Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Експлозии в ауспуха

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Експлозии в ауспуха

    NGK (така се пише, има ментета NJK) е вероятно най-големият производител на свещи, произвежда хиляди видове. Поне 15 различни модела свещи NGK стават за Лада, от тях - поне 7 приемливо се държат и на газ, и на бензин. Ако искаш най-доброто - BPR7EIX - ще живеят повече от двигателя, независимо от горивото. Комплектът е 100 лева. Ако искаш пълен аналог на заводските - BPR6E, но с предупреждението, че на газ с обикновена газова уредба ще живеят по-кратко от предписания интервал за смяна. Струват примерно 15 лева комплекта и ако ги сменяш на всеки 10000км всичко ще е наред.

    Каталогът на NGK се сваля от сайта на NGK и се търси в него. Аналогичен случай с Бош, Денсо и всякакви други. Допреди година-две NGK нямаха ментета на българския пазар, поради което станаха популярни в сервизите. Сега не зная как е.

    Лично аз имам добри впечатления от Brisk и Beru - поради ниската си цена нямат фалшификати, а въпреки ниската си цена, по 15000км при мен изминаха без пропуски в запалването - това, докато Нивата вървеше на метан.

    Коментар


    • #62
      От: Експлозии в ауспуха

      това не зависи от марката на свещите ами от качеството.всеки двигател е индивидоален.един върви с едни свещи друг с други много спорен въпрос.като при човека на един аналгина му успокоява болката при друг нея успокоява.моята например с бош върви ама много гори.залагам на BRISK триполюсни.аз карам с вмз ама ги няма по магазините.в следващите мнения ще видиш че всеки ще хвали някоя друга марка.и всеки ще е прав за себе си.успех в избора.

      Коментар


      • #63
        От: Експлозии в ауспуха

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        NGK (така се пише, има ментета NJK) е вероятно най-големият производител на свещи, произвежда хиляди видове. Поне 15 различни модела свещи NGK стават за Лада, от тях - поне 7 приемливо се държат и на газ, и на бензин. Ако искаш най-доброто - BPR7EIX - ще живеят повече от двигателя, независимо от горивото. Комплектът е 100 лева. Ако искаш пълен аналог на заводските - BPR6E, но с предупреждението, че на газ с обикновена газова уредба ще живеят по-кратко от предписания интервал за смяна. Струват примерно 15 лева комплекта и ако ги сменяш на всеки 10000км всичко ще е наред.

        Каталогът на NGK се сваля от сайта на NGK и се търси в него. Аналогичен случай с Бош, Денсо и всякакви други. Допреди година-две NGK нямаха ментета на българския пазар, поради което станаха популярни в сервизите. Сега не зная как е.

        Лично аз имам добри впечатления от Brisk и Beru - поради ниската си цена нямат фалшификати, а въпреки ниската си цена, по 15000км при мен изминаха без пропуски в запалването - това, докато Нивата вървеше на метан.

        Thank yoooouuuuuu!

        Коментар


        • #64
          От: Експлозии в ауспуха

          Хайде сега и да обясня що е то "свещ за газ". Първо малко "теория".

          Свещите страдат от два основни и един допълнителен проблеми:
          1. Натрупване на сажди по изолатора, които влошават изолационните му свойства и постепенно отклоняват все повече ток. Така искрата става все по-слаба и накрая напълно изчезва.
          2. Пукнатини в изолатора, които при достатъчна дълбочина позволяват преминаване на искрата през тях, а не през искровата междина, където става запалването на горивото.
          И двете неща постепенно водят до пропуски в запалването, а ако човек е упорит и не ги сменя - и до пълен отказ.
          3. Химическа и термична ерозия на електрода, която постепенно увеличава искровата междина и така улеснява преминаването на тока през погрешните пътища, осигурени от (1) и (2)

          (1) се случва при недостатъчно висока температура на свещта. Обикновено, малко сажди се натрупват при стартиране на двигателя, а при достигане на по-висока температура, свещта се самоочиства (саждите изгарят). Няколко кратки прехода със студен двигател, обаче, могат да натрупат доста сажди. Най-лошото е, че веднъж като спре да работи зацапаната свещ, тя не се и нагрява, поради което си остава зацапана.
          (2) и (3) се случват постепенно при износването на свещите, но силно зависят от температурата - колкото по-висока, толкова по-бързо.

          Работната температура на свещта зависи от много неща - вид на горивото, конструкция и моментен режим на двигателя, но също и от конструкцията на самата свещ. Производителите определят "топлинно число", с което обозначават издържливостта на свещите по отношение едновременно на процес (1) и (2). Приема се, че като се постави препоръчаната свещ, тя в ниските режими все пак ще се загрява достатъчно, за да се самоочиства, но не и прекалено във високите режими, за да се напуква бързо.

          Какво става, когато сложим газ - леко преместваме целият топлинен режим на свещите нагоре и така ускоряваме процес (2), ако и да намаляваме проблемите с (1). Можем да сложим свещи, които са "по-студени" и така да оправим положението (2) при газта, но като превключим на бензин, ще натрупаме повече сажди (процес 1). Толкова по-зле, защото бензин се употребява главно при студен двигател, когато именно е основният проблем със саждите.

          Пред съвременните двигатели тези проблеми стоят и без газ, затова производителите правят нови поколения свещи с по-широк температурен диапазон - с по-топлопроводим централен електрод (мед, итрий), с по-качествена керамика в изолатора и многоелектродните свещи (при които ерозията се разпределя върху по-голяма площ от електродите). Последният напредък в това отношение е тънък връх на централния електрод от термоустойчив благороден метал (платина, иридий). Той осигурява устойчиво искрообразуване даже и при по-голямо замърсяване на изолатора. Така е възможно да се използва в дадения двигател конструктивно по-студена свещ и така да се удължи животът й, без да се поема риска от отказ заради сажди. Платината и иридият са много по-устойчиви и срещу процеса (3).

          Крайният извод е, че при работа с газ щатните свещи работят в граничен режим и няма нищо лошо в това да се подберат по-подходящи - с една стъпка по-студени и от по-следващо технологично поколение. Това не е въпрос на конкретна марка, а по-скоро на избиране на конкретен продукт от произволна марка.

          Както по-горе написах, възможно е и радикално решение на свещния проблем - иридиеви свещи, с една стъпка по-студени от щатните. Техният ресурс е съизмерим с този на двигателя (примерно 250-300 хиляди километра) независимо от горивото, а подобрението в работата е чувствително.
          Последно редактирано от Ясен; 27-10-10, 00:17.

          Коментар


          • #65
            От: Експлозии в ауспуха

            Мерси за краино изчерпателното пояснение !

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X