Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как ви пали Нивата в студа ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как ви пали Нивата в студа ?

    Пали ли нивата от първия път в студеното време ? Как е при вас. Аз съм с масло 10W40 полусинтетика и вчера се чу доста неприятно притропване като се опитах да запаля първия път. След втория опит запалих и изчаках колата да загрее добре. Контролната лампа за маслото не светна нито веднъж. По принцип проблем с паленето в студено време не съм имал, особено след смяната на стартера, но това тропане ме притесни и ме накара да се замисля за смяна на маслото.
    Александър

  • #2
    От: Как ви пали Нивата в студа ?

    Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
    Пали ли нивата от първия път в студеното време ? Как е при вас. Аз съм с масло 10W40 полусинтетика и вчера се чу доста неприятно притропване като се опитах да запаля първия път. След втория опит запалих и изчаках колата да загрее добре. Контролната лампа за маслото не светна нито веднъж. По принцип проблем с паленето в студено време не съм имал, особено след смяната на стартера, но това тропане ме притесни и ме накара да се замисля за смяна на маслото.
    При мен е доста относително паленето..Ако е на газ, е почти невъзможно..Ако е на бензин, само да не я задавиш, си пали без проблем..Но ако не е палена 1-2 седмици, си иска малко въртене..
    Инак аз съм с някакво 10W40 на Приста ойл..Сменено на 71 хиляди, сега е на 81 хиляди.Съдейки по разпределителния вал, предишният собственик е сменял редовно маслата..
    Малко само да загрее изпарителя и при -11 пали, студена, на ГАЗ, бащата взе да се шашка от тази кола, вика нашия ситроен Хсантия, дето е инжекция и с ГАЗ, при такава температура, е абсолютно невъзможно да запали на газ, какво прави тая кола..
    Инак обикновенно пали ето така: http://vbox7.com/play:http://vbox7.com/play:57c513d7
    Последно редактирано от Борис Хаджиценев (bob4oo); 29-12-10, 10:00.
    За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
    Honda Dominator 650
    088ЧЧ93979-->Борис
    0878956Ч38-->Борис

    Коментар


    • #3
      От: Как ви пали Нивата в студа ?

      Че какво му има на паленето на студено? Само газ да има и да не е лятна. (На бензин избягвам да я паля - вредно е за двигателя, според мен)

      Коментар


      • #4
        От: Как ви пали Нивата в студа ?

        И двете ми ниви се карат ежедневно,и двете се карат предимно на газ.1.7 е с електронен клапан,сутрин при студен старт просто "цъквам" 2-3пъти на контакт,като единия от леко припалвам на стартер,само да завърти съвсем леко-резултат палене и в най-голямата студ без никви проблеми.На бензин,качвам се дърпам смукач,врътвам ключа и след 1 махсимум 2 оборота се чува бръм.При старата 1.6 на газ е малко по трудоемко паленето,но пък имам "ръчно" подкачване на газ,на изпарителя има един бутон,който го напомпвам 2-3пъти(същото упражнение,като с електрония клапан)е...старото си е старо и иска малко повече усилие да запали,но пак пали безпроблемно.На бензин-дърпам смукач и бръм.

        Коментар


        • #5
          От: Как ви пали Нивата в студа ?

          Моята пали от раз, с леко "чукване" на педала за газта.
          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

          Коментар


          • #6
            От: Как ви пали Нивата в студа ?

            Бензиновата (на газ) пали от раз. Когато съм вече на контакт с червеното копче обогатявам един-два пъти и паля. Дори не съм се замислял има ли друга възможност (да не запали, да се зачуди и т.н.)
            На бензин ..... не съм палил от 5-6 месеца, но там пиниза е друг. Когато загасям колата с лека "газ" , завъртам ключа да изгасне и дърпам леко смукача. Така за другия ден карбуратора е подготвен и с половин смукач пали (не дава да завърти и веднъж стартера ). Това за големите студове го ползвам само.
            Дизеловата - нарочно се бъзикам с няколко съседи. Сутрин като беше минус 10 градуса - аз отивам (не влизам в купето), освобождавам от скорост ,и САМО с едно подгряване - въртя от отвън и паля. Не знам защото е ПЕЖО или двигателя е добър просто така пали дизелова Нива . (може да е късмет )
            Ако някой има проблеми със сутрешно палене на ГАЗ - може да опита с наполовина дръпнат смукач. Ще запали веднага.
            Това вероятно показва, че не му е регулирана добре дроселовата клапа и при студ затваря плътно. От там и затрудненото палене сутрин.
            Но това е предположение. Много карбуратори затварят плътно дросела.

            Коментар


            • #7
              От: Как ви пали Нивата в студа ?

              Винаги паля на бензин. При минус 10 вече се забелязват проблеми. Практически си пали от първия път (акумулатора ми впрочем не е много добър), но почти веднага загасва (аз винаги изключвам от скорост и раздатката я слагам на междинна, а докато паля държа натиснат съединителя). На второто завъртане вече закрепва и след няколко секунди съм готов за път.

              Коментар


              • #8
                От: Как ви пали Нивата в студа ?

                Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                Винаги паля на бензин. При минус 10 вече се забелязват проблеми. Практически си пали от първия път (акумулатора ми впрочем не е много добър), но почти веднага загасва (аз винаги изключвам от скорост и раздатката я слагам на междинна, а докато паля държа натиснат съединителя). На второто завъртане вече закрепва и след няколко секунди съм готов за път.
                раздатката защо я слагаш на междинна?

                Коментар


                • #9
                  От: Как ви пали Нивата в студа ?

                  Без да броя малкия проблем, който ме споходи на скоро от регулатора на празния ход и палеше, когато си поиска, винаги е запалвала от първия път. Без значение, къде е нощувала - в гараж или на открито. С акумолатор на 4 години и нещо и оригинални руски свещи на 30 000 км. Сега например се налага често да нощува на открито с престой по-голям от 24 часа и паля без да влизам вътре. Отварям вратата, завъртам ключа и започвам да стържа леда от стъклата.
                  Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Как ви пали Нивата в студа ?

                    Първоначално публикуван от токарев Преглед на мнение
                    раздатката защо я слагаш на междинна?
                    Защото така е желателно да се прави в голям студ.РК се слага на междинно положение,а СК на 2-ра предавка и се отпуска съединителя.Така се оставя да поработи мотора 4-5 мин. на 1200-1300об/мин. и съответно да се сгреят съответните възли.След това се потегля и първите 2-3 километра се кара с 40-50км/ч за да се "поразбият" и маслата в дифовете.Разбира се всичко това при много големи студове.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Как ви пали Нивата в студа ?

                      Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
                      Защото така е желателно да се прави в голям студ.РК се слага на междинно положение,а СК на 2-ра предавка и се отпуска съединителя.Така се оставя да поработи мотора 4-5 мин. на 1200-1300об/мин. и съответно да се сгреят съответните възли.След това се потегля и първите 2-3 километра се кара с 40-50км/ч за да се "поразбият" и маслата в дифовете.Разбира се всичко това при много големи студове.
                      Такава процедура е логична, ако Нивата се кара рядко и маслата са се оцедили от детайлите. При редовно каране и съответно - омазнени детайли, не виждам смисъл, освен да позагрее мотора. Поне аз за 140 000 км с Нива никога не съм имал проблем от каране в студено време.
                      ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                      Коментар


                      • #12
                        От: Как ви пали Нивата в студа ?

                        Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                        Винаги паля на бензин. При минус 10 вече се забелязват проблеми. Практически си пали от първия път (акумулатора ми впрочем не е много добър), но почти веднага загасва (аз винаги изключвам от скорост и раздатката я слагам на междинна, а докато паля държа натиснат съединителя). На второто завъртане вече закрепва и след няколко секунди съм готов за път.
                        С какъв двигател си ?

                        Коментар


                        • #13
                          От: Как ви пали Нивата в студа ?

                          Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
                          Защото така е желателно да се прави в голям студ.РК се слага на междинно положение,а СК на 2-ра предавка и се отпуска съединителя.Така се оставя да поработи мотора 4-5 мин. на 1200-1300об/мин. и съответно да се сгреят съответните възли.След това се потегля и първите 2-3 километра се кара с 40-50км/ч за да се "поразбият" и маслата в дифовете.Разбира се всичко това при много големи студове.
                          колко голям студ?като пуснеш съединителя скорусната кутия се върти също и раздатката.като запалиш погледни малкото кърданче и то се върти.щом извършва въртеливо движение значи подгрява.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Как ви пали Нивата в студа ?

                            Първоначално публикуван от токарев Преглед на мнение
                            колко голям студ?като пуснеш съединителя скорусната кутия се върти също и раздатката.като запалиш погледни малкото кърданче и то се върти.щом извършва въртеливо движение значи подгрява.
                            Да-именно затова говоря и аз.Целта е да се подгреят РК и СК.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Как ви пали Нивата в студа ?

                              Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
                              Да-именно затова говоря и аз.Целта е да се подгреят РК и СК.
                              е да де още като пуснеш съединителя те почват да се подгряват.защо е нужно това упражнение.дори и да тръгнеш веднага раздатката ще надживее поне две купета.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X