Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Лада Нива СОЛАР

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Лада Нива СОЛАР

    Реших да реализирам няколко проекта с моята Лада Нива като един от тях е соларен проект т.е. ефективно да използвам слънчевата енергия в автомобила. Нивата в този проект е за двама без задната седалка и предназначението и е продължително да върши полезна работа в изолирани райони. Мобилен слънчев офис е една от целите, къмпинг и подпомагане на малкия бизнес в тези изолирани места са други цели. Монтирах два фотоволтаични генератора на покрива на автомобила като всеки един е по 70Wp мощност. Десният фотоволтаичен модул захранва стартовия акумулатор на Нивата и соларния офис (Notebook, GSM, радиотелефони, навигация, фотоапарат, AAA, АА батерии и др.) като работното място е това до шофьора. Левият фотоволтаичен модул захранва втори стартов акумулатор (след време соларен) който е свързан с инвертор 1000 W за 220 V ac. Основно проекта ми се базира на 12 V dc мрежа с подходящи консуматори. Зареждането на втория стартов акумулатор става и по време на движение на автомобила като е свързан успоредно. Изискването за него е да бъде по технически характеристики и старост като първия стартов акумулатор. След спиране на автомобила този акумулатор се разкача от системата и се използва отделно с инвертора. Същия може да се зареди и с левия фотоволтаичен модул чрез соларен регулатор/зарядно за Pb-кисел акумулатор. Търся малък бензинов генератор за 12/24 V dc с който при нужда да зареждам Pb-кисели акумулатори. Фотоволтаичната площ я използвам и за захранване на 50 W ел. хладилна чанта. Предвиждам Лада Нива Солар за малкия бизнес в изолирани райони да захранва акумулаторите на ел. отверка, бормашина, лозарска ножица, компресор и др. широко използвани в бита ни консуматори на 12 V dc. Лада Нива Солар е удобна и за изследователска работа като захранва мониторингови системи - професионална метеорологична станция и подвижна химична лаборатория включени към мобилния соларен офис. При необходимост от повече мощност може монтираната фотоволтаика върху джипката да достигне 280 Wp. Фотоволтаичните модули и рейките се транспортират вътре в джипката, а когато е спряла се монтират Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Lada Niva SOLAR_PV_3.jpg
Прегледи:1
Размер:152.5 КБ
ID:5926810Натиснете снимката за да я уголемите

Име:K_2.jpg
Прегледи:1
Размер:181.7 КБ
ID:5926818Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Lada Niva Solar_7.jpg
Прегледи:1
Размер:106.2 КБ
ID:5926817Натиснете снимката за да я уголемите

Име:El box_1.jpg
Прегледи:1
Размер:104.1 КБ
ID:5926816Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Lada Niva SOLAR_5.jpg
Прегледи:1
Размер:151.1 КБ
ID:5926815Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Lada Niva Solar_6.jpg
Прегледи:1
Размер:126.1 КБ
ID:5926814Натиснете снимката за да я уголемите

Име:K_1.jpg
Прегледи:1
Размер:167.0 КБ
ID:5926813Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Lada Niva SOLAR_PV_1.jpg
Прегледи:1
Размер:137.2 КБ
ID:5926812Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ADAP_PC_2.jpg
Прегледи:1
Размер:184.1 КБ
ID:5926811Натиснете снимката за да я уголемите

Име:REG_1.jpg
Прегледи:1
Размер:142.6 КБ
ID:5926819на покрива т.е. не е проблем Лада Нива СОЛАР да прониква в изолирани райони като фотоволтаиката и електрониката са добре защитени вътре в купето.
    Последно редактирано от mstoev; 25-04-11, 20:14.
    Лада Нива 4Х4 1.7 i ГИ; Лада 2107; Лада 2103; Dacia Logan II MCV TCe 0.9l 90 Hp ГИ

  • #2
    От: Лада Нива СОЛАР

    Миналата година смятах да направя същото, но специалистите от форума ме убедиха, че е прекалено скъпо и неефикасно, затова се замислих за ел.генератор с двг. Ако измислиш как да си направиш и един климатроник, ще имаш съвършената Нива.
    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

    Коментар


    • #3
      От: Лада Нива СОЛАР

      Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
      ...но специалистите от форума ме убедиха, че е прекалено скъпо и неефикасно...
      Ама е тарикатско и е грийн Шегата на страна - много ми харесва как е станало, дори започвам да си мисля какво ще стане ако същото нещо се направи на нива Пикап или Дълга база - вярно не е толкова проходима, но нищо чудно да може да захранва и два акумулатора, което ни довежда до идеята колата да се преработи в електрическа + генератор с вътрешно горене, комбиниран с фотоволтаиците. Друг е въпроса доколко такава преработка ще си заслужава да се прави на бързо гниещата нива, но пък е добър вариант за прототип. И не, тук въпроса не е доколко ще спестиш от гориво.

      П.П. Ако може колегата да сподели приблизителната стойност на подобна преработка.
      Александър

      Коментар


      • #4
        От: Лада Нива СОЛАР

        Скъпата инвестиция са фотоволтаичните модули, но те ще надживеят няколко Ниви като след 25 г. експлоатация мощността им може да падне едва с 10% ..., а колко ще падне нашата житейска мощност за това време е друг въпрос. Всеки може да провери колко е цената на 70 W PV модул в Интернет и да сравни с разходите за бензин, подръжка, данъци, такси, застаховки и да направи извод кое е по устойчиво като инвестиция. Стандартната мощност осигурена чрез фотоволтаика за един човек в изолиран район е 70 W т.е. два модула са достатъчни на Нивата и без проблем се инсталират върху покрива. До колко е ефикасна фотоволтаиката може лесно да се тества, като се включи консуматор към запалката на спряла Нива да тегли 4Ah например хладилна чанта или Notebook и осезателно се усеща като се опита да се запали Нивата след време. В Нивата ел. инсталацията е за 12 V dc и консуматори за този стандарт могат лесно и на ниска цена да се намерят, а също те покриват и изискаванията за енергийа ефективност. Мине ли се на ел. генератор 220 V aс ДВГ нещата стоят по друг начин и за реализиране на устойчив мобилен слънчев офис няма нужда от него. Ел. генератора трябва да бъде на изхода 12/24 V dc за инсталацията, консуматорите и акумулаторите на Нивата. Конструкцията на Нивата не се променя, а се разработва на модулен принип: 1) фотоволтаика за конкретни приложения изискващи допълнителна ел. енергия, 2) пренасяне на велосипеди върху теглича или задната врата, 3) пренасяне на кану или каяк върху покрива, 3)теглене на ремарке или каравана, 4) лов - оръжия, кучета, 5) риболов - въдици, 6) къмпинг -оборудване за къмпинг, 7) туризъм - еднодневни разходки или пътешествия с необходимата екипировка, ски и др. Това са отделни модули които трябва да се приспособят за Нива и при нужда да се слагат и вадят от джипката без съществени промени на автомобила с висока проходимост. Целта е не съвършенна Нива, а да се постигне многофункционалност за използване на Нивата което е заложено при нейното проектиране.
        Лада Нива 4Х4 1.7 i ГИ; Лада 2107; Лада 2103; Dacia Logan II MCV TCe 0.9l 90 Hp ГИ

        Коментар


        • #5
          От: Лада Нива СОЛАР

          Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
          Ама е тарикатско и е грийн Шегата на страна - много ми харесва как е станало, дори започвам да си мисля какво ще стане ако същото нещо се направи на нива Пикап или Дълга база - вярно не е толкова проходима, но нищо чудно да може да захранва и два акумулатора, което ни довежда до идеята колата да се преработи в електрическа + генератор с вътрешно горене, комбиниран с фотоволтаиците. Друг е въпроса доколко такава преработка ще си заслужава да се прави на бързо гниещата нива, но пък е добър вариант за прототип. И не, тук въпроса не е доколко ще спестиш от гориво.

          П.П. Ако може колегата да сподели приблизителната стойност на подобна преработка.
          Съчетаването на висока проходимост и нежна фотоволтаика си е деликатен проблем за разрешаване. Компромис не правя - фотоволтаиката и електрониката надеждно укрепени и защитени вътре в Нивата и се монтират върху спрял автомобил. Фотоволтаиката монтирана върху Нивата може лесно с автомобила да се ориентира на юг на подходящ ъгъл за да работи ефикасно, но не и да се разкарвам с Нивата с монтирани фотоволтаични модули върху неравен терен. Високоефективните ФВ модули са покрити със стъкло което издържа на градушки, а вътре в модула слънчевите елементи са свързани последователно/успоредно с многобройни контакти и достатъчно е да се разхерметизира модула или да се наруши вътрешен контакт за да се бракува фотоволтаиката. Може да се използва фотоволтаика под формата на гъвкави ламинати които са устойчиви на вибраци, удари, но имат по-малък к.п.д. т.е трябва по-голяма площ за по-голяма мощност. Ламината лесно се зацапва от прах и трудно се чисти за разлика от стъкленото покритие. Каквато и да е фотоволтаиката тя трябва да се пази. Късата база високопроходина Нивата с предни опори върху предната броня може да пренася дълги предмети т.е. без проблем е инсталирането на 4 бр. ФВ модули, а това е 280 Wp. Модулите 4бр. лесно се транспортират вътре в автомобила. Дългата база има дълъг покрив, но нека в купето се постави за пренасяне пакет от два или четери модула с единичен размер на модула 122 см x 56 см (за жалост фотоволтаиката е с ниско к.п.д. и иска площ за мощност) и ще се види, че пакета ще блокира задните две места т.е. автомобила ще е подходящ отново за 2 човека в него. Тръгне ли се към Лада Нива електромобил нещата загрубяват много по отношение на проектирания евтин, високо проходим автомобил Нива за нивата и скъпия електромобил за урбанизирания район с добре подържана пътна настилка. Нивата е Full time и разхода на енергия е голям. Някакъв хибрид може да се направи като демонстрация, но ще скъп и непродаваем. Трябва голяма инвестиция в електродвигател и акумулаторен блок и тази инвестиция за мен лично не е оправдана да карам такъв скъп и проблематичен автомобил само в града. За зареждане на акумулаторния блок трябват много Аh и голяма ФВ площ която се монтира не на Нивата, а на голяма площ на земята т.е. електрозарядна соларна станция. Идеята за използване на допълнителна електроенергия в Нивата е в друга насока т.е. да се достигне до това място до което достигат възможностите на Лада Нива и при спряла джипка да се монтира фотоволтаика върху покрива за задоволяване на необходимите потребности от електроенергия като престоя на неподвижния автомобил е заначително дълъг за използване на конвертираната слънчева енергия вътре в джипката и близо около нея.

          Съществен е модулния принцип в преработката в зависимост от предназначението (консуматорите). Първо се дискутира използването на високо ефективни консуматори и времето на ефективната им работа т.е. определя се колко Ah им е необходимо да работят по предназначение, след това се проектира фотоволтаичния генератор, дискутира се диаграмата на риска на проекта, търсят се доставчиците на отделните елементи и накрая се определя цената на цялостната инвестиция за конкретната преработка.
          Последно редактирано от mstoev; 27-04-11, 10:00.
          Лада Нива 4Х4 1.7 i ГИ; Лада 2107; Лада 2103; Dacia Logan II MCV TCe 0.9l 90 Hp ГИ

          Коментар


          • #6
            От: Лада Нива СОЛАР

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:UNITEC EASY-START.jpg
Прегледи:1
Размер:107.1 КБ
ID:5271844Един от проблемите които ми се наложи да разреша за Лада Нива СОЛАР е: (1) зареждане от запалката до 4А ток на изолиран (резервен, за други цели) втори Pb-кисел стартов алумулатор (за сега е такъв, а не соларен) по време на движение на Лада Нива и (2) зареждане на същия акумулатор от запалката , но при спряна джипка само с ФВ модул който е свързан с работещия стартовия акумулатор чрез регулатор/зарядно устройство за Pb-кисел акумулатор. Направих го бързо с подръчни средства, след това потърсих разрешение на проблема по Интернет и накрая как стоят нещата в магазина. Устройството е UniTec EASY-START Model: 75622 с визуален светлинен контрол на зареждане, 5 м кабел, 16А бушон за защита и в eBay струва 14,50 евро, а в нашия магазин е 12,99 лв. Не си заслужава труда и средствата да се прави. Купуваш и асамблираш. Двете клейми за втория акумулатор, кабел, кабелни обувки и една метална силова запалка за Нива са другите разходи които са по-скъпи от самото устройство. Back up на втория акумулатор лесно се разреши от Лада Нива в продължително действие. Back up включва възбуждане и пълно зареждане на втория акумулатор което са две различни неща. Времето на работа на ДВГ за възбуждане с цел стартиране с него на друга Нива е 4 мин., но може да бъде и друго това време и е в зависимост от техн. характеристики на акумулатора и до колко е разреден. За зареждането трябва продължително джиткане с Нивата на по-високи обороти.
            Последно редактирано от mstoev; 27-04-11, 11:39.
            Лада Нива 4Х4 1.7 i ГИ; Лада 2107; Лада 2103; Dacia Logan II MCV TCe 0.9l 90 Hp ГИ

            Коментар


            • #7
              От: Лада Нива СОЛАР

              Този проект е нещо уникално! Той ще позволи на много хора да съчетаят приятната почивка сред природата, като не зарязват напълно работата в офисът си! Но няма ли да е по ползотворно ако този проект бъде осъществен с Буханка? Понеже буханката има достатъчно място вътре за един нормален офис, и достатъчно място на покривът за соларни панели. В същото време е и достатъчно проходима (мисля че не отсъпва почти по нищо на нивата като проходимост).
              Още веднъж поздрави и успешно завършване на проекта! Ще го следя с ограмен интерес!
              Кольо Динев

              Коментар


              • #8
                От: Лада Нива СОЛАР

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P22-05-11_12.31.jpg
Прегледи:1
Размер:210.4 КБ
ID:5282574Загубих се известно време понеже бях в Полша, Германия и Чехия. Минах хиляди километри с автобуси и автомобили и видях, че така както го правим off-road с джиповете, АТВ и моторите там това не може да стане. Навсякъде бариери и надписи с предупреждения. Просто е страхотия да слезеш от пътя и да хванеш гора с джипа. Не става да палиш огън, а също и да шумиш с агрегат за ток. Най-добрия вариант е фотоволтаика понеже не пречиш на никой и модул с велосипеди към джипа. Условията за каране на велосипеди са отлични и затова към Лада НИВА СОЛАР като се върнах поставих THULE 970 Xpress за 2 велосипеда. На магистралата тествах джипа и установих, че без проблем на 5-та поддържам 110 км/ч с двата велосипеда отзад. За спане си поръчах палатка Jurek от Чехия която е удобна за изграждане на мобилен соларен офис. Мои приятели с тази палатка за 4-ма обиколиха света и сега заминават за off-road в Австралия като там наемат оборудвани джипове и ще минат с тях 1300 км през пустинята. Другата седмица на Бачиново в Благоевград ще демонстрирам Лада Нива СОЛАР πο време на WORKSHOP: Solar Systems.
                Лада Нива 4Х4 1.7 i ГИ; Лада 2107; Лада 2103; Dacia Logan II MCV TCe 0.9l 90 Hp ГИ

                Коментар


                • #9
                  От: Лада Нива СОЛАР

                  Колега,работиш с доста голям ентусиазъм по проекта,това си е доста мащабен проект.По кое време другата седмица,ще правиш демонтрацията.Мисля да дойда да погледам.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Лада Нива СОЛАР

                    Пиши в темата кога ще дойдеш в парк Бачиново да покажеш нивата.
                    На нас клиренс ни трябва , не скорост

                    Коментар


                    • #11
                      От: Лада Нива СОЛАР

                      Четвъртък и петък през целия ден ще бъда на Бачиново в комплекса на ЮЗУ "Неофит Рилски", Благоевград. В неделя сутринта ще закарам с Нивата група чехи с екипировка до хижа Македония през Парангалица и се връщам в София.
                      Лада Нива 4Х4 1.7 i ГИ; Лада 2107; Лада 2103; Dacia Logan II MCV TCe 0.9l 90 Hp ГИ

                      Коментар


                      • #12
                        От: Лада Нива СОЛАР

                        След проливния дъжд придружен с град паркирах Лада Нива СОЛАР в комплекса на ЮЗУ "Н. Рилски", Бачиново, Благоевград. Днес и утре може да се види Нивата към която има палатка Jurek (снощи ми я донесоха чехи от Прага), THULE горен багажник и държател за велосипеди към теглича. Ще се радвам да се запозная на живо с колеги от форума и да обсъдим използването на слънчевата енергия в Лада Нива.
                        Лада Нива 4Х4 1.7 i ГИ; Лада 2107; Лада 2103; Dacia Logan II MCV TCe 0.9l 90 Hp ГИ

                        Коментар


                        • #13
                          От: Лада Нива СОЛАР

                          Утре след 10:30,ще дойда да огледам проекта.Много ми е интересно

                          Коментар


                          • #14
                            От: Лада Нива СОЛАР

                            Отидох;видях; и си тръгнах. Нивата беше заключена . Нямаше никой .
                            На нас клиренс ни трябва , не скорост

                            Коментар


                            • #15
                              От: Лада Нива СОЛАР

                              Добре е да беше оставил поне телефон колегата, че желаещите да видят, да могат да го извикат да отключи.
                              А в София може ли да се види туй чудо на руския автопром.
                              подаръци за мъже от FACOM
                              промоция на читави инструменти

                              и на хоби такива

                              тел. О879 Ч8Ч 2З5

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X