Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подмяна на вентилатор на охлаждането

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Подмяна на вентилатор на охлаждането

    Този кръг е необходим. Всъщност, и диодът не е зле да си остане, но не е фатално и без него. Диодът пази бобинката на релето от пробив на изолацията от нейните собствени пренапрежения, а също и копчето от прекомерно искрене при изключване.

    По-бавното загряване е, защото студеният въздух от вентилатора директно охлажда двигателя, а освен това двигателят засмуква студен въздух, вместо затопления от ауспуха. Ефектът изобщо не е пренебрежим.

    Ако го сложиш пред радиатора, трябва да му търсиш перка от Нива 1.7 инжекционна или друга кола, чиито перки са пред радиатора. Ако просто обърнеш посоката на тази перка, която по форма е смучеща, да духа - губиш 60-80% от дебита.

    Правилното решение е да премахнеш перката от водната помпа, а електрическата с нейния кожух да поставиш там, за където е предвидена - зад радиатора, отляво - не срещу двигателя.


    п.п. ей, всички сте големи фенове на копчето в купето. А то е мърлящина. Копчето в купето се слага, когато имаме нужда да изключваме перката принудително, а не да я включваме.

    Коментар


    • #17
      От: Подмяна на вентилатор на охлаждането

      Добре, убеди ме , че има някакъв ефект от постоянно зацепената перка, но аз никога не бих я заменил за електрическа - тя е огромно предимство, защото не зависиш от поредния електромотор и датчик. За другата перка - не виждам защо да не мога да я поместя с оригиналния и кожух вляво от постоянно зацепената, е да едното рамо, което стърчи което излиза ще трябва да се подреже евентуално, ще трябва и някоя друга планка да се сложи. Както вече казах, за мен тази перка е необходима основно лятото и основно за каране в голяма кал - там просто колата загрява до 100 - 110 градуса и ми се иска да имам още една перка. Може и едно хубаво измиване на радиатора да се направи напролет. Нека и някой друг колега да си каже мнението.
      Александър

      Коментар


      • #18
        От: Подмяна на вентилатор на охлаждането

        И защо толкова ниско мнение за електромоторите и датчиците? Такъв електромотор можеш да си намериш в чудесно здраве, оригинален от 30-годишна Жигула. Обикновено и датчикът е оригинален. Системата не е по-малко надеждна от постоянно зацепената перка.

        Ако намериш как да я монтираш вляво така, че конструкцията да не закача в другата перка - давай, имаш ми подкрепата.

        Коментар


        • #19
          От: Подмяна на вентилатор на охлаждането

          Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
          Благодаря и аз за схемата. Набавил съм части, сега остава да си набавя и време. Аз обаче мисля да опростя нещата. Смятам да остава зацепената перка да си върти, а тази да монтирам отляво, до нея. Как ще стане закрепването още не съм измислил съвсем. Взех си перка от Лада заедно с кожуха, утре може да я снимам ако остане време. Датчик няма да слагам изобщо - перката ще се включва и изключва от купето, като за целта съм си купих ключе от ладово табло с картинка на вентилатор. Хубавото е, че ако някой ден реша, мога да направя и това с датчика - ключето има три степени. Може ли само да ми поясниш откъде е най-добре да се пусне кабела от ключето към бушонното табло - към някой предпазител, но кой точно? При всички положения - благодаря за схемата, поясненията и снимките.
          Ем, колега то като оставиш постоянно зацепената, тази електрическата ти идва излишна..Защото с нея повече от 90градуса не вдигаш(поне нашата Лада)...Но зависи термодатчикът, на колко градуса ти включва, тези редчета мен ме отказаха да правя елекктрическа + постоянно зацепена, инак бях готов..И сега съм си с обикновенната, но пък ми се върти в главата да поставя още една перка И тя да е постоянно зацепена..Но пък щом ти вдига 100 градуса в калта, сигурно бая буксуваш ??Намен на бавни лятото(в най-голямата жега) в калта, на 1ва бавна с 3 000 оботора, ми вдигна малко след 90 градуса, това е най-голямата температура дето е вдигала..
          За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
          Honda Dominator 650
          088ЧЧ93979-->Борис
          0878956Ч38-->Борис

          Коментар


          • #20
            От: Подмяна на вентилатор на охлаждането

            По принцип в 98 % от карането тази електрическата ще седи за коледна украса. В другите 2 % ще е крайно необходима. Да, говорим за каране с буксуване - пробвай да караш в наклон с гъста и мазна витошка кал и ще загрееш. 5000 - 6000 оборота докато излезеш от там където си се набутал в продължение на няколко минути и загряваш. Иначе при нормално каране "по черно" не ми загрява. А ти на твоята нива с ел. перка ли си ? За мен колкото по-проста е колата, толкова по-хубаво. Ако намеря, ще сложа и жигулски карбуратор за да не се разправям с мембранки и електромагнитни жигльори. Също така за да е надежден един джип, трябва някои от системите да се дублират или подсигурят по някакъв начин.
            Александър

            Коментар


            • #21
              От: Подмяна на вентилатор на охлаждането

              Нещо много криво разбираш простотата. Това, че не разбираш нещо, не значи, че е сложно. Карбураторът с електромагнитния жигльор е най-простия при Лада. Разглоби го и ще видиш. Ако електромагнитният жигльор те дразни - казал съм ти как да го махнеш и няма да има кабели около карбуратора.

              А дублирането просто осигурява нови детайли, за чиято надеждност да се грижиш.

              Коментар


              • #22
                От: Подмяна на вентилатор на охлаждането

                Колега, този жигльор съм го разглобявал. Нали наскоро го смених. Благодаря ти за съветите за смяната - стана кукла, разхода на гориво падна драматично, а вредните емисии станаха нетипично ниски за лада. Сменил съм и всички мембрани по карбуратора. Казах го като пример.
                Може би имаме някакви различия в начина на мислене, може и да правя някакви ненужни неща - не знам. Важното е, че съм решил да го правя.

                Е добре, а според теб самаровия карбуратор по-надежден ли е от жигулския и дори от този на 1.6 ладите ?
                Последно редактирано от axlastro; 14-01-11, 21:50.
                Александър

                Коментар


                • #23
                  От: Подмяна на вентилатор на охлаждането

                  Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                  По принцип в 98 % от карането тази електрическата ще седи за коледна украса. В другите 2 % ще е крайно необходима. Да, говорим за каране с буксуване - пробвай да караш в наклон с гъста и мазна витошка кал и ще загрееш. 5000 - 6000 оборота докато излезеш от там където си се набутал в продължение на няколко минути и загряваш. Иначе при нормално каране "по черно" не ми загрява. А ти на твоята нива с ел. перка ли си ? За мен колкото по-проста е колата, толкова по-хубаво. Ако намеря, ще сложа и жигулски карбуратор за да не се разправям с мембранки и електромагнитни жигльори. Също така за да е надежден един джип, трябва някои от системите да се дублират или подсигурят по някакъв начин.
                  Не с постоянно зацепена перка.. Но щом си купил вече нещата и ще ти върши работа, късмет с изработката
                  За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                  Honda Dominator 650
                  088ЧЧ93979-->Борис
                  0878956Ч38-->Борис

                  Коментар


                  • #24
                    От: Подмяна на вентилатор на охлаждането

                    Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                    Е добре, а според теб самаровия карбуратор по-надежден ли е от жигулския и дори от този на 1.6 ладите ?
                    Категорично да, и от двата.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Подмяна на вентилатор на охлаждането

                      Първоначално публикуван от gsp Преглед на мнение
                      Мерси колега! Радиатора на Нивата не е като на Лада1500. Проблема със закрепването го реших вече като в левия край на радиатора (погледнато откъм шофьора) заварих две болтчета 6мм. за самата ламарина на радиатора. На тях направо "нанизвам" кожуха на вентилатора в оригиналните му отвори. От дясната страна си огънах планка от по-дебела ламарина и си я препаснах. Мога да снимам как е станало ако се интересува някой. Ключ с от парно с три позиции имам излишен. Относно мястото на датчика смятам да го направя с тръба в долното съединение. Знам го че е малко кофти мястото, но пълно щастие няма. За самото свързване ще те помоля да драснеш някоя опростена схема защото по тоците изобщо ме няма и наистина не ми е ясно как трябва да стане. Ако не те затруднява разбира се. Благодаря
                      Ще можеш ли да пуснеш снимка на закрепването.

                      П.П. Обмислих го и най-вероятно ще направя логичното - ще сменя постоянно зацепената перка с електрическата.
                      Александър

                      Коментар


                      • #26
                        От: Подмяна на вентилатор на охлаждането

                        колеги и аз е направих тази работа с смяната на постояно зацепената перка и минах на електрическа
                        на мене ми попадна една от фиат регата дизел свалих е направо с дифузьора утре ще направя снимки
                        ако не забравя да видиш как съм е захванал
                        0898707872-Здравко

                        Коментар


                        • #27
                          От: Подмяна на вентилатор на охлаждането

                          Първоначално публикуван от ribar4eto Преглед на мнение
                          колеги и аз е направих тази работа с смяната на постояно зацепената перка и минах на електрическа
                          на мене ми попадна една от фиат регата дизел свалих е направо с дифузьора утре ще направя снимки
                          ако не забравя да видиш как съм е захванал
                          с коя е по-добре с електрическата или постояно зацепената

                          Коментар


                          • #28
                            От: Подмяна на вентилатор на охлаждането

                            Ще може ли колегата Ясен да каже откъде в София да си купя съответно казанче с място за датчик и правилния датчик, предполагам в магазина на Симеон няма да ги имат. Благодаря.
                            Александър

                            Коментар


                            • #29
                              От: Подмяна на вентилатор на охлаждането

                              Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                              Ще може ли колегата Ясен да каже откъде в София да си купя съответно казанче с място за датчик и правилния датчик, предполагам в магазина на Симеон няма да ги имат. Благодаря.
                              "казанчето" е конструктивен елемент на радиатора, при твоята Нива са пластмасови и нищо няма да запоиш там. За теб остава вариантът за тръба с място за датчика, която аз взех от някакъв туних-магазин в Горубляне. Датчик 75/70 - аз съм вземал такъв от кварталния магазин. Всичко, което сработва на температура под 87 градуса те устройва.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Подмяна на вентилатор на охлаждането

                                Благодаря. Като започна операцията ще питам ако възникне проблем.
                                Александър

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X