Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Лагери на предните главини и борба с краткия им ресурс

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Лагери на предните главини и борба с краткия им ресурс

    Колеги,тъй като за 70 000км. вече два пъти сменям лагери+главини на предните колела започвам да мисля някакъв вариант за удължаване на ресурса на този невралгичен възел при Нива.Вярно е,че карам със сравнително тежичките Ласа ОК-144,но все пак не ми се струва нормално на всеки 25-30 000км. да се сменям лагери и главини-/главините,защото за 15-20 000км. и вече са превъртели,а цената им е сериозна//.Гайката естествено си я стягам съвсем умерено,може да се каже почти на ръка.
    Та идеята ми е следната:На мястото на оригиналните конусни,ролкови лагери да набия естествено същите по диаметър,но съчмени-/като тези на задната полуос и вече да ги стегна до откат.Така смятам,че превъртането на лагера в главината ще става много по трудно и ще е почти невъзможно.
    Вие как смятате,удачна ли е идеята,някакви предложения,идеи,насоки???П.П.Може идеята да се окаже абсолютно неприложима.Аз и затова сега набирам мнения по въпроса.

  • #2
    От: Лагери на предните главини и борба с краткия им ресурс

    Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
    Колеги,тъй като за 70 000км. вече два пъти сменям лагери+главини на предните колела започвам да мисля някакъв вариант за удължаване на ресурса на този невралгичен възел при Нива.Вярно е,че карам със сравнително тежичките Ласа ОК-144,но все пак не ми се струва нормално на всеки 25-30 000км. да се сменям лагери и главини-/главините,защото за 15-20 000км. и вече са превъртели,а цената им е сериозна//.Гайката естествено си я стягам съвсем умерено,може да се каже почти на ръка.
    Та идеята ми е следната:На мястото на оригиналните конусни,ролкови лагери да набия естествено същите по диаметър,но съчмени-/като тези на задната полуос и вече да ги стегна до откат.Така смятам,че превъртането на лагера в главина ще става много по трудно.
    Вие как смятате,удачна ли е идеята,някакви предложения,идеи,насоки???
    При конусните е препоръчителна проверка и реглаж на 10-15хиляди. Сачмени не се препоръчват при управляеми колела.
    Поне едно време беше така.

    Коментар


    • #3
      От: Лагери на предните главини и борба с краткия им ресурс

      Аз още не съм сменял, колата е гони 100 000 км. Може би не съм и давал толкова зор. Ти реглаж на предницата правил ли си - не знам дали има пряко отношение към живота на лагерите, но знае ли човек.
      Александър

      Коментар


      • #4
        От: Лагери на предните главини и борба с краткия им ресурс

        Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
        Аз още не съм сменял, колата е гони 100 000 км. Може би не съм и давал толкова зор. Ти реглаж на предницата правил ли си - не знам дали има пряко отношение към живота на лагерите, но знае ли човек.
        Бреее-100 000км.-Браво.Вярно,че моята я зоря доста по черните пътеки,но ми се струва,че би трябвало да издържат поне 40-50 000км.
        За предницата-да регулирана е и то идеално.

        Коментар


        • #5
          От: Лагери на предните главини и борба с краткия им ресурс

          Янко, каква е цената на главините?

          Коментар


          • #6
            От: Лагери на предните главини и борба с краткия им ресурс

            Първоначално публикуван от Kara Kolio Преглед на мнение
            Янко, каква е цената на главините?
            53лв.

            Коментар


            • #7
              От: Лагери на предните главини и борба с краткия им ресурс

              И аз съм с Ласа, но за сега нямам проблеми с лагерите и главините. Е вярно не я зоря много. Преди 3 години без да има нужда си смених лагерите с такива на SKF, каквито препоръчваха по руските форуми. Може и това да оказва някакво влияние.
              Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Limited 2001г.

              Коментар


              • #8
                От: Лагери на предните главини и борба с краткия им ресурс

                Първата и основна грешка поради която бързо отсвирват аксиално - радиалните лагери е тяхното регулиране . Този тип лагери трябва да работят без луфт но не и претегнати реглажа им е доста тънък момент .
                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                Коментар


                • #9
                  От: Лагери на предните главини и борба с краткия им ресурс

                  Някой знае ли в София къде могат да се купят лагери SKF.
                  Александър

                  Коментар


                  • #10
                    От: Лагери на предните главини и борба с краткия им ресурс

                    Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                    Някой знае ли в София къде могат да се купят лагери SKF.

                    Подминаваш магазина на лада на ул. "Симеон", червения дето си пазаруваш и веднага първата пряка в дясно. Там имат магазин !

                    Коментар


                    • #11
                      От: Лагери на предните главини и борба с краткия им ресурс

                      SKF отдавна не са легендарната марка от едно време. Преди месец ми донесоха два лагера за една машина. Единия беше произведен във Франция а другия в Полша. Колкото и еретично да звучи, аз бих предпочел лагери на ВМЗ Сопот.
                      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                      Из "Златния телец"

                      Коментар


                      • #12
                        От: Лагери на предните главини и борба с краткия им ресурс

                        Не може ли да се преработи за двуредов капсулован лагер.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Лагери на предните главини и борба с краткия им ресурс

                          Доколкото знам(не съм 100% сигурен) от няколко години ВМЗ са собственост на SKF.А иначе купувах само лагери SKF, но по едно време качеството стана ужасно и повече от година работих с FAG, които като качество по нищо не отстъпват на SKF но цената е по-изгодна.Има обаче и други качествени марки-всички ги знаем.Въпрос е все пак личен избор и на възможност.Зо отговорни възли обаче не бива да се допускат компромиси с качеството.
                          Живей така, че ако утре е последния ти ден, да не е необходимо да променяш нещо днес!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Лагери на предните главини и борба с краткия им ресурс

                            Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
                            Не може ли да се преработи за двуредов капсулован лагер.
                            Това е и единствената разумна промяна в този възел. Обяснено тук: http://www.rtcniva.ru/podshipniki.php Не бива, обаче, да се очакват чудеса.

                            Оригиналните са според късмета (често - според късмета с главините и шенкелите, които може и да са криви). При мен, от едната страна никога не ги бях сменял, само им оправях луфта. От другата - заедно с маслото на двигателя. По едно време главината се прецака и взех нова. Оттогава колицата мина около 40000км.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Лагери на предните главини и борба с краткия им ресурс

                              Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
                              Колеги,тъй като за 70 000км. вече два пъти сменям лагери+главини на предните колела започвам да мисля някакъв вариант за удължаване на ресурса на този невралгичен възел при Нива.Вярно е,че карам със сравнително тежичките Ласа ОК-144,но все пак не ми се струва нормално на всеки 25-30 000км. да се сменям лагери и главини-/главините,защото за 15-20 000км. и вече са превъртели,а цената им е сериозна//.Гайката естествено си я стягам съвсем умерено,може да се каже почти на ръка.
                              Та идеята ми е следната:На мястото на оригиналните конусни,ролкови лагери да набия естествено същите по диаметър,но съчмени-/като тези на задната полуос и вече да ги стегна до откат.Така смятам,че превъртането на лагера в главината ще става много по трудно и ще е почти невъзможно.
                              Вие как смятате,удачна ли е идеята,някакви предложения,идеи,насоки???П.П.Може идеята да се окаже абсолютно неприложима.Аз и затова сега набирам мнения по въпроса.
                              Търси си съчмени но двуредови самонагаждащи се от магазините на СКФ по размер и престъргвай главина не ос! УСПЕХ!
                              Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X