Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за маслото в диференциалите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за маслото в диференциалите

    По време на смяна на семеринг се установи, че маслото в задния ми диференциал е буквално на каша. Днес го видях източено в легена - беше особено гнусна субстанция. Оказа се, че тапичката на отдушника отгоре на диференциала я няма и от там е влезнало каквото е влезнало.

    Време, място и нерви за самостоятелна занимавка нямах затова оставих пичовете от сервиза пред блока да сменят маслото. Отначало им казах да е синтетично, после се отметнах поради съвети от близки хора... но стана тя каквато стана и вече съм със синтетично масло в задния диференциал, една неотворена туба от литър "резервно" (да си имам) и едни пари по-малко. Сложили са ми "Repsol Cartago traccion Integral EP 75W90", което се води GL-5 и L.S.D. Първото уж знам какво е, второто хич не. Очаквам някой да ме успокои и да ми каже, че така все пак нещо ще е по-добре

    Сега в посока към въпроса... В предния диференциал нямам никаква представа какво масло има. Със сигурност не е синтетично, защото съм сменял маслата на "всичко" преди година и нямам спомен да съм изпитвал такъв ценови шок като днешния. Та въпросът е: има ли проблем ако маслото в диференциалите е различно? Сиреч има ли смисъл да сменям маслото и на предния диференциал с това, което имам за "резерва", или да си затрая?

    И още - на колко хил. км. обикновено се сменя маслото на диференциалите, при положение, че колата не се кара през реки и не кисне в кални бани?

  • #2
    От: Въпрос за маслото в диференциалите

    Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
    По време на смяна на семеринг се установи, че маслото в задния ми диференциал е буквално на каша. Днес го видях източено в легена - беше особено гнусна субстанция. Оказа се, че тапичката на отдушника отгоре на диференциала я няма и от там е влезнало каквото е влезнало.

    Време, място и нерви за самостоятелна занимавка нямах затова оставих пичовете от сервиза пред блока да сменят маслото. Отначало им казах да е синтетично, после се отметнах поради съвети от близки хора... но стана тя каквато стана и вече съм със синтетично масло в задния диференциал, една неотворена туба от литър "резервно" (да си имам) и едни пари по-малко. Сложили са ми "Repsol Cartago traccion Integral EP 75W90", което се води GL-5 и L.S.D. Първото уж знам какво е, второто хич не. Очаквам някой да ме успокои и да ми каже, че така все пак нещо ще е по-добре

    Сега в посока към въпроса... В предния диференциал нямам никаква представа какво масло има. Със сигурност не е синтетично, защото съм сменял маслата на "всичко" преди година и нямам спомен да съм изпитвал такъв ценови шок като днешния. Та въпросът е: има ли проблем ако маслото в диференциалите е различно? Сиреч има ли смисъл да сменям маслото и на предния диференциал с това, което имам за "резерва", или да си затрая?

    И още - на колко хил. км. обикновено се сменя маслото на диференциалите, при положение, че колата не се кара през реки и не кисне в кални бани?
    Е та можеш и да не го сменяш в предния диф. ако не е станало като на задния, затова си го провери за по сигурно и ако е същото сменяй
    За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
    Honda Dominator 650
    088ЧЧ93979-->Борис
    0878956Ч38-->Борис

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос за маслото в диференциалите

      Не, отпред си е добре - поне така казаха сервизджиите. Проблемът отзад е станал заради отдушника. Вече уж няма да става. А семеринг там сменям за втори път и все в дясно.

      Мерси bob4oo... Ще карам докато си каже, че желае смяна

      П.С. Остана какво е L.S.D.? Някаква добавка за вдигане на цената?

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос за маслото в диференциалите

        Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
        Не, отпред си е добре - поне така казаха сервизджиите. Проблемът отзад е станал заради отдушника. Вече уж няма да става. А семеринг там сменям за втори път и все в дясно.

        Мерси bob4oo... Ще карам докато си каже, че желае смяна

        П.С. Остана какво е L.S.D.? Някаква добавка за вдигане на цената?
        Малко са те "Цакнали" С това масълце, то е за Л.С.Д дифове: Или майсторчетата не са знаели, че нивата не е с ЛСД или са гледали да ти смукнат повечко парици..
        http://www.pms.net.au/03_repsol_PMSRCTI_90.htm

        Синтетични всесезонно масло с EP (Extreme налягане) характеристики, с вискозитет 75W/90. Препоръчва се за употреба в хипоидни трансмисии с превозни средства, използвани в моторните спортове. В допълнение към диференцяли Л.С.Д (Limited Slip Differential) характеристики, приложими в 4-колесни превозни средства, продуктът предпазва от корозия и дава възможност за лесна синхронизация на смазани части.
        П.п
        Качества
        · Подходящи за всички климатични условия.
        · Много висока устойчивост на механични натоварвания.
        · Намалява шума.
        · Висока ефективност и икономия на енергия.

        Стандарт за качество
        · API: GL-5
        · L.S.D

        Опаковка
        · (12 х 2л метални опаковки)
        За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
        Honda Dominator 650
        088ЧЧ93979-->Борис
        0878956Ч38-->Борис

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос за маслото в диференциалите

          E тъй де и аз така усетих, че е станало. И май не е "малко", ама ще го преживея и този път.

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос за маслото в диференциалите

            Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
            E тъй де и аз така усетих, че е станало. И май не е "малко", ама ще го преживея и този път.
            Е то да даде хубави резултати, парите са лесни, изкарват се с труд, но дали ще покаже... Затова си сменям аз маслата сам.. Та чак и 2 кутии си взел..Ах тези майстори..
            За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
            Honda Dominator 650
            088ЧЧ93979-->Борис
            0878956Ч38-->Борис

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос за маслото в диференциалите

              Има си руско масло ( а те знаят как се прави масло) и се казва ТАД-17. От край време се кара с такова масло - таксита,товарни и Ниви.
              Слагайте такова и нямате ядове. И цената му е нормална и качеството му е добро. И друго - не го ментосват.
              ЛСД диференциал е диф. с ограничено приплъзване. Изисква по-фино масло, с по-високо качество .
              Не си се минал (сложил си по-качествено) просто си платил по-скъпо за нещо което няма да го усетиш.
              Чети :http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=316
              За да си спокоен - смени ли си отдушника на дифа ? Струват по 2 лева. Хубаво е да са работещи.
              Относно нуждата от смяна и в предния диф.... аз спазвам едно правило.
              Проверявам маслото на всеки 5000 км. Ако е добре (да си е мазно и непресечено, ако не мирише лошо ) САМО доливам . Не го сменям цялото. Просто в маслото се разтварят фини частици от триещите се зъбни колела и дифовете са по-тихи .
              Последно редактирано от bgbul; 22-01-11, 17:13.

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос за маслото в диференциалите

                Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                Има си руско масло ( а те знаят как се прави масло) и се казва ТАД-17. От край време се кара с такова масло - таксита,товарни и Ниви.
                Слагайте такова и нямате ядове. И цената му е нормална и качеството му е добро. И друго - не го ментосват.
                ЛСД диференциал е диф. с ограничено приплъзване. Изисква по-фино масло, с по-високо качество . Не си се минал (сложил си по-качествено) просто си платил по-скъпо за нещо което няма да го усетиш.
                Чети :http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=316
                За да си спокоен - смени ли си отдушника на дифа ? Струват по 2 лева. Хубаво е да са работещи.
                Прав е колегата, Аз съм също с някакво масло руско(старо, оригинално), но каква марка, модел не знам, пък сега намерих, страшен магазин, за масла(само руски)Време е да го посетя в понеделник..Ясно е, че няма да му навреди, но пък можеше да спести някой лев, от маслото, както знаем нивата и с трици в дифа пак върви, виждъл съм такава..
                докато не провериш, неможе да я усетиш..
                За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                Honda Dominator 650
                088ЧЧ93979-->Борис
                0878956Ч38-->Борис

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос за маслото в диференциалите

                  Казаха, че някаква тапичка липсвала, намерили такава и сложили...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос за маслото в диференциалите

                    Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                    Казаха, че някаква тапичка липсвала, намерили такава и сложили...
                    Значи е хубаво да си я провериш..И евентуално, смениш с нова, ако не е нова.. 2 лева е, за една тапа, дето е 2лева, ти се отвори врътка за повече кинти..
                    За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                    Honda Dominator 650
                    088ЧЧ93979-->Борис
                    0878956Ч38-->Борис

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос за маслото в диференциалите

                      Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                      Казаха, че някаква тапичка липсвала, намерили такава и сложили...
                      Нали знаеш защо на вълчо му е дебел врата? Защото си върши работата САМ !
                      Тази "тапичка" си важна. Иди в магазина - купи си една и си сложи нова. За да не пресечеш и маслото за ЛСД.
                      Провери си и предната

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос за маслото в диференциалите

                        На мене ми сложиха ERG - италианско е и моя майстор си го купува на варели от вносителя. 75W90 GL4+5. Скоро го сменях моето - 90 000 км не беше сменяно. В предния диференциал е слагана добавка новослик 2000 но от истинската - не сегашните ментета. Въпреки това сменихме маслата и бяха в идеално състояние.
                        Маслото, което изтече от предния диференциал беше със сребрист цвят и идеална консистенция. Сега следва и синтетика в мотора, но не съм решил каква. В момента карам с 5W30 полусинтетика и го сменям през 7500 км, но ми се струва, че 5W40 синтетика е по-добре, нека по-запознатите да кажат.

                        П.П. Дай да ти гресират и карданите, крайно е важно.
                        Прикачени файлове
                        Александър

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос за маслото в диференциалите

                          Като стана дума за ТАД-17 искам да спомена,че по принцип това е маслото за цялата трансмисия на Нива-/СК,РК и дифове/,както и за всички задноприводни Лади.ВАЖНО,обаче е това но коя фирма-производител е въпросния ТАД.В Русия основно се произвежда от две фирми:едната е "Ойл райт",а другата е "ВАМП".Първата въобще не я препоръчвам,купувал съм преди от нея ТАД-17 и най-отговорно споделям,че това вътре не беше трансмисионно масло,а жива вода.При втората фирма "ВАМП" нещата са коренно различни.Там вече съдържанието е наистина това,което сме свикнали да виждаме под името ТАД-17-/масълцето е гъстично,намирисва на чесън и при докосване с ръка след това 10мин. човек не може да си измие ръцете/.Така,че от ТАД до ТАД разликата е голяма.Между другото аз в моята Нива вече доста време ползвам трансмисионно масло на "Приста ойл".Маслото е 85/140RS и съм доволен.Купувам го от бензиностанция на "Петрол" и струва 10-11лв. за литър.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос за маслото в диференциалите

                            Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
                            Като стана дума за ТАД-17 искам да спомена,че по принцип това е маслото за цялата трансмисия на Нива-/СК,РК и дифове/,както и за всички задноприводни Лади.ВАЖНО,обаче е това но коя фирма-производител е въпросния ТАД.В Русия основно се произвежда от две фирми:едната е "Ойл райт",а другата е "ВАМП".Първата въобще не я препоръчвам,купувал съм преди от нея ТАД-17 и най-отговорно споделям,че това вътре не беше трансмисионно масло,а жива вода.При втората фирма "ВАМП" нещата са коренно различни.Там вече съдържанието е наистина това,което сме свикнали да виждаме под името ТАД-17-/масълцето е гъстично,намирисва на чесън и при докосване с ръка след това 10мин. човек не може да си измие ръцете/.Така,че от ТАД до ТАД разликата е голяма.Между другото аз в моята Нива вече доста време ползвам трансмисионно масло на "Приста ойл".Маслото е 85/140RS и съм доволен.Купувам го от бензиностанция на "Петрол" и струва 10-11лв. за литър.
                            Точно на тази фирма "Вамп" има магазин за Руски масла В пловдив, трябва да видя колко върви литража
                            Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                            П.П. Дай да ти гресират и карданите, крайно е важно.
                            По добре сам да си ги гресира, гледах "такламит" за около 10-20 лева, купува и една кофа грес и си ги гресира, кога си иска Защото кой знае с каква грес, и дали ще му ги гресират майсторите, ако са бошлаф майстори...
                            За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                            Honda Dominator 650
                            088ЧЧ93979-->Борис
                            0878956Ч38-->Борис

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос за маслото в диференциалите

                              Защо не прочетох никъде за ЕП 90-прекрасно трансмисионно масло(стига да се сменя по-често).Аз само такова съм си слагал на всички коли.Има го навсякъде.Лесно се проверява и долива с един импровизиран шприц.За гресирането важи също-една кутия Литол от всяка бензинаджийница и готово.
                              МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X