Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как ви пали Нивата в студа ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Как ви пали Нивата в студа ?

    -14,-16 Паля си на газ от първо завъртане. С уговорката че колата се кара всеки ден и преди всяка зима сменям мембраните и гумичките на изпарителя.

    Коментар


    • #32
      От: Как ви пали Нивата в студа ?

      Ако е палена на газ в студено - под +5 градуса, при преминаване на газта от течно в газообразно състояние се обледяват голямата мембрана и клапана в газовото. Мембраната се напуква и може да има пропуск на газ към охлаждането и обратно на антифриз в газовата фаза, а гумичката на клапана също пострадва. Затова газовите инжекциони винаги минават на бензин при палене и при над 15 гр. на охлаждането включват на газ. Ако пък колата се кара само на газ, карбуратора се зацапва и се получава това угасване при палене на бензин и най често и "дупка" при ускоряване нищо че е загряла. Аз паля на газ, като предната вечер съм я минал на бензин да съм сигурен че карбуратора е пълен. Веднага като бръмне я обръщам на бензин, а след като загре - газ. Има леко замисляне при обръщането, но не загасва. Газовото е над 90 000 км.
      ВАЗ 2102 СС пакет проект 4х4
      Е250 1998-продаден
      Субару Пустош

      Коментар


      • #33
        От: Как ви пали Нивата в студа ?

        Първоначално публикуван от krismarg Преглед на мнение
        ... може да има пропуск на газ към охлаждането и обратно на антифриз в газовата фаза.
        Това на кой точно модел изпарител, че да не купуваме от тях? Май имаше едни български, които го правеха тоя фокус, но от тях едва ли има още живи.

        Зацапването на карбуратора става от неуплътнена кутия на въздушния филтър или друга газаджийска благина, иначе няма причини за влизане на повече замърсители, отколкото на бензин.

        Коментар


        • #34
          От: Как ви пали Нивата в студа ?

          На всеки двукамерен изпарител, независимо от марката. Просто ресурса на мембраната изчтича, а ако не се спазват изискванията за правилен монтаж и експлоатация това става по бързо. На всеки 50 000 км изпарителя трябва да се дренира в топло състояние - излиза една графитна каша. Виждал съм изпарител на половина пълен с каша. Това е много ситен графитен прах, който минава през филтъра на газовия клапан. Този прах запушва и карбуратора ако е с горна плочка или направо с маркуч през въздушния филтър. Обикновенно се задръстват системата за пускане и преходната система на карбуратора.
          ВАЗ 2102 СС пакет проект 4х4
          Е250 1998-продаден
          Субару Пустош

          Коментар


          • #35
            От: Как ви пали Нивата в студа ?

            ъъ.

            На 50000км обикновено се подменят мембрани, а източването на кондензат е на 5000км. Мембраната за ниско налягане започва да работи некоректно още с първите оформени капки кондензат върху нея - не знам какъв непукист трябва да си, за да я напълниш до половината. В Ловато определено няма мембрана, на която от едната страна да е вода, а от другата - газ. И едното, и другото вещество могат да пробият само навън, към въздух. Което сме и виждали, но да се смесят - само през пукнатини в метала. Дупката при ускоряване е от центровката на запалването - ако на бензин я няма, на газ върви зле. И човек прави компромиси.

            Запалването на студено на газ яде ресурса на мембраните и гумичките, а запалването на студено на бензин яде ресурса на цилиндрово-буталната група. Лично аз предпочитам да осигуря известен комфорт на двигателя, за сметка на 30лв за мембрани. Пък и все едно, досега не сме виждали пострадала дебелата мембрана, която именно трябва да страда от студена газ. Освен последния път, когато се пукна откъм водата, а не откъм газта, след 2 години и около 60000км служба.

            Коментар


            • #36
              Re: От: Как ви пали Нивата в студа ?

              Първоначално публикуван от krismarg Преглед на мнение
              ...Ако пък колата се кара само на газ, карбуратора се зацапва и се получава това угасване при палене на бензин...
              Е да, ама не - карам 50:50 газ/бензин. Освен това съм го чистил основно скоро. Проблемът е от друго място.

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Дупката при ускоряване е от центровката на запалването - ако на бензин я няма, на газ върви зле. И човек прави компромиси.
              Потвърждавам - проверено е емпирично на моята трошка.

              Коментар


              • #37
                От: Как ви пали Нивата в студа ?

                -Изтичане на газ в охладителната система на двигателя - възниква в случайте когато газовото гориво има общи уплътнителни връзки с охл. система и те се разхерметизират. При спукване на корпуса в местата с високо налягане на газа включително до входния клапан за втората редукционна степен. Усеща се по мирис на газ в разширителния съд.
                Замърсяването на карбуратора се проявява ако има дупка на бензин, но не и на газ.
                Отклонихме се от темата. Аз смятам че проблема на колегата е от изпарителя. Втвърдена мембрана или замърсен клапан.
                ВАЗ 2102 СС пакет проект 4х4
                Е250 1998-продаден
                Субару Пустош

                Коментар


                • #38
                  От: Как ви пали Нивата в студа ?

                  Първоначално публикуван от krismarg Преглед на мнение
                  Ако е палена на газ в студено - под +5 градуса, при преминаване на газта от течно в газообразно състояние се обледяват голямата мембрана и клапана в газовото. Мембраната се напуква и може да има пропуск на газ към охлаждането и обратно на антифриз в газовата фаза, а гумичката на клапана също пострадва. Затова газовите инжекциони винаги минават на бензин при палене и при над 15 гр. на охлаждането включват на газ. Ако пък колата се кара само на газ, карбуратора се зацапва и се получава това угасване при палене на бензин и най често и "дупка" при ускоряване нищо че е загряла. Аз паля на газ, като предната вечер съм я минал на бензин да съм сигурен че карбуратора е пълен. Веднага като бръмне я обръщам на бензин, а след като загре - газ. Има леко замисляне при обръщането, но не загасва. Газовото е над 90 000 км.
                  Няма такъв филм. В смисъл, ако нивата е 1.6-много по-добре е да се пали на газ. Имал съм две ниви и запалванията ми на бензин се броят на пръстите на едната ръка. Вярно е че всеки сезон си сменям гумичките и мембраните на изпарителя, дори и без да има видима нужда. Просто така съм свикнал. Профилактично. Но е много по-добре за ДВГ. Колегата Ясен го е описал много точно. Маслото си остава такова каквото си го налял до момента когато трябва да се сменя. Да не говорим че от честа смяна на бензин/газ се размества центровката. Поне при мен е така.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Как ви пали Нивата в студа ?

                    ....Вярно е че всеки сезон си сменям гумичките и мембраните на изпарителя, дори и без да има видима нужда....

                    Това профилактично сменяне Ви спасява от проблеми с втвърдяването на мембраните, което става много по-бързо ако се пали на газ при отрицателни температури. Затова смятам че колегата с проблема трябва да си погледне изпарителя.
                    За консултация относно "филмите" от по-горе - ТУ Варна катедра ДВГ, доц. ктн. Димитров и доц. ктн. Трифонов (ако са още там).
                    ВАЗ 2102 СС пакет проект 4х4
                    Е250 1998-продаден
                    Субару Пустош

                    Коментар


                    • #40
                      От: Как ви пали Нивата в студа ?

                      ninurta дайте марката и модела на газовото. Имам документация за десетина изпарителя. Ако е сред тях ще Ви пратя инфо за най честите повреди.
                      ВАЗ 2102 СС пакет проект 4х4
                      Е250 1998-продаден
                      Субару Пустош

                      Коментар


                      • #41
                        От: Как ви пали Нивата в студа ?

                        Първоначално публикуван от krismarg Преглед на мнение
                        ninurta дайте марката и модела на газовото. Имам документация за десетина изпарителя. Ако е сред тях ще Ви пратя инфо за най честите повреди.
                        Колега случайно да имате за ЛОВАТО??
                        За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                        Honda Dominator 650
                        088ЧЧ93979-->Борис
                        0878956Ч38-->Борис

                        Коментар


                        • #42
                          От: Как ви пали Нивата в студа ?

                          То няма какво да му документираш на Ловато. Прост като фасул.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Как ви пали Нивата в студа ?

                            имаш счупен заб на венеца които се заварта от стартера за това си е чул претропване

                            Коментар


                            • #44
                              От: Как ви пали Нивата в студа ?

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              То няма какво да му документираш на Ловато. Прост като фасул.
                              Да, но като не разбирам от газови уредбички, ми се струва сложен.. Не че съм се мъчил, да го разбирам де ..
                              За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                              Honda Dominator 650
                              088ЧЧ93979-->Борис
                              0878956Ч38-->Борис

                              Коментар


                              • #45
                                От: Как ви пали Нивата в студа ?

                                Ловато DGM 8447/A (по-стар модел) и Ловато Автоматик (може би най-ползвания модел)
                                ВАЗ 2102 СС пакет проект 4х4
                                Е250 1998-продаден
                                Субару Пустош

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X