоначално публикуван от krasivl Преглед на мнение
                            Семерингите са с посока тоез ляв и десен.От ляво съм сменявал семеринг не е трудно,при мен полуоската излезе на ръка,при избиването на лагера е малко врътка.
                            То и при набиването си е малко врътка..
                            За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                            Honda Dominator 650
                            088ЧЧ93979-->Борис
                            0878956Ч38-->Борис

                            Коментар


                            • #15
                              От: Скъсан маншон на вътрешното каре.

                              колегата bgbul беше дал много просто обяснение на процедурата по смяната на кранчето на парното и ми беше много лесно. Така имало врътки, но никой не казва какви. За кой лагер говорим - конусния на главината ли?

                              Клещи за зегерки предполагам са тези дето се отварят навън.

                              Сега гледам, че бобчо е обяснил, ама то цяла работилница ми трябва, менгемета, на какво ще я подпра тази кола. Май ще е по добре да изтърпя до Понеделник.
                              Последно редактирано от axlastro; 17-06-11, 17:52.
                              Александър

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X