Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Лада Нива СОЛАР

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Лада Нива СОЛАР

    След позвъняване на колегата Aldr и остановяване,че при колата няма никой.Аз също се отказах да ходя към базата на УЗО.Не опреквам колега,от сутринта беше доста лошо и променливо времето,може това да го е подвело.

    Коментар


    • #17
      От: Лада Нива СОЛАР

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2_a.jpg
Прегледи:1
Размер:184.6 КБ
ID:5285994Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1_a.jpg
Прегледи:1
Размер:183.8 КБ
ID:5285996Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2_b.jpg
Прегледи:1
Размер:213.2 КБ
ID:5285995Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1_c.jpg
Прегледи:1
Размер:127.8 КБ
ID:5285997Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2_e.jpg
Прегледи:1
Размер:152.2 КБ
ID:5285998Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2_d.jpg
Прегледи:1
Размер:115.4 КБ
ID:5285999Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1_b.jpg
Прегледи:1
Размер:248.9 КБ
ID:5286000Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2_c.jpg
Прегледи:1
Размер:185.8 КБ
ID:5286001Прилагам снимки от демонстрацията на Лада Нива СОЛАР от миналия четвъртък през целия ден и от петък до 9:30 ч. в комплекса на ЮЗУ - Бачиново, Благоевград. В петък от 10 ч. бяхме на лекция в комплекса на българин живеещ в Nevada, USA за обсъждане всевъзможни начини за акумулиране на енергия, а следобед завеждах WORKSHOP: Solar Systems. Физически нямах възможност в петък непрекъснато да бъда до Нивата понеже вървяха презентации и дискусии в комплекса. За контакти с мен: Митко Стоев, GSM: 0887 180 966. В София живея близо до The Mall (ж.к. Полигона) на Цариградско шосе, а в Благоевград в Струмско и съм на работа в УК 2, ст.2313, ЮЗУ "Н. Рилски". Тази седмица съм София с Лада Нива СОЛАР, другата до сряда съм в Благоевград с другата ми Лада 2107 и след това тръгвам с нея за Патра, Пелопонес, Гърция. Ще бъде от взаимна полза да обсъдим на срещите това което правя по интегриране на различни модулни системи към Лада Нива за по-ефективното и използване в зависимост от конкретното предназначение.
      Лада Нива 4Х4 1.7 i ГИ; Лада 2107; Лада 2103; Dacia Logan II MCV TCe 0.9l 90 Hp ГИ

      Коментар


      • #18
        От: Лада Нива СОЛАР

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PIC02561.jpg
Прегледи:1
Размер:187.4 КБ
ID:5287912Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PIC00103.jpg
Прегледи:1
Размер:169.6 КБ
ID:5287913Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PIC00105.jpg
Прегледи:1
Размер:174.2 КБ
ID:5287914Пиша от Патра, Гърция където се озовах след 1100 км преход с Лада 2107 през Игуменица и о-в Лефкада. Проучвам тази част на Гърция за бъдещ off-road с Лада Нива СОЛАР. Навсякъде има подходящи коларски пътища в планините за Нивата. По тези пътища постоянно се движат гръцки 4Х4 пикапи за да си вършат хората работата с тях в планините. В Патра намерих новата им LPG зарядна станция с GPS координати: N 38.20552, E 021.71078 (www.itouchmap.com) и литър газ е 0,82 евро. Освен това има и сервизни услуги с Нива показани на снимката. Гърция е отлично място за Лада Нива, но трябва да е оборудва джипката с фотоволтаика, две хладилни чанти, туба за бензин, газова уредба и защита от слънцето, че тук слънцето силно пече. Пътуваш, къпеш се в морето, катериш в планините, а вечер правиш къмпинг и на другия ден продължаваш за някъде и така хиляди километри. Единственото условие е да не се пали огън на открито, че тук са яко наплашени от горските пожари и има пожарникари който контролират 24 ч. горския фонд.
        Последно редактирано от mstoev; 01-07-11, 20:21.
        Лада Нива 4Х4 1.7 i ГИ; Лада 2107; Лада 2103; Dacia Logan II MCV TCe 0.9l 90 Hp ГИ

        Коментар


        • #19
          От: Лада Нива СОЛАР

          Това си е мазохизъм с Лада да минеш 1100км.
          Няма невъзможни работи.Тел.0888344659

          Коментар


          • #20
            От: Лада Нива СОЛАР

            195 000 км са минати до момента и то основно преходи над 1 000 км. В Гърция прехода е над 3 000 км...
            Лада Нива 4Х4 1.7 i ГИ; Лада 2107; Лада 2103; Dacia Logan II MCV TCe 0.9l 90 Hp ГИ

            Коментар


            • #21
              От: Лада Нива СОЛАР

              Първоначално публикуван от krasivl Преглед на мнение
              Това си е мазохизъм с Лада да минеш 1100км.
              Не думай,направо си е приключение!?
              Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

              Коментар


              • #22
                От: Лада Нива СОЛАР

                Е все пак зависи от модела Лада.Ако е Самара или 110 аз бих се навил.Слагам един резервен комутатор в жабката и газ.Но с Нива или старите задноприводни Лади си е приключение най-вече поради високото ниво на шум в салона.Карах /и още я имам/ Жигули 1600 доста време.Изминах с нея близо 200 000км. и единственото нещо с което не можах да свикна беше именно завишения шум в салона при подържане на скорости 120-140км/ч.-/нещо,което при по-новите модели Лада го няма/.

                Коментар


                • #23
                  От: Лада Нива СОЛАР

                  Колата е ВАЗ 2107, 4 - скоростна кутия, датчик на хол и на магистралата поддържа 100 -110 км/ч. Маслото което и сложих е Шел 20 W - 50, 4 л и голям маслен филтър. Там където свършва асфалта колите за магистрала спират, а по коларския път продължава ВАЗ. Колата върши добра работа за див къмпинг в Гърция. Сега ще я заредя с газ и тръгвам в горещината на преход 200-300 км Патра - Пиргос - Патра.
                  Лада Нива 4Х4 1.7 i ГИ; Лада 2107; Лада 2103; Dacia Logan II MCV TCe 0.9l 90 Hp ГИ

                  Коментар


                  • #24
                    От: Лада Нива СОЛАР

                    Изглежда супер като идея ама това с фотоволтаика ми се струва безсмислено.
                    От фотоволтаик има смисъл ако си примерно на жижа високо без ток и генератор.
                    А ти в колата можеш за 10 мин работа на мотора да заредиш акумулаторите с толкова ток колкото тоя панел няма да успее да зареди за цял ден.
                    Доколкото разбирам панела трябва да го прибираш когато караш така че става още по гадно.
                    Ники

                    Коментар


                    • #25
                      От: Лада Нива СОЛАР

                      Първоначално публикуван от mstoev Преглед на мнение
                      Реших да реализирам няколко проекта с моята Лада Нива, като един от тях е соларен проект, т.е. ефективно да използвам слънчевата енергия в автомобила. Нивата в този проект е ...продължително да върши полезна работа в изолирани райони...
                      Това е и моя стара идея. В Практикер видях соларни панели (по 749 лв.), които по размер пасват за покрива на джип. Как мислите, стават ли за този проект?
                      ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                      Коментар


                      • #26
                        От: Лада Нива СОЛАР

                        trapper: Предлагам ти след като се върна от прехода си в Гърция след 14.07.11 г. да се видим в София и да обсъдим интегрирането на фотоволтаика в джипа ти. Практическия опит с фотоволтаиката и подходящите консуматори за нея са едни от най-важните моменти за разрешаване преди инвестицията.
                        Лада Нива 4Х4 1.7 i ГИ; Лада 2107; Лада 2103; Dacia Logan II MCV TCe 0.9l 90 Hp ГИ

                        Коментар


                        • #27
                          От: Лада Нива СОЛАР

                          Погледнете как е решен същият проблем при ветроходните лодки- не е необходимо да изобретявате колелото отново. Там има още по-тежки изисквания, но успяват да се справят и без ветрови генератори. Има гъвкави слънчеви панели, които не е необходимо да сваляте от покрива на колата.
                          There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                          No wahalla.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Лада Нива СОЛАР

                            infineon: Можем да се срещнем и да експериментираме не на хижа, а на паркинга пред блока. Консуматорите във всеки джип ще бъдат две хладилни чанти по 50 W в които има кутии с бира Загорка (нали съм от Зарата и си държа на марката). Слънчево, горещо време както е сега на Пелопонес и ни трябва охладена бира за по-конструктивна дискусия по проблема "Интегриране на фотоволтаика в джипове и автомобили". Джипа ти ще трябва работи само при включен двигател, че иначе няма да можеш след време докато охладиш бирата да стартираш двигателя на джипа си и ще трябва с кабели да ти подам ток към стартовия ти акумулатор. Консуматорите теглят всеки един по 4 А т.е. 8 А от генератора. Можеш сам да прецениш какво ще стане с акумулатора ти и след колко време ако спреш двигателя на джипа ти да работи. Аз ще включа двете хладилни чанти към двата фотоволтаични модула по 70 W на покрива на джипа си без да шумя на паркинга, ще изолирам стартовия акумулатор от тези консуматори и ще отида да си гледам работата докато се изстуди бирата.

                            Фотоволтаичните модули е необходимо да се пренасят в сандък за да се предотврати риска от дефектирането им. Сандъка може да се проектира да става на работна маса с навиването на 4 метални крака. Така, че имаш фотоволтаика на покрива и работна маса което са плюсове за работа на джипката в изолирани места от енергийната мрежа.
                            Лада Нива 4Х4 1.7 i ГИ; Лада 2107; Лада 2103; Dacia Logan II MCV TCe 0.9l 90 Hp ГИ

                            Коментар


                            • #29
                              От: Лада Нива СОЛАР

                              Tramp: Гъвкавите фотовлтаичните ламинати (UniSolar) от амрофен силиций са с по-малък к.п.д. и с по-голяма площ..., а площта на покрива на джипа е ограничена. За жалост фотовoлтаиката e с малък к.п.д. и за по-голяма мощност е необходима по-голяма фотоволтаична площ. Големината на покрива на Лада Нива е строго фиксиран и фотоволтаиката трябва да използва размерите на тази площ за получаване на максимална мощност. Има съществена разлика при използването на фотоволтаиката в случаите: лодка във водата и джипка в гората.
                              Лада Нива 4Х4 1.7 i ГИ; Лада 2107; Лада 2103; Dacia Logan II MCV TCe 0.9l 90 Hp ГИ

                              Коментар


                              • #30
                                От: Лада Нива СОЛАР

                                Да, знам, че гъвкавите панели са с по-нисък КПД, но това е цената да не разпъваш катуна при всяко спиране. Както е казал класикът: "Няма пълно щастие"
                                Темата за слънчевата енергия интересува много хора и е сравнително често дискутирана във Форума. Малките, твърди панели, общо взето решават проблема със захранването на дребни консуматори. Обаче, постави ли се въпроса: "Студена бира?" и работата се омазва- оказва се, че технологията не е напреднала достатъчно. Тъжно...
                                http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=68820
                                There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                                No wahalla.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,310 в 20:45 на 05-12-25.

                                Зареждам...
                                X