Колеги, отварям тази тема за конкретни съвети и идеи по настройване и евентуален ремонт на въпросното устройство в предблокови условия. Ако сметнете, че дублирам други теми, може да ги слеете.
Днес реших да си поиграя малко с настройките за оборотите при празен ход, тъй като не ми харесваше работата на мотора и най-вече миризмата на това, което излиза от ауспуха. Оказа се, че за да не гасне при рязко отпускане на газта, винта за качеството на сместа трябва да е поне на 5 оборота от момента на неустойчива работа на двигателя, което според мен е много. В крайна сметка върнах гениалното по простота решение, предложено от Ясен, а именно едно кабелче със сечение 1 кв.мм със съответните кабелни обувки и изолация, свързано за ел. магнитния клапан и бобината. Въпреки, че смених блока за управление на клапана и самия него, проблема с гасненето оставаше, а при малко по-студен двигател и издърпан смукач клапана постоянно отваря и затваря в диапазона 1500-1700 об. мин. Както и да е - след като свързах клапана в положение постоянно отворен при подаден контакт (положение II на контактния ключ), нещата се промениха коренно - при регулирането на качеството на сместа се наложи да развия винта на около 2 оборота от точката на нестабилна работа на мотора (около1,5-2 оборота преди да даде упор) и мотора си заработи като часовник на 900 об.мин при 90 градуса. Все още обаче усещам някакво колебание в работата на мотора на празен ход на моменти - оборотите падат с около 50-100, след малко пак се връщат.
Тъй като още е студено и неудобно за работа, не съм се занимавал с измерване на нивото. Единствено съм сменил всичките три мембрани. Дали има нужда да настройвам положението на мембраната, която се намира отстрани, над винта за количеството, и как да го направя правилно?
П.П. Друго странно нещо, което забелязах е при по-екстремно ускоряване на 2-ра или 3-та предавка - някъде около 4000 - 4500 об. мин, стрелката на тахометъра започва да подскача наляво и надясно, а мотора сякаш започва да прекъсва, не мога точно да го опиша. При вдигане на оборотите на празен ход до 6000 об. мин няма такива проблеми.
Ето и как работеше мотора малко преди да приключа с опитите за настройване.
Днес реших да си поиграя малко с настройките за оборотите при празен ход, тъй като не ми харесваше работата на мотора и най-вече миризмата на това, което излиза от ауспуха. Оказа се, че за да не гасне при рязко отпускане на газта, винта за качеството на сместа трябва да е поне на 5 оборота от момента на неустойчива работа на двигателя, което според мен е много. В крайна сметка върнах гениалното по простота решение, предложено от Ясен, а именно едно кабелче със сечение 1 кв.мм със съответните кабелни обувки и изолация, свързано за ел. магнитния клапан и бобината. Въпреки, че смених блока за управление на клапана и самия него, проблема с гасненето оставаше, а при малко по-студен двигател и издърпан смукач клапана постоянно отваря и затваря в диапазона 1500-1700 об. мин. Както и да е - след като свързах клапана в положение постоянно отворен при подаден контакт (положение II на контактния ключ), нещата се промениха коренно - при регулирането на качеството на сместа се наложи да развия винта на около 2 оборота от точката на нестабилна работа на мотора (около1,5-2 оборота преди да даде упор) и мотора си заработи като часовник на 900 об.мин при 90 градуса. Все още обаче усещам някакво колебание в работата на мотора на празен ход на моменти - оборотите падат с около 50-100, след малко пак се връщат.
Тъй като още е студено и неудобно за работа, не съм се занимавал с измерване на нивото. Единствено съм сменил всичките три мембрани. Дали има нужда да настройвам положението на мембраната, която се намира отстрани, над винта за количеството, и как да го направя правилно?
П.П. Друго странно нещо, което забелязах е при по-екстремно ускоряване на 2-ра или 3-та предавка - някъде около 4000 - 4500 об. мин, стрелката на тахометъра започва да подскача наляво и надясно, а мотора сякаш започва да прекъсва, не мога точно да го опиша. При вдигане на оборотите на празен ход до 6000 об. мин няма такива проблеми.
Ето и как работеше мотора малко преди да приключа с опитите за настройване.
Коментар